Dé ideale kinderwagen?

31-07-2008 15:47 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nog maar kort zwanger maar al wel eens wat aan het rondkijken naar kinderwagens. Ik heb veel oppaservaring en met verschillende wagens gereden dus het een en ander weet ik er wel van. Nu het voor het echie is, wil ik natuurlijk de perfecte wagen . En, tja, ik wil hem natuurlijk ook mooi vinden.

Nu vind ik de Quinny Speedi heel mooi en uit ervaring weet ik dat ie heerlijk rijdt, maar er zitten ook wat nadelen aan (zitje kan niet omgedraaid, is niet goed rechtop te zetten bijv.).

Dan is er ook de Quinny Buzz, maar los van het uiterlijk weet ik niet goed of er nou veel verschillen zijn met de Speedi.

Ook vind ik de Maxi Cosi Mura mooi, maar daar zit de 'voering' van de bak heel zielig vast met kleine stukje klitteband. Dat hing er in de winkel al naast.

Dan is er nog de Bugaboo, die ik eigenlijk helemaal niet mooi vond. Ik vond hem klein en laag en te populair, maar in de winkel heb ik mijn mening behoorlijk aangepast. De bak is net zo groot als de andere, hij rijdt supersoepel en valt qua uiterlijk mee, al zie ik op straat dat de fleeceversie heel lelijk wordt. Maar ik wil dan toch geen fleece. Maar erg duur is ie ook.

Ik wil graag een wagen waar je mee door het bos en over strand kan lopen. Ik hoor van gebruikers dat de kleine wieltjes van de Bugaboo toch niet goed door zand rijden en dat je voor grotere luchtbanden moet gaan. Ik ga niet met de tram ofzo, dus dat maakt niet uit. Ik heb de ruimte om me heen en een ruime auto, dus dat zit wel snor. Maar ik wil wel dat ie handig is (met boodschappenmandje bijv.) en makkelijk opvouwbaar.

Ook vond ik de Joolz Bloom en de Stokke mooi, maar daar hoor je niet zoveel over.

Wie heeft ervaring met deze wagens en wil met me meedenken? Positieve én negatieve ervaringen zijn erg welkom. Hartstikke bedankt alvast!

Groetjes,

Sterre
Hee Eles, bedankt voor je reactie. Ik ben in januari aan de beurt, dus ik kan niet wachten op je ervaringen jammer genoeg
Hoi Wen,

Ik eind december, zul je zien dat jij eerder bevalt dan ik. Kun jij mij vertellen hoe deze is, haha
Wij hebben hier een Stokke, en bevalt erg goed. Net nog op vakantie naar Zwitserland geweest, en prima gewandeld in de bergen, in het bos. Hij is erg wendbaar, met 1 hand te besturen en heerlijk dat ie zo hoog is (wij zijn allebei lang). In de stad vind ik 'm helemaal ideaal. Voor ons dus echt een aanrader, en hier niet de ervaring dat ie onstabiel is. Behalve als de maxicosi erop zit, dat vind ik wel wat onstabiel, het wiebelt dan nogal. Verder een heerlijke wagen!
Zelf heb ik een bugaboo, die paste namelijk achter in mijn auto! Maar een Mutsy vond ik eigenlijk beter. Een van de grote voordelen van de Mutsy vind ik dat je die wagen kan ombouwen tot tweeling wagen. Je moet er dan wel een ander zitje bij kopen, maar dat is nog steeds goedkoper dan een nieuwe tweelingwagen!
bedankt Fenne!!
Wij hebben een donkerpaarse Maxi Cosi Mura (3 wieler) en ik vind m i-de-aal! Blij dat we m gekocht hebben. Aanschaf was om en nabij de 750 euro. Goedkoper dus dan de bugaboo (die wij beiden net een rollator vinden...).

De Mura heeft luchtbanden en rijdt heerlijk comfortabel, draaicirkel is klein waardoor je in de kleinste winkeltjes goed je kont kunt keren. Onze dochter is nu net 4 weken oud en we hebben er al diverse wandelingen mee gemaakt in de stad en in het bos. Ging prima! De bak is lekker ruim, we gebruiken 'm ook als logeerbedje. De zitting van de wagen kan zowel naar je toe als van je af staan en kan ook helemaal plat.

De wagen is wel iets zwaarder dan bijv. de bugaboo, maar ik vind dat geen probleem. De wagen klapt makkelijk in en uit, zonder jezelf erbij te bezeren of enorm kracht te moeten zetten.
de Mura heeft trouwens ook een makkelijk bereikbare boodschappenmand onderin. Die is lekker ruim ook.

De stang kun je in verschillende hoogtes verstellen. De bekleding zit met klitteband vast, maar laat helemaal niet los en blijft erg mooi. Is wel weer makkelijk als je 'm los wilt halen en wilt wassen.
anoniem_36625 wijzigde dit bericht op 05-08-2008 16:14
Reden: nog iets vergeten...
% gewijzigd
Dank je Tinkelbel!

Wij hebben hier nog eens op wat websites zitten kijken ik heb zo'n vermoeden dat het de Mura3 gaat worden. Hij heeft alles wat we willen en we vinden hem allebei mooi. Ik vond die stukjes klitteband zo klein, voor de hele hoes. Zakt niet weg dus? Fijn om te weten! Bij de Quinny zit dat wat mooier om de rand gevouwen. Heb jij dei paarse met geel?

Mijn vriend vindt de Stokke net een boodschappenkar, wat ik me wel voor kan stellen. Ik vind hem wel stoer. En de Bugaboo vonden wij allebei inderdaad ook net een rollator. Hoewel ik me wel voor kan stellen dat het toch een fijne wagen is.

Wij wonen buiten de echte stad en hebben een ruime auto. Ook gaan we zelden met de trein en nooit met de tram ofzo, dus de maat is niet heel erg belangrijk. Wel dat ie handig opvouwt enzo, maar dat ging goed met de Mura.

Groetjes,

Sterre
O en, Tinkelbel, je hebt zeker nog niet de voetenzak gebruikt nu je kindje nog zo klein is? Ik ben benieuwd of dat nou handig of juist niet is, met die aparte benen....
Hmmmm, ik dacht even dat je dochter 4 maanden was, maar je schreef 4 wéken. Nee, dan was je haar vast kwijtgeraakt in de voetenzak...
Hoe lang bestaat die Mura al? Zijn er nog mensen die 'm al langer gebruiken? Ik heb er veel interesse in voor de tweede straks (Quinny Speedi te koop hier, anyone? ), en jouw berichten wakkeren die interesse aan, Tinkelbel.. Maaaaar na vier weken was ik ook nog hartstikke tevreden over mijn nu al enige malen vervloekte quinny dus ik zou graag ook ervaringen horen van iemand die 'm al langer gebruikt.
wij gebruiken de maxi cosi mura met heel veel plezier sinds december vorig jaar. Veel met het maxi cosi autozitje erop in de stad en voor lange wandelingen de kinderwagenbak. Beide ideaal! Het onderstel klapt makkelijk in en uit en past in de kofferbak van onze VW Polo (hoedenplank eraf). De kinderwagenbak gebruikten we ook als logeerbedje, ons dochtertje heeft er altijd heerlijk in gelegen. ideaal is dat ie plat gemaakt kan worden en zo weinig plek inneemt in de auto.

Sinds enkele weken past onze dochter niet meer in de kinderwagenbak en gebruiken we de wandelwageninzet. Hier kan ze in zitten en liggen en in beide gevallen zit ze echt stevig vast en hangt ze niet zoals in de speedi. Ik vind het er ook nog mooi uitzien en krijg vaak complimenten van voorbijgangers dat het zo'n leuke wagen is. Enig nadeel vind ik de zonnekap die los zit en die je aan het onderstel bevestigt en niet aan het zitje. In de auto moet de zonnekap eraf (anders past ie niet in de polo...) en het is wel een gehannes om als je ff de stad in gaat het zitje op het onderstel te plaatsen en vervolgens de zonnekap erop te schuiven en vast te zetten. Maar dat komt misschien ook omdat ik gewend ben met 1 klik de wagen klaar voor gebruik te hebben.

Wij hebben de voetenzak ook in bezit maar daar is het nog geen weer voor geweest. Als ik iemand een kinderwagen moet aanraden is het zeker de Mura. Vriendinnen met een speedi of bugaboo zouden ook voor deze wagen kiezen als ze opnieuw een wagen moesten.
Sterre, nee zakt echt niet weg hier. Blijft gewoon mooi zitten. Wij hebben de egaal paarse (vond de paars met geel iets te schreeuwerig voor ons) en ben nog steeds blij met de kleur.

Nou, deze kinderwagen is pas sinds januari dit jaar/eind vorig jaar op de markt. Wij hebben m ook pas toen besteld. Ik meen bij Babydump in Sliedrecht ofzo.

Volgens mij is het wel handig, die aparte benen van die voetenzak. Haha, ons meiske is inderdaad pas 4 weken, dus dat hebben we nog niet geprobeerd. Duurt nog een paar maanden. Gelukkig, want het gaat al zó hard!

Hij vouwt inderdaad heel handig op. Er zitten twee knopjes die je makkelijk met je duim omhoog kunt duwen. Je hebt wel je beide handen nodig, maar dat zal bij elke kinderwagen wel het geval zijn. Als je de knopjes omhoog duwt, kun je m heel makkelijk invouwen door naar voren te duwen. Kost echt totaal geen kracht.

Wij wonen zelf ook iets buiten de echte stad en nemen m eigenlijk altijd mee in de auto en dat gaat echt prima.

Wat wij trouwens nooit (meer) doen is de autostoel op het onderstel klikken. Een keer gedaan, maar meiske lag ontzettend te schudden, trok een heel moeilijk gezicht en begon vervolgens te huilen. Geen succes dus! Dus nu nemen we gewoon de bak mee en geen centje pijn. Zo'n wieg ligt natuurlijk ook veel lekkerder.

Sjees, je kunt het zitje toch op het onderstel laten zitten als je de wagen inklapt? Of past ie dan niet meer in de auto? Wij hebben zelf net als tweede auto een nieuwe Ford Fiesta gekocht en daar past ie helaas niet heel handig in, doordat de klep wat rond loopt. Nog niet heel goed geprobeerd overigens. In de stationwagon gaat het met gemak overigens.

Succes met je beslissing, maar echt: ik vind die Mura een superuitvinding!
Volgens mij zijn wij eruit :-)). Bedankt Sjees!

Nog een vraagje over die bak. Ik dacht dat alleen die 'slappe' bak opgevouwen kon worden. Op de site van dorel stond dat beide bakken ingeklapt kunnen worden. Dat is dus ook zo? Zonder dat je de bekleding en alles los hoeft te halen? In de auto dus wel zo handig! Onze auto is heel groot, maar mijn eigen autootje is vergelijkbaar met de Polo.

Groetjes,

Sterre
En jij ook weer bedankt Tinkelbel. Ik denk dat wij dan wel voor de schreeuwerig gele gaan :-). Tenzij er nu hele nieuwe modellen komen in het najaar en we iets mooiers zien. De blauwe met helblauw vond ik ook erg mooi.

Oveigens heb ik ook een Fiesta, maar dan een van tien jaar oud en daar gaan tot nu toe alle wagens prima in. Ik heb alle wagens van vriendinnen vast eens gepast :-). Ik laat dan wel de hoedenplank eraf. Maar lukt heel goed, soms moet er wel een wiel af, maar die klik je er altijd zo weer op.

Fijn dat ook niemand de ervaring heeft dat het klitteband van de bekleding snel loslaat. Daar was ik bang voor, het zag er best gammelig uit.

Groetjes,

Sterre
Tinkelbel; je kan idd de wandelwagen inklappen met het zitje er nog op, alleen past dat niet in onze kofferbak... Maar in een iets grotere auto past ie denk ik wel. Wij hebben de wagen trouwens 'staand' in de kofferbak staan, dus ingeklapt op de drie wielen dan neemt ie het minste ruimte in. Op vakantie hadden we de wielen er allemaal afgehaald en dan is het helemaal een klein pakketje. Wat raar trouwens dat jullie maxi cosi stoeltje zo wiebelde, dat heeft die bij ons helemaal niet. Ons dochtertje vindt het juist heerlijk in de maxi cosi, kan ze een beetje om zich heen kijken als ze wakker is (maar dat was trouwens ook pas toen ze wat ouder werd en niet meer zo lang wilde liggen. Misschien komt dat bij jullie nog ).

Sterre75; als je de kinderwagenbak inklapt moet je eerst wel even matrasje en de bekleding weghalen om de drukkers los te maken en de bakspanners naar binnen te drukken, dus je kan helaas niet alles laten zitten. Maar lastig is het niet echt hoor, zo'n bedje is zo weer opgemaakt... Ik weet niet hoe dat met die slappe bak zit maar die leek mij helemaal niet comfortabel. In deze bak heeft ons dochtertje heel veel gelegen, ook overdag in de woonkamer toen ze nog heel klein was. Zo'n slappe bak gebruik je denk ik toch minder vaak.

Wij hebben voor de donkerpaarse versie gekozen, net als Tinkelbel, en voor de driewieler (waar gaat jouw voorkeur naar uit?). Dat vind ik trouwens wel jammer aan de mura; de kleuren zijn niet echt mijn smaak (beetje schreeuwerig). De speedi bijvoorbeeld heeft veel mooiere kleuren.
Hallo allemaal!! Ik ben zwanger van de derde en we hebben onze vorige kinderwagen verkocht. Nu willen we straks graag een kinderwagen kopen via marktplaats, omdat we een nieuwe een beetje onzin vinden, het is tenslotte de laatste We zijn van plan ongeveer 400 euro uit te geven. Het liefst wil ik de kinderwagen helemaal compleet, dus inclusief maxicosi. We gaan niet vaak in het bos of op een strand ofzo wandelen. Ik vind een bugaboo echt heel lelijk. Mooie kinderwagens vind ik die van quinny...maar nu blijkt dat de bak daarvan heel klein is, en dat de kinderen in de buggy niet goed rechtop zitten?? (ik heb nu een zapp, en daarbij is dat ook zo!!)

Ik vind de nieuwe mutsy slider ook erg mooi...maar die is nog splinternieuw. Hebben jullie nog suggesties voor een goede?? En waarom? Dan kan ik wat gerichter zoeken!!
Ik heb de Stokke en dat is dus echt een AANARDER!

Om heel veel redenen.

Mijn zoontje vind het HEEL prettig om op hoogte bijvoorbeeld mee te kunnen lunchen in een restaurant. We hadden voor de vakantie een Buggy gekocht, en dat vond hij dus helemaal niets om op die hoogte te zitten!

Ik kan hem je aanraden.
Sjees, wij zouden ook de driewieler kiezen, dat zeker. Qua kleur wacht ik even de nieuwe collectie af. Maar anders gaan we of voor blauw met lichtblauw of die met geel. Ik persoonlijk houd erg van kleur en niet standaardcombinaties. Ik houd dus wel van een beetje schreeuwerig
@Maricke...bedankt voor je reactie. Maar net als de bugaboo vind ik de stokke niet mooi. Zou ik dus niet snel voor kiezen
@tammieengwennie: zowel nieuw als tweedehands kan ik je de Urban Jungle van harte aanbevelen. Hele degelijke wagens waardoor ze ook tweedehands nog zonder problemen een paar jaar mee kunnen.

De maxi-cosi zou ik nooit tweedehands kopen tenzij je weet waar hij vandaan komt. Aan de buitenkant is nooit te zien wat er mee is gebeurd. Als hij een keer hard is gevallen of bij een ongeluk betrokken is geweest is hij niet veilig meer doordat het schuim kapot is, dit kan je van buiten niet zien.

Daarnaast verouders plastic vrij snel en wordt afgeraden om een stoeltje van meer dan 5 jaar oud te gebruiken. Als je hem een jaar gebruikt kan je hem dus niet meer dan 4 jaar oud kopen en dat is vaak ook niet precies duidelijk.

Wel kan je op internet vaak voordelig een maxi-cosi met de "oude" kleuren nieuw kopen voor hele gunstige prijzen.

Voor bijna elke kinderwagen zijn wel adapters voor de maxi-cosi te krijgen als je hem heel graag op de wagen wilt kunnen zetten.

De easywalker sky is trouwens als beste koop uit de consumentenbondtest gekomen en die zal ondertussen ook wel tweedehands te krijgen zijn.
@pebbles... ik heb beide even bekeken. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik de buggy nogal saai en kaal uitgevoerd. Niet helemaal naar mijn smaak. Maar ziet er verder wel degelijk uit...

Van die maxi cosi heb je gelijk trouwens...zover had ik nog niet gedacht..
@tammie: ik viel juist voor het eenvoudige degelijke maar je zoekt dus wat "hippers"? Misschien dat de Joolz Bloom dan wat is maar ik weet niet of die al tweedehands te krijgen zijn.

@birgitte: ik ben best "eco" met mijn naturecare luiers maar dat is toch wel een erg lelijke wagen voor heel veel geld. Geen zwenkwielen, is maar tot 2,5 jaar te gebruiken en heeft een bijna verwaarloosbare boodschappenmand. Het principe vind ik heel goed maar de uitvoering zou dan iets beter mogen zijn.

De kleertjes daar zijn erg leuk trouwens dus ik zal de site zeker onthouden.
Hallo allemaal,

Goh wat is het moeilijk om een kinderwagen uit te kiezen zeg. Heb even alle voorgaande berichtjes gelezen, om wat meer de ins en ouds te weten te komen. Maar ik ben er nog niet uit. Voor ik zwanger werd wilde ik graag een sportieve driewieler. Maar ik zou ook graag willen dat het stoeltje de andere kant op kan en ik naar die kleine kan kijken en dat kan volgens mij bij geen een driewieler.

Ik dacht dat ik eruit was met de Joolz, maar eigenlijk vind ik de voorste wielen te klein en ben ik erg bang dat zo'n kleintje er met 1.5 jaar is uitgegroeid (ook al zeggen ze dat het tot 3 jaar te gebruiken is).

Door dit topic heb ik me wat meer verdiept in de Mutsy, maar vind het zitgedeelte er zo raar uitzien. Voordeel is wel dat hij 2 kanten op kan, de wielen iets groter zijn en ik denk dat zo'n kleintje er langer in kan.

Blijf jullie discussies maar even goed volgen zodat ik volgende keer (in een beetje grote babyzaak met veel keus) misschien een keus kan maken. Moet wel een beetje opschieten, heb hem half november al nodig.
quote:Selma Duim schreef op 02 augustus 2008 @ 20:30:

Wij hebben de Koelstra Flexxo. Erg lekkere wagen! Nog nooit zere of beklemde vingers gehad

Nadeel: doordat wij nogal grote kinderen hebben groeien ze relatief snel uit de kinderwagenbak. En de wandelwageninzet is dan nog veel te groot voor ze.Ja, maar de wandelwagen kan wel vrijwel plat bij de Koelstra. Dat is dan wel weer een voordeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven