Gezondheid alle pijlers

Tekenbeet?

02-08-2015 21:22 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat jullie geen medisch advies geven, maar ik vroeg me af of een tekenbeet een ruwe rand heeft.

Mijn dochter (ze heeft soms ook eczeem) heeft nu een hele mooie ronde plek op haar achter bovenveen.

De plek voelt ruw aan, maar omdat het zo rond is deed het mij denken aan een tekenbeet.

De rand om de plek is donkerder dan het midden van de plek.

Uiteraard ga ik morgen een afspraak maken bij de huisarts.
Ik zou zeker naar de huisarts gaan, inderdaad. Zoals je het beschrijft klinkt het namelijk wel verdacht.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Kan je toevallig een foto plaatsen?
Google eens op een plaatje van een tekenbeet, dan weet je of je dochter ook zo'n beet zou kunnen hebben. Wij kunnen dat op basis van de omschrijving niet zeggen.
Ik heb geen plaatjesplakrechten en geen foto (dochter is logeren)

Ik heb al gegoogled en sommige plaatjes lijken er een beetje op. En andere totaal niet.

En op de fotos kan ik niet zien of het ruw is, het lijkt allemaal van niet.

Vandaar mijn vraag hier.
Zou ook ringworm kunnen zijn. Lijkt er een beetje op en die randen zijn vaak wat ruwer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hey Djessy!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 02 augustus 2015 @ 21:56:

Hey Djessy!

Eeeeennnnnnnnn!

Hoe gaat het?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Daar lijkt het inderdaad op Djessy!

Ik ga even kijken wat er aan gedaan moet worden.

Kind zou morgen een lange dag naar het strand, dus ik vraag me af of het tot dinsdag kan wachten of dat het noodzakelijk is om morgen te laten kijken
Goed. En met jou? Alles goed? Nog recent in Griekenland geweest?

*sorry voor de offtopic*

Ontopic:

Ik zou de Ha laten bepalen wat de cirkel is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik lees dat het besmettelijk kan zijin.

Misschien direct om 08.00 uur bellen en hopen op een vroege afspraak?
Ze is nu uit logeren, ze is al 16 hoor. Ik heb haar gezegd dat ze er iig een pleister op moet plakken.

Ik overweeg om de huisartenpost te bellen voor informatie. Maar als ik het zelf zo bedenk zeggen die waarschijnlijk dat ze morgen naar de huisarts moet :-)

Niet dat ik van plan ben om nu direct naar de huisartsenpost te rijden. En ik verwacht ook niet dat ze dat zullen zeggen. Maar bellen voor informatie.

Is dat raar denken jullie?
https://huisartsenpost-hov.nl/hoe-werkt ... er-bellen/
Ik heb ooit een teek in mijn knieholte gehad, en ongeveer 6 maanden later had ik daar een rode ring (geen vlek, geen ruwheid), met een doorsnede van zo'n 7 cm.

De huisarts heeft me antibiotica voorgeschreven, en toen was het voorbij.
quote:Enn schreef op 02 augustus 2015 @ 22:05:

Goed. En met jou? Alles goed? Nog recent in Griekenland geweest?

*sorry voor de offtopic*

.

Sorry voor offtopic TO!

Gaat ook goed hier. Ik ben vorig jaar voor het laatst geweest. Geld is op
Geeft niet hoor!

Zolang jullie mij niet negeren vind ik het prima

Bedankt weer Enn, ik ga morgen gewoon bellen.

Het is duidelijk geen spoed, ze heeft er geen last van en het zit er al een paar dagen. En dan voor haar hopen dat het tot dinsdag kan wachten.
Klinkt inderdaad als ringworm en dat is inderdaad besmettelijk. Goed handen schoonhouden en nagels boenen. Morgen eerst even langs de huisarts.
Precies, gewoon nuchter blijven. Doet jouw 16 jarige waarschijnlijk ook
Ja hoor Enn, ik ben redelijk nuchter. En zij al helemaal.

Wat haar betreft gaat ze vrijdag pas :-)

Ondanks de geen medische adviezen heb ik hier toch wel weer veel aan.

Wordt vervolgd....
Huisarts inderdaad en maak je niet teveel zorgen, het hoeft geen tekenbeet te zijn. Heb zelf ook wel eens ruwe vlekken en dat is ontstoken eczeem. Door dit topic denk ik er opeens weer aan dat ik nog een nieuw recept voor zalf moet vragen bij de huisarts want heb weer een vlekje en de tube die ik heb is over datum.
Bedankt closednote, ik had ook na googlen niet direct het idee van een tekenbeet maar ik had ook geen idee wat het wel zou kunnen zijn. Maar ik heb het mooit in het echt gezien dus dan weet je het ook niet zeker natuurlijk.

(Ik open niet voor niks dit topic, dus helemaal zeker was ik ook niet )

En natuurlijk denk je aan Lyme, maar ik weet ook dat niet elke teek een drager van Lyme is. En dat als je er op tijd bij bent mocht het wel Lyme zijn dat het met antibiotica te bestrijden is.

In eerste instantie dacht ik ook direct aan eczeem maar het is zo mooi rond. Dat maakte me aan het twijfelen.

Maar die ringworm, daar heeft het wel heel veel van weg.
quote:Djessy schreef op 02 augustus 2015 @ 21:50:

Zou ook ringworm kunnen zijn. Lijkt er een beetje op en die randen zijn vaak wat ruwer.

Ook mijn eerste gedachte!

Ik had ooit ineens een plek op m'n wang, god mag weten hoe ik eraan kwam. Even zalfje van de HA smeren en het was weg.

Is trouwens een schimmelinfectie dus je kan ook even iets van miconazol bij de drogist halen en kijken of dat helpt.
Mijn zoontje heeft nu toevallig ringworm en bij hem jeukt het erg. Het is inderdaad redelijk besmettelijk. Mijn HA adviseerde om te slapen met een pleister erop, omdat je anders jezelf kunt besmetten via het beddengoed. Verder is het inderdaad 2x per dag smeren met een zalfje tot het weg is en dan daarna nog even doorsmeren voor de zekerheid. Duurt zo'n 4 weken.

Ik ben overigens ook met zijn plekje bij de HA langsgegaan, al wist ik wel 99% zeker dat het ringworm was toch wilde ik het ook zeker weten.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
En? Bleek het ringworm te zijn?
Ik zou zelf niet teveel aanmodderen met zalfjes van de drogist. Hoeveel geld ik zelf wel niet heb uitgegeven aan zalfjes als cardiflor etc maar het hielp allemaal niet. Zalf van de huisarts en het was binnen 2 weken weg, vaak al eerder. Gebruik zelf een zalf met Miconazolnitraat en Hydrocortison.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven