Hondennaam labrador

14-08-2015 21:15 85 berichten
Hallo allemaal,

Binnenkort krijgen wij een tweede labrador (pup). Twijfel heel erg over een naam, het is een reutje en moet passen bij de naam van onze andere hond Max.

Iemand suggesties?
Ivar is ook leuk. Max en Ivar.
Of je noemt hem Idefix...
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van echte hondennamen. Onze kruising stabij heet Bobbes.

Maar voor een labrador vind ik Loebas ook een mooie naam.
Wij hebben naast nog 2 andere honden ook 2 lab`s : Joop en Eef, een reu en een teef.... Ik vind gijs of bram erg leuk
quote:Eindeloos schreef op 14 augustus 2015 @ 21:50:

Maar vind Max en Lex eigenlijk wel uniek !

Leuk idd, maar volgens mij lijken die namen zo op elkaar dat ze beide op de namen reageren. Zelf zou ik echt voor een andere klank kiezen.

Kane

Diesel

Levi

Milan (nou niet zo bij Max denk ik)

Ik zal nog even denken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Boris

Cooper

Diesel

Bailey

Boes

Bonzo
Shoot first, ask questions later!
Max en Co ?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ollie

Odie

Willem

Boes

Buster

Stuntel

Donald

Lobbes

Driekus

Louie

Frans(ke)

Theo

Wally

Alfred
quote:Stormkraft schreef op 15 augustus 2015 @ 11:42:Oh, jouw nick, di vergat ik nog, Storm vind ik ook leuk. An sich wel leuker voor een kat maar het misstaat niet.
Hij is niet zo orginieel, maar heb hem nog niet zien langskomen: Sam.

Wij hebben een hele lieve Sam gehad.
Ik weet niet welke kleu je kijgt, maar voor een zwarte vind ik Moor ook leuk

Max en Moor
quote:madelief_je schreef op 15 augustus 2015 @ 11:52:

Ik weet niet welke kleu je kijgt, maar voor een zwarte vind ik Moor ook leuk

Max en Moor
Bedankt allemaal voor de reacties, heb weer een aantal leuke namen gehoord.

Max en Co vind ik grappig.

Max en Storm.

Max en Cooper.

Lastig hoor. Hoe vinden jullie Hero?

Ik krijg trouwens een blondie.
quote:Sprinkie22 schreef op 15 augustus 2015 @ 12:32:

Bedankt allemaal voor de reacties, heb weer een aantal leuke namen gehoord.

Max en Co vind ik grappig. Yes

Max en Storm. Yes

Max en Cooper. Ja ook leuk

Lastig hoor. Hoe vinden jullie Hero?

Ik krijg trouwens een blondie.Bij blond en Hero moet ik denken aan Anthonie Kamerling die zo tragisch afscheid van het leven heeft genomen. Maar dat is dus persoonlijk.
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 augustus 2015 @ 12:37:

[...]

Bij blond en Hero moet ik denken aan Anthonie Kamerling die zo tragisch afscheid van het leven heeft genomen. Maar dat is dus persoonlijk.Oh daar had ik nog niet aan gedacht. Nee, dat is bij nader inzien geen optie.
quote:Sprinkie22 schreef op 15 augustus 2015 @ 12:40:

[...]

Oh daar had ik nog niet aan gedacht. Nee, dat is bij nader inzien geen optie.Maar dat is persoonlijk he!!! Misschien had ik het niet moeten zeggen maar ik heb die associatie ermee. Gewoon doen wat jij/jullie het leukst vinden.
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 augustus 2015 @ 12:46:

[...]

Maar dat is persoonlijk he!!! Misschien had ik het niet moeten zeggen maar ik heb die associatie ermee. Gewoon doen wat jij/jullie het leukst vinden.Dat is zeker persoonlijk. Ik vond Antonie Kamerling altijd een fascinerende man, gek dat ik zelf die link nog niet had gelegd. Was vast op den duur wel gekomen, dan is het goed de mening van anderen te horen:). Er zijn zoveel leuke namen.
Max en Puck ?
quote:Stormkraft schreef op 15 augustus 2015 @ 11:57:

[...]

Met zwarte, bedoel ik gewoon zwarte labrador. Want daar gaat het in dit topic namelijk over: over Labradors. Jee zeg, sommige zijn toch wel heel creatief in het bedenken hoe het ook bedoeld kan zijn.
quote:madelief_je schreef op 15 augustus 2015 @ 13:13:

[...]

Met zwarte, bedoel ik gewoon zwarte labrador. Want daar gaat het in dit topic namelijk over: over Labradors. Jee zeg, sommige zijn toch wel heel creatief in het bedenken hoe het ook bedoeld kan zijn.

Denk dat het voornamelijk die icoon was omdat er overal staat dat het een blonde labrador is.

Vermoed ik hoor.
Ik zit 24kitchen aan het kijken naar Jamie Oliver

Jamie, hotdog , pup Jamie

;-P
quote:Mylene_Valerie schreef op 15 augustus 2015 @ 13:20:

[...]

Denk dat het voornamelijk die icoon was omdat er overal staat dat het een blonde labrador is.

Vermoed ik hoor.

Dan ben ik misschien echt heel slecht in begrijpend lezen, maar ik zie TO nergens noemen of hij blond/zwart/bruin is. Maar daar kan ik overheen gelezen hebben.

Aanvulling. TO noemt het wel maar dat is pas na mijn opmerking waar ik het icoon voor kreeg. Dus zal het toch echt wel op "zwarte" slaan. Maar maakt verder niks uit hoor.
quote:madelief_je schreef op 15 augustus 2015 @ 13:28:

[...]

Dan ben ik misschien echt heel slecht in begrijpend lezen, maar ik zie TO nergens noemen of hij blond/zwart/bruin is. Maar daar kan ik overheen gelezen hebben.

Aanvulling. TO noemt het wel maar dat is pas na mijn opmerking waar ik het icoon voor kreeg. Dus zal het toch echt wel op "zwarte" slaan. Maar maakt verder niks uit hoor.

Nee hoor, gisteren om 21.38 uur schreef ze al dat het een blondje was

Sprinkie22 in "Hondennaam labrador"
Nee hoor, dat icoontje was wel degelijk bedoeld omdat ik het opmerkelijk vind om een hond Moor te noemen omdat ie zwart is.

Waarom dan niet gelijk het N-woord?

TO, als je m storm noemt is ie dan naar mij vernoemd?
quote:Stormkraft schreef op 15 augustus 2015 @ 13:50:

TO, als je m storm noemt is ie dan naar mij vernoemd? Nee dan heeft ze mijn posting gelezen dat Storm ook wel grappig is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven