Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
Vanochtend kwam ontbijt er sneller uit dan het erin ging. Ik ben zwanger (nu dus 6 weken), duidelijk... Ben maar met biscuitjes in jas naar stal gegaan en heb heerlijk met paard in bos gereden, was schitterend en gelukkig nog heel koel.

Net bij thuiskomst tweede poging ontbijt en nu ging het wel goed. Moest dus alleen die tien foliumzuurpillen nog een keer slikken, grrr...
Hi dames, wat heftig dat jullie in jullie omgeving ook nog een zulle verdrietige dingen meemaken 😢. Het is moeilijk om dan niet te denken 'why me?!?!?'. Ik herken dat enorm hoor, mijn moeder leeft niet meer (heel jong overleden 6,5 jaar terug aan kanker) en nu 2 miskramen waar ik haar steun dus niet in heb.. Dan denk ik ook wel eens: wat heb ik ooit verkeerd gedaan? Onzin natuurljk want heb 1000 dingen om heel dankbaar voor te zijn maar ik denk dat het menselijk is..

Ik heb denk ik ergens gisteren of vandaag eisprong (gehad)- weet het niet precies doordat die ovutesten beetje gek doen sinds MK maar we hebben iig keurig ons best gedaan 😊. Was geen straf want waren heerlijk weekendje weg met zijn 2en. Ik was er heel relaxed onder maar werd vannacht helemaal gespannen wakker omdat het nu weer 'kan'. Vorige maand wist ik bijna direct dat ik zwanger was. Gek genoeg zegt mijn gevoel me: het gaat weer snel lukken want je lichaam heeft dit 5 weken ook nog gedaan maar dat slaat natuurlijk nergens op! Na curretage duurde het 6 (!) maanden. En voor 2e zwangerschap ook 5... Zijn nu precies 1 jaar bezig.

Ach jongens, wat is dit vermoeiend 😔😔. Ik ben nuchter en realistisch en ik weet dat het een keer goed komt maar dat neemt niet weg dat je in de maand zelf toch helemaal gek wordt?!?
Nog een vraagje: wat zijn jullie ervaringen met tarwekiemolie?
@xuxa: met mij ging het tussen menstruatie en ovulatie altijd wel. maar wachten van ovulatie tot aan menstruatie vond ik altijd zo vervelend, vooral omdat ik heel goed ben in het mezelf inbeelden van kwaaltjes.

En ja, ik weet ook dat ik blij en dankbaar mag zijn dat ik geen Yezidi-slavin in handen van IS ben. Maar wat zou ik toch graag nu een keertje geluk hebben op dit gebied

EDIT: geen ervaring met tarwekiemolie trouwens...
Hahaha Laura, moet lachen om je Yezidi-slavin maar ben het helemaal met je eens! Zo voel ik me ook. Ik duim voor je... So far, so good toch?
Ik ben begonnen met tarwekiemolie (en vit. B12 en vit.D naast de zwangerschapsvitamines die ik al nam) na mk3, had er veel goeds over gelezen en na 3 maanden was het raak en over een maandje komt de kleine man, of het wan de tarwekiemolie heeft gelegen, zal ik nooit weten maar baat het niet schaadt het niet. Het schijnt wel goed te zijn als ik de verhalen op internet mag geloven.

Laura@duidelijk zwanger, kwaaltjes nemen toe. Das positief!
Hoe gaat het met je Lau??
Wisselend. Gisteren voelde ik me echt zwanger met alles erop en eraan, vandaag zijn de kwaaltjes weer even gaan liggen (wel gespannen borsten en buik, maar bijna niet misselijk). Zie heel erg uit naar echo maandag en zie er ook als berg tegenop. Ben zo bang dat hartje niet klopt of dat het vruchtzakje leeg is. Maar goed, moet op lijf vertrouwen. Gelukkig wel veel steun van familie en vriendinnen, dus dat is fijn.
Da's nadeel aan kwaaltjes he? Je hebt één keer geen behoefte om te kotsen en gelijk is er paniek
Ohhh i feel you🌹

Maandag ben je 6 weken? Of 7? Hou het niet meer zo goed bij? Jaaaa superspannend!!!! Wachten is je enige optie.. Helaas! 😐

Hoest met jou Hormonster?? Waar zit jij nu ergens in je cyclus??
Maandag ben ik 7+ weken (+ 1 of +3 dagen, afhankelijk van cyclus)
Ohhh gaat echt de goede kant op meid!!! Ik ga iig keihard duimen voor een goede echo voor jou!
Dank! Jij al veel lotgenoten in je eigen topic gevonden?
Een paar... Maargoed, die ervaringen zijn ook allemaal verschillend dus we zullen wel zien..
Hoi Dames,

Sorry, ben even afwezig geweest. Hierbij een kleine update: inmiddels wat uitslagen n. a. v. Bloedonderzoek, en er is een aanwijsbare oorzaak gevonden voor de miskramen. Ik heb schijnbaar 2 afwijkingen in mijn bloedstolling, die op dit moment mijn kans op de goede zwangerschap erg klein maken. Binnenkort wordt nog een test om de volledige diagnose te kunnen stellen. Met de juiste medicatie stijgen mijn kansen op een goede zwangerschap flink: naar zo'n 70%. We zijn dan ook positief! Heel raar, maar ergens heel fijn dat er een oorzaak is gevonden. Nu alle berichtjes even bijlezen:-)
quote:Saart2014 schreef op 15 augustus 2015 @ 18:20:

Hoi Dames,

Sorry, ben even afwezig geweest. Hierbij een kleine update: inmiddels wat uitslagen n. a. v. Bloedonderzoek, en er is een aanwijsbare oorzaak gevonden voor de miskramen. Ik heb schijnbaar 2 afwijkingen in mijn bloedstolling, die op dit moment mijn kans op de goede zwangerschap erg klein maken. Binnenkort wordt nog een test om de volledige diagnose te kunnen stellen. Met de juiste medicatie stijgen mijn kansen op een goede zwangerschap flink: naar zo'n 70%. We zijn dan ook positief! Heel raar, maar ergens heel fijn dat er een oorzaak is gevonden. Nu alle berichtjes even bijlezen:-)Oh Saart, wat heftig zeg!!! Maar idd, nu kun je gerichte medicatie gaan gebruiken.. Ik word daar nu ook op onderzocht!! Hoop dat het op deze manier snel lukt voor jullie..
Dubbel gevoel lijkt me Saar. Maar wel fijn dat er een oorzaak is waar iets aan gedaan kan worden.

Ik lig uitgeput op de bank. Beetje drukke dag gehad en vanochtend fanatiek gesport. Wel lullig dat de man alleen naar een verjaardag moet nu, maar gelukkig had hij er alle begrip voor en mocht ik van hem niet meer overeind komen.
Hoe is het met jou Laura? (heb nog niet alle berichten gelezen:-) Wanneer heb je een echo? Zo spannend! Door, jij ook veel succes met de onderzoeken, jij hebt een paar pittige maanden achter de rug pff!
Ik heb maandag een echo, ben dan 7+weken. Ben al ietsje rustiger, ook omdat afgelopen week in het teken stond van andere ambities en toekomstplannen. Die zou ik met liefde parkeren voor een gezinnetje, maar het voelt goed om ook een alternatief scenario te hebben voor wanneer het ons weer niet lukt dit keer...
Laurabb! Duim met heel m'n arm voor jou! En ik snap die zelfbescherming.. Hate it maar je hebt het nodig! Ik doe nu hetzelfde, voor het geval het nooit meer lukt! Heb mijn studie afgemaakt afgelopen weken, plan reisjes.. Je moet ook wat hé! Ik heb al dagen wat ongesteldheidskrampen maar er is nog niks.. Heb geen idee hoe lang dat duurt ook! Zit nu 37 dagen na de operatie maar had ook na 3 weken nog HCG in mijn lijf.. Achja, zie het wel! Ik hoor je update Lau!! Dit zijn de ergste weken maar ook daar komt een einde aan..
Veel succes vandaag Laura!
Dank voor meeduimen allemaal! Ben nu 7+3 en er was direct een mooi hartje te zien. Hummeltje groeit goed.

Maar echt gerust voel ik me denk ik pas wanneer ze met 12 wkn anencefalie kunnen uitsluiten. Dus tot die tijd... Nu maar even taartje eten
Laura! Wow! Snap dat je nog niet gerust bent, maar je bent weer een kleine horde verder!

Gefeliciteerd :-) Het is jullie zó enorm gegund!
Super Lau!!!!!! De eerste hobbel is genomen!!!! Dikke knuffel
Gefeliciteerd Laura! Blijft spannend dat snap ik! Probeer er maar wel van te genieten! De eerste maanden gaan traag maar als daar voorbij bent vliegt de tijd. Gaat vast goed deze x!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven