Advies voor dagje uit dochter 3.5 jaar !

28-07-2015 12:05 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van mening dat kinderen niet zo nodig naar pretparken moeten om het leuk te hebben. We blijven dan ook vaak in de buurt en maken het daar gezellig. Picknick in de tuin of in het bos. Speeltuin in de buurt.

Maar nu dochter inmiddels 3.5 jaar is vraagt ze soms of we ook niet eens een dagje ' echt' weg gaan.

Ik dacht aan een dierentuin of speelpark. Natuurlijk komt ook de efteling ter discussie...

Wat zijn jullie tips?
Maar goed, Dolfinarium, Julianatoren of dierenpark is ook leuk.
quote:Monti schreef op 28 juli 2015 @ 12:31:

Dierenpark de Wissel in EpeBestaat niet meer, is failliet.
http://www.ouwehand.nl/

Dierentuin in Rheden, vanaf Arnhem maar klein stukje.

Tip: Kaartjes zijn vaak in de aanbieding.
quote:hgjb266 schreef op 28 juli 2015 @ 12:33:

[...]

De Efteling saai??

Kan mij daar absoluut niets bij voorstellen.

Waar voor je geld.Ik denk dat bij veel mensen hun jeugd hun ervaringen kleurt. Als je die jeugd niet hebt is het sprookjesbos vooral nep en de rest net zo pretpark als andere pretparken, maar dan langer wachten, langer lopen en vooral heel veel duurder.
Mijn kids vinden de indoorparken van plopsa heel leuk. Het is lekker overzichtelijk en met veel bekende figuren. Is wel prijzig,maar zeker waard. En op vakantie veilingen zijn zeer ook veel
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Burgers zoo, openlucht museum, julianatoren en voor die leeftijd inderdaad Tivoli en Land van Jan Klaassen. Schateiland Zeumeren.
Het is zoals het is

Dierenpark de Wissel in Epe

Die bestaat niet meer volgens mij.

Burgers Bush ?
Niet geschoten is altijd mis
Dolfinarium vonden wij echt verschrikkelijk.... en het Nijntje huis nogal saai voor ukkies.

Apenheul eigenlijk alleen leuk als het rustig is, wij irriteren ons altijd mateloos aan de tokkies die daar komen. Hier overigens ook helemaal geen Efteling liefhebbers

Oud Valkeveen is leuk, dierentuinen sowieso, veel spannender zou ik het met een 3 jarige niet maken geloof ik.
Vraag eens aan haar wat ze zelf voor ogen heeft als ze het over echt weg gaan heeft?
quote:Pantax schreef op 28 juli 2015 @ 12:19:

[...]

Dat mag hoor, en fijn dat ze het leuk vonden Ik had al ontdekt dat de Efteling saai (en schokkend overprijsd) vinden niet echt op veel sympathie kan rekenen .

Ik zit in jouw team

Ik heb een schurfthekel aan de Efteling. En aan het Sprookjesbos in Enkhuizen trouwens ook
Julianatoren is heel leuk op die leeftijd.
Hier Efteling-fan dit jaar een abonnement genomen toen dochter bijna 3 werd en ze vind het geweldig! Is nu 3,5 en ze roept al "yes, we zijn er!!" bij het hotel er is genoeg te doen. Sprookjesbos, Anton Pieck plein met de draaimolen en de rups, carnaval festival, droomvlucht, de Bob, fata morgana, Piraña, traptreintjes, polka marina, d'n oude tuffer, pagode, land van laaf, stoomcarrousel, de stoomtrein, gondoletta, doolhof, diorama, aquanura. We vermaken ons altijd weer prima! En ze loopt de hele dag mee of we huren zo'n trekkarretje. Ik zou dus zeker voor de Efteling gaan. Alleen al dat smoeltje dat vol verwondering zit te kijken en glundert!
quote:spectral schreef op 28 juli 2015 @ 13:00:

Dolfinarium vonden wij echt verschrikkelijk.... en het Nijntje huis nogal saai voor ukkies.

Apenheul eigenlijk alleen leuk als het rustig is, wij irriteren ons altijd mateloos aan de tokkies die daar komen. Hier overigens ook helemaal geen Efteling liefhebbers

Oud Valkeveen is leuk, dierentuinen sowieso, veel spannender zou ik het met een 3 jarige niet maken geloof ik.Moet je eens naar Slagharen gaan, dan kan je je lol op
Ik vind Julianatoren afgrijselijk. Heel klein opgezet, kermisachtig. Publiek is mega tokkie. En 20 a 22 euro per persoon.

Ouwehands dierenpark is leuk, hebben ze ook speeltuintjes en ook een binnen speelplek.

Overigens kan een 'echt' dagje uit voor je kleuter natuurlijk ook zijn: kinderboerderij, pannekoek eten, uitbuiken in park en spelen met de bal.

Maar misschien denk ik te eenvoudig :-).
http://kidsproof.nl/Nijmegen
Ik vind de Efteling geweldig maar ben er al jaren niet geweest. Ik zou er graag nog een keer heen gaan met gelijkgestemde volwassenen. Met de kinderen is het vooral gezeur, die durft daar niet in, de ander zus en zo niet, en niemand wil in zijn eentje naast de wachtrij van 50 minuten wachten. Dan moet er weer een plassen, wil een ijsje, sprookjesbos is stom...

Met een peuter (ook gedaan) is al helemaal niet leuk. Dan ben je veroordeeld tot de suffe attracties en ze willen constant gedragen of 'ook in zo'n wagentje'.

Dierenpark de Wissel in Epeis failliet gegaan en bestaat niet meer
Stressed is just desserts spelled backwards
Toen onze jongste 3 was, zijn we 1 keer naar de Efteling geweest samen (met de kortingsbonnen van de AH) en 1 keer naar de Julianatoren. Zoon was in de Efteling gratis vanwege leeftijd, Julianatoren niet, zodat ik beide dagen ongeveer hetzelfde kwijt was.

Dan vond ik zelf de Julianatoren overpriced want dat is gewoon heel klein. Ze hebben wel leuke dingen voor jonge kinderen.

meestal ga ik niet in de zomervakantie maar op een studiedag van school ofzo.

Ik heb echt een mega hekel aan drukte en lange rijen.
quote:Pantax schreef op 28 juli 2015 @ 12:07:

Efteling zou ik niet doen, denk ik. Dan is alleen het Sprookjesbos een beetje leuk en dat is eigenlijk niets anders dan wat poppen in een plastic setting (mijn excuses alvast aan de mensen die hier hun jeugd gedist zien). Dierentuin is altijd leuk: mooie dieren, spannend om ze te ontdekken en her en der een speeltuin tussendoor. Ik zou daarvoor gaan Met die van ons van 3,5 al aantal keer in Efteling geweest echter nog nooit in Sprookjesbos. Die van ons wil in de grote mensen attracties. Genoeg vertier daar voor de kleintjes hoor.
quote:Maleficent schreef op 28 juli 2015 @ 13:13:

[...]

is failliet gegaan en bestaat niet meerAh echt!? Jee dat wist ik niet.
quote:zomersevlaflip schreef op 28 juli 2015 @ 12:21:

[...]

regio Arnhem/NijmegenVoor als het regent: Mokeytown in Wijchen is misschien wel leuk, indoor klim/speelhal voor kinderen.
quote:Monti schreef op 28 juli 2015 @ 13:18:

[...]

Ah echt!? Jee dat wist ik niet.Echt zonde, want dat was een superleuk parkje voor de kleintjes
Mijn dochter van bijna 4 vond zelfs het sprookjesbos eng in de Efteling. Hier dus geen succes.

Het hangt van het kind af denk ik. Zij is niet zo dapper en vond het te heftig. Kreeg haar echt nergens in. En we zaten er nog wel 3 dagen :-)
(Net) over de grens in Duitsland (tussen Venlo en Nijmegen): Irrland

http://www.irrland.de/nl/irrland.php

Goedkoop, en vooral zelf veel DOEN, en niet alleen maar kijken. Wat dat betreft zie ik weinig verschil tussen Efteling en dierentuin, is vrij passief (wat zoon van 2.5 hier trouwens ook geweldig vindt hoor )).

Vergeet niet je BBQ vlees mee te nemen, en je voor te bereiden op veel zand in je kleren
quote:Star schreef op 28 juli 2015 @ 13:10:

[...]

Moet je eens naar Slagharen gaan, dan kan je je lol op Ik weet het, ook ooit een keer gedaan... we vonden het gewoon één grote kermis met dito volk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven