welk ongedierte heb jij thuis?
dinsdag 9 juli 2013 om 00:53
In mijn vorige woning (jaren '90) hadden we erg veel last van zilvervisjes, er zaten er echt heeeel veel. In onze huidige woning (jaren '30) hebben we ze nog nooit gezien, wel zijn hier muizen;-(
Daarbij zijn er ook vrij veel spinnen en af en toe natuurlijk ook andere insecten. Ik ben trouwens ontzettend bang voor alles, dus het gaat echt ten kosten van mijn woongenot.
Welk ongedierte hebben jullie last van? En uit welk bouwjaar is jullie woning?
Daarbij zijn er ook vrij veel spinnen en af en toe natuurlijk ook andere insecten. Ik ben trouwens ontzettend bang voor alles, dus het gaat echt ten kosten van mijn woongenot.
Welk ongedierte hebben jullie last van? En uit welk bouwjaar is jullie woning?

dinsdag 4 augustus 2015 om 22:19
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 02 augustus 2015 @ 16:10:
Hier hebben we last van mieren, gelukkig werkt zo'n mierendoosje best goed want werkelijk de hele keuken zat ermee vol de laatste tijd.
Verder wilde ik 2 weken terug iets bakken en had daar mijn meel en bloem voor nodig maar ik schrok me wild toen ineens bleek dat er, tja beestjes ik weet niet wat voor, inzaten.
Ik was al een eindje op weg met bakken voordat ik het zag maar heb alles weggegooid, ben naar de winkel gegaan om nieuwe spullen te halen en ben opnieuw begonnen. Brrr. Ik schrok er ook zo van dat ik stom genoeg mijn meelzak uit de handen liet vallen en ik dus die beestjes heel snel weg zag schieten.
Houd het even in de gaten, er zijn mottensoorten die in meel en graan en koffie enzo gaan zitten en die zijn heel moeilijk uit te roeien.
Ik weet niet wat voor beestjes je zag, maar het zijn eerst een soort kleine rupsjes en daarna dus vliegende gevallen. Die motjes zijn sloom, dus die pak je makkelijk, maar ze duiken op de een of andere manier toch weer op en kruipen overal in.
Hier hebben we last van mieren, gelukkig werkt zo'n mierendoosje best goed want werkelijk de hele keuken zat ermee vol de laatste tijd.
Verder wilde ik 2 weken terug iets bakken en had daar mijn meel en bloem voor nodig maar ik schrok me wild toen ineens bleek dat er, tja beestjes ik weet niet wat voor, inzaten.
Ik was al een eindje op weg met bakken voordat ik het zag maar heb alles weggegooid, ben naar de winkel gegaan om nieuwe spullen te halen en ben opnieuw begonnen. Brrr. Ik schrok er ook zo van dat ik stom genoeg mijn meelzak uit de handen liet vallen en ik dus die beestjes heel snel weg zag schieten.
Houd het even in de gaten, er zijn mottensoorten die in meel en graan en koffie enzo gaan zitten en die zijn heel moeilijk uit te roeien.
Ik weet niet wat voor beestjes je zag, maar het zijn eerst een soort kleine rupsjes en daarna dus vliegende gevallen. Die motjes zijn sloom, dus die pak je makkelijk, maar ze duiken op de een of andere manier toch weer op en kruipen overal in.
dinsdag 4 augustus 2015 om 22:29
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 02 augustus 2015 @ 16:10:
Ik was al een eindje op weg met bakken voordat ik het zag maar heb alles weggegooid, ben naar de winkel gegaan om nieuwe spullen te halen en ben opnieuw begonnen. Brrr. Ik schrok er ook zo van dat ik stom genoeg mijn meelzak uit de handen liet vallen en ik dus die beestjes heel snel weg zag schieten.Klander. Gooi al je meelproducten weg. Google er maar even op.
Ik was al een eindje op weg met bakken voordat ik het zag maar heb alles weggegooid, ben naar de winkel gegaan om nieuwe spullen te halen en ben opnieuw begonnen. Brrr. Ik schrok er ook zo van dat ik stom genoeg mijn meelzak uit de handen liet vallen en ik dus die beestjes heel snel weg zag schieten.Klander. Gooi al je meelproducten weg. Google er maar even op.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 4 augustus 2015 om 22:39
quote:S0LEIL schreef op 04 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
He gedver, die zijn wel goorder dan die motjes Ik had ze een keer in mijn vorige appartement, ze kwamen uit een pak couscous. Ik ben anderhalve dag bezig geweest ze weg te krijgen, alle meelproducten, ook macaroni e.d. weggegooid, stofzuiger erbij, spuitbus. Foetsie.
[...]
He gedver, die zijn wel goorder dan die motjes Ik had ze een keer in mijn vorige appartement, ze kwamen uit een pak couscous. Ik ben anderhalve dag bezig geweest ze weg te krijgen, alle meelproducten, ook macaroni e.d. weggegooid, stofzuiger erbij, spuitbus. Foetsie.
dinsdag 4 augustus 2015 om 22:44
quote:MarianneDavids schreef op 04 augustus 2015 @ 22:39:
[...]
Ik had ze een keer in mijn vorige appartement, ze kwamen uit een pak couscous. Ik ben anderhalve dag bezig geweest ze weg te krijgen, alle meelproducten, ook macaroni e.d. weggegooid, stofzuiger erbij, spuitbus. Foetsie.O wel makkelijker uit te roeien dan die motjes dan, die zijn niet weg te krijgen.
[...]
Ik had ze een keer in mijn vorige appartement, ze kwamen uit een pak couscous. Ik ben anderhalve dag bezig geweest ze weg te krijgen, alle meelproducten, ook macaroni e.d. weggegooid, stofzuiger erbij, spuitbus. Foetsie.O wel makkelijker uit te roeien dan die motjes dan, die zijn niet weg te krijgen.
dinsdag 4 augustus 2015 om 22:51
dinsdag 4 augustus 2015 om 23:02
quote:MarianneDavids schreef op 04 augustus 2015 @ 22:51:
[...]
Klander vliegt volgens mij niet, daarom zijn ze makkelijker weg te krijgen.De vliegers waren het probleem niet, als je ernaar wees vielen ze al uit elkaar bij wijze van spreken, maar er doken steeds weer larven op. Brrr. Geen idee hoe het uiteindelijk is afgelopen hoor, ik ging toevallig toch verhuizen
[...]
Klander vliegt volgens mij niet, daarom zijn ze makkelijker weg te krijgen.De vliegers waren het probleem niet, als je ernaar wees vielen ze al uit elkaar bij wijze van spreken, maar er doken steeds weer larven op. Brrr. Geen idee hoe het uiteindelijk is afgelopen hoor, ik ging toevallig toch verhuizen

woensdag 5 augustus 2015 om 13:36
quote:amarna schreef op 04 augustus 2015 @ 12:05:
[...]
Verschrikkelijk, kakkerlakken vind ik een nachtmerrie!
Heb ze gelukkig nooit in huis gehad. Wel in de kelder van mijn vorige flat, de griezels.
Ooit in Griekenland heb ik zulke grote kakkerlakken gezien op het vliegveld van Thessaloniki, dat geloof je niet.
Mijn man zei: "die zijn zó groot, die moet je met een riempje om uitlaten". Ze waren wel een cm. of 8 lang.
Ja ze zijn echt zo smerig! Vooral die hele grote exemplaren, die hoor je ook sissen als ze lopen. *horror*
Godzijdank waren de onze "maar" 2,5cm...
Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe je aan een schorpioen kwam, annavanandelle!
[...]
Verschrikkelijk, kakkerlakken vind ik een nachtmerrie!
Heb ze gelukkig nooit in huis gehad. Wel in de kelder van mijn vorige flat, de griezels.
Ooit in Griekenland heb ik zulke grote kakkerlakken gezien op het vliegveld van Thessaloniki, dat geloof je niet.
Mijn man zei: "die zijn zó groot, die moet je met een riempje om uitlaten". Ze waren wel een cm. of 8 lang.
Ja ze zijn echt zo smerig! Vooral die hele grote exemplaren, die hoor je ook sissen als ze lopen. *horror*
Godzijdank waren de onze "maar" 2,5cm...
Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe je aan een schorpioen kwam, annavanandelle!
rattatata wijzigde dit bericht op 05-08-2015 13:38
Reden: te snel op enter gedrukt...
Reden: te snel op enter gedrukt...
% gewijzigd
woensdag 5 augustus 2015 om 13:54
Een Schorpioen?
Hier last van zilvervisjes, vooral in de wc zie ik ze vaak, super irritant.
Maandje of twee terug last van mieren gehad maar die zijn gelukkig weer weg *klopt af*
Verder een incidentele spin, waar ik vroeger bang voor was maar sinds ik moeder ben ineens minder. Ik wil het goede voorbeeld geven en ze dus niet pletten maar netjes vangen en buiten vrij laten. Dat lukt meestal maar als ze erg groot zijn brrrr.
Op balkon slakken.
Hier last van zilvervisjes, vooral in de wc zie ik ze vaak, super irritant.
Maandje of twee terug last van mieren gehad maar die zijn gelukkig weer weg *klopt af*
Verder een incidentele spin, waar ik vroeger bang voor was maar sinds ik moeder ben ineens minder. Ik wil het goede voorbeeld geven en ze dus niet pletten maar netjes vangen en buiten vrij laten. Dat lukt meestal maar als ze erg groot zijn brrrr.
Op balkon slakken.
dinsdag 11 augustus 2015 om 11:33
Hoi iedereen,
We hebben hier sinds gisteren last van kleine diertjes in huis. Het gaat om kleine wit/bruine spinachtige mijten heb ik de indruk. Geen flauw idee wat het is. Ze lijken overal te zitten en klimmen zelfs op de benen. Heel vervelend. Weten jullie meer?
Alvast bedankt!
[img]http://s3.postimg.org/uguesae8v/Scherma ... _26_42.jpg[/img]
We hebben hier sinds gisteren last van kleine diertjes in huis. Het gaat om kleine wit/bruine spinachtige mijten heb ik de indruk. Geen flauw idee wat het is. Ze lijken overal te zitten en klimmen zelfs op de benen. Heel vervelend. Weten jullie meer?
Alvast bedankt!
[img]http://s3.postimg.org/uguesae8v/Scherma ... _26_42.jpg[/img]

zaterdag 22 augustus 2015 om 22:46
toen ik nog bij me ouders woonden hadden we vaak laatst van zilvervisjes kwam voornamelijk door een lekkage van de buren. ook hebben we een tijdje een sprinkhaan in huis gehad en een verdwaalde muis. inmiddels woon ik samen in een best oud pand midden in het centrum heb last muizen voornamelijk tijd terug had ik de kat van me schoonvader te logeren en die maakte meteen korte metten, volgende week komt hij voorgoed hier dus dan is me muizen probleem ook opgelost hoop ik. ik ben opzich niet bang maar wil ze gewoon niet in me huis hebben

zaterdag 22 augustus 2015 om 23:03
Zilvervisjes, spinnen. Bouwjaar woning: nieuwbouw.
In de tuin heel veel mieren maar dit jaar komen ze niet binnen gelukkig.
Volgens de ongedierteverdelgers kan ik moeilijk van die zilvervisjes afkomen. De woningen zijn te goed geïsoleerd en dat maakt het tot een ideaal klimaat voor die beestjes. Het is wel een stuk verminderd sinds ik op zolder alles in plastic dozen bewaar. Alle kartonnen bewaardozen de deur uit. Ik ga gewoon de boel uithongeren
@Elein: die spray werkt er ook niet eens tegen.
In de tuin heel veel mieren maar dit jaar komen ze niet binnen gelukkig.
Volgens de ongedierteverdelgers kan ik moeilijk van die zilvervisjes afkomen. De woningen zijn te goed geïsoleerd en dat maakt het tot een ideaal klimaat voor die beestjes. Het is wel een stuk verminderd sinds ik op zolder alles in plastic dozen bewaar. Alle kartonnen bewaardozen de deur uit. Ik ga gewoon de boel uithongeren
@Elein: die spray werkt er ook niet eens tegen.
vrijdag 30 oktober 2015 om 14:00
Wij hebben op dit moment last van larven! Larven van motten om precies te zijn. We weten niet waar ze vandaan komen en vinden het heel vies dat ze er elke keer zijn. Als we ze hebben verwijderd dan zijn ze er een uur later weer!! En nee, niet eens in bedden of kleding (zover ik weet maar gewoon op het plafon. En daar blijven ze ook gewoon, en soms zijn ze ineens weg. Ze moeten weg, wie weet hoe!?
vrijdag 30 oktober 2015 om 14:03
quote:Anonnie schreef op 30 oktober 2015 @ 14:00:
Wij hebben op dit moment last van larven! Larven van motten om precies te zijn. We weten niet waar ze vandaan komen en vinden het heel vies dat ze er elke keer zijn. Als we ze hebben verwijderd dan zijn ze er een uur later weer!! En nee, niet eens in bedden of kleding (zover ik weet maar gewoon op het plafon. En daar blijven ze ook gewoon, en soms zijn ze ineens weg. Ze moeten weg, wie weet hoe!?Hadden wij héél lang geleden, ze bleken te komen uit een huis dat al een tijdje leegstond maar waar nog wel de spullen van de oude bewoners stonden. Ze kwamen door de ventilatieroosters. Kijk je wollen kleding goed na voordat de gaten erin vallen.
Wij hebben op dit moment last van larven! Larven van motten om precies te zijn. We weten niet waar ze vandaan komen en vinden het heel vies dat ze er elke keer zijn. Als we ze hebben verwijderd dan zijn ze er een uur later weer!! En nee, niet eens in bedden of kleding (zover ik weet maar gewoon op het plafon. En daar blijven ze ook gewoon, en soms zijn ze ineens weg. Ze moeten weg, wie weet hoe!?Hadden wij héél lang geleden, ze bleken te komen uit een huis dat al een tijdje leegstond maar waar nog wel de spullen van de oude bewoners stonden. Ze kwamen door de ventilatieroosters. Kijk je wollen kleding goed na voordat de gaten erin vallen.
vrijdag 30 oktober 2015 om 14:12
In mijn kleding kan ik gek genoeg niks vinden en ze zitten ook niet in de kasten of zo. Gewoon echt op het plafon en de muur. Niks doen en laten wegvliegen is geen optie, zo'n mot legt echt heel veel van die eitjes en dan blijven we er last van hebben. Het is (imo) heel vies en onhygiënisch. In het begin waren ze er alleen op de bovenverdieping maar soms zie je er ook 1 in de keuken zitten, nou dat wil je toch niet?
Zomenteen valt er 1 in je eten of zo
Hier kijk je nou niet graag na, lijkt me:
[img]http://www.plaagdierbeheersing.nl/wp-co ... mot-16.jpg[/img]
Zomenteen valt er 1 in je eten of zo

[img]http://www.plaagdierbeheersing.nl/wp-co ... mot-16.jpg[/img]

maandag 9 oktober 2017 om 11:57
Nieuwbouwappartement uit 2004.
Enkele zilvervisjes in toilet en badkamer. Niet genoeg om er iets aan te doen.
Een paar maanden geleden een miereninvasie in keuken en toilet. Met mierenlokdoosjes bestreden.
Het duurde even voor er resultaat was, maar we hebben ze niet meer teruggezien.
Een paar weken geleden liep er een muis door de woonkamer.
Een diervriendelijk valletje gezet. Niet gevangen en muis niet meer gezien. De buurman aan de overkant van de galerij heeft er 3 gevangen.
Soms horen we vleermuizen in de spouwmuur ritselen. We zien ze ook rond de flat vliegen. Maar vleermuizen zijn geen ongedierte. Ze zijn onschadelijk en zoeken na een paar weken weer een ander plekje.
Enkele zilvervisjes in toilet en badkamer. Niet genoeg om er iets aan te doen.
Een paar maanden geleden een miereninvasie in keuken en toilet. Met mierenlokdoosjes bestreden.
Het duurde even voor er resultaat was, maar we hebben ze niet meer teruggezien.
Een paar weken geleden liep er een muis door de woonkamer.
Een diervriendelijk valletje gezet. Niet gevangen en muis niet meer gezien. De buurman aan de overkant van de galerij heeft er 3 gevangen.
Soms horen we vleermuizen in de spouwmuur ritselen. We zien ze ook rond de flat vliegen. Maar vleermuizen zijn geen ongedierte. Ze zijn onschadelijk en zoeken na een paar weken weer een ander plekje.

maandag 9 oktober 2017 om 12:01
2 jaar na einde topic.. Spam?verbruggensuzan schreef: ↑09-10-2017 11:49In woon zelf in Den Bosch en heb in het verleden last gehad van ratten. Ik heb eerst geprobeerd om dit met behulp van internet zelf op te lossen maar dit mocht niet baten. Uiteindelijk heb ik maar besloten om een <a href="https://debestrijdingsbrigade. ... rijder</a> in te schakelen. Na één telefoontje stonden ze dezelfde dag nog op de stoep en binnen no-time was het probleem verholpen. Dit had ik veel eerder moeten doen, echt super!
maandag 9 oktober 2017 om 15:42
Wonen bij het water dus veel slakken, kikkers en muggen. Gelukkig binnen alleen last van spinnen maar dat is overal wel lijkt me.
Als we in de avond over de oprit lopen naar de voordeur (verlichting gaat pas aan als we bijna bij de deur zijn, horen we letterlijk het gekraak van de slakken waar we overheen lopen... dat is minder fijn
in het vorige huis veel zilvervisjes, in dit huis nog niet 1 gezien in 3 jaar tijd... gelukkig
Als we in de avond over de oprit lopen naar de voordeur (verlichting gaat pas aan als we bijna bij de deur zijn, horen we letterlijk het gekraak van de slakken waar we overheen lopen... dat is minder fijn
in het vorige huis veel zilvervisjes, in dit huis nog niet 1 gezien in 3 jaar tijd... gelukkig