Werk & Studie alle pijlers

getrakteerd op het werk

06-08-2015 09:45 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk word de laatste tijd veel getrakteerd.

Ik ben niet echt aan de lijn, maar let er wel op wat ik eet.

Iemand trakteerde op magnums. we konden die zelf uit de vriezer pakken.

Toen heb ik niet genomen.

Maar als ze met een gebakje voor je staan vind ik het moeilijk om te zeggen dat ik niet hoef.

Uit beleefdheid neem ik dan wel.

Hoe doen jullie dat als er op het werk word getrakteerd?

Nemen jullie altijd?

Of zeggen jullie ook een keer nee?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
niks natuurlijk maar ik denk dan altijd iemand heeft moeite genomen iets te verzinnen en om naar de winkel te gaan en heeft er geld aan uit gegeven en dan vind ik het zo sneu voor die persoon om dan te zeggen nee ik wil niet.
quote:Honeymoonquiz schreef op 06 augustus 2015 @ 10:13:

[...]

Waarom?als er gezegd word je kan zelf pakken dan ziet niemand of je wel of niet iets neemt, maar als ze voor je staan met gebak dan is dat anders.
Ach, misschien maakt die persoon dat niet zoveel uit.

Als ik tracteer nemen sommigen wel, en sommigen niets. En op het einde blijft er altijd wat over. En ook dat komt op. En zo niet, dan jammer dan.
quote:Keuken1987 schreef op 06 augustus 2015 @ 10:14:

niks natuurlijk maar ik denk dan altijd iemand heeft moeite genomen iets te verzinnen en om naar de winkel te gaan en heeft er geld aan uit gegeven en dan vind ik het zo sneu voor die persoon om dan te zeggen nee ik wil niet.Snap ik, maar mensen kiezen er zelf voor (en bepalen zelf hoeveel geld ze eraan uitgeven) hè (en omdat het een beetje een ongeschrevel regel geworden is om te trakteren met je verjaardag).
ik zou het zelf ook jammer vinden als ik moeite heb gedaan iets te verzinnen en te kopen en mee te nemen en dan zegt de helft ik hoef niet.
vandaag werd er niet getrakteerd vanwege een verjaardag maar omdat iemand 40 jaar getrouwd was.

als ze met dat soort dingen ook al gaan trakteren, heb je elke dag wel wat.
quote:Keuken1987 schreef op 06 augustus 2015 @ 10:19:

vandaag werd er niet getrakteerd vanwege een verjaardag maar omdat iemand 40 jaar getrouwd was.

als ze met dat soort dingen ook al gaan trakteren, heb je elke dag wel wat.hatsetats in "Worden de Nederlanders dikker?"

Ik snap wel waarom :-)
ik heb er wel meer moeite mee om nee te zeggen als iemand iets zelf heeft gemaakt of iets heeft geknutseld dan dat iemand een rol koek mee neemt.
Mijn een vorige werkgever werden er ook vaak getrakteerd en vaak ook gebakjes. Soms nam ik wel soms niet, soms wilde ik wel, maar was er niets lekkers. En inderdaad als je niet wilde ging men nog wel eens zeuren. Maar ja, lekker laten. Sommigen gingen samen trakteren. Op een gegeven moment werd het plan geopperd dat iedereen maar elke maand een bedrag moest betalen zodat er 1 keer in de maand getrakteerd kon worden...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:sorrell schreef op 06 augustus 2015 @ 10:05:

Binnen ons team hebben we het zo opglost, de jarige van het eerste kwartaal zorgen voor een uitgebreide lunch, vervolgens de jarigen van de volgende kwartalen.. Zo komen we 4 maal per jaar bij elkaar en is de vergaderruimte een gezellige boel..

We werken in kantoortuinen, en op de dag van mijn verjaardag zet ik er een grote pot snoep neer, ieder die wil kan pakken.. De meeste van mijn collega's doen het op deze manier.Wat een goed idee. Het is volgens mij ook een soort behoefte aan meer contact/binding met college's dan behoefte aan zoetigheid.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Als iemand zelf gebakken heeft neem ik eigenlijk altijd wel. Ik heb geen moeite met doorsnijden van een punt taart om zo maar een halfje te kunnen nemen. Bij losse gebakjes is dat iets lastiger maar gelukkig hebben we dat niet zo vaak, omdat zelfgebakken taart meer wordt gedaan (en meer wordt gegeten). Wat er dan over is als iedereen heeft gehad (of bedankt) neemt de zelfbakker vaak zelf weer mee naar huis, voor de gezinsleden die de avond ervoor er niet van mochten snoepen.
Bij ons zetten ze het meestal in het keukentje neer, dan pak ik eigenlijk nooit.

Als iemand van het team jarig is, dan trakteren we in het teamoverleg. Dan neem ik meestal wel wat.
Bij ons is er zeker elke week wel een collega jarig dan staat er een traktatie klaar in de medewerkerskamer. Je kan dan zelf pakken. Dat kies je dan zelf of je iets neemt of niet.

Er zijn ook regelmatig leerlingen jarig die me iets aanbieden. Ik neem het altijd aan, als ik het kan bewaren bewaar ik het. Soms heb je in een andere klas een leerling die wat extra's 'verdient' (liefdesverdriet, een mooie presentatie, een adhd'er die rustig is gaan werken, de tofste opmerking enz enz) Die stop ik het dan vaak toe.

Als je het moeilijk vindt te weigeren, zeg dan dat gewoon de reden, of geef aan aan je collega's wat je ons hier vertelt).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik zeg bijna altijd nee, tenzij ik het heel lekker vind. Ik vind heel veel gebakjes niet lekker, dus ga die echt niet verplicht opeten. Daarbij wordt er op mijn werk gemiddeld 2x per week getrakteerd.

En collega's maar mopperen dat ze zo dik worden...
Ik houd niet van room enzo, dus niet van slagroom en ook niet van roomijs.

Ik neem soms wel een koek of een vruchtengebak. Er zijn bij ons veel mensen die niet nemen maar die wel gezellig een kop koffie of thee met de jarige doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Keuken1987 schreef op 06 augustus 2015 @ 10:18:

ik zou het zelf ook jammer vinden als ik moeite heb gedaan iets te verzinnen en te kopen en mee te nemen en dan zegt de helft ik hoef niet.Ik vind taart en koek niet lekker. Dus eet ik het niet.
Ik doe tegenwoordig alleen nog maar mijn eigen afdeling. We zitten met meerdere op 1 gang maar bij hun ga ik dus niet meer langs. Dus nu is het maximaal 4x per jaar (en vandaag ) dat ik gebak neem.

Ik werk in Limburg dus bij ons altijd standaard vlaai.
quote:suzyqfive schreef op 06 augustus 2015 @ 10:44:

Er zijn ook regelmatig leerlingen jarig die me iets aanbieden. Ik neem het altijd aan, als ik het kan bewaren bewaar ik het. Soms heb je in een andere klas een leerling die wat extra's 'verdient' (liefdesverdriet, een mooie presentatie, een adhd'er die rustig is gaan werken, de tofste opmerking enz enz) Die stop ik het dan vaak toe.

Wat lief!

Als bij ons wordt getrakteerd zetten we de 'restjes' vaak op de tafel waar studenten overleggen met een briefje dat ze het mogen pakken (zo beleefd he, als we dat niet doen durven ze niet )

Oh ja, en ontopic: ik vind weigeren geen probleem, en delen ook niet, en soms eet ik met plezier ook een portie van een collega. Kan allemaal.
Ik ben geen zoetekauw en lust eigenlijk helemaal geen taart/koek/cake (nee, geen enkele). Dus ik zeg zo goed als altijd nee. Op een collega na, die trakteert vietnamese loempias.... Daar kan ik geen nee tegen zeggen.

Maar taart neem ik dus nooit. Ook niet op gewone verjaardagen en ook niet als de verontwaardigde 'ja maar ik heb hem zelf gemaakt/gebakken' daarop volgt. Je maakt me er echt niet blij mee.
Als er kersen, snoeptomaatjes of worteltjes staan, neem ik altijd.

Voor het overige neem ik misschien 1 keer per jaar iets. Als de traktatie mijn smaak is EN zelfgebakken kan ik het moeilijk weerstaan. Gelukkig komt dat niet vaak voor.

Nee zeggen vind ik niet moeilijk en inmiddels weet iedereen wel dat ik zelden iets neem. Ik hoop dat niemand er aanstoot aan neemt, maar ook al is dat het geval, ik ga niet iets eten om iemand anders te plezieren.
Ik zei altijd ja, op één keer na toen iemand iets ondefinieerbaars trakteerde dat gortdroog een een beetje ranzig was. Toen heb ik haar gevraagd of ze wist hoe lang je zoiets goed kon houden. Ik trakteerde meestal op aardbeien, ben in het juiste seizoen jarig. Briefje erbij als iemand niet op zijn of haar plek was met de mededeling "slagroom staat in de koelkast". Ik wist van een paar mensen dat ze allergisch waren voor aardbeien maar in hetzelfde seizoen zijn er ook lekkere meloenen.
verba volant, scripta manent.
Ik zeg net zo vaak ja als nee. Een Magnum zou ik niet nemen, die vind ik veel te groot en te zwaar.
quote:Keuken1987 schreef op 06 augustus 2015 @ 10:18:

ik zou het zelf ook jammer vinden als ik moeite heb gedaan iets te verzinnen en te kopen en mee te nemen en dan zegt de helft ik hoef niet.Verzinnen vind ik een groot woord. We bellen een banketbakker of vlaaienwinkel in de buurt en die komt het brengen. Méér moeite als dat wordt er niet voor gedaan. Waar ik vroeger werkte werd vaak zelf iets gebakken. Dat vind ik 100x lekkerder en heb ik geloof ik nooit afgeslagen.
Ik roep altijd: mag ik handen zien van degenen die een stukje taart willen? Zoveel stukjes zet ik dan neer, iedereen die wilde kan dan zelf pakken. En ik zeg altijd daarna: mocht je tóch willen, dan staat het in de koelkast, pak gerust! Ik merk dat de mensen die echt niet willen dat dan dus ook niet doen en sommigen kiezen er alsnog voor maar meestal niet. Iedereen blij.
Bij ons is de vlaai er tussen 10 en 11 ongeveer en als ik geen vlaai wil, eet ik op dat moment wat als ik merk dat ik ga zwichten voor de vlaai. Is dat ook een optie voor jou TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven