Borstvoeding kleine borsten

17-08-2015 14:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik ben nu ongeveer 28 weken zwanger. M'n borsten zijn wel gegroeid en veranderd, zijn nog steeds klein eigenlijk (A cup). Hebben jullie meegemaakt dat dit pas later ik de zwangerschap nog veranderde? Of pas na de bevalling? Want vraag me dan af of ik wel borstvoeding kan geven...
Hier hetzelfde. Bij mij werden ze na de bevalling wel wat groter door het voeden. Borstvoeding lukte prima hoor, geen enkel probleem!
De omvang van je borsten zegt niets over het kunnen geven van borstvoeding! Na de bevalling krijg je stuwing en dan zijn ze behoorlijk wat groter. Dit duurt een paar dagen. De stuwing zorgt ervoor dat je borstvoeding op peil komt.
Borstvoeding is geen probleem, de ochtend na de bevalling had ik tetten als Pamela Anderson
bruja78 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 14:50
Reden: Tikvoud
% gewijzigd
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Mijn borsten waren helemaal niet gegroeid tijdens de zwangerschap en toch BV gegeven. Zegt dus niet zo veel, gewoon proberen als je t graag wilt en niet te veel over nadenken. Je ziet t tzt vanzelf of t lukt.
Borsten bestaan uit klierweefsel en vet. Vooral het laatste zorgt voor de omvang.

De grootte van je borsten zegt vrijwel niets over de aanwezigheid van genoeg melkklieren en dus de hoeveelheid melk.

Komt goed!
Hier nog een met kleine borsten. Borstvoeding gaat al ruim 10 mnd prima. De eerste maanden had ik echt veel melk, was ik erg blij mee. Nu heb ik helaas soms dips in de borstvoeding, maar dat heeft niks met de grootte te maken. Vind het wel een fijne bijkomstigheid dat mijn borsten nu iets voller zijn.
Hier bijna geen borsten, toch heb ik makkelijk en lang bv kunnen geven. De omvang zegt niets. Volgens mij is het wel zo dat sommige borsten minder melk geven per keer als anderen, dan zou je iets vaker moeten voeden,maar over het algemeen kan iedereen bv geven op een klein percentage mensen na.

Het is normaal om je kind om de 2 uur te voeden als je bv geeft. Dus niet in paniek raken als je kind sneller komt dan de 3 uur waarvan ze zeggen dat er tussen moet zitten.
Volgens mij gaat het juist beter met kleinere borsten. Ik heb wel eens iemand zien voeden uit een borst die anderhalf keer zo groot was als het babyhoofdje, dan zie je amper wat je doet. Ik had met mijn kleine(re) borsten prima productie en kon mijn kind ook nog prima op de arm aanleggen.

Er zitten evenveel klieren in een kleine borst, alleen het vetweefsel is minder.
Ik ging op dag 4 na de bevalling van een a naar een c.

En ik had ruim voldoende melk.
Een vriendin van mij was zo plat als een dubbeltje ( om haar te citeren) maar na de bevalling had ze melk voor 3. Maat zegt helemaal niets dus maar het aanmaak van hormonen.
quote:MinkeDeWit schreef op 17 augustus 2015 @ 15:17:

Volgens mij gaat het juist beter met kleinere borsten. Ik heb wel eens iemand zien voeden uit een borst die anderhalf keer zo groot was als het babyhoofdje, dan zie je amper wat je doet. Ik had met mijn kleine(re) borsten prima productie en kon mijn kind ook nog prima op de arm aanleggen.

Er zitten evenveel klieren in een kleine borst, alleen het vetweefsel is minder.Klopt.. vooral aanhappen vind ik zelf lastig om te zien nu. Heb cup d/e. Niet giga maar ook niet mini.
Aahh ben blij met de reacties! Wil namelijk graag bv geven... Dus ben benieuwd!! Thanks all!
Ik denk dat het niks zegt. Bij de eerste kreeg ik enorme borsten tijdens de zwangerschap, en is de borstvoeding ondanks enorme inspanning niet gelukt. Bij de tweede groeiden ze helemaal niet, en is de borstvoeding wel gelukt. Nu net zwanger van nr. 3, en nu zijn ze al enorm gegroeid. Ben dus benieuwd.
Jahoor, gaat prima. Mijn kleine A cup werd in de borstvoedingsperiode een B/C en na de borstvoeding werd het weer een mini A

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven