Dé ideale kinderwagen?

31-07-2008 15:47 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nog maar kort zwanger maar al wel eens wat aan het rondkijken naar kinderwagens. Ik heb veel oppaservaring en met verschillende wagens gereden dus het een en ander weet ik er wel van. Nu het voor het echie is, wil ik natuurlijk de perfecte wagen . En, tja, ik wil hem natuurlijk ook mooi vinden.

Nu vind ik de Quinny Speedi heel mooi en uit ervaring weet ik dat ie heerlijk rijdt, maar er zitten ook wat nadelen aan (zitje kan niet omgedraaid, is niet goed rechtop te zetten bijv.).

Dan is er ook de Quinny Buzz, maar los van het uiterlijk weet ik niet goed of er nou veel verschillen zijn met de Speedi.

Ook vind ik de Maxi Cosi Mura mooi, maar daar zit de 'voering' van de bak heel zielig vast met kleine stukje klitteband. Dat hing er in de winkel al naast.

Dan is er nog de Bugaboo, die ik eigenlijk helemaal niet mooi vond. Ik vond hem klein en laag en te populair, maar in de winkel heb ik mijn mening behoorlijk aangepast. De bak is net zo groot als de andere, hij rijdt supersoepel en valt qua uiterlijk mee, al zie ik op straat dat de fleeceversie heel lelijk wordt. Maar ik wil dan toch geen fleece. Maar erg duur is ie ook.

Ik wil graag een wagen waar je mee door het bos en over strand kan lopen. Ik hoor van gebruikers dat de kleine wieltjes van de Bugaboo toch niet goed door zand rijden en dat je voor grotere luchtbanden moet gaan. Ik ga niet met de tram ofzo, dus dat maakt niet uit. Ik heb de ruimte om me heen en een ruime auto, dus dat zit wel snor. Maar ik wil wel dat ie handig is (met boodschappenmandje bijv.) en makkelijk opvouwbaar.

Ook vond ik de Joolz Bloom en de Stokke mooi, maar daar hoor je niet zoveel over.

Wie heeft ervaring met deze wagens en wil met me meedenken? Positieve én negatieve ervaringen zijn erg welkom. Hartstikke bedankt alvast!

Groetjes,

Sterre
quote:B12 schreef op 13 augustus 2008 @ 22:53:

Iemand ook ervaring met de easy walker sky?

Die hebben wij dus gekocht omdat we die het mooiste vonden en als beste getest was.

Maar verder dan de winkel en huiskamer ben ik nog niet gekomen omdat ik nog maar net zwanger ben.Net als B12 ben ik erg nieuwsgierig naar de ervaringen met de Easy Walker Sky. Iemand?

En voor de geïnteresseerden: ik kwam een site tegen in een of ander zwangerschapsboekje met informatie over (de veiligheid van) kinderwagens en waar je op moet letten bij de aanschaf. De site is: www.veiligheid.nl

Weet je het al zeker wat het gaat worden, Sterre? Ik ga waarschijnlijk volgend weekend kijken.
Bedankt Cecil!

Waarschijnlijk wordt het bij ons ook de Teutonia (ook de driewieler)... fijn dat de wagen jullie goed bevalt.

quote:Cecil77 schreef op 16 augustus 2008 @ 17:06:

[...]

Ja, ik heb ervaring met de Teutonia. Wij hebben er een, een driewieler (zijn ook met vier wielen verkrijgbaar). Ik vind het een superwagen. Zeer wendbaar in winkels en ook zeer geschikt voor in het bos. Ik zou deze wagen zeer zeker aanraden, alleen je vindt ze niet overal, niet elke babyzaak verkoopt dit merk. De Quinny zie je indd heel veel, maar ik vond de Teutonia toch handiger ook omdat je kindje in de wandelwagen naar je toe kan kijken, maar de wandelwagen kan ook andersom. De reisweig hebben we wel minder lang gebruikt, ongeveer 5 maanden, maar mijn zoontje was ook wel aardig lang en groot, dus misschien was hij er daarom wat sneller uitgegroeid.
quote:Deesje84 schreef op 15 augustus 2008 @ 14:16:

Wij hebben trouwens niet voor die voetenzak gekozen. bah wat een lelijk ding met die voetjes zo. We gaan voor de lodger bunker. Daar kan ook een driepuntgordel doorheen. Moeten alleen de kleur nog doorgeven als we weten wat het word.

Voor welke kleur wagen gaan jullie?weet je zeker dat de lodger voetenzak past op de mura? Wij hebben ook een mura (ons meisje zit inmiddels al in het zitje en hebben de voetenzak wel gekocht (nog niet gebruikt, is nog te warm) maar het lijkt me dat een lodger niet lekker zit door de t-bar die tussen de beentjes zit. Vandaar dat de voetenzak 2benig is, dan heb je niet zo'n prop tussen de beentjes. En het aantrekken van de muravoetenzak lijkt me ook niet echt lastig, je legt de zak al open in het zitje, zet je kindje erop en ritst de zak dicht.
YES, HIJ IS ER

Mijn Joolz zou pas half oktober komen, maar toen ze vanmorgen de babykamer kwamen brengen zatten er 2 dozen als kadootje bij! De wagen en de bak! . Gelijk in elkaar gezet natuurlijk en hij is nog mooier dan in de winkel, jammer dat ik hem pas in november kan gaan gebruiken.

Sterre, ik heb even door het huis gereden en vond hem niet onstabiel. Kan me dat ook niet herrinneren vanuit de winkel. Heb toen over zo'n testpaadje gereden en het was iets lastig toen ik omhoog moest (maar bij stoepjes e.d. hebben meer wagens last). Toen ik met een driewieler de hoek om ging kantelde deze bijna, maar daar had ik bij de Joolz geen last van. Heb wel vanuit een ander verkoopverhaal onthouden dat je af en toe je wielen moet schoonspoelen (als je door het zand hebt gereden, maar dat doe ik toch niet dagelijks ). En verder is het verstandig af en toe je wielen met teflon in te spuiten, maar dat doe ik ook met mijn skeelers om de wielen soepel te laten lopen.

Vind de voetenzak ook zo stoer, alsof we op poolexcursie gaan, maar tegen de tijd dat ik die kan gebruiken is het bijna zomer, dus die kan voorlopig naar zolder.

Voor iedereen die nog op zoek is, succes met het kiezen van de juiste wagen. Overal zal wel wat mee zijn, uiteindelijk kies je toch de wagen die het best bij je past (gemak en uiterlijk).
Hi, ik ben ook op zoek naar de perfecte kinderwagen. Neig ook erg naar de Joolz! Mijn beste vriendin heeft hem en ik heb hem al eens geprobeerd (even oefenen kan niet wachten!!) maar vond hem juist erg stabiel. Kan alleen echt geen kleur kiezen! Volgens mij kan je hem zelfs hangemaakt laten bestellen zoals je zelf wilt..
Als ik dat zo hoor, heb ik vast gewoon een slappe versie van de Joolz geprobeerd in de winkel. Leuk dat je er zo blij mee bent, Pimm. Kan me helemaal voorstellen dat je hem meteen in elkaar gezet hebt. Ik vind hem ook heel erg mooi, zeker in een knalkleur als oranje!

En staat je kamertje ook al helemaal klaar?
Een tip; als dit je eerste kindje is, overweeg dan eens een wagen die je ook kunt ombouwen tot duowagen..... Wij krijgen geheel onverwacht/ ongepland een tweede, de oudste is dan 18 maanden. Hij loopt als een kievit maar lange einden wil en kan hij nu en dan nog niet meelopen. Ik heb nu een Quinny Freestyle XL, heel tevreden over, en we hebben een duowagen van Phil en Teds erbij gekocht voor als de baby er is. Moesten dus in amper twee jaar tijd twee wagens aanschaffen....... Achteraf hadden we er toch wel rekening mee willen houden dat er ooit en evt snel een tweede kindje zou komen.
Goeie tip! Ik denk er toevallig wel eens aan. Nu moet ik er niet aan denken snel nog eens zwanger te worden als het kindje er eenmaal is. Maar aan de andere kant schat ik de kans vrij groot in dat we (als het kan) snel een tweede zouden krijgen. Wat voor wagens kun je ombouwen dan?
Op de Phil en Teds kun je een tweede zitje zetten. een standaard wagen waar je als je een tweede krijgt een zitje bijop kunt bevestigen. Twee kindjes achterelkaar dus. Ze zijn er in drie soorten geloof ik, de e3 de sport en de vibe. Vooral de vibe lijkt erg op de quinny speedi. Aluminium enzo.

Sommige wagens zijn geschikt voor het " aanhaken" van een tweede zitje aan de zijkant. Het is een stoeltje dat je ook kunt inklappen. Ik kan even niet op de naam komen van dat zitje, maar hij past in ieder geval niet op elke wagen.

Wij hebben nu trouwens een duowagen gekocht van Phil en Teds. Dat is er een met twee zitjes naast elkaar. Omdat we er niet teveel geld voor hadden en we al een eenlingwagen hebben. Anders had ik echt alsnog de sport aangeschaft.

Succes!
De Phil and Teds hebben we nu ook als tweede wagen gekocht omdat dochter 20 maanden is en de baby elk moment kan komen.

We hebben al een Urban Jungle dus het wordt al een aardig wagenpark met de buggy er ook nog bij.

Wij hebben wel de Sport genomen trouwens, tijdens de mama mazzeldagen bij Prenatal met 20% korting (rond oktober zijn er waarschijnlijk weer mama mazzeldagen).

Tweedehands doen ze het ook heel goed dus over een jaar of anderhalf verkopen we hem waarschijnlijk weer.

Achteraf had ik inderdaad misschien beter meteen de Phil and Teds kunnen kopen. Toen stond ik er nog niet bij stil dat je misschien wel 2 kinderen wilt vervoeren.
Hoi Sjees.

Zie het nu pas staan.

De bunker wilden we ook kopen omdat de maxi cosi erop kan. En je hoeft de tbar er niet op te laten. Die kan ook gewoon eraf en dan met een kapje erop wat je erbij krijgt. Dus als het echt koud is kan de kleine lekker liggen/slapen in de bunker.

Als hij/zij groter is. Zoals mijn dochter van bijna 21 maanden nu dan heeft ie de voetenzak ook niet meer nodig. Zij heeft ook maar een korte periode in de voetenzak gezeten.

En hij is ook leuk voor zo haha.

Doeg
hoi Deesje,

een reactie, haha die had ik niet meer verwacht! Ik vind de lodger ook een superding maar heb m destijds niet gekocht omdat ie volgens mij niet op het zitje past (en ik de aankoop van de bijbehorende voetenzak en ook nog de bunker een beetje duur vond). Het is namelijk geen driepuntsgordel zoals op het maxi cosi autozitje maar een 5puntsgordel (ook als je de tbar verwijdert...) en daar heeft de bunker niet genoeg gaten voor (misschien dat je het met wat passen en meten toch voor elkaar krijgt, dat heb ik niet geprobeerd).

Anyway, ik wilde je (en evt andere moeders) voor een teleurstelling behoeden maar kan me voorstellen dat je de bunker alsnog voor veel andere doeleinden kan gebruiken!

fijne zwangerschap en veel plezier met de mura en de bunker
Hoi Sjees.

Daar heb ik idd niet bij nagedacht dat het geen 3puntgordel is. Moet ik maar ff eerst uittesten dan.

iig bedankt voor je reactie.

Had het in de winkel gevraagd en daar zeiden ze oh maar de tbar kan eruit en dan kan een lodger er zo in. Dus niet.

Thanks
ff omhoog, want ik ben nog steeds op kinderwagenjacht
Nou, ik ben eruit!! En zo moeilijk was het niet, ben namelijk helemaal verliefd geworden op de Joolz: we konden gewoon zelf kleuren en de meest prachtige stoffen uitkiezen, echt super!! Nu krijgen we straks een kinderwagen die uniek is.. super toch?? Check http://www.my-joolz.com/. Groetjes, Bar
Goedemorgen allemaal..

Ook ik ben nog maar 16 weken zwanger, en we hebben al een wandelwagen gekocht...we wilden eerst wachten maar toen hoorde we van diverse zaken dat begin dit jaar nieuwe collectie van veel merken weer in de winkels komen, en we dan weer wat duurder uitzijn, de wagens blijven dan t zelfde maar alleen andere kleur. En van sommige wagens is nu al niet alles meer leverbaar..

We hebben gekozen voor de maxi cosi mura, de driewieler.

We vonden dit de meest stabiele en degelijke wagen, en met vier luchtbanden, en omdat ik veel wandel ook met hond, leek ons dit een erg geschikte wagen. Vooral de kinderwagen inzet vind ik erg leuk en mooi, En daar maak je t langst gebruik van.

We hebben gekozen voor de kleur bleu berry, dus donkerblauw met paars. Kan denk ik wel voor jongen en meisje.
Grappig Miranny,

Ik heb ook net de Maxi Cosi Mura 3 gekocht. Hij werd vandaag bezorgd!!! EN dus staat ie nu te stralen in de huiskamer! Ik heb voor de atlantic slice gekozen, lekker knalblauw, houd ik erg van. En het blauw is zo fris dat ik het voor een meisje ook prima vind. Wij vonden ook een mooie aanbieding. En de kleuren van de nieuwe collectie spraken me op internet niet erg aan.

Ben overigens 18 weken zwanger.

Groetjes,

Sterre
Ik heb net de Easywalker Sky besteld. Heel lang getwijfeld over de Mutsy 4Rider, maar ik kreeg dat kreng niet ingeklapt. En da's best een minpunt als je hem veel denkt in te gaan klappen. De Easywalker kreeg ik wel gemakkelijk ingeklapt, en verder lijkt hij lekker te rijden, stabiel en schokbestendig. Ik ben benieuwd! (oh, het prijsverschil door hem via de Postbank te kopen hielp ook wel een beetje mee natuurlijk )
Iemand al ervaring met de Mutsy Slider?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven