Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
quote:jac-79 schreef op 09 augustus 2015 @ 08:03:

Wat trouwens wel leuk is. We hebben sinds kort zonnepanelen en een zonneboiler.

Gisteren hebben we best wel wat elektriciteit gebruikt; wasmachine 2x,poffertjespan,tv gekeken,vaatwasser 2x gedraaid en nog wat kleine dingetjes die stroom vragen maar de elektriciteit allemaal van het zonnetje 'gekregen'.

Het warme water is ook opgewarmd door de zon. Zo leuk als je nu dus de kraan open zet voelt het een beetje als 'gratis' warm water.

(Heb het dan nu even niet over de investering,deze is ongeveer over 4 jaar terug verdiend)Leuk! Waar heb je ze gekocht als ik vragen mag?
quote:tallyho schreef op 08 augustus 2015 @ 14:46:

[...]

Volgens mij neem je mijn reactie iets te serieus. Ik beschrijf de beelden die bij mij opkomen bij Blauwe Saks................. Maar bij voorbaat: mijn excuus aan iedereen die ik voor het hoofd stoot of op de tenen trap.........Nee hoor, dat valt reuze mee.
quote:jac-79 schreef op 09 augustus 2015 @ 07:57:

Hoe of wat doen jullie met de was? Goedkoop wasmiddel of toch wat duurder?Ik koop wat er in de aanbieding is. Heel vaak 1+1 gratis bij de Deen. En gebruik veel minder dan ze zelf aangeven.

Hoe of wat doen jullie met de was? Goedkoop wasmiddel of toch wat duurder?In verband met allergieën durf ik niet echt over te stappen op ander wasmiddel. Dus wij gebruiekn Robijn. maar ik sla wel altijd groot in als het 1+1 gratis is.... En we gebruiken lang niet zoveel als op de verpakking staat dat moet...
Ik ga weer eens meelezen. Afgelopen periode weer te veel uitgegeven. Dit kan beter. Dus leuk dit topic. Hopelijk spoort het me goed aan weer bewuster met geld om te gaan.

Wasmiddel koop ik trouwens 1x per jaar groot in bij de makro als het 1+1 gratis is. Zo ben ik voor een heel jaar nog geen 50 euro aan wasmiddelen kwijt.

Vorige maand na lang wikken en wegen mn wasmachine vervangen. Hij was al 14 jaar oud (een hollandia, geen top merk) en begon nu toch echt kapot te gaan. Dus via de tweedekansjes van coolblue een nieuwe gekocht. Echt blij mee, maar vooral ook dat ik binnen mijn budget gebleven ben. Wilde max 650 uitgeven en is 614 geworden voor een wasmachine van 777 euro. (Tweedekansjes zijn retour gestuurde artikelen, soms zgan en soms met een krasje hier en daar)

Ik hoop voornamelijk minder aan boodschappen uit te geven. We halen nu weer te vaak afhaal of letten te weinig op goede aanbiedingen.

O en servies... van de ikea. Doe er nu 5 jaar mee en nog steeds in top conditie.

Hoe of wat doen jullie met de was? Goedkoop wasmiddel of toch wat duurder?Ik koop het bij de action. Net als schoonmaakmiddelen, tandpasta, afwasmiddel, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd Formil-wasmiddel, van de Lidl. Komt al jaren als beste uit de bus in allerlei tests en is, zeker als je het in de aanbieding koopt, erg goedkoop. Qua resultaten merk ikmgeen verschil met duurdere merken.

Ik gebruik trouwens ook altijd minder wasmiddel dan op de verpakking staat. Dat is niet alleen beter voor mijn portemonnee, maar ook voor de wasmachine en het milieu.
quote:Bumba1985 schreef op 09 augustus 2015 @ 10:44:

[...]

In verband met allergieën durf ik niet echt over te stappen op ander wasmiddel. Dus wij gebruiekn Robijn. maar ik sla wel altijd groot in als het 1+1 gratis is.... En we gebruiken lang niet zoveel als op de verpakking staat dat moet...Ik heb ook vaak last van uitslag bij bepaalde wasmiddelen en robijn is juist bij mij de grootste boosdoener. Neutral is ook goed wasmiddel voor als je allergies bent.
quote:prik schreef op 09 augustus 2015 @ 12:20:

Ik gebruik altijd Formil-wasmiddel, van de Lidl. Komt al jaren als beste uit de bus in allerlei tests en is, zeker als je het in de aanbieding koopt, erg goedkoop. Qua resultaten merk ikmgeen verschil met duurdere merken.

Ik gebruik trouwens ook altijd minder wasmiddel dan op de verpakking staat. Dat is niet alleen beter voor mijn portemonnee, maar ook voor de wasmachine en het milieu.

De vaatwastabletten ook volgens mij van de Lidl.

Ik koop alles gewoon waar ik door ervaring blij mee ben en dan de aanbiedingen af.
Ik zit met folders ( die je ook digitaal kan bekijken) en wat ik in mijn kast heb staan mijn boodschappenlijst te maken.

Sinds ik dat doe en niet meer elke dag boodschappen doe scheelt me dat zeker 50/75 per maand.

Nu vind ik koken leuk en heb ik vaak de tijd dus recepten zoeken en bedenken is geen straf voor mij.
Dat scheelt zeker, niet elke dag boodschappen doen!! Ik probeer ook niet al te vaak naar de supermarkt te gaan, al is het ook wel een fijn wandelingetje met mijn zoontje...

Waar ik alleen van baal (bij mezelf) is dat ik me zo vaak laat verleiden door van die stomme spaar-acties. Als ik dan voor ¤9 aan boodschappen heb ga ik er toch altijd nog iets bijhalen om aan die ¤10 voor een zegel te komen. Ik wéét dat het verkoop-truukjes zijn, maar toch trap ik er elke keer weer in Nu ook weer met de restaurant-zegels....
quote:Bumba1985 schreef op 09 augustus 2015 @ 17:24:

Dat scheelt zeker, niet elke dag boodschappen doen!! Ik probeer ook niet al te vaak naar de supermarkt te gaan, al is het ook wel een fijn wandelingetje met mijn zoontje...

Waar ik alleen van baal (bij mezelf) is dat ik me zo vaak laat verleiden door van die stomme spaar-acties. Als ik dan voor ¤9 aan boodschappen heb ga ik er toch altijd nog iets bijhalen om aan die ¤10 voor een zegel te komen. Ik wéét dat het verkoop-truukjes zijn, maar toch trap ik er elke keer weer in Nu ook weer met de restaurant-zegels.... de truc is dan ook alléén te sparen als je toch al die boodschappen deed. Dus niet iets extra's bijhalen. Ik ga nooit perse naar een winkel vanwege een spaaractie. Als je het dan toch perse wilt "bijleggen" om aan een bepaald bedrag te komen, kies dan iets wat je zowieso gebruikt zoals shampoo, toiletpapier, brood oid.
quote:Aurelle91 schreef op 08 augustus 2015 @ 15:58:

[...]

Ik ben ook een voorstander van dat soort dingen tweedehands kopen. Niet alleen om geld te besparen, maar ook omdat de productie van Iphones e.d. slecht is voor het milieu en de gezondheid van de arbeiders in de derde wereldlanden.Waar koop je dan een goede tweedehands smartphone?
quote:edamame schreef op 09 augustus 2015 @ 17:33:

[...]

de truc is dan ook alléén te sparen als je toch al die boodschappen deed. Dus niet iets extra's bijhalen. Ik ga nooit perse naar een winkel vanwege een spaaractie. Als je het dan toch perse wilt "bijleggen" om aan een bepaald bedrag te komen, kies dan iets wat je zowieso gebruikt zoals shampoo, toiletpapier, brood oid.Ja, dat doe ik wel inderdaad.... maar soms denk ik toch: geef ik niet ongemerkt meer uit?
quote:lila01 schreef op 09 augustus 2015 @ 17:46:

[...]

Waar koop je dan een goede tweedehands smartphone?Ik heb zelf wel vier jaar geleden een nieuwe genomen (die het nog steeds prima doet), maar ik zou als ik een nieuwe nodig heb wel eerst kijken naar tweedehands. Maar eerlijk gezegd vind ik een smartphone/mobiel internet niet heel veel meerwaarde hebben in mijn leven, dus mocht mijn smartphone stuk gaan dan pak ik misschien ook wel gewoon mijn oude nokia die ik nog in de kast heb liggen.
quote:Bumba1985 schreef op 09 augustus 2015 @ 17:52:

[...]

Ja, dat doe ik wel inderdaad.... maar soms denk ik toch: geef ik niet ongemerkt meer uit?You're such a sucker!
quote:edamame schreef op 09 augustus 2015 @ 19:10:

[...]

You're such a sucker! Wat gratis eten aangaat zeker weten
quote:edamame schreef op 09 augustus 2015 @ 17:33:

[...]

de truc is dan ook alléén te sparen als je toch al die boodschappen deed. Dus niet iets extra's bijhalen. Ik ga nooit perse naar een winkel vanwege een spaaractie. Als je het dan toch perse wilt "bijleggen" om aan een bepaald bedrag te komen, kies dan iets wat je zowieso gebruikt zoals shampoo, toiletpapier, brood oid.Ik wil in principe niets kopen bij winkels met zulke spaaracties. Ze kunnen ook gewoon de boodschappen goedkoper maken ipv zegels en bonuskaarten en zo. Maar ja, zelfs de Lidl heeft af en toe van die acties, iets met een BBQ-pakket of zo.
Herkennen jullie dit trouwens:

Ik merk dat ik verkoop-truukjes vaak beter doorzie dan anderen. Maar hierdoor vind ik winkelen vaak niet meer zo relaxed. Ik merkte het gister bijvoorbeeld heel erg bij het trouwjurken passen met mijn zusje.... Ik kon die verkoopster gewoon niet aardig vinden, omdat ik gewoon merkte dat ze verkooptruukjes toepaste. De andere mensen in het gezelschap vonden haar echt helemaal geweldig maar ik voelde me echt wantrouwig naar haar toe. En kon me niet echt ontspannen omdat ik zoiets had van: je gaat mijn zusje niet iets aansmeren
Wasmiddel gebruik ik maar de helft van de aangegeven dosis, soms zelfs minder. Ik gooi er altijd een scheut schoonmaakazijn bij.

Dit werkt tegen de bacterien en de kalkvorming in je wasmachine. Daarnaast worden de kleuren weer helderder.

Een fles is maar 30 cent.

Mijn laatste fles wasmiddel was een grote megapack van 77 wassen. Voor jawel 0.99 cent bij mijn lokale appie. Daar doe ik al een tijdje mee.
Ik doe aan het vastendieet, 4:3. Dus 3 dagen in de week eet ik gewoon niet. Dat scheelt ook al bijna de helft. Daar naast koop ik alles bij de aldi omdat ik daarboven woon. En omdat hij alle dagen open is heb ik ook bijna geen voorraad in huis. Pas als iets echt op is koop ik nieuw. Op die manier spaar ik veel boodschappen geld uit. Ik ben wel alleen dat maakt het wel makkelijker.
Je eet drie dagen niet ? Helemaal niks?
Dit topic wordt met de minuut erger. Het is gewoon komisch ik lig dubbel, blijf vooral schrijven.
Isolde, dat klinkt niet goed hoor... Drie dagen niet eten... Wel goed aan je eigen gezondheid en welzijn denken.
Hier besparen we veel maar genieten we ook . Vakantie wordt 1x in de 2 jaar niet op bezuinigd (verre rondreis).

Hebben een boodschappen budget (¤40 ) waar we ruim van kunnen eten met zijn 2. Zelfs glutenvrij en we doen maar 2x per week boodschappen. Toetjes eten we niet (onnodige kcal en suiker). Frisdrank alleen in het weekend

Energie en water gaan we bewust mee om. (Niet onnodig lang douchen, regenton etc.).

Wasmiddel koop ik eens per 9 maanden een zak bij Action (1.79 per 1.23 kg). Klein schepje per keer is voldoende. Wasverzachter is schoonmaakazijn.

Vaatwasser gebruiken we ook poeder voor en stukke minder dan er op staat.

(Laatst 1+1 gratis van Sun bij de AH).

Wat kleding betreft kopen we niet veel. En anders minimaal 75% afgeprijsd.

Verzorgingsproducten heb ik vorig jaar groot ingekocht in DLD en gebruik daar nog van. En anders minimaal 1+1 gratis.

Onderhoud van het huis doen we zelf (schilderen) en familie en vrienden hebben andere werkvelden waarmee ze ons kunnen helpen (en andersom). Hypotheek lossen we versneld af en hebben beide al een mooie spaarrekening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven