Wat in de woonkamer?
woensdag 12 augustus 2015 om 00:12
Wij hebben een kleine woonkamer (minder dan 16m2) met een beetje een onhandige indeling (1 muur raam, 1 muur met 2 deuren aan beide uiteinden (dus maar een stukje muur in het midden en 1 muur met in het midden een deur opening (dus aan beide kanten klein stukje muur).
Ik probeer een handige, maar mooie indeling te maken, maar ik moet prioriteiten stellen, want niet alles kan in zo'n kleine kamer.
Ik ben benieuwd wat jullie belangrijk vinden en voor zouden kiezen en tips voor kleine woonkamers.
Ik zit te twijfelen over:
- wel/geen hoekbank
-wel/geen eettafel (in de keuken is ook geen plek)
- hoe een plekje in te richten waar dochtertje ook kan spelen
- wel/geen TV (eigenlijk kan ik me geen TV niet voorstellen, we vinden het heerlijk om 's avonds samen op de bank te liggen en een filmpje te kijken)
- plek voor kasten/opbergruimte??
- wat voor soort decoratie (een tafel, bank en TV en de ruimte staat zo'n beetje vol, wat voor decoratie maakt het gezelliger, maar niet nog voller.
- wat zijn echte must haves voor een kleine woonkamer?
Ik probeer een handige, maar mooie indeling te maken, maar ik moet prioriteiten stellen, want niet alles kan in zo'n kleine kamer.
Ik ben benieuwd wat jullie belangrijk vinden en voor zouden kiezen en tips voor kleine woonkamers.
Ik zit te twijfelen over:
- wel/geen hoekbank
-wel/geen eettafel (in de keuken is ook geen plek)
- hoe een plekje in te richten waar dochtertje ook kan spelen
- wel/geen TV (eigenlijk kan ik me geen TV niet voorstellen, we vinden het heerlijk om 's avonds samen op de bank te liggen en een filmpje te kijken)
- plek voor kasten/opbergruimte??
- wat voor soort decoratie (een tafel, bank en TV en de ruimte staat zo'n beetje vol, wat voor decoratie maakt het gezelliger, maar niet nog voller.
- wat zijn echte must haves voor een kleine woonkamer?
woensdag 12 augustus 2015 om 14:35
Ik denk dat het dit gaat worden:
- 2,5 of 3 zits bank.
- 2 hockers met opbergruimte die ook dienst kunnen doen als salontafel
- een fauteuil of, maar ik weet niet of dat leuk is, bij de vensterbank (met daaronder de verwarming een mooie wat bredere ombouw maken, en een matrasje erop leggen, zodat je er ook op kunt zitten.
- een aparte ruimte voor dochter in woonkamer vind ik wel heel erg leuk, dus misschien dat ik de kelder idd wel ga verhogen tot hetzelfde niveau en er dan een gezellig leeshoekje van maak ofzom
- 2,5 of 3 zits bank.
- 2 hockers met opbergruimte die ook dienst kunnen doen als salontafel
- een fauteuil of, maar ik weet niet of dat leuk is, bij de vensterbank (met daaronder de verwarming een mooie wat bredere ombouw maken, en een matrasje erop leggen, zodat je er ook op kunt zitten.
- een aparte ruimte voor dochter in woonkamer vind ik wel heel erg leuk, dus misschien dat ik de kelder idd wel ga verhogen tot hetzelfde niveau en er dan een gezellig leeshoekje van maak ofzom
woensdag 12 augustus 2015 om 14:36
woensdag 12 augustus 2015 om 15:18
woensdag 12 augustus 2015 om 15:32
woensdag 12 augustus 2015 om 15:55
quote:Doornroosje777 schreef op 12 augustus 2015 @ 14:26:
Denken jullie dat een op maat gemaakte wandkast in zo'n kleine woonkamer kan? Handig lijkt het me wel, maar ben bang dat de ruimte dan nog kleiner lijkt (is).Staat ook op een van mijn voorbeeldplaatjes, die kast om het raam heen.
Denken jullie dat een op maat gemaakte wandkast in zo'n kleine woonkamer kan? Handig lijkt het me wel, maar ben bang dat de ruimte dan nog kleiner lijkt (is).Staat ook op een van mijn voorbeeldplaatjes, die kast om het raam heen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 13 augustus 2015 om 20:57
quote:Desperate_Housewive schreef op 13 augustus 2015 @ 15:42:
[...]
Dit vind ik echt tof! Lijkt me heel praktisch! Maar ik vind via google weinig terug. Zou zoiets een specifieke naam hebben?
Bij de IKEA hebben (hadden?) ze er 1, maar die is wel heel erg klein.
Ik vind die houten tafels met zo'n houten hoekbank eromheen juist erg leuk. Daar ga ik voor
[...]
Dit vind ik echt tof! Lijkt me heel praktisch! Maar ik vind via google weinig terug. Zou zoiets een specifieke naam hebben?
Bij de IKEA hebben (hadden?) ze er 1, maar die is wel heel erg klein.
Ik vind die houten tafels met zo'n houten hoekbank eromheen juist erg leuk. Daar ga ik voor
donderdag 13 augustus 2015 om 21:06
Ik heb overigens een leuk boek dat heet 'woon klein, denk groot'. En er zijn veel blogs over als je zoekt op 'klein wonen', bijvoorbeeld deze: http://www.manners.nl/de-10-geboden-van-klein-wonen/