Gezondheid alle pijlers

Ketoconazol

15-08-2015 18:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva ladies, Ik heb laatst ketoconazol shampoo gebruikt en t helpt misschien heel iets maar t lijkt wel alsof er iets meer haren uitvallen dan normaal.. Iemand hier ervaring mee?
Komt het niet door het eczeem dat je haar uitvalt? Mijn zoon had dat ook een keer, hele plukken haar vielen uit. Dat was al voordat hij begon met de shampoo.
Foutje.
Dat zou best kunnen, maar ik verlies niet overmatig veel haren maar t lijkt alleen ietsje meer te zijn als ik de ketoconazol shampoo gebruik of t ligt aan mij dat ik er teveel op let, want heb al 100 dingen geprobeerd...
Ik had het ook, maar ik heb extreem veel haar dus was niet zo erg.
Als het een poosje moet intrekken dan worden er wel wat haren losgeweekt ja. Maar die zouden anders morgen zijn uitgevallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een bepaald percentage van het haar zit al los in de porie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bij wassen verlies je altijd veel meer haar, keto moet je altijd nog even laten intrekken ook. Waarom gebruik je keto? Haarverlies tot 100-120 haren per dag is normaal.
Ik mocht de ketaconazol shampoo maar 1x per week gebruiken van de dermatoloog, hoe vaak was jij je haar ermee per week? En je hebt echt maar een heel klein beetje nodig. Meestal deed ik de shampoo echt alleen op mijn haren dicht bij mijn hoofdhuid, de rest van mijn haar waste ik met hele neutrale shampoo, zolang de gewone shampoo mijn hoofdhuid maar niet raakte. Ook op advies van de dermatoloog.

Maar ik verloor de eerste paar weken meer haren dan later.
Ik gebruik de keto omdat ik last heb van schilfers/jeuk en heb soms ook hele kleine wondjes op mn hoofdhuid dus vandaar dat ik t gebruik... Ik gebruik t soms niet als t ff wegblijft maar als t erger word gebruik ik het maar 1x per week en smeer t alleen op mn hoofdhuid. Btw heb heel dik en lang haar dus vandaar dat je t niet ziet als k iets meer haar verlies.. Maar toch maakte me ik een beetje zorgen, en t is idd normaal om na t wassen haar te verliezen maar deze x was het iets meer, maar dr is dus niks om me zorgen over te maken?
Ik gebruik het al jaren en verlies idd bij het wassen wat meer haren, maar dat zijn kennelijk haren die ik anders de volgende dag wel was kwijtgeraakt want ik heb nog steeds een volle bos.
Ik gebruik ook Ketoconazol en verlies ook altijd haren in de douche. Maar ik heb dik en veel haar, dus het is geen probleem.

Ik mag het maximaal 2 x per week gebruiken, maar ik moet het wel elke keer als ik mijn haar was gebruiken. Dus dat komt in de praktijk neer op 3 x per week.
quote:misschelsea schreef op 15 augustus 2015 @ 22:29:

Ik gebruik t soms niet als t ff wegblijft maar als t erger word gebruik ik het maar 1x per week en smeer t alleen op mn hoofdhuid.

Je moet het juist blijven gebruiken als de eczeem wegblijft. Op die manier houd je de eczeem onder controle.

Ik heb een tijdje lang ketoconazol gebruikt maar k zag niet echt veel verschil dus vandaar dat ik er toen mee ben ben gestopt heb altijd al jeuk gehad maar dit keer echt soms met kleine wondjes, dus vandaar dat ik weer keto heb gebruikt omdat ik gek werd van de irritatie en jeuk maar het word er alleen maar erger door alsof k er een allergische reactie door krijg, nu ben k nog verder van huis.. K ga volgende week langs de dokter aangezien het tot 19 augustus is gesloten. Ik vraag me werkelijk af of ik last heb van sebboirische eczeem aangezien ik vaak jeuk heb en soms ook pijnlijk met korstjes, heb nog Sanex Anti Roos shampoo in de douche staan maar als keto niet werkt dan weet k niet of Sanex dat wel zou doen.. Suggesties?
Ik gebruik deze shampoo ook ivm schilfers op mijn hoofdhuid. Ik gebruikte hem 1 a 2 x per week en de overige keren dat ik mijn haar was gebruik ik een iedere dag shampoo op advies van HA. Want daar zit de minste rotzooi in qua chemische troep in vergelijking met een anti roos shampoo/ 2-in-1 shampoo enz.

Ik heb eerst 2/3 weken de ketoconazol gebruikt en nu 3/4 weken een teershampoo en is nu eigenlijk zo goed als weg. Als t weer terugkomt moet ik weer een paar keer de keto gebruiken en zo door.

Ik heb verder geen klachten hierdoor gekregen. Ik heb zelf het idee dat mijn haaruitval nu minder is geworden door de ketoconazol!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven