Vreemde vraagt in ijssalon om erbij te mogen zitten.
donderdag 13 augustus 2015 om 15:41
Gisteren ben ik met mijn dochter en neefje in de plaatselijke ijssalon een ijscoupe gaan eten.( voor de beeldvorming: binnen in de ijssalon kan je alleen aan een tafel zitten waarna je alléén een ijscoupe (dus geen handijs) kunt bestellen als je de kaart hebt bekeken. De serveerder /ster brengt deze en rekent af als de coupe op is. In het voorste gedeelte kun je handijs halen maar mag je binnen niét zitten hiermee.) Omdat er braderie was, was het ontzettend druk en hebben we even moeten wachten totdat we een plaatsje kregen. Toen we er eenmaal een bemachtigd hadden vroeg een vreemde vrouw (ze was met nog een vrouw) of ze bij ons aan tafel konden gaan zitten. ( er was nog één stoel vrij en een half plekje op de bank omdat de kinderen daarop zaten).
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
Toen ik antwoorde dat ik dit liever niet wilde, mompelde ze op een boze toon iets ( kon het niet verstaan) en liep weg.
Dezelfde situatie heb ik een paar weken geleden ook al eens meegemaakt in dezelfde ijssalon en zet mij aan het denken: is het vreemd/ onvriendelijk van mij dat ik dit niet toe laat? Zouden jullie het wél doen?
getfree wijzigde dit bericht op 13-08-2015 17:12
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
Reden: Meer duidelijke uitleg plus details
% gewijzigd
vrijdag 14 augustus 2015 om 14:25
quote:mary57 schreef op 14 augustus 2015 @ 13:20:
[...]
Dat kun je thuis wel bepalen, maar niet in een ijssalon waar de stoelen en tafels voor iedereen bedoeld zijn. Dan kun je maar beter thuis blijven, dan is het ook jouw tafel, ergens anders dus niet.
Zodra ik aan een tafeltje ga zitten om wat te eten in een ijstent, restaurant, michelinrestaurant, whatever, waar er gewerkt wordt met het ophalen van bestellingen (dus bestellen en betalen aan tafel) heb ik liever geen anderen aan tafel.
En dat heeft meerdere redenen. Ik vind het niet prettig dat er in de drukte per ongeluk fouten gemaakt kunnen worden waardoor jij de ijsjes voor een ander betaalt. Nu is dat natuurlijk niet per se een hele erge halszaak, maar ik vind dat toch niet zo leuk.
Daarnaast eet ik niet graag in gezelschap van mensen die ik niet ken.
En ik voel me opgelaten als er mensen bij mij aan het tafeltje komen zitten. Moet je wel een gesprek aangaan, moet dat niet? Mag je ze negeren, of is dat onbeleefd? Kun je het maken om met je gezelschap zachtjes te praten of is dat onbeleefd?
Dus nee.... geen onbekende mensen aan mijn tafeltje.
[...]
Dat kun je thuis wel bepalen, maar niet in een ijssalon waar de stoelen en tafels voor iedereen bedoeld zijn. Dan kun je maar beter thuis blijven, dan is het ook jouw tafel, ergens anders dus niet.
Zodra ik aan een tafeltje ga zitten om wat te eten in een ijstent, restaurant, michelinrestaurant, whatever, waar er gewerkt wordt met het ophalen van bestellingen (dus bestellen en betalen aan tafel) heb ik liever geen anderen aan tafel.
En dat heeft meerdere redenen. Ik vind het niet prettig dat er in de drukte per ongeluk fouten gemaakt kunnen worden waardoor jij de ijsjes voor een ander betaalt. Nu is dat natuurlijk niet per se een hele erge halszaak, maar ik vind dat toch niet zo leuk.
En ik voel me opgelaten als er mensen bij mij aan het tafeltje komen zitten. Moet je wel een gesprek aangaan, moet dat niet? Mag je ze negeren, of is dat onbeleefd? Kun je het maken om met je gezelschap zachtjes te praten of is dat onbeleefd?
vrijdag 14 augustus 2015 om 14:27
quote:Morrigan- schreef op 14 augustus 2015 @ 13:25:
Ik heb er sowieso moeite mee dat iedereen tegenwoordig maar gewoon doet alsof ie alleen op de wereld is.
als iemand dan godzijdank nog het fatsoen heeft om te vrágen of ze bij je mag komen zitten, dan tel ik mijn zegeningen tegewoordig al hoor....
Maar waarom is het zo gek om het antwoord nee te horen?
Ze vragen toch? Ze zeggen toch niet: "Ik kom hier zitten!"
Ik heb er sowieso moeite mee dat iedereen tegenwoordig maar gewoon doet alsof ie alleen op de wereld is.
als iemand dan godzijdank nog het fatsoen heeft om te vrágen of ze bij je mag komen zitten, dan tel ik mijn zegeningen tegewoordig al hoor....
Ze vragen toch? Ze zeggen toch niet: "Ik kom hier zitten!"

vrijdag 14 augustus 2015 om 14:29
quote:mary57 schreef op 14 augustus 2015 @ 13:45:
[...]
Zijn ze daar nogal mensenschuw dan?
Flauw.
Ik ben zeker niet mensenschuw. Maar ik heb wel een voorkeur voor wel of geen mensen aan mijn tafeltje.
En ik dacht dat het misschien een cultuurverschilletje is. Dat je bijvoorbeeld in het westen van het land, waar het drukker is, meer gewend bent aan het delen van een tafeltje dan in het oosten, waar het wat rustiger is.
[...]
Zijn ze daar nogal mensenschuw dan?
Flauw.
Ik ben zeker niet mensenschuw. Maar ik heb wel een voorkeur voor wel of geen mensen aan mijn tafeltje.
En ik dacht dat het misschien een cultuurverschilletje is. Dat je bijvoorbeeld in het westen van het land, waar het drukker is, meer gewend bent aan het delen van een tafeltje dan in het oosten, waar het wat rustiger is.

vrijdag 14 augustus 2015 om 14:29
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 14:25:
[...]
Dus nee.... geen onbekende mensen aan mijn tafeltje.Dus jij zit nooit op een terras als op het plaatje van Nina zojuist?
[...]
Dus nee.... geen onbekende mensen aan mijn tafeltje.Dus jij zit nooit op een terras als op het plaatje van Nina zojuist?

vrijdag 14 augustus 2015 om 14:35
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 14:25:
[...]
Dan kun je misschien beter lekker thuis blijven, daar zitten alleen mensen die je kent.
Al die dilemma's die jij hebt in een restaurant, moeilijk hoor.
[...]
Dan kun je misschien beter lekker thuis blijven, daar zitten alleen mensen die je kent.
vrijdag 14 augustus 2015 om 14:37
quote:cijfernerd schreef op 14 augustus 2015 @ 14:04:
Een stelletje neemt een ijscoupe en een handijsje.
Dan mag de 1 zitten en de ander moet dan staan?
wij hebben dit letterlijk meegemaakt.
man en schoonmoeder nemen een coupe, ik wil een hoorntje.
nee mevrouw, hoorntje mag niet op het terras.
schoonmoeder wilde heel graag dus toch maar gedaan en toen zij klaar waren heeft mijn man mijn hoorntje gehaald en heb ik die in de auto opgegeten. ik word nog pissig als ik eraan denk.
Een stelletje neemt een ijscoupe en een handijsje.
Dan mag de 1 zitten en de ander moet dan staan?
wij hebben dit letterlijk meegemaakt.
man en schoonmoeder nemen een coupe, ik wil een hoorntje.
nee mevrouw, hoorntje mag niet op het terras.
schoonmoeder wilde heel graag dus toch maar gedaan en toen zij klaar waren heeft mijn man mijn hoorntje gehaald en heb ik die in de auto opgegeten. ik word nog pissig als ik eraan denk.
En doooooor!
vrijdag 14 augustus 2015 om 14:39
quote:Star schreef op 14 augustus 2015 @ 14:29:
[...]
Dus jij zit nooit op een terras als op het plaatje van Nina zojuist?
Niet heel vaak. En als ik het wel doe dan eigenlijk alleen om wat te drinken.
En ik heb nog nooit mee gemaakt dat iemand bij mij aan een tafeltje wilde komen zitten.
Wel eens: Is deze stoel nog vrij en dat die dan vervolgens meegesleept werd naar een andere tafel.
Maar nog nooit dat ze aan "mijn" tafeltje komen zitten.
[...]
Dus jij zit nooit op een terras als op het plaatje van Nina zojuist?
Niet heel vaak. En als ik het wel doe dan eigenlijk alleen om wat te drinken.
En ik heb nog nooit mee gemaakt dat iemand bij mij aan een tafeltje wilde komen zitten.
Wel eens: Is deze stoel nog vrij en dat die dan vervolgens meegesleept werd naar een andere tafel.
Maar nog nooit dat ze aan "mijn" tafeltje komen zitten.
vrijdag 14 augustus 2015 om 14:45
quote:mary57 schreef op 14 augustus 2015 @ 14:35:
[...]
Of ik zeg gewoon nee op de vraag of iemand bij mij aan een tafeltje mag komen zitten
Maar goed, dat is me dan gelukkig ook nog nooit overkomen. Misschien heb ik mijn gezicht wel mee en wil niemand bij mij aan een tafeltje zitten. Dat zou dan mijn geluk zijn in dit geval he?
[...]
Of ik zeg gewoon nee op de vraag of iemand bij mij aan een tafeltje mag komen zitten
Maar goed, dat is me dan gelukkig ook nog nooit overkomen. Misschien heb ik mijn gezicht wel mee en wil niemand bij mij aan een tafeltje zitten. Dat zou dan mijn geluk zijn in dit geval he?

vrijdag 14 augustus 2015 om 15:10
quote:slwhisper schreef op 14 augustus 2015 @ 14:56:
Dat woord 'handijsje' kan ik echt niet meer horen...
En volgens mij hadden die dames dat ook niet. TO schrijft duidelijk, op een reactie van iemand anders, dat die dames geen ijs in hun handen hadden want 'de tafeltjes zijn alleen bedoeld voor coupes'
Je zult dan ook nog eens een lekkere vlotte kekke korte coupe hebben.
O mén, ik zit me van alles voor te stellen bij de ijssalon en de braderie.
Dat woord 'handijsje' kan ik echt niet meer horen...
En volgens mij hadden die dames dat ook niet. TO schrijft duidelijk, op een reactie van iemand anders, dat die dames geen ijs in hun handen hadden want 'de tafeltjes zijn alleen bedoeld voor coupes'
Je zult dan ook nog eens een lekkere vlotte kekke korte coupe hebben.
O mén, ik zit me van alles voor te stellen bij de ijssalon en de braderie.
Geen bijzonderheden

vrijdag 14 augustus 2015 om 15:32
quote:Yraatje schreef op 14 augustus 2015 @ 14:27:
[...]
Ze vragen toch? Ze zeggen toch niet: "Ik kom hier zitten!"De vraag was uit beleefdheid; het was niet de bedoeling dat het ook echt als een vraag - waarop ook 'nee'- geantwoord kon worden, begrepen werd.
[...]
Ze vragen toch? Ze zeggen toch niet: "Ik kom hier zitten!"De vraag was uit beleefdheid; het was niet de bedoeling dat het ook echt als een vraag - waarop ook 'nee'- geantwoord kon worden, begrepen werd.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
vrijdag 14 augustus 2015 om 15:35
quote:rosemetijs schreef op 13 augustus 2015 @ 16:50:
[...]
Hier reizen kinderen t/m 11 jaar gratis met een volwassene mee dus nee die hebben geen recht op een zitplaats vind ik..
Hier reizen 65+ ers gratis. Nou ik betaal gewoon, moeten die maar staan he als ik er aan kom.
Nee vind dat kleine kinderen op schoot kunnen, maar groter mogen ze van mij gewoon zitten. Zijn vaak ook moe van de dag en kunnen zich inderdaad slecht staande houden vaak.
[...]
Hier reizen kinderen t/m 11 jaar gratis met een volwassene mee dus nee die hebben geen recht op een zitplaats vind ik..
Hier reizen 65+ ers gratis. Nou ik betaal gewoon, moeten die maar staan he als ik er aan kom.
Nee vind dat kleine kinderen op schoot kunnen, maar groter mogen ze van mij gewoon zitten. Zijn vaak ook moe van de dag en kunnen zich inderdaad slecht staande houden vaak.
vrijdag 14 augustus 2015 om 15:37

vrijdag 14 augustus 2015 om 15:40
quote:yasmijn schreef op 14 augustus 2015 @ 15:37:
[...]
Een handijsje ook niet!
Mijn man komt net thuis met een doos cornetto's. Hij begreep niet waarom ik van de stoel afrolde van het lachen.
Ga het ook niet uitleggen.
Cornetto's? Wij wonen in een stad met een geweldige ijssalon. En dan cornetto's?
Tsss. Wat zonde van die geweldige coupes die je nu misloopt bij die ene...
[...]
Een handijsje ook niet!
Mijn man komt net thuis met een doos cornetto's. Hij begreep niet waarom ik van de stoel afrolde van het lachen.
Ga het ook niet uitleggen.
Cornetto's? Wij wonen in een stad met een geweldige ijssalon. En dan cornetto's?
Tsss. Wat zonde van die geweldige coupes die je nu misloopt bij die ene...
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
vrijdag 14 augustus 2015 om 15:40
quote:janneke44 schreef op 14 augustus 2015 @ 12:33:
Wat een flauwe opmerkingen over plebs met handijsjes.
Zijn gewoon de regels van de ijssalon.
Op een handijsje wordt nu eenmaal minder winst gemaakt dan op een coupe en daar is de service dan ook naar.
Als je gaat vliegen en je kiest voor economy, krijg eten uit een bakje. En nee, je mag niet met je bakje naar de business class, daar een vrije stoel zoeken en je bakje leegeten.
Waarom niet, omdat je er niet voor hebt betaald.
Een goede ijsverkoper geeft dezelfde service voor coupes, hoorntje, raketen, magnums, calippo's
Godgod wat een stel brave mutsen hier.... en dan de ijssalon bellen..hilarisch
Wat een flauwe opmerkingen over plebs met handijsjes.
Zijn gewoon de regels van de ijssalon.
Op een handijsje wordt nu eenmaal minder winst gemaakt dan op een coupe en daar is de service dan ook naar.
Als je gaat vliegen en je kiest voor economy, krijg eten uit een bakje. En nee, je mag niet met je bakje naar de business class, daar een vrije stoel zoeken en je bakje leegeten.
Waarom niet, omdat je er niet voor hebt betaald.
Een goede ijsverkoper geeft dezelfde service voor coupes, hoorntje, raketen, magnums, calippo's
Godgod wat een stel brave mutsen hier.... en dan de ijssalon bellen..hilarisch