Sch**t aan de wereld

09-08-2015 14:34 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Weet niet zo goed wat ik met dit topic wil maar vraag mij af of iemand zich in mij herkent. Iedereen krijgt wel eens commentaar maar bij mij blijft het altijd zo hangen. Situatie; ik appte een familielid heel blij iets terwijl ik die persoon de volgende dag zou gaan zien. Was zo enthousiast dat ik het haar had ge-appt. Daar was zij zo niet blij mee en liet mij dat duidelijk merken. Ik had het persoonlijk moeten zeggen volgens haar. Pats boem, ik voel mij rot en dat blijft dan zeker uren hangen. Mijn vriend zegt, heb toch meer schijt aan de wereld. Maar dat lukt mij nooit. Het belemmert mij echt en ik ga daarvoor in therapie. Wil zo graag harder worden maar alles komt zo extreem bij mij binnen altijd. Mijn vriendin zei laatst, je bent hooggevoelig. Ik vind het maar irritant.... 😡
de ene mens is de ander niet...

daarvoor in therapie?? Kom op zeg, get over it...

De therapeut en jij hebben wel iets beters te doen....

Ook voordat de term HSP weer over het forum vliegt...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Rot voor je. Goed dat je er wat aan gaat doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mag ik vragen hoe hij dit duidelijk liet merken? Teksten op de telefoon kunnen zo anders overkomen dan bedoeld.

Je schrijft dat je in therapie gaat en dat lijkt me een goed plan want ook al is iemand niet blij met een actie van jou dan is het heel vervelend als je daar uren mee blijft hangen.

En eerlijk gezegd zou ik het een rare reactie vinden, leuk of goed nieuws hoor je toch altijd graag? Behalve als het je moeder/vader was en je was net ten huwelijk gevraagd dan snap ik haar verbazing wel.
Lullig voor je dat het zo lang blijft hangen. Maar de reactie van dat familielid vind ik vreemder eigenlijk.
Vriend en ik gaan samenwonen. Zijn eigenlijk altijd al samen maar hadden het erover gehad en dacht... app het haar even blij. Zat helemaal nog in mijn enthousiasme. Maar niet verwacht dat er zo'n reactie kwam.
Ikbenikenikbenertrotsop

Door te zeggen dat dit echt weer een actie voor mij is en het heel raar is en ik toch anders ben dan de rest en hoe ik dit kon appen.maar toch gefeliciteerd
quote:dropje1979 schreef op 09 augustus 2015 @ 14:57:

Vriend en ik gaan samenwonen. Zijn eigenlijk altijd al samen maar hadden het erover gehad en dacht... app het haar even blij. Zat helemaal nog in mijn enthousiasme. Maar niet verwacht dat er zo'n reactie kwam.

Ik vraag mij toch af of het wel (helemaal) aan jou ligt...
quote:dropje1979 schreef op 09 augustus 2015 @ 14:57:

Vriend en ik gaan samenwonen. Zijn eigenlijk altijd al samen maar hadden het erover gehad en dacht... app het haar even blij. Zat helemaal nog in mijn enthousiasme. Maar niet verwacht dat er zo'n reactie kwam.Ik denk dat die vriendin van jou een drama-queen is en nodig in therapie moet.
Oké ben soms wat impulsief en kan dat heel blij in het moment dat gaan appen. Maar zo ben ik maar zij doen het overkomen alsof ik niet wijs ben
Het was mijn zus
Maar wilde het haar graag als eerste laten weten
Fijne zus zeg. Ze weet toch zo langzaamaan wel hoe impulsief je kunt zijn, en dan nóg beledigd reageren?

Dit ligt niet aan jou hoor!
Tja ik snap beide kanten wel, ik vind het heel raar dat ze zo reageert per app maar eerlijk gezegd zou ik het ook leuker hebben gevonden als je hier even over belde of idd even langs kwam.

En ik vind wat ze geappt heeft wel veel ruimte over laten tot interpretatie, het is de toon die de muziek maakt immers en die toon hoor je niet per app.
Ik neem aan dat jij je zus goed kent doet ze alleen tegen jou zo of zit dat in haar aard?

Ow en uiteraard van harte met deze beslissing!
Ja, ken ik. Heel irritant. Zal wel aan de nickname liggen ;) Is 1979 je geboortejaar? Nu ik ouder word heb ik er stukken minder last van namelijk. En je voelt je zeker pas beter wanneer je de persoon in kwestie weer gesproken hebt en diegene normaal doet? Heb je ook een rotgevoel wanneer een 'hoi' van een ander niet zo vrolijk is als normaal? Dat je dan meteen denkt dat jij iets verkeerd hebt gedaan? Had ik ook, nu niet meer.

Wat je kan doen is jezelf inprenten dat alleen jij hier iets aan kan veranderen. Jij kiest ervoor om je rot te voelen. Jij geeft de ander de macht. Waarom? Ben jij minder dan die ander? Wat is het ergste dat er kan gebeuren als iemand boos op je is? Probeer eens reëel te denken in plaats van met je onderbuik. Echt even op een rijtje zetten wat er nou echt gebeurd is. Gebruik je verstand. Klinkt lastig maar oefening baart kunst.
quote:dropje1979 schreef op 09 augustus 2015 @ 15:04:

Oké ben soms wat impulsief en kan dat heel blij in het moment dat gaan appen. Maar zo ben ik maar zij doen het overkomen alsof ik niet wijs ben

Je bent blij en enthousiast dat je gaat samenwonen en wil dit delen, is niks mis mee hoor. Vind de reactie van degene juist "zorgwekkend". Blijf liever hangen in jouw blije flow en schudt vervelende opmerkingen van je af. Geloof me, het is het niet waard.

Geniet
quote:Grobbekuiken schreef op 09 augustus 2015 @ 15:09:

Fijne zus zeg. Ze weet toch zo langzaamaan wel hoe impulsief je kunt zijn, en dan nóg beledigd reageren?

Dit ligt niet aan jou hoor!

Rekening houden komt van twee kanten. TO zou ook kunnen denken " ik app mijn zus niet, die is daar niet zo van " . De ene karaktertrek heeft geen voorrang boven de ander.

Misschien is TO idd anders dan de anderen uit haar oiderlijk gezin. Vinden ze haar allemaal een beetje vreemd, maar wel lief.
Wat ook een mogelijkheid is, geef jezelf een tijd bv 15 minuten dat je mag mopperen en boos mag zijn over een bepaalde opmerking en daarna ga je weer verder. Het leven is te kostbaar om in negativiteit te blijven hangen.
Ik vind je zus ook vreemd reageren zeg. Pffff. Logisch dat je hoopt dat ze anders reageert!
Maar je vriend vindt het ook, je vriendin vindt je ook te gevoelig, dus misschien is dat met je zus niet het beste voorbeeld.
Mijn gedachte was, ze komen hier toch een dag later, is leuk als ze het nu al weten. Was en ben zo blij na een heel rottige periode. Maar zij weet hoe ik ben. Waarom moet er dan zo bot gereageerd worden vraag ik mij af. Ze weet dat ik daar last van heb dan. Maar begrijp wel dat ze het leuker vonden als ik het persoonlijk had gezegd. Is ook wel zo maar het is zo gegaan. Waarom dan toch weer die kritiek? 😢
Mijn vriend vond het ook overdreven v hun. Hij zei ook... Ze kennen je toch
Dus je bent zowel een gekke, malle, impulsieve meid en je trekt je teveel aan van kritiek?

Zij weten hoe jij bnt, maar jij weet toch ook hoe zij zijn?
Hoi topdropje, herkenbaar! Maar dat van hoi.... dat het anders klinkt heb ik ook niet meer zo erg als vroeger. Toen dacht ik dat alles aan mij lag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven