Gezondheid alle pijlers

Overstappen pil weinig effect

12-08-2015 09:02 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand heb ik van de huisarts een nieuwe pil voorgeschreven gekregen (Trigynon), omdat ik door de pil die ik had (microgynon30) elke keer heen bloedde voor ik aan het einde van de eerste strip was.

Nou ben ik net 12 dagen bezig met Trigynon, en bloed ik nu alweer als een gek.. had gehoopt dat ik er vanaf was na het overstappen!

Nou zit ik te denken, de zwaarste pillen uit de Trigynon zijn net zo zwaar als de hele strip van de microgynon30, dus t lijkt mij dat ook deze pil dan te licht is?

Ik vraag geen medisch advies maar gewoon ervaringen van anderen
Don't look back. You're not going that way.
Geef je lichaam even een paar maanden de tijd om te wennen aan de nieuwe pil. Is het over 3 maanden nog steeds hetzelfde, dan even terug naar de huisarts
Ik had een zwaardere pil, maar daarvoor heb ik heel erg duidelijk moeten zijn tegen de huisarts.

Je bent pas 12 dagen bezig. Misschien moet je lichaam even wennen aan deze pil.
If you can dream it, you can do it.
Mijn ervaring is dat je eerst moet checken bij de huisarts of er geen andere oorzaken zijn voor het bloedverlies.en dan als het kan 2 of 3 maanden stoppen met de pil.Daarna kan je weer beginnen en is het probleem w.s opgelost
Ik ga binnen nu en een paar weken over naar de Trigynon, om dezelfde redenen als jij. Ik heb dus nog geen ervaring, ben wel heel benieuwd (en een beetje huiverig).
Dat ik bloed vind ik heel vervelend. Maar ga volgende maand op vakantie, en moet dan echt niet hebben dat ik dan ook 2 weken lang 'ongesteld' ben.. was daarom blij dat een nieuwe pil nog voor die tijd geregeld kon worden. Dus baal best een beetje..

Als t deze week zo door blijft bloeden dan bel ik de huisarts maar even op. Maar die zal dan ook wel zeggen inderdaad dat mn lichaam nog moet wennen aan deze. Nou, alles leuk en aardig, als t in september maar voorbij is!
Don't look back. You're not going that way.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven