Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop aan kleding komen lukt me prima Goede-Fee, dat is het probleem juist. Het lukt iets te goed haha. Pas weer wat leuke shirtjes en jurkjes voor volgende zomer gekocht bij Hema en H&M voor 2 tot 3 euro per stuk. Als het zo goedkoop is kan ik het niet laten hangen, net zoals het hierboven beschreven Action en Ikea effect. Ook al heeft meisje al 5 shirtjes en 5 jurkjes in de kast voor volgende zomer. Ik koop dus wel al voor volgend jaar, ik kan het met hun groeicurve goed inschatten, nog nooit een winterjas gehad die alleen in de zomer paste of andersom. Ik vind het zonde om het volle pond te betalen als het even later voor de helft van de prijs in de rekken hangt. Maar ja, zoveel kopen (en nog een boel erbij krijgen, vaak net nadat ik zelf vanalles gekocht heb) dat ze het nauwelijks kan dragen is ook zonde, misschien moet ik eens uitrekenen wat meer kost als je het allemaal optelt...
quote:jac-79 schreef op 17 augustus 2015 @ 21:16:

[...]

Hier eten ze ook niet al te netjes hoor maar desondanks heb ik aan 7 sets echt genoeg. En tuurlijk als het te klein is dan wordt er nieuw gekocht evenals wanneer het kapot is. Maar merk dat ik met 2x per jaar niet vaak iets bij moet kopen. Ze krijgen Iedere dag schone kleren aan met 7 sets ligt er altijd reserve in de kast en iets in de was. Heb nog nooit misgepakt.

Heb nu dus in dd kast liggen

5 jurken

2 rokken

1 broek ( nog over van de winter)

4 vesten

3 lange shirt

7 leggings

3 korte shirts

Voor zoon iets meer... hij is sinds de einter niet gegroeid

7 korte broeken

7 lange broeken

7 tshirts

4 lange shirts

2 blouse

1 vest

Ondergoed en sokken hebben ze wel meet dan 7

Dus zodra ik ga winkelen worden er 7 nieuwe sets gekocht. En wat nog past van vorig seizoen wordt nog gedragen.

Dat heb ik al niet. Maar als dit werkt voor jou, perfect lijkt me.

Ik heb iets meer setjes maar ik koop erg weinig nieuw en al bijna niks voor een niet sale prijs.

Voor mezelf doe ik eigenlijk wel wat jij zegt, ik heb een setje of 10, en wat jasjes en vesten die allemaal matchen en koop dan alleen wat als ik het echt nodig heb. Dus stuk, echt verwassen of te krap ofzo.

Heb daar wel echt flink mee kunnen bezuinigen.

Man heeft werkkleding dus dat is helemaal goedkoop. Koopt max 1 broek per jaar en 5 shirts en af en toe een trui. 1 paar schoenen per 2 jaar.
Hoe houd jij overzicht over wat je hebt en nog nodig hebt Goede-Fee? En werk je met setjes of losse kleding? Ik kan me voorstellen dat het allemaal makkelijker wordt als ze zo lang in een maat passen dat ze kleding van het vorige seizoen nog passen. Dat is bij dochter het onoverzichtelijke, die heeft nu elke paar maanden weer een grotere maat.
quote:nicole123 schreef op 17 augustus 2015 @ 21:26:

Goedkoop aan kleding komen lukt me prima Goede-Fee, dat is het probleem juist. Het lukt iets te goed haha. Pas weer wat leuke shirtjes en jurkjes voor volgende zomer gekocht bij Hema en H&M voor 2 tot 3 euro per stuk. Als het zo goedkoop is kan ik het niet laten hangen, net zoals het hierboven beschreven Action en Ikea effect. Ook al heeft meisje al 5 shirtjes en 5 jurkjes in de kast voor volgende zomer. Ik koop dus wel al voor volgend jaar, ik kan het met hun groeicurve goed inschatten, nog nooit een winterjas gehad die alleen in de zomer paste of andersom. Ik vind het zonde om het volle pond te betalen als het even later voor de helft van de prijs in de rekken hangt. Maar ja, zoveel kopen (en nog een boel erbij krijgen, vaak net nadat ik zelf vanalles gekocht heb) dat ze het nauwelijks kan dragen is ook zonde, misschien moet ik eens uitrekenen wat meer kost als je het allemaal optelt...

Of je houdt een kledingswap? Ik neem aan dat je in omgeving meer ouders met kinderen hebt?

Zo hergebruik je en bespaar je geld. Kinderen groeien toch overal snel uit.
quote:nicole123 schreef op 17 augustus 2015 @ 21:43:

Hoe houd jij overzicht over wat je hebt en nog nodig hebt Goede-Fee? En werk je met setjes of losse kleding? Ik kan me voorstellen dat het allemaal makkelijker wordt als ze zo lang in een maat passen dat ze kleding van het vorige seizoen nog passen. Dat is bij dochter het onoverzichtelijke, die heeft nu elke paar maanden weer een grotere maat.

Dat zeg ik net, dat heb ik dus met allebei. Of bedoel je eigenlijk Jac?

Hier schelen ze 6 jaar dus elkaar kleding aan als er nog wat moois over is na een seizoen raggen is dan ook niet te doen.

Daarmee schuif en ruil ik dan of verkoop op MP en koop weer wat anders terug.

Veel in dezelfde stijl en ik kijk gewoon elke paar weken alles na, past het nog, is het heel en schoon. En wat vinden de dames leuk om aan te hebben.
anoniem_247041 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 21:54
Reden: .
% gewijzigd
Ja, ik bedoelde dat het voor jac dan al wat makkelijker is en vroeg me dus af hoe jij het deed omdat het bij jou nog wel snel wisselt blijkbaar. Maar elke paar weken even weer goed inventariseren dus en pas daarna kopen. Nu doe ik het soms andersom, dat is in ieder geval niet handig!
quote:gianna schreef op 16 augustus 2015 @ 00:04:

Ik bedacht nog een goede tip! Op allerlei plekken wordt er geschreven dat het handiger is oudere vriezers en koelkasten weg te doen en een A ++++++ versie te kopen, ivm stroomverbruik. Ik ben eerst eens begonnen met het aanschaffen van een energiemetertje; dat kun je instellen met de prijs per kW stroom en dan zet je het tussen stekker en stopcontact. Mijn vrieskist verbruikt 1 euro stroom per maand, is mijn conclusie na een jaar. Hah!

1 euro per maand !!! Welk merk vrieskist is dit?

Ik moet 1 hebben, en dan natuurlijk een zuinige.
Kledingswap lijkt me heel erg leuk broodtrommel! Ben wel bang dat ik van dochters kleding dan weinig kwijtraak, want ik ken alleen maar jongetjes die jonger zijn dan zij. En juist heel veel meisjes die ouder zijn, dus dan kom ik straks met 3 volle tassen leuke kleertjes weer thuis! Ook leuk, maar tegengestelde van wat ik wilde bereiken.
Mijn buurvrouw heeft een dochter van 5, en de mijne is bijna 4. Ze vroeg me laatst of ik een zak kleding van haar dochter wilde overnemen . Ze koopt net als ik veel bij de VD, dus haar dochter heeft veel dezelfde stukken, als mijn dochter maar dan 1 maat groter.

Ik heb vriendelijk bedankt, niet omdat ik me tegoed voel daarvoor, maar omdat anders dochter 1 jaar lang in hetzelfde zou rondlopen. Of dat haar dochtertje bij een kinderruzie tegen de mijne zou zeggen 'geef die jas terug, is van mij ' of iets in die trant
Voor dochter krijg ik veel kleding. Heb nu met mezelf afgesproken dat ik niks nieuws koop, alleen als ze echt iets nodig heeft. Dus ook niet als het sterk afgeprijsd is. Dochter is klein van stuk en groeit niet snel uit een maat.

Dezelfde kleren als vorig jaar vina ik geen probleem, maar dochter is ook pas twee. Haar schoenen zijn precies dezelfde als haar vorige paar, maar dan een maat groter. Mevrouw wilde geen open schoenen, maar wel dezelfde. Geen probleem goede schoenen en geen drama's bij het aantrekken.
Bah Netflix gaat een euro omhoog. Gelukkig voor bestaande klanten pas over een jaar.com
quote:Flashy schreef op 17 augustus 2015 @ 23:00:

Bah Netflix gaat een euro omhoog. Gelukkig voor bestaande klanten pas over een jaar.comAls het goed is kunnen we eerdaags hetzelfde bekijken als in Amerika, dan vind ik het die 1 euro wel waard. Dan zeg ik meteen de TV abbo op
quote:milouda schreef op 17 augustus 2015 @ 22:02:

[...]

1 euro per maand !!! Welk merk vrieskist is dit?

Ik moet 1 hebben, en dan natuurlijk een zuinige.Ik heb even gekeken Milouda, en het is een Electrolux, die ik meer dan 15 jaar geleden heb geruild tegen een vrieskastje met laden.. Hij staat bij mij in de kelder, dus waarschijnlijk verbruikt hij daarom ook minder stroom. ¤8,62 stond er net op de meter en ik ben vorig jaar oktober gaan meten. Mijn boodschap is; het is handig om eerst echt dingen na te meten in plaats van goede dingen zomaar weg te gooien omdat mensen zeggen dat het energievreters zijn. Ik ging het ook eerst geloven.
Mijn aankoop van afgelopen zaterdag: 16 exemplaren van het blad 'Genoeg' van een paar jaar geleden, voor 25 cent per stuk.

Tijdschriften neem ik ook regelmatig mee uit de plaatselijke oud papierbak; er staat hier zo'n grote container en daar ligt vaak wel iets leuks te lezen.

Kinderkleding koop ik meestal tweedehands. Ik moet nog steeds een plank bovenin jongste zoons kast leeghalen, waar ik broeken op verzamel. Die zijn altijd het duurst en vaak versleten als je ze tweedehands treft. Dus die verzamel ik. Maar eens in de zoveel tijd moet ik weer eens inspecteren wie wat past, van mijn jongste twee zonen. Heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Vandaag al de grote mand met eenzame sokken uitgezocht namelijk. Dat doe ik 1 a 2 keer per jaar en ik haat het. Het kostte me een u u r....
Gianna, hoe weet je of je energiemeter klopt? Heb je het bv uitgetest met een lamp of zo, iets waarvan je zeker weet wat het verbruik is?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik heb een ereader en dat is echt de beste investering ooit. Heb al zo veel voor weinig gelezen en je kunt altijd en overal een nieuw boek online aanschaffen.

Sinds een paar maanden lid van http://www.ellyschoice.nl/ bevalt me echt heel goed. Geen Bieb of zeulen met boeken meer voor mij.

Ik heb afgelopen weekend wat meubels tweedehands gekocht, morgen ophalen. Ben lid van expat groepen op FB, expats worden vaak voor 2 of 4 jaar uitgezonden en daarna verkopen ze het merendeel van de meubels weer.
quote:nicole123 schreef op 17 augustus 2015 @ 20:36:

Dat klinkt wel als een goede strategie Jac. 5-10 sets zou wel genoeg moeten zijn lijkt me. Ik ben alleen bang dat als ik alles in 1x koop dat er juist op dat moment nauwelijks leuke dingen zijn (ik ben nogal kritisch) en dat je dan alles voor het volle pond koopt. Daarom koop ik vooral hap-snap dingen die ik en superleuk vind en die in de aanbieding zijn. Maar ik zou dan een goed systeem moeten hebben om bij te houden wat ze hebben en na 7 sets gewoon stoppen.Hier werk ik met een excel bestandje wat ik in dropbox heb staan. Dropbox kan ik op pc en mobiel bij. Aanpassingen kan ik dus overal doen. Ik heb het per maat en per soort kledingstuk staan, bv broek lang broek kort ect, en ook schoenen etc staan erbij
quote:milouda schreef op 17 augustus 2015 @ 22:15:

Ik heb vriendelijk bedankt, niet omdat ik me tegoed voel daarvoor, maar omdat anders dochter 1 jaar lang in hetzelfde zou rondlopen. En waarom zou dat erg zijn? Ik draag kleding soms jaren achter elkaar. Ik heb sinds oktober ook helemaal geen kleding meer gekocht (op wat ondergoed en wandelschoenen na). Je niet meer druk maken over hoe lang je kleding gebruikt lijkt me een prima startpunt om te consuminderen.
Wat een fijn topic is dit Moet wat zuiniger gaan leven (heb een creditcardschuld, dom dom dom), dus lees graag mee voor nieuwe tips!
Toen ons zoontje een half jaar was hebben wij twee dozen vol jongenskleding gekregen van een lezer van onze blog. Dit draagt hij echt heel veel. Superblij mee, het scheelt ons echt enorm in de kosten om kleding te kopen.

Maar ik koop ook vooral bij de Lidl, Zeeman, Wibra etc. Dus vind het sowieso wel meevallen...
Heb nog steeds kleding van 8 jaar terug. Verbaasd me echt want het was niet echt het duurste van het duurste.
quote:ClaudeFiolle schreef op 17 augustus 2015 @ 23:15:

Gianna, hoe weet je of je energiemeter klopt? Heb je het bv uitgetest met een lamp of zo, iets waarvan je zeker weet wat het verbruik is?ClaudeFiole: Omdat de energiemeter nieuw uit het doosje is?!
Hij is ook getest door Tweakers.net zie ik, maar daar wordt het wel een heel technisch verhaal: http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1253295
quote:maiskip schreef op 18 augustus 2015 @ 09:09:

Heb nog steeds kleding van 8 jaar terug. Verbaasd me echt want het was niet echt het duurste van het duurste.Zozo ik hier van 25 jaar gelden nog
Ik heb mijn bieb-abbo opgezegd en een ereader aangeschaft. En inderdaad sindskort ook een abbo bij Elly's choice. Echt zo fijn om altijd een paar honderd boeken in mn tas te hebben om uit te kiezen!

Ik ben momenteel aan het uittesten of ik een zakcentje kan bijverdienen door oude meubels op te knappen en door te verkopen via Marktplaats. Maar tot nu toe wordt er telkens erg laag geboden. Ik wil iig mijn materiaalkosten eruit. Geduld hebben maar.

Ik doe met sommige kleding ook echt vele jaren, met sommige schoenen ook. Vooral pumps ed die ik alleen aan doe met feestjes/sollicitatiegesprekken etc. Ik heb nu denk ik sinds oktober geen kleding meer gekocht, afgezien van één paar sneakers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven