Tekenbeet?
zondag 2 augustus 2015 om 21:22
Ik weet dat jullie geen medisch advies geven, maar ik vroeg me af of een tekenbeet een ruwe rand heeft.
Mijn dochter (ze heeft soms ook eczeem) heeft nu een hele mooie ronde plek op haar achter bovenveen.
De plek voelt ruw aan, maar omdat het zo rond is deed het mij denken aan een tekenbeet.
De rand om de plek is donkerder dan het midden van de plek.
Uiteraard ga ik morgen een afspraak maken bij de huisarts.
Mijn dochter (ze heeft soms ook eczeem) heeft nu een hele mooie ronde plek op haar achter bovenveen.
De plek voelt ruw aan, maar omdat het zo rond is deed het mij denken aan een tekenbeet.
De rand om de plek is donkerder dan het midden van de plek.
Uiteraard ga ik morgen een afspraak maken bij de huisarts.
dinsdag 4 augustus 2015 om 16:28
quote:closednote schreef op 04 augustus 2015 @ 16:01:
Ik zou zelf niet teveel aanmodderen met zalfjes van de drogist. Hoeveel geld ik zelf wel niet heb uitgegeven aan zalfjes als cardiflor etc maar het hielp allemaal niet. Zalf van de huisarts en het was binnen 2 weken weg, vaak al eerder. Gebruik zelf een zalf met Miconazolnitraat en Hydrocortison.Je moet ook wel weten wat je smeert he. Geen homeopatische rommel want dat is idd weggegooid geld.
Ik zou zelf niet teveel aanmodderen met zalfjes van de drogist. Hoeveel geld ik zelf wel niet heb uitgegeven aan zalfjes als cardiflor etc maar het hielp allemaal niet. Zalf van de huisarts en het was binnen 2 weken weg, vaak al eerder. Gebruik zelf een zalf met Miconazolnitraat en Hydrocortison.Je moet ook wel weten wat je smeert he. Geen homeopatische rommel want dat is idd weggegooid geld.
woensdag 5 augustus 2015 om 08:32
woensdag 12 augustus 2015 om 17:42
Toen we vorige week bij de huisarts waren had ze al 2 extra plekjes. Die heeft hij toen ook bekeken, en dat was waarschijnlijk ook ringworm.
Ik heb toen gevraagd , als ze nog meer plekjes kreeg, of we daar ook zalf op konden smeren, en dat kon gewoon.
Ik heb er verder niet over nagedacht eigenlijk.
Mijn dochter zei vanochtend dat de grote plek wel beter aanvoelde. Hij is niet kleiner geworden maar het voelt niet meer zo ruw.
We kijken het deze week nog even aan.
Ik heb toen gevraagd , als ze nog meer plekjes kreeg, of we daar ook zalf op konden smeren, en dat kon gewoon.
Ik heb er verder niet over nagedacht eigenlijk.
Mijn dochter zei vanochtend dat de grote plek wel beter aanvoelde. Hij is niet kleiner geworden maar het voelt niet meer zo ruw.
We kijken het deze week nog even aan.