Mode & Beauty alle pijlers

Te bloot op het strand?

28-07-2015 22:09 69 berichten
Ik vraag me af of ik de enige ben of dat er meer zijn die dit herkennen.

Persoonlijk vind ik het niet zo fijn om in bikini op het strand te zitten en ik vind het irritant dat er geen/weinig alternatieven zijn. Ik hoef niet perse zo bloot. Ben een tijdje geleden bevallen en mijn lichaam is (nog) niet in vorm en dan vind ik het vervelend om naar het strand te gaan, hoewel ik zwemmen wel heel leuk vind. Wie heeft dat bedacht dat vrouwen in bikini moeten lopen? Waarom zijn er geen alternatieven? Ik vind het ook vervelend om altijd alles te scheren, goed op te letten steeds of alles wel op zijn plaats blijft zitten. Plus dat ik ontzettend snel verbrand en zo'n bikini dan niet ideaal is. Hoor ook wel eens in mijn omgeving dat vrouwen het lastig vinden om naar het strand te gaan wegens onzekerheid over het lichaam. Zo zonde! Ik zou het liefst een lange zwembroek dragen zoals mannen, maar dan natuurlijk in vrouwenvariant, leuk patroon, leuke kleurtjes. Maar dat is nergens te vinden. Plus dat je niet voor gek wilt lopen op het strand, als niemand het draagt wil je er niet zo bij zitten.

Maar ik vraag me af of niemand het draagt omdat het er niet is, of dat het wel gedragen zou worden als het er zou zijn. Of ben ik de enige die liever wat bedekter op het strand zit?
Dequote:nogsteedslelijk86 schreef op 28 juli 2015 @ 23:58:

Ik ben al ruim 10 jaar niet naar het strand geweest, ook niet naar het zwembad, durf door mijn lichaam gewoon niet. Een bikini en zelfs een badpak en andere dingen die hier voorbij komen ook niet. Als je een lichaam als mij hebt, van top tot teen opvallende striae en loshangend waggelend vel dan valt dat gewoon op, kijken mensen en maken ze nare opmerkingen.Minder hip strand uitzoeken? Ik ga echt niet in bikini op Bloemendaal zitten maar er zijn genoeg stranden waar het echt niemand interesseert.
quote:_discovery_ schreef op 29 juli 2015 @ 05:24:

Het is maar net wie er reageert hier. Heb ook vaak genoeg reacties hier gelezen dat mensen eens goed naar hun lichaam moeten kijken en zich moeten beseffen dat als je een blubberbuik hebt een bikini niet meer kan.

Tja, dat is zo'n beetje hetzelfde als mensen die op een terras mensen kijken, op alles en iedereen commentaar hebben, maar gemakshalve er niet bij stilstaan dat zij ook worden bekeken en dezelfde kritiek krijgen als ze leveren.

Zolang er nog geen bordjes hangen op het strand met verboden voor mensen met blubberbuiken mag iedereen zich op het strand vertonen inclusief nauwelijks bedekkende bikini. Het zou fijn zijn als er niet werd gezeurd of de bikini wel passend is en het zou nog fijner zijn als iemand een bikini zou dragen zonder zich af te vragen of iemand anders dat wel passend vind.
Alle reacties Link kopieren
Jij komt duidelijk niet zo vaak op het strand! Want zoals je hier boven èn op alle stranden ziet zijn er echt legio mogelijkheden naast een bikini!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2015 08:59
Reden: spam
% gewijzigd
quote:waterplant schreef op 29 juli 2015 @ 07:23:

Dat is dan ook belachelijk. Het is jammer dat mensen zich zelf op sommige vlakken veel belangrijker maken dan ze zijn. Ik snap het wel aan de ene kant maar de essentie van het leven is dat je een leuk leven hebt en door schaamte voor imperfectie gaat de lol er wel af. De essentie van plezier in het leven zijn we kwijt geraakt en dat is zoveel minder aantrekkelijk dat hoe je lichaam er uit ziet.

Doe mij maar een stralende moeder/vrouw die geniet van zon en zee, het stralende middelpunt is met blubbers en flubbers, dat trekt mijn aandacht omdat het fijn is om naar gelukkige mensen te kijken.Sluit ik me helemaal bij aan!!!
Er zijn genoeg merken die vrouwelijke boardshorts hebben: Roxy, Billabong, Rip Curl,...

bv, http://www.roxy-netherlands.nl/dames-zwem-shorts/

Ook zwemtshirts/rash vests, origineel bedoeld voor surfsters, zie ik vaak in de rekken hangen:

http://www.roxy-netherlands.nl/dames-surf-tshirts/

http://www.surfstitch.com ... -swimwear?cb=topnav_women|cat|swimwear#facets=1002egg:cat40033:2004v:cat40033:2004v:cat140001v:&page=1&pageSize=100&sortCode=default

Lange mouwen, korte mouwen, crop-tops, ... allemaal gemaakt om het water mee in te gaan.

En verder inderdaad wat anderen al zeiden: badpakken, tankini, sarong,..

Volgens mij zijn er genoeg opties om jezelf te bedekken als je dat graag wil.
ik heb ook een flubberlijf (afgevallen veel) en ik heb deze zomer in een tankini gezeten.. Bedekte precies (buik) wat nodig was en toch lekker zwemmen..
Wat een aparte OP. TO, het lijkt alsof jij allemaal specifieke verwachtingen hebt van hoe je eruit 'hoort' te zien op het strand. Als ik naar het strand ga loopt iedereen gewoon in wat hij/zij lekker vindt. Dat kan een bikini zijn, badpak, tankini, kortebroek met hemdje, rokje met topje of blouse, jurkje, tuniek, omslagdoek/pareo/sarong. Iedereen doet gewoon wat ze willen. Niemand die bij de ingang staat 'jij MOET in bikini' er is helemaal niemand die bedacht heeft dat je als vrouw een bikini aan moet op het strand. Het mag wel, maar het hoeft niet.

Dus ik zou vooral iets aantrekken waar je je goed in voelt en als je wil zwemmen zoek een leuk badpak/bikini/tankini uit. Mensen zitten er echt niet op te letten hoe jij eruit ziet! Let jij zelf altijd zo veel op andere mensen? Je loopt echt niet snel 'voor gek' op het strand. Ik zou niet raar opkijken van een vrouw in een korte broek + top. Als je bij het strand bent kijk eens bij de surfshops, die hebben ook veel boardshorts voor vrouwen, bij de grotere badplaatsen heb je dit vaak. Of online. Wehkamp, Zalando enz.

Tegen de zon een omslagdoek of tuniek, hoed, zonnebrand en een parasol meenemen.
quote:TardarSauce schreef op 28 juli 2015 @ 22:28:

[...]

Ik reageerde op het moslim badpak vanuit het oogpunt wat schiet de Moslim er mee op als je nog steeds alle rondingen ziet in zo'n ding.Eerlijk gezegd vind ik dat van een hoop moslim "jurken" ook. Wel zo'n jurk aan maar dan wel tot de knieën optrekken als je in het park zit Vind ik, net als veel andere dingen in andere religies, nogal hypocriet.
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 28 juli 2015 @ 23:58:

Ik ben al ruim 10 jaar niet naar het strand geweest, ook niet naar het zwembad, durf door mijn lichaam gewoon niet. Een bikini en zelfs een badpak en andere dingen die hier voorbij komen ook niet. Als je een lichaam als mij hebt, van top tot teen opvallende striae en loshangend waggelend vel dan valt dat gewoon op, kijken mensen en maken ze nare opmerkingen.Pffff, bente 2.
Wat mij dan wel weer opvalt... Die bedekkende badkleding staat bij die modellen fantastisch. Op 'echte' vrouwen toch altijd net ff anders. Ik ben zelf een happy, curvy lady en heb een punt in mijn leven bereikt dat het me geen moer interesseert wat een ander ervan vindt. TO ik hoop dat jij je met een alternatief als hierboven genoemd ook zo kunt voelen. En daarbij... strandweer is t hier momenteel toch niet
Boardshorts, zalig. En ik draag die dingen dus niet eens voor het esthetische ondanks dat ik meer striae dan kont heb.

PS; iemand merkte op dat ze het aan haar kind verplicht is om lekker in haar vel te zitten, daar ben ik het wel mee eens.

je wilt later toch niet dat je kind ook zo onnodig onzeker zou worden omdat ze net wat pukkels heeft of iets dergelijks.
Lorem Ipsum
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 28 juli 2015 @ 23:58:

Ik ben al ruim 10 jaar niet naar het strand geweest, ook niet naar het zwembad, durf door mijn lichaam gewoon niet. Een bikini en zelfs een badpak en andere dingen die hier voorbij komen ook niet. Als je een lichaam als mij hebt, van top tot teen opvallende striae en loshangend waggelend vel dan valt dat gewoon op, kijken mensen en maken ze nare opmerkingen.Nou dan verpest je het voor jezelf want als ik met mijn maat 44 dikke reet dikke armen naar het zwembad ga of naar het strand dan ga ik voor de lol en zal het mij echt mijn kont roesten wat een ander van mijn lijf vindt.
Maar mensen...Jullie weten toch wel dat je alléén maar zó naar het strand mag?

Nou, gelukkig dan maar dat ik al in geen jaren op het strand ben geweest. Zulke lange blonde lokken heb ik niet hoor.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Oh help als je er zo uit moet zien om op het strand te mogen dan verbaast het me dat Greenpeace me nog nooit terug heeft gesleept naar de zee.
Verkeerde topic
Als iedereen de volgende keer op het strand/zwembad nou eens gaat zoeken naar perfecte mensen..

Niet te vinden hoor!

Iedereen heeft of in verhouding te dikke billen of een flubberbuik of straie of te kleine borsten of spierwit of verzin maar wat.
quote:nephthys schreef op 29 juli 2015 @ 09:57:

Er zijn genoeg merken die vrouwelijke boardshorts hebben: Roxy, Billabong, Rip Curl,...

bv, http://www.roxy-netherlands.nl/dames-zwem-shorts/

Ook zwemtshirts/rash vests, origineel bedoeld voor surfsters, zie ik vaak in de rekken hangen:

http://www.roxy-netherlands.nl/dames-surf-tshirts/

http://www.surfstitch.com ... -swimwear?cb=topnav_women|cat|swimwear#facets=1002egg:cat40033:2004v:cat40033:2004v:cat140001v:&page=1&pageSize=100&sortCode=defaultJa, de rash guards/surf shirts en shorts van Roxy kan ik ook aanraden! Leuke kleurtjes en goede kwaliteit. Ik draag zelf vrij vaak een surf shirt op het strand tegen het verbranden en ik ben echt nog nooit door iemand gek aangekeken. Dat je alleen een bikini aankan zit echt in je hoofd, TO. Ga maar eens naar het strand, dan zie je vanalles zitten; van inieminiebikini's tot vrouwen die volledig bedekt zijn. Ga gewoon waar je jezelf lekker in voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven