Werk & Studie alle pijlers

Vast contract maar.......

30-07-2015 10:51 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg bij mijn huidige baas vanaf september een vast contract. Helemaal goed natuurlijk maar het volgende is het geval.

Ik loop al enige tijd met pijnklachten aan mijn pols. Tot nu toe heb ik gewoon doorgewerkt maar volgens de orthopeed zal ik binnenkort geopereerd moeten worden om ergere schade te voorkomen: eerst rechts en na herstel waarschijnlijk ook links. Zelfs als ik uitga van voorlopig alleen de rechterkant dan ben ik er in het gunstigste geval 8 weken uit.

Ik ben misschien te eerlijk of ontzettend naïef maar het zit me niet lekker om een vast contract te tekenen wetende dat ik binnenkort twee maanden niet zal kunnen werken. ( in de zorg )

Mijn omgeving vindt dat ik aan de toekomst moet denken en het contract gewoon moet ondertekenen.

Wat zouden jullie doen?
Tekenen.
Wat wil je dan doen? Vrijwillig werkloos en geen recht op WW? Nee, dat lijkt me verstandig.

Dit kun je toch bespreken? Ik ben ook weleens geopereerd, tja niet fijn, maar soms moeten die dingen, daar kun jij ook weinig aan doen.
Wat is het alternatief? Dat ze je ontslaan en jij van je operatie herstelt met een bijstandsuitkering?

Natuurlijk moet je gewoon tekenen. Na die twee maanden kun je toch gewoon weer werken? Het is niet alsof je permanent arbeidsongeschikt wordt ofzo.
Tekenen.

Als je werkgever jou niet meer nodig heeft ligt hij/zij er ook niet wakker van. Dus waarom zou jij dat wel doen?

Daarnaast gaat het om een operatie, ten gunste van je eigen gezondheid. Er zijn vrouwen die de ziektewet ingaan omdat ze zo nodig hun tieten moeten oppompen. Dat jij je staks moet ziekmelden om te herstellen lijkt mij niet meer dan normaal en niet iets waar je zelf voor kiest.
Gewoon tekenen. Luister naar je omgeving en denk aan je toekomst. Dingen als ziekte en operaties zijn voor zowel jou als je werkgever niet leuk, maar horen er wel bij.
En laten we vooral niet vergeten dat werkgevers hiervoor verzekerd zijn!
Nog even ter verduidelijking: het is mijn eerste contract bij dit bedrijf. Ze kennen me wel uit het verleden maar toen werden er ivm de bezuinigingen in de zorg geen contracten meer verlengd. Sinds maart ben ik weer terug met een tijdelijk contract. Omdat de manager me kent heeft hij gezorgd dat ik vanaf september vast in dienst kom. Maar in principe zou ik nogmaals een tijdelijk contract kunnen krijgen.
Heb jij zelf gekozen voor kapotte polsen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tekenen, je bent niet chronisch ziek toch?
quote:edamame schreef op 30 juli 2015 @ 10:59:

En laten we vooral niet vergeten dat werkgevers hiervoor verzekerd zijn!

Niet iedere werkgever is hiervoor verzekerd!

En to: om je vraag te beantwoorden, gewoon tekenen. Als hij je in september weer een tijdelijk contract zou geven moet hij nog steeds je ziekteperiode betalen, dus dat maakt niets uit.
Verkeerd gelezen
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Kun je de operatie misschien iets uitstellen?

Zodat je er een beter gevoel bij hebt?

Ik snap je punt, ik zou ook te eerlijk zijn.
Tekenen.

Zo'n kans mag je niet laten liggen. Als je het over twee maanden had gehoord van je operatie, had je ook al getekend. Je kunt je (werk)leven niet omgooien omdat jouw polsen roet in het eten gooien.

Succes met de operatie en het herstel!
Alles komt goed en alles komt goed en alle dingen komen goed.
Tekenen! Na die operaties kun je er nog wel jarenlang werken, wat is dan 2 maanden?
Tekenen! Aan jezelf denken en na de operatie kun je je weer volop inzetten bij je werkgever.
Tekenen.

Als je werkgever van jou af zou willen, is hij ook gewoon zakelijk en denkt aan belang bedrijf.

Nu tekenen voor jouw eigen belang.

Zeg ik wel flink , maar ik moet zelf ook zakelijker worden op werk. Blijft vallen en opstaan bij mij.
Tekenen. Je kiest tenslotte niet zelf voor deze klachten.

Zou alleen niet direct de eerste maand na het tekenen laten opereren. Dan zou ik mij als werkgever wel flink genaaid voelen (vast contract, maand werken en daarna zeker 8 weken uit roulatie). Dus als het lukt om het nog wat uit te stellen, zou ik dat doen.
Ik snap wel dat je je bezwaard voelt, daarom zou ik wel tekenen, maar niet meteen onder het mes gaan, wat anderen eigenlijk ook al aangeven hier. Dus als het kan, een paar maanden uitstellen.

Wat ik ervan begrepen heb moet de werkgever de eerste periode wel uit eigen zak betalen, maar goed, je vraagt er niet om, het is overmacht.

Iemand zei hier ook dat je geen uitkering zou krijgen als je vrijwillig werkeloos zou worden maar als je contract niet verlengd word dan ben je niet vrijwillig werkeloos. Maar hoe dan ook, ik zou wel tekenen.
quote:edamame schreef op 30 juli 2015 @ 10:59:

En laten we vooral niet vergeten dat werkgevers hiervoor verzekerd zijn!Bij ons bedrijf een eigen risico van een half jaar. Dus het eerste half jaar betaal je zelf. Als de verzekering na een half jaar uitkeert, dan is dat veel minder dan de werknemer kost. Daarnaast moet je tijdelijke vervanging inhuren, wat ook nog een flinke kostenpost is. Wat je dus zegt klopt niet.
natuurlijk tekenen!

Toevallig weet je nu dat je geopereerd gaat worden.

Maar je weet toch nooit tevoren dat je ziek zult worden of een ongeluk zult krijgen? Een werkgever heeft dit risico te accepteren.
Toch leuk om al die verschillende invalshoeken te lezen. Zelf ben je soms geneigd om in hetzelfde cirkeltje rond te blijven draaien met je gedachten. Ik heb hier zeker iets aan!
Succes!
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juli 2015 @ 12:55:

[...]

Bij ons bedrijf een eigen risico van een half jaar. Dus het eerste half jaar betaal je zelf. Als de verzekering na een half jaar uitkeert, dan is dat veel minder dan de werknemer kost. Daarnaast moet je tijdelijke vervanging inhuren, wat ook nog een flinke kostenpost is. Wat je dus zegt klopt niet.

Dat kan, maar dat is dan wel het risico dat je als werkgever bewust neemt. Als werkgever loop je nu eenmaal het risico dat werknemers ziek worden. Het is heel vervelend, maar iedereen kan in zo'n situatie als TO terecht komen.

TO, ook ik ben het eens met de rest, ik zou zeker wel tekenen, maar indien mogelijk nog wel even wachten voordat je je laat opereren, indien dit fysiek mogelijk is natuurlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven