Wie ervaring met zelfhulpmethode van Diethild de Vries

08-09-2008 21:26 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de medische molen, en het wil allemaal niet vlotten, dus ben ook buiten het ziekenhuis aan het zoeken. Nou kwam ik op de site van Diethild de Vries. Zij heeft een zelfhulpmethode ontwikkeld, en dat heeft volgens haar bij veel stellen succes gehad. Het klinkt allemaal best interessant, maar het boek/de methode kost 85 euro. Wie kent de methode en is het wat of is het weggegooid geld?
quote:layla1969 schreef op 10 september 2008 @ 12:36:

Ik heb het artikel gelezen en de osteopaat die ik heb bezocht heeft niets met dit soort praktijken te maken. Dit zijn echt excessen die beschreven worden. Maar aangezien jij er persoonlijk geen ervaringen mee hebt kun je er niet over oordelen. Ik weet wel dat ik toen ik in de mm zat en maar niet zwanger raakte, na een paar bezoeken aan de osteopaat wèl zwanger raakte. Helaas werd dit een miskraam en ben ik in 1e instantie weer alleen de mm ingegaan. Toen een volgende zwangerschap uitbleef ben ik weer 1 x naar de osteopaat teruggegaan. Mijn gynaecoloog stond voor een raadsel, mijn lichaam reageerde zo sterk op de laagste dosis clomid dat ze niet goed wist wat ze ermee aanmoest. (ik maakte ineens veel meer eicellen aan) Toen ik voorstellen om er dan maar even mee te stoppen en te kijken hoe het verder ging ging ze daarmee akkoord, omdat ze eigenlijk niet wist wat ze ermee aanmoest. De volgende cyclus ben ik dus weer zwanger geraakt en dit keer ging alles goed. Ik heb nu een gezonde dochter van 16 maanden en ben nu 7 maanden zwanger van de 2e, dit keer zonder enig hulpmiddel en de eerste cyclus was het raak.

ten eerste gefeliciteerd!

ten tweede: een aantal vrouwen raakt alsnog spontaan zwanger. Als iets alternatiefs 'werkt' dan is dat toe te schrijven aan het verschijnsel 'regression to the mean' placeboeffect of toeval.

nog nooit is uit empirisch onderzoek gebleken dat osteopathie enig effect heeft voor iets anders dan sommige, subjectief beschreven (dus niet meetbare) pijnklachten.

daarvoor hoef ik zelf geen ervaring te hebben, een oncoloog hoeft toch ook neit zelf kanker te hebben?
quote:wen schreef op 10 september 2008 @ 12:51:

Tja, osteopaten... ik begrijp nooit zo goed waarom mensen zelf of zelfs met hun pasgeboren baby naar iemand toegaan die niet eens is onderworpen aan het tuchtrecht of in het BIG-register ingeschreven kan staan (BIG-register is de databank waarin je kunt nagaan of een zorgverlener zijn diploma's heeft, en of er beperkingen zijn opgelegd als straf).

eerlijk gezegd vind ik dat bij minderjarigen een alternatieve 'behandeling' alleen gegeven mag worden als aanvulling op een echte behandeling.

Alternatief dokteren als je daar zelf voor kiest okee, maar voor kinderen is het volslagen onverantwoord.
rosie ro, acupunctuur is echt heel wat anders dan homeopathie of osteopathie. Acupunctuur wordt al duizenden jaren met succes in china gebruikt en heeft bewezen effecten. Dit terzijde.
quote:arwen173 schreef op 10 september 2008 @ 13:17:

rosie ro, acupunctuur is echt heel wat anders dan homeopathie of osteopathie. Acupunctuur wordt al duizenden jaren met succes in china gebruikt en heeft bewezen effecten. Dit terzijde.ook acupunctuur is nooit overtuigend werkzaam gebleken. Meetbare ziektes zijn er nooit mee genezen, ook hier berust de schijnbare 'werking' op suggestie, toeval en regression to the mean.
dat is niet waar, acupunctuur heeft wel degelijk resultaat. In china gebruiken ze bijv ook acupunctuur als narcose middel bij open hart operaties, is geen suggestie lijkt me. Ik heb me een tijdje geleden verdiept in acupunctuur en bij bepaalde aandoeningen heeft het echt effect. Wetenschappelijk bewezen.
quote:Littlebritain schreef op 10 september 2008 @ 10:47:

Ik ken de methode van Diethild niet maar heb wel een andere tip voor je. Misschien heb je het wel al geprobeerd maar tarwekiemolie kan ook helpen om je baarmoeder in goede 'conditie' te brengen voor een zwangerschap.Ook al geprobeerd. Helaas pindakaas!
quote:wen schreef op 10 september 2008 @ 11:00:

Ik meen wel eens gehoord te hebben dat er medicijnen zijn om je baarmoederslijmvlies dikker te maken, maar dat heb je vast al met je gynaecoloog overlegd.Zijn inderdaad medicijnen voor, maar die kan ik nu nog niet gebruiken. Pas als ik in het IVF traject kom. Tot die tijd doen ze eigenlijk niets, omdat ze zeggen dat het soms wel dik genoeg is. Ben nu bijna een jaar aan het spuiten, en misschien 3 keer was het goed. Zo hou je wel heel weinig kansen over natuurlijkl.
quote:Meiroosje schreef op 10 september 2008 @ 11:03:

ik zou je willen aanraden om het vooral bij de mm te houden. die is al belastend genoeg.Dat is ook zo, alleen zij laten me voor mijn gevoel ook maar een beetje aankloten. En als ik over mijn leeftijd begin (ben 34) doen ze alsof ik nog piepjong ben en nog jaren de tijd heb. En voor mijn gevoel schiet het allemaal niet op gewoon. Dus vandaar dat ik toch maar verder aan het kijken ben.
He wat naar Mariesophie, dan is er iets wat je misschien zou kunnen helpen en dan krijg je het niet. Is het niet iets om nog eens te overleggen? Want drie keer in een jaar is natuurlijk wel heel weinig, en dat maakt het wel heel belastend lijkt me.

Misschien kun je eens in een ander ziekenhuis vragen hoe zij hiermee om zouden gaan?
quote:wen schreef op 12 september 2008 @ 08:59:

He wat naar Mariesophie, dan is er iets wat je misschien zou kunnen helpen en dan krijg je het niet. Is het niet iets om nog eens te overleggen? Want drie keer in een jaar is natuurlijk wel heel weinig, en dat maakt het wel heel belastend lijkt me.

Misschien kun je eens in een ander ziekenhuis vragen hoe zij hiermee om zouden gaan?

Nee, die medicijnen kan ik nu niet gebruiken, want dat werkt elkaar dan tegen (met de medicijnen die ik nu gebruik) volgens hun.

Ga inderdaad wel naar een ander ziekenhuis, wegens mijn verhuizing. Ben inderdaad erg benieuwd hoe ze het daar aan gaan pakken. Ga daar ook starten met IUI, dus het wordt sowieso anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven