Witte vloer in woonkamer?
zaterdag 15 augustus 2015 om 16:12
Heeft iemand van jullie een witte woonkamer vloer? Hoe bevalt dat? Zou je het zo weer doen en zijn er dingen die je achteraf anders gedaan zou hebben?
Ik vind het onwijs mooi en altijd wordt mijn oog weer getrokken naar items in woonmagazines waar witte vloeren in voorkomen . De reden dat ik het nog niet heb ik dat ik twijfel over kleurstelling in mijn woonkamer. Ik heb namelijk op 1 muur na al mijn muren wit en brede witte plinten. Ook heb ik een grote vierkanten witte eettafel. Wordt het niet allemaal te wit? Maar ik wil het zo graag
Graag hoor ik jullie ervaringen
Ik vind het onwijs mooi en altijd wordt mijn oog weer getrokken naar items in woonmagazines waar witte vloeren in voorkomen . De reden dat ik het nog niet heb ik dat ik twijfel over kleurstelling in mijn woonkamer. Ik heb namelijk op 1 muur na al mijn muren wit en brede witte plinten. Ook heb ik een grote vierkanten witte eettafel. Wordt het niet allemaal te wit? Maar ik wil het zo graag
Graag hoor ik jullie ervaringen
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:13
quote:oxygen- schreef op 15 augustus 2015 @ 16:53:
http://m.funda.nl/koop/ve ... elemannstraat-261/fotos/#
Mooi! Nu wil ik ook een gietvloer. Als ik ooit geld heb om mijn vloer te vervangen...
Was zeker wel duur?
Ik zou denk ik wel voor grijs gaan, mijn halve inrichting is al wit, dus dan wordt het me een beetje te.
Mooi! Nu wil ik ook een gietvloer. Als ik ooit geld heb om mijn vloer te vervangen...
Was zeker wel duur?
Ik zou denk ik wel voor grijs gaan, mijn halve inrichting is al wit, dus dan wordt het me een beetje te.
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:29
quote:oxygen- schreef op 15 augustus 2015 @ 16:53:
Prachtige shutters. Waar kwamen die van?
Mooie vloer zeg.
Prachtige shutters. Waar kwamen die van?
Mooie vloer zeg.
Minder is meer
zaterdag 15 augustus 2015 om 18:40
Wij hadden in ons vorige huis een witte kurkvloer. Bij kurk blijf je de structuur zien, waardoor het nooit spierwit is. En je ziet er niet veel op. Het lag bij ons in lamellen diagonaal, erg mooi.
Nu hebben we witte plavuizen met een vleugje grijs en zo nu en dan stoor ik me enorm aan haren en stofwolken, ondanks dat we om de dag stofzuigen.
Nu hebben we witte plavuizen met een vleugje grijs en zo nu en dan stoor ik me enorm aan haren en stofwolken, ondanks dat we om de dag stofzuigen.
zaterdag 15 augustus 2015 om 20:37
quote:S0LEIL schreef op 15 augustus 2015 @ 18:13:
[...]
Was zeker wel duur?
Ik zou denk ik wel voor grijs gaan, mijn halve inrichting is al wit, dus dan wordt het me een beetje te.Wii hebben 50 p.m2 betaald zo'n 5 jaar geleden. Een betonlook is ook prachtig, een mooie grijze kleur met veel diepte
[...]
Was zeker wel duur?
Ik zou denk ik wel voor grijs gaan, mijn halve inrichting is al wit, dus dan wordt het me een beetje te.Wii hebben 50 p.m2 betaald zo'n 5 jaar geleden. Een betonlook is ook prachtig, een mooie grijze kleur met veel diepte
this too shall pass..
zaterdag 15 augustus 2015 om 20:38
zaterdag 15 augustus 2015 om 20:40
quote:Luxaflex schreef op 15 augustus 2015 @ 17:07:
Ziet er superstrak uit Oxygen! Ga je in je nieuwe huis weer voor een dergelijke vloer?
Kom later vanavond terug, nu uit eten.Nope, we wonen nu in een huurapppartement in Zwitserland haha. Nu een parketvloer en bijna alleen maar eiken meubels. (heel handig als je man interieurbouwer is, en alles naar wens kan maken)
Ziet er superstrak uit Oxygen! Ga je in je nieuwe huis weer voor een dergelijke vloer?
Kom later vanavond terug, nu uit eten.Nope, we wonen nu in een huurapppartement in Zwitserland haha. Nu een parketvloer en bijna alleen maar eiken meubels. (heel handig als je man interieurbouwer is, en alles naar wens kan maken)
this too shall pass..
zaterdag 15 augustus 2015 om 22:35
Een witte vloer toonbaar houden is dus echt een nadeel.
Ik neig zelf naar een witte houten vloer (met planken dus). Misschien dat door de naden het meer breekt en er minder op te zien is.
Mijn open keuken heeft op dit moment witte hoogglans kastjes dus ben bang dat ik dat dan ook moet aanpakken ter voorkoming van het witte vlek gevoel.
Ik neig zelf naar een witte houten vloer (met planken dus). Misschien dat door de naden het meer breekt en er minder op te zien is.
Mijn open keuken heeft op dit moment witte hoogglans kastjes dus ben bang dat ik dat dan ook moet aanpakken ter voorkoming van het witte vlek gevoel.
zaterdag 15 augustus 2015 om 22:41
quote:oxygen- schreef op 15 augustus 2015 @ 20:37:
[...]
Wii hebben 50 p.m2 betaald zo'n 5 jaar geleden. Een betonlook is ook prachtig, een mooie grijze kleur met veel diepte
O, dat valt me nog mee eigenlijk. Maar met uitbreken van de rest zal het wel duurder zijn.
Hmm, dat wordt niet mijn prioriteit vrees ik, er moeten nog andere dingen aangepakt worden.
Maar ik houd het in mijn achterhoofd, ik vind het erg mooi, zo strak en het lijkt me ook wel onderhoudsvriendelijk.
[...]
Wii hebben 50 p.m2 betaald zo'n 5 jaar geleden. Een betonlook is ook prachtig, een mooie grijze kleur met veel diepte
O, dat valt me nog mee eigenlijk. Maar met uitbreken van de rest zal het wel duurder zijn.
Hmm, dat wordt niet mijn prioriteit vrees ik, er moeten nog andere dingen aangepakt worden.
Maar ik houd het in mijn achterhoofd, ik vind het erg mooi, zo strak en het lijkt me ook wel onderhoudsvriendelijk.
zondag 16 augustus 2015 om 08:03
quote:annavanandelle schreef op 15 augustus 2015 @ 17:58:
Ik heb witte plavuizen gehad.
Vreselijk.
Het is kil (mss is dat met hout minder)
En als je met regen naar binnen liep had je direct een spoor.
Ik heb nu een eikenvloer. Daar zie je echt 99% minder op.Ik zou behalve wit hout ook geen andere witte vloer hebben. Wit hout vind ik verre van kil.
Ik heb witte plavuizen gehad.
Vreselijk.
Het is kil (mss is dat met hout minder)
En als je met regen naar binnen liep had je direct een spoor.
Ik heb nu een eikenvloer. Daar zie je echt 99% minder op.Ik zou behalve wit hout ook geen andere witte vloer hebben. Wit hout vind ik verre van kil.
zondag 16 augustus 2015 om 09:37
zondag 16 augustus 2015 om 10:24
Ik had in mijn vorige studentenstudio een witte houten vloer, gecombineerd met spierwitte muren en vrij veel witte meubels en accessoires en ik kreeg vooral heel vaak te horen dat mijn kamer zo heerlijk licht en sereen was.
Dat kille waar men het over heeft kan je mi makkelijk voorkomen door 'rustieke' materialen te gebruiken (houten vloeren, geen hoogglans/rvs/glad leren meubels). Pinterest is daar een fantastisch voorbeeld van.
Maar het klopt wel qua schoonmaken. Ik had vrij ruwe planken, met nog zichtbare nerven en vrij brede kieren, dus stof of haren vielen niet al te snel op en zelfs ik was een paar keer per week aan het stofzuigen of met een doekje voetafdrukken weg aan het poetsen. Tja, je kan natuurlijk niet alles hebben...
Dat kille waar men het over heeft kan je mi makkelijk voorkomen door 'rustieke' materialen te gebruiken (houten vloeren, geen hoogglans/rvs/glad leren meubels). Pinterest is daar een fantastisch voorbeeld van.
Maar het klopt wel qua schoonmaken. Ik had vrij ruwe planken, met nog zichtbare nerven en vrij brede kieren, dus stof of haren vielen niet al te snel op en zelfs ik was een paar keer per week aan het stofzuigen of met een doekje voetafdrukken weg aan het poetsen. Tja, je kan natuurlijk niet alles hebben...
zondag 16 augustus 2015 om 11:43
Wow Oxygen, wat een prachtig appartement! Ik vind echt alles mooi, van de woonkamer tot de wc . Ik vind die witte gietvloer ook heel gaaf! Ik vind je appartement ook nog best wel een koopje eigenlijk!
Ik vind witte houten vloeren heel mooi, of whitewash houten vloeren, daar zou ik bij een volgende vloer denk ik wel voor kiezen. Het hangt er ook wel van af of het bij de rest van je woning past.
Ik vind witte houten vloeren heel mooi, of whitewash houten vloeren, daar zou ik bij een volgende vloer denk ik wel voor kiezen. Het hangt er ook wel van af of het bij de rest van je woning past.
zondag 16 augustus 2015 om 12:11
Wij hebben zowel beneden als boven een witte houten vloer (lamelparket) en ik vind het echt heel mooi. Verder witte muren en dikke witte plinten en vervolgens houten meubels met veel wit zoals de stoelen. Oogt groot en ruim en rustig. Omdat we een geruwde vloer hebben met nerven en butsen zie je er bijna niets op. Wij stofzuigen maar 1 keer in de week maar geen dieren of kids. Vaak met stofzuigen denk ik dat er nog wat ligt maar dan zit het in de vloer dus. Wij zijn tevreden.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
zondag 16 augustus 2015 om 13:09
Jaaa zoiets NYC! Paar keer per week de stofzuiger erdoor heen vind ik niet erg. We zijn toch weinig thuis ivm werk.
Ik wil in combinatie metrde vloer mijn open keuken met eiken frontjes en dan een wit blad.
Ik ga ook eens op pinterest snuffelen. Als jullie nog foto's of voorbeelden hebben heel graag
Ik wil in combinatie metrde vloer mijn open keuken met eiken frontjes en dan een wit blad.
Ik ga ook eens op pinterest snuffelen. Als jullie nog foto's of voorbeelden hebben heel graag