36 weken zwanger.

17-08-2015 00:56 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik ben dinsdag 36 weken zwanger en begin het me toch allemaal spannend te vinden. Hoe zal het gaan tijdens de bevalling, hoe zal ze er uit zien, wat vinden mensen van de gekozen naam? Grappig dacht altijd dat het me niet zoveel deed maar man had ik dat ff fout! Ow heb trouwens ook echt enorm last van hormonen. Nog meer die in dit zelfde schuitje zitten?

Groetjes!!
Hai hai,

Dinsdag hier 35 weken zwanger en vind het nu ook erg spannend! Wel onze tweede kindje maar begint nu wel te kriebelen! Hebben al wel een naam maar stiekem nog een kleine twijfel, jullie? Zo te lezen ook een meisje?
Hoi!

Ik ben vandaag 37 weken zwanger en vind het ook erg spannend worden. Inderdaad hoe zal de baby eruit gaan zien, hoe en wanneer begint de bevalling...

De zwangerschap gaat nog hartstikke goed, weinig klachten en nu nog redelijk energie om leuke dingen te doen. Toch mag het van mij wel komen, erg veel zin in!

En bij jullie, houden jullie het nog vol?
Goedenmorgen!

Leuk zo'n topic!

Hier 37+4 van de 1ste.

Of ik het spannend vind... eerlijk gezegd laat ik het allemaal op me af komen en ben ik niet heel erg met de bevalling bezig, wat ik van te voren trouwens niet had gedacht.

Ik kan niet meer wachten, ben nieuwschierig naar de kleine en ben het zwanger zijn wel heel erg zat.
Mommy2014 ja wij krijgen inderdaad een meisje. Super leuk! Jongetje had ook leuk geweest hoor!

Love2wait ben je het echt zat zat? Ik heb nu nog meer dat ik de ongemakken zat ben. Het bukken ed. Maar verder vind ik dat getrappel nog zo leuk in m'n buik.

Doen jullie nog iets van een cursus oid? Ik en m'n vriend doen de cursus samen bevallen. Erg leuk. Vooral omdat je het dus samen doet.

Hebben jullie angsten rondom het bevallen? Ik ben erg bang dat ik de pijn niet kan handelen. Ik heb een behoorlijk hoge pijn grens en vind niet echt snel iets pijn doen maar als je de verhalen dan hoort van ja de ergste pijn mogelijk. Dan ben ik toch wel bang dat ik dat niet aankan. Zie mezelf van gekkigheid al aan het plafond hangen.

Bevallen jullie thuis of in het ziekenhuis? Ik beval in het ziekenhuis onder verantwoording van gynaecoloog. Dit omdat tijdens de 30 wkn groei echo ons kindje achter bleef qua groei. Nu heeft ze haar eigen groei curve gevolgd afgelopen weken dus ik ben niet meer zo bang daar over als het begin.

Wij hebben al een naam. Maar man moeilijk hoor!!
Hier 38 weken. Zwanger van een jongen.

Morgen weer naar de VK. Vind het allemaal spannend, de baby is nog geen centimeter ingedaald dus hoop dat dat nog wel gebeurt.

Vooral het feit dat het ieder moment kan gebeuren maakt me wat onrustig
Vandaag 37+5 weken zwanger, ook van een meid. Ik kan niet wachten tot ze er is. Ben zo nieuwsgierig naar haar en hoe ze er uit ziet. We hebben wel 3D echo's gemaakt maar straks ziet ze er toch heel anders uit. Met een beetje pech duurt t nog 4 weken, hoop t niet.

We waren al vrij snel uit de naam, althans man kwam met de naam en schoot alle andere namen erna af en ik begon steeds meer te wennen aan haar naam dus nu noemen we haar al een tijdje zo.

Wij gaan in t ziekenhuis bevallen, ik heb aangegeven dat ik voor de ruggenprik ga dus dan wordt t sowieso medisch.
Hier geen cursus en laten het weer op ons afkomen maar spannend blijft het wel. Ben wel erg nieuwsgierig naar haar en hoe ze eruit ziet. Onze eerste is een een jongetje en leek pecies op mij maar begint nu meer op de vader te lijken.. Wij willen ook in het ziekenhuis bevallen.. Langzaam aan het aftellen..
Ook hier 38+4 weken zwanger. Vanacht gedroomd dat mijn vliezen braken, kon vervolgens ook echt niet meer slapen. Tot nu toe heb ik nog best veel energie en kan alles nog ondernemen maar op de een of andere manier heb ik daar geen zin in. Ik kan niet wachten totdat de bevalling begint en we onze baby vast kunnen houden.

We weten nog niet wat het wordt dus voor beide een naam bedacht..

Thuis is alles in ieder geval klaar voor de bevalling en de baby en op dat vlak ben ik ook gerustgesteld. Ik maak me ook niet zo veel zorgen over de bevalling, zie wel hoe het loopt!

Wat doen jullie om de tijd door te komen? Ik ben nu 2 weken met verlof maar merk dat de verveling al een beetje begint toe te slaan ;)
Hier is verveling ook aan het toeslaan. Ik kan ook niet heel lang achter elkaar iets doen. Dag bestaat uit boodschappen halen, TV kijken, rommelen in huis enz

Wij hebben thuis een verkorte cursus van samen bevallen gedaan, ik vond het wel fijn om toch nog wat dingen te horen die ik niet wist.

Pijnbestrijding wil ik zo lang mogelijk uitstellen maar ik zou oom voor de ruggeprik gaan, maar als je dit doet kan je niet meer uit bed, krijg je een katheter, de baby krijgt een zender op z'n hoofd en weet ik wat voor poespas nog meer. Maar goed als de pijn niet meer te doen is is het niet anders
Wat leuk, nog meer mensen die steeds verder bij de uitgerekende datum komen...

Ik zit ook in hetzelfde schuitje, aanstaande woensdag 36 weken en ben ook enorm benieuwd hoe alles gaat verlopen.

Wanneer begint het, hoe begint het...etc.

Nu anderhalve week verlof erop zitten en allemaal mensen om me heen die werken of met vakantie zijn, dus ook hier slaat af en toe de verveling wel toe.

Wij weten ook niet wat het wordt, dus ook hier twee namen... Ben ook wel benieuwd wat de omgeving ervan gaat vinden.

Succes meiden met de laatste loodjes.
@gatekeeper mag ik vragen waarom je sowieso voor een ruggenprik wilt gaan? Wil je niet eerst afwachten of het te doen is qua pijn?

Ik heb bij de vk soort van laten vastleggen dat ik juist geen pijnbestrijding wil. Maar ik wil ook thuis bevallen dus dan is het ook niet mogelijk natuurlijk. Maar mocht het zover komen dat ik toch naar het ziekenhuis moet is de drempel voor pijnbestrijding toch wel hoog voor mij. Mijn man weet het overigens ook dus aan hem de taak om mij tegen te houden wanneer ik toch besluit het te willen..
Damelady, het is pas sinds dit weekend dat ik het echt zat ben.. maar komt meer omdat ik sinds afgelopen weekend ontzettende pijn in me bil/stuit heb, traplopen gaat bijna niet meer, kan alleen nog maar stil zitten of liggen 😕

Tijd doorkomen; Ik heb tot nu toe veel series gekeken, schoongemaakt en afspreken/lunchen met vriendinnen. Ik heb me eigenlijk nog niet echt zo verveeld..

Leoviva; is het je eerste kindje of heb je er al 1(of meerdere) rondlopen? Omdat je vast heb leggen dat je geen pijn bestrijding wil.

Ik verwacht ook mijn eerste maar weet totaal niet wat ik moet verwachten van de bevalling/ pijn. Heb daarom ook geen voorkeur uitgesproken of ik wel/geen en wat voor pijnbestrijding wil.
Succes meiden! Hier geen sprake van verveling maar heb ook een druk boefje rondlopen en dat kost me heel veel energie.. Maar nog even doorbikkelen.. Hoe zit het met jullie pijntjes? Hier wel veel pijn aan de buik en rug maar dat is gelukkig nu wel anders dan bij de eerste.
quote:leoviva schreef op 17 augustus 2015 @ 09:55:

@gatekeeper mag ik vragen waarom je sowieso voor een ruggenprik wilt gaan? Wil je niet eerst afwachten of het te doen is qua pijn?Jawel, dat is ook de planning, maar vanaf 6 cm ontsluiting mogen ze geen ruggenprik meer geven en met 5 cm sturen ze je pas naar het ziekenhuis zei mijn vlos. Als ze weten dat je eventueel openstaat voor pijnbestrijding dan sturen ze je met 3 cm al door ivm dat de anesthesist opgepiept moet worden. Als de pijn te behappen is dan doen we het natuurlijk au naturel
@love2wait het is ons eerste kindje. Alleen ik ben uit principe tegen pijnbestrijding omdat ik er van overtuigd ben dat je als vrouw de pijn van een bevalling kan verdragen..soort overlevingsdrang.

Maar goed anderzijds snap ik het ook wanneer wel voor bv een ruggeprik wordt gekozen omdat de pijn in principe niet hoeft.. En wie weet denk ik er na afloop wel heel anders over!

@gatekeeper; dat is natuurlijk ook zo dat je anders te laat bent.. De bevalling moet dan eigenlijk al volgens het boekje verlopen.. Vanaf dan is eventueel het infuus nog een optie toch?

Pijntjes heb ik niet echt.. alleen als ik in de ochtend wakker word heb ik last van rugpijn.. soms wat pijnlijke harde buiken maar die zetten tot nu toe nog niet door..
Mooie gedachte leoviva. Ik geloof er ook in dat een vrouwen lichaam er voor gemaakt is en dat je lichaam zelf ook stoffen aanmaakt om pijn te minderen.

Toch durf ik niet met zekerheid te zeggen het zonder pijnmedicatie te kunnen, ik hoop het wel..
Leoviva; dappere keuze, wat nou als je er tijdens bevalling achter komt dat je het toch wel met pijnstilling wil doen (als je al in het ziekenhuis terechtkomt)? Bijzondere gedachtegang ( oprecht hoor!) Ook al zou je de pijn aankunnen vanuit een overlevingsdrang, vind je het dan minder goed/ zwak oid als je wel voor pijnstilling kiest?

Ik hoop ook thuis te bevallen!

@ gatekeeper, wat handig dat je dat vast gepland en afgesproken hebt. Ik zou daar zelf nooit bij stil gestaan hebben als dat een wens zou zijn!

Hier verder weinig pijntjes. Af en toe wat steken in m'n buik..

Ik doe yoga als cursus. Vind vooral de ademhalingsoefeningen echt nuttig!

Verveel me nog niet gelukkig. Dit is mijn 2e week verlof en tot nu toe nog genoeg baby-voorbereidings-klusjes te doen gehad. En dan ieder middag een dutje, boodschapjes doen, serietje kijken en is de dag alweer bijna om..
pien6 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 15:26
Reden: .
% gewijzigd
Hoi.

Ik ben morgen 35 weken (22-9) en vind het ook erg spannend. De tijd kan mij ineens niet hard genoeg gaan.

Makkelijk zwangerschap tot zo ver en nu in tweede week verlof. Wel al regelmatig wat indalingsweeen, hier is baby ook al wel deels al ingedaald, verder een lekker druk baby'tje in de buik ( nu ook weer speelkwartiertje)
quote:diamonds87 schreef op 17 augustus 2015 @ 15:51:

Hoi.

Ik ben morgen 35 weken (22-9) en vind het ook erg spannend. De tijd kan mij ineens niet hard genoeg gaan.

Makkelijk zwangerschap tot zo ver en nu in tweede week verlof. Wel al regelmatig wat indalingsweeen, hier is baby ook al wel deels al ingedaald, verder een lekker druk baby'tje in de buik ( nu ook weer speelkwartiertje)Wat leuk, zelfde verwachte bevallingsdatum!
Pien: ik vind het niet zwak als iemand daarvoor kiest, ik heb ook heftige verhalen gehoord waarbij je echt blij bent wanneer de pijn daardoor minder kan worden. Alleen, naast mijn eigen principes, ben ik er ook nog niet van overtuigd dat het geen kwaad kan voor de baby op de korte of lange termijn. En dat betekent niet dat ik nu helemaal geen medicatie oid neem vanwege mijn zwangerschap (ik heb helaas een aantal antibiotica kuren moeten nemen gedurende de afgelopen maanden) maar toch..

En inderdaad ik weet ook niet hoe het loopt; wie weet idealiseer ik het nu en heb ik wanneer het moment daar is er spijt van.

Yoga is fijn hè! Dat volg ik ook sinds een aantal maanden (naast zwemmen) en denk daar ook zeker gebruik van te kunnen maken tijdens de bevalling!
quote:mommy2014 schreef op 17 augustus 2015 @ 16:00:

[...]

Wat leuk, zelfde verwachte bevallingsdatum! Ja, benieuwd wanneer hij/zij zich echt aan zal dienen, kans is klein op de 22ste maar wie weet
quote:diamonds87 schreef op 17 augustus 2015 @ 17:09:

[...]

Ja, benieuwd wanneer hij/zij zich echt aan zal dienen, kans is klein op de 22ste maar wie weet Haha inderdaad! Ik ben ook erg benieuwd! Maar het geslacht is nog een verrassing?
quote:mommy2014 schreef op 17 augustus 2015 @ 21:37:

[...]

Haha inderdaad! Ik ben ook erg benieuwd! Maar het geslacht is nog een verrassing?Nee hoor, maar weet maar nooit wie er hier mee leest
Zo en daar zijn we weer. Leuk te lezen dat er zo verschillend tegen aan gekeken wordt. En fijn dat iedereen z'n mening kan geven zonder dat dit meteen de grond in wordt getrapt!

Ik ga morgen weer naar het ziekenhuis voor een groeiecho en hopelijk ligt ze nog naar beneden met het hoofdje. Ben toch wel benieuwd elke keer.

Voor iedereen die al slaapt slaap lekker door!;) nu kan het nog.

En voor de mensen die net als ik niet in slaap kunnen komen succes met schapen tellen!;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven