Slaapverlamming/lucide dromen

11-08-2015 22:31 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik hier toch heel erg nieuwsgierig naar ben en veel mee bezig ben vraag ik tips/ mensen die hier ook geïnteresseerd in zijn!

Zelf probeer ik dit wel doormiddel van de WILD techniek maar vind het lastig om toch niet helemaal in slaap te komen.

1 keer een lucide droom gehad en toch wel heel vet gevonden!

Sorry als hier nog een topic over is kon het niet zo snel vinden
Just love your life.
Zijn er genoeg te vinden:

Linkje

Je krijgt de melding dat er niets te vinden is, even het hokje Forum discussies aanklikken.
Dat zijn toch twee heel verschillende dingen? Slaapverlamming vind ik afschuwelijk, lucide dromen geweldig.
Ja klopt zijn ook 2 verschillende dingen, maar vind slaapverlamming ook interessant, maar lucide dromen ook! Hahah
Just love your life.
Nieuwsgierig, niet nieuwschierig.
Aangepast.
Just love your life.
Slaap verlamming soms net voor ik in slaap val. Heel naar gevoel, wil me er altijd tegen verzetten maar dat lukt dan niet. Het voelt als een soort suizen, alsof ik mijn bed uit wordt gezogen naar het plafond. Raar eigenlijk. Zou dat wel slaap verlamming zijn?
Als ik het heb, voel ik me verlamd krijg ik een druk op me borst en een beetje angstig gevoel, als ik dat overwin voel ik me super relaxed maar is moeilijk te doen.
Just love your life.
Iedereen ervaart slaapverlamming anders. Ik heb hele heftige hallucinaties over demonen. Inmiddels kan ik van een aanval wel overgaan naar een lucide droom.
Leuk een nieuw topic hierover!

Ik gebruik elke avond de mild methode. Het is nu een aantal keer voorgekomen dat ik eerst slaapverlamming krijg voordat ik naar de lucide wereld toe ga. Maar meestal kom ik in een tunnel terrecht en kom ik gelijk in de lucide wereld terrecht.

Wat is het leukste wat je tot nu toe gedaan hebt?
ach, dromen zijn toch niet echt
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 11 augustus 2015 @ 23:15:

ach, dromen zijn toch niet echtLucide dromen zijn levensecht. Heb je er weleens een gehad?
meld! Regelmatig lucide dromen hier, vooral tijdens m'n 'naps' midden op de dag op de bank gebeurt t vaak spontaan. Of als ik midden in de nacht een wekker af laat gaan en daarna verder slaap.

Leukste ooit gedaan;

Ik kwam in droom m'n oma tegen (al jaren overleden) zij is voor mij een herkenningsteken dat ik droom en word dan vaak lucide-- dan ga ik haar eerst knuffelen, en daarna vliegen.

O ja in een cabrio Ferrari door Londen scheuren was ook best leuk. En rond hoppen van boom naar boom in de Avatar-wereld (van die film).

Wat is ook weer het verschil tussen WILD en MILD?
quote:dreamer084 schreef op 11 augustus 2015 @ 23:24:

[...]

Lucide dromen zijn levensecht. Heb je er weleens een gehad?Wss niet anders zou ze wel enthousiaster zijn
quote:yasmijn schreef op 11 augustus 2015 @ 23:26:

Vanwaar jouw reactie?
quote:Stormkraft schreef op 11 augustus 2015 @ 23:27:

[...]

Vanwaar jouw reactie?

Ik heb het ook weleens en vind het doodeng.

Maar er zijn al meerdere topics geweest hierover op dit forum. O.a deze:

Lucide dromen en slaapverlamming
quote:Stormkraft schreef op 11 augustus 2015 @ 23:25:

meld! Regelmatig lucide dromen hier, vooral tijdens m'n 'naps' midden op de dag op de bank gebeurt t vaak spontaan. Of als ik midden in de nacht een wekker af laat gaan en daarna verder slaap.

Leukste ooit gedaan;

Ik kwam in droom m'n oma tegen (al jaren overleden) zij is voor mij een herkenningsteken dat ik droom en word dan vaak lucide-- dan ga ik haar eerst knuffelen, en daarna vliegen.

O ja in een cabrio Ferrari door Londen scheuren was ook best leuk. En rond hoppen van boom naar boom in de Avatar-wereld (van die film).

Wat is ook weer het verschil tussen WILD en MILD?

Spontane vind ik ook het leukste! Ik heb een droomgids die altijd naar mij toe komt waardoor ik in die dromen weet dat ik droom.

Het leukste wat ik heb gedaan is een pretpark geopend. Haha wat een lol had ik toen zeg! En sterren opzoeken vind ik ook heel leuk. En niet te vergeten, teleporteren. Ik heb al veel van de 'wereld' gezien op die manier.

Mild is voordat je gaat slapen. Je creëert zelf een plaatje en op een gegeven moment wordt het echt. En wild is wakker worden en weer terug gaan slapen. Dat lukt bij mij helaas niet. Wakker is wakker haha.
quote:Stormkraft schreef op 11 augustus 2015 @ 23:26:

[...]

Wss niet anders zou ze wel enthousiaster zijn Haha dat is waar
Ik heb het ook al een aantal keren gehad maar ik wist niet datje het op kon wekken. Ik droomde dat ik kon vliegen en wist gewoon dat het niet echt was of heel hard fietsen zonder moe te worden. Ook droomde ik een keer over mijn overleden moeder. Ik besefte dat ik droomde want ze was nog niet zo lang dood en ik was erg verdrietig. Ze stond voor me en ik wist eerst niet goed wat ik moest zeggen. We stonden in de kerk en langzaam liep ze de kerk uit. Toen riep ik van ma, ik ben weer zwanger (had al 4 miskramen gehad) Ze zei toen van maak je maar niet blij . Ik vond het een akelige droom en was er best van overstuur. Mijn man zei van doe maar rustig want dromen zijn bedrog. Een paar dagen later kreeg ik mijn vijfde miskraam.
Blondie
quote:dreamer084 schreef op 11 augustus 2015 @ 23:45:

[...]

Spontane vind ik ook het leukste! Ik heb een droomgids die altijd naar mij toe komt waardoor ik in die dromen weet dat ik droom.

Het leukste wat ik heb gedaan is een pretpark geopend. Haha wat een lol had ik toen zeg! En sterren opzoeken vind ik ook heel leuk. En niet te vergeten, teleporteren. Ik heb al veel van de 'wereld' gezien op die manier.

Mild is voordat je gaat slapen. Je creëert zelf een plaatje en op een gegeven moment wordt het echt. En wild is wakker worden en weer terug gaan slapen. Dat lukt bij mij helaas niet. Wakker is wakker haha.

O ja. Nou MILD doe ik dus soms als ik in bed lig en ga slapen. Kan dat alleen op m'n rug liggend trouwens, normaalgesproken slaap ik altijd op m'n zij in. Mijn plaatje ís door het heelal vliegen, en dan een planeet uitzoeken om heen te vliegen, aan een kabelbaan, haha.

Wild gebeurt dus vaak als ik op de bank lig, dutje doe (doe ik overigens niet heel vaak hoor) en na het wekker- zetten midden in de nacht / vroege ochtend. Ik kan dan ook mezelf dwingen om in slaap / in die droom te blijven, maar niet heel lang. Word vaak toch wakker. Denk dat t meestal een kwartier tot half uur lukt om nog in slaap / dromend te blijven.
Slaapverlamming heb ik een paar keer gehad en dat was niet bepaald fijn. Vrij beangstigend als je niet kunt bewegen terwijl je net wakker bent. Het hielp bij mij om met mijn mond geluid te gaan maken of een teentje proberen te bewegen. Tijdens de slaapverlamming hallucineerde ik ook.

Lucide dromen heb ik vrij vaak, altijd al wel gehad. Heel vaak weet ik gewoon dat ik droom, soms is dat wel fijn om te weten dat het niet echt is. Lang niet altijd denk ik er dan aan dat ik kan gaan doen wat ik wil.. En het stomme is dat wanneer ik daar wel aan denk, ik meestal alleen op erotische dingen uitkom.. haha

In sommige erge nachtmerries heb ik mezelf op tijd wakker gemaakt. Zoals die ene keer toen een enge man mij en het gebouw waar ik in stond in brand wilde steken.

Het schijnt trouwens zo te zijn dat lichtknoppen in dromen nooit goed werken. Heb ik uitgeprobeerd en dat klopt tot nu toe.

Klokken lopen ook niet logisch.
12 but mature for my age
Nope, telefoons werken ook niet goed, lezen lukt niet goed.
Ik wist niet dat die twee samengingen. Als ik slaapverlamming heb, heb ik geen hallucinaties maar wel het gevoel dat ik niet kan ademen. Ik probeer me te bewegen en als dat uiteindelijk lukt kan ik eruit komen. Ik vind dat doodeng maar lucide dromen intensiveren zou ik wel willen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven