Heb ik geovuleerd?

29-07-2015 14:37 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Mijn vriend en ik willen graag een kindje, en daarom ben ik gestopt met de pil. In mei heb ik mijn laatste menstruatie gehad door middel van de pil. Sindsdien probeer ik zoveel mogelijk geduld op te brengen voor de eerste échte menstruatie. Een aantal dagen geleden (26 en 27 juli) had ik heel veel rauw eiwit-achtige afscheiding, en zoals ik mag geloven is dit de afscheiding die je hebt wanneer je (gaat) ovuleren/ovuleert. Ik heb toen snel mijn ovulatietesten erbij gepakt en kreeg voor het eerst een reactie op de dipstick. Het waren hele vage tweede lijntjes. Maar de testen werden niet positief. Vanaf gisteren heb ik romige afscheiding, niet meer doorzichtig maar helder wit. Ik vraag me nu af of ik op dag 60-61 van mijn cyclus geovuleerd heb (de afscheiding) of niet, omdat ik geen positieve resultaten kreeg op mijn ovulatietesten...

Ik begin enorm ongeduldig te worden en heb nooit gedacht dat ik blij zou zijn als ik dan eindelijk een menstruatie kreeg (nog liever een positieve zwangerschapstest, maar daar gaan we maar niet van uit. Dit heb ik overigens ook enkele malen getest maar altijd negatieve resultaten). HELPPPP
Als de ovulatietest negatief was heb je niet geovuleerd.

Misschien moet dat nog komen. Zou gewoon iedere dag even een ovulatietest doen, totdat je wel een positieve test in handen hebt of ongesteld bent geworden. Testen zijn bij de action niet zo duur.
Ja óf ze heeft wel geovuleerd en heeft te laat getest dat kan ook natuurlijk...
oh ja kan ook nog.

Ook dan zou ik nu iig blijven testen totdat je ongesteld wordt. Dan weet je voor een volgende cyclus dat je eerder moet beginnen met testen.
Ik heb in principe getest vanaf dat ik die afscheiding kreeg en heb diezelfde avond natuurlijk ook geklust.. dus kan inderdaad zijn dat ik die positieve test eigenlijk de dag ervoor had moeten krijgen... Zou ik dan ook te laat zijn geweest met klussen..? De dag daarna had ik nog dezelfde afscheiding..
Idd wat je zegt Groenebroek doortesten en volgende cyclus vroeger beginnen!

Lastig te zeggen of je op tijd of te laat was Rowie.. maar als je ei een van die dagen was, denk ik dat je wel ongeveer goed zat. Het is afwachten!

Trouwens als je volgende cyclus (als die er komt.. hopelijk niet natuurlijk ) weer zo lang is, zou ik even langs de huisarts gaan want dan zou het misschien pcos kunnen zijn. Ze hebben dan medicijnen waardoor je cyclus korter word.
hm lastig zeg. Ik hoop dat mijn lichaam me niet voor de gek houdt met die afscheiding.. Vraag me af of dit mogelijk zou zijn, en dat ik dus nog helemaal geen eisprong heb gehad. Maar aangezien ik wel resultaat kreeg op de ovulatietesten (dan wel geen positief), waar deze voorheen spierwit bleven, denk ik inderdaad dat ik te laat was met testen.

Ben overigens een maand geleden naar de dokter geweest omdat ik nog geen menstruatie had gehad en ze zei dat dit heel normaal was als je jaren aan de pil gezeten had. Als ik binnen drie maanden vanaf toen nog niks had, moest ik wel terugkomen en dan wilde ze me inderdaad aan die medicijnen zetten om het op te wekken. Maar ik hoop natuurlijk dat alles zichzelf gaat reguleren.. en het liefst snel! Maar blijkt wel dat je dat totaaaal niet voor het zeggen hebt...
Ik heb echt wel 5 of 6 dagen dat ik veel afscheiding heb, en de dag van de eisprong wordt het al minder, dag erna weer droog. De meeste afscheiding is 1 en 2 dagen voor de eisprong. Dus misschien komt het nog?
Overigens waren mijn ovulatietesten ook echt dik positief. Zaterdagochtend: vage streep. Daarvoor helemaal niks. Zondagochtend: duidelijkere streep maar nog steeds vaag, zondagavond: dikke streep net zo donker en een stuk donkerder dan de controlestreep, maandagochtend: net zo donker als controlestreep, maandagavond: net zo donker als controlestreep, dinsdagochtend: vaag lijntje.

En pas vanochtend temperatuur omhoog, gister zelfs temperatuursdipje gehad, dus eisprong was op dinsdag. Maar toen had ik dus alweer minder afscheiding voor mijn gevoel.

ik heb het allemaal even goed bestudeerd deze maand zoals je merkt
Welke ovulatietesten heb je gebruikt? Want je hebt ook extra gevoelige hoorde ik? Misschien maak je gewoon sowieso weinig LH aan?
Dan ben ik bang dat het enige wat erop zit is om twee weken te wachten tot ik ongesteld wordt of een positieve test krijg... Mocht het geen van beide zijn weet ik genoeg en hield mijn lichaam me nogmaals voor de gek. Alhoewel ik twijfel of dat ook met de afscheiding zo kan zijn.

Bah, ik merk nu pas hoe een ongeduldig persoon ik eigenlijk ben, haha
Ik heb de ovulatietesten van zwanger&kids gebruikt (zijn dipsticks).
Ohja ik gebruik ook zwanger & kids, maar die werden bij mij dus echt volgens het boekje. Ik zou dan nog ff doortesten Ik had dus al 4 dagen voor positieve test eiwitachtige afscheiding.

Zo moet ie eruit zien:

Bij mij waren ze inderdaad negatief maar heb dus ook pas vanaf het moment van de afscheiding getest. Dan zou mijn LH-piek al geweest zijn zoals ik het begrijp, en daarom het positieve resultaat gemist hebben maar nog wel reactie gekregen op de dipstick. Ik hoop dat het zo zit tenminste..
quote:Rowiee_17 schreef op 29 juli 2015 @ 15:49:

Bij mij waren ze inderdaad negatief maar heb dus ook pas vanaf het moment van de afscheiding getest. Dan zou mijn LH-piek al geweest zijn zoals ik het begrijp, en daarom het positieve resultaat gemist hebben maar nog wel reactie gekregen op de dipstick. Ik hoop dat het zo zit tenminste..Is de afscheiding nu helemaal weg? Want bij mij was het dus ook eerst negatief en wel afscheiding, dat bedoel ik te zeggen. En pas 4 dagen nadag de afscheiding begon werd de test positief. En toen werd de afscheiding het ergst, daarvoor was het wisselend: dag je wat meer, dagje wat minder.
De heldere afscheiding is compleet weg. Het is nu wit en niet rekbaar meer. Daaruit kan ik opmaken dat ik weer in de onvruchtbare fase zit, dat denk ik er tenminste uit te halen!
Hm ja dan is het misschien al voorbij inderdaad. Dan zou ik eens die extra gevoelige proberen!
Of je temperatuur bijhouden, als je er geen geld meer aan uit wil geven.
Ja ik denk inderdaad dat ik dat ga proberen. Ben dan wel net begonnen maar ik vind het wel fijn om mijn cyclus te leren kennen, zeker als het nog allemaal op gang moet komen na het stoppen met de pil. Controlefreak haha. Wacht het even een paar weken af en hoop dan iets van een antwoord te krijgen. Hoe ga ik dat geduld nu weer opbrengen..
Ik ben ook pas kort begonnen hoor. Ik heb het eind vorig jaar 2x geprobeerd en toen weer gestopt tot nu. Mijn eisprong is 2 dagen later dan het volgens de app was, dus opzich is dat prettig om te weten. Ik was heel onzeker dit keer (had ik de vorige keren niet), had mezelf ervan overtuigd dat ik geen eisprong had (ook al heb ik een super regelmatige cyclus ).

Dus de testen en de temp gaven me juist veel rust. We hebben ook absoluut niet 'op commando' sex gehad, maar ik was vanmorgen blij toen ik van 36.4 naa 36.9 was gegaan. Ik dacht: YES my body works the way it's supposed to work

En ik had geen enkele reden om aan te nemen dat het niet zo zou zijn. Dus ik weet helemaal hoe je je voelt! Het is gewoon heel lastig dat je hier helemaal geen controle over hebt en daar word je dan onzeker van.

Ik hoop dat je met extra gevoelige testjes en eventueel temperatuur opmeten dan wel wat vindt! Maar dat je er nu al zo mee bezig bent vind ik geen schande Mij heeft het juist veel rust gegeven (ik heb eerder dit jaar mssn een vmk gehad en met die wetenschap in mijn achterhoofd had ik mezelf vanalles aangepraat en nu denk ik: mens, waar maakte je je druk om). Als jij volgende ronde gewoon je eisprong kan vinden lijkt me dat je ook veel meer rust hebt.

Succes met wachten dan, wie weet test je wel positief en heb je die gevoelige testen nooit nodig
Ja heel erg bedankt! Je hebt me heel fijn geholpen

Ik hoop inderdaad dat ik ze niet nodig heb maar ben nu echt op het punt dat ik denk van laat maar komen, wat dan ook!

Jij ook nog heel veel succes!!
Geen probleem Hoop dat je snel zwanger bent! (En ik zelf ook natuurlijk)

Succes met de 2WW

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven