Geld & Recht alle pijlers

Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

04-08-2015 13:14 3007 berichten
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?

Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:

- Een staycation houden

- De hypotheek versneld aflossen

- Kiezen voor goedkope uitstapjes

En het leuk vinden om daarover te kletsen.

Nou, ik ben benieuwd

Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even gekeken, maar als ik inlog bij ASN staat daar echt nog dat ik 1,1% krijg. En 0,6% op de betaalrekening, bij de meeste andere banken krijg je helemaal niets. Ik ga niet weg bij ASN, ik heb juist bewust voor een eerlijke bank gekozen. Sommige dingen zijn belangrijker dan consuminderen.
Verkoop bij bol verschilt echt met we je verkoopt. Recente studieboeken doen het goed. Ligt ook aan hoeveel andere aanbieders er zijn en je prijsstelling.

Soms verkoop ik een hele tijd niks en dan weer vijf boeken in een week.
Op het moment ontvang ik maandelijks ¤10 rente - ¤1,25 bankkosten = ¤8,75

Bij de RABO zou ik ¤8 per maand aan rente krijgen...

Het zou momenteel dus ¤0,75 per maand schelen....

Maar daardoor loop ik er dan bijvoorbeeld wel tegenaan dat er soms een dag overheen gaat voor geld van de spaarrekening op de RABO betaalrekening staat, of ik moet dubbele administratie bijhouden van 2 rekeningen....
Ik vind trouwens bol.com ook wel geslaagd! Vorige keer had ik een DVD van Game of Thrones binnen één dag verkocht. Toch lekker
Handige van bol is dat zij de betaling afhandelen. Oké voor een fee, maar je krijgt je geld ook als de koper niet betaalt.
quote:nicole123 schreef op 17 augustus 2015 @ 20:02:

Mijn valkuil is kinderkleding, ik vind dat zo leuk om te kopen dat ik veel meer aanschaf dan nodig is. Met jongenskkeding valt het nog wel mee, maar nu we er een dochter bij hebben is het hek van de dam. Wat ik koop is meestal niet duur, maar wel veel. Ik geef ongeveer 50 euro per kind per maand uit. Dat valt op zich wel mee, maar voor 2 kinderen is het toch 1200 euro per jaar! En aangezien ze nu veel meer kleding hebben dan nodig kan het best wat minder. Heeft iemand tips om het wat in te perken?

Ik vind dat ook heel leuk, mijn kinderen hebben ook meer dan ze nodig hebben, bij meisjes heb je inderdaad sneller teveel dan bij jongens, maar ik heb toch wat tips. We krijgen best veel, wat super is, en geven vanalles door wat te klein is of niet onze smaak/niet staat, maar ik wil graag ook zelf iets kopen voor ze wat ik leuk vind en wat zij leuk vinden. De oudste heeft hier een nadrukkelijke mening over. Het meeste is dan tweedehands, koop ik op beurzen waar ik voor 30-35 euro al een paar keer met een overvolle plastic boodschappentas ben thuis gekomen. Het duurste wat ik gekocht heb was 5 euro en dan heb je een shirt van een duurder merk dat er nog super uitziet. verder rokjes 1 of 2 euro. Dan is teveel meenemen niet zo erg

Wat ik nieuw koop koop ik zelden voor de volle prijs. Voor jongens krijg je niet zoveel broeken tweedehands die nog kunnen. Bv bij de Hema wanneer de jeans 30% korting hebben en je daar overheen nog 15 of 25 procent korting naar keuze krijgt. Dan heb je er een voor heel weinig geld. En dan koop ik gerust een maat vooruit. Schoenen voor de winter alvast gekocht onlangs in een opheffingsuitverkoop met 70% korting
Ik heb net tijdens het shoppen geconsuminderd.

Ik heb voor dochter hush puppy winterlaarsjes gekocht voor 25,- Ze waren eerst 80,-
Mijn huidige auto gaat na mijn vakantie in september eruit.

Zonde van het geld zo'n dure auto.
quote:milouda schreef op 19 augustus 2015 @ 12:41:

Ik heb voor dochter hush puppy winterlaarsjes gekocht voor 25,- Ze waren eerst 80,-Wow! Waar waren ze in de aanbieding??

Ik heb voor dochter hush puppy winterlaarsjes gekocht voor 25,- Ze waren eerst 80,-

Lekker zeg

Ik heb net juist flink geshopt. Een collega van mijn man is morgen voor het laatst op het werk voor haar zwangerschapsverlof en ik moest nog voor ¤30 aan cadeautjes kopen. Erg leuk om lekker te gaan shoppen met andermans geld (Al zijn collega's hadden ¤5 ingelegd.... ik heb ook al een luiertaart gemaakt)

Lekker zeg

Ik heb net juist flink geshopt. Een collega van mijn man is morgen voor het laatst op het werk voor haar zwangerschapsverlof en ik moest nog voor ¤30 aan cadeautjes kopen. Erg leuk om lekker te gaan shoppen met andermans geld (Al zijn collega's hadden ¤5 ingelegd.... ik heb ook al een luiertaart gemaakt)
quote:Bumba1985 schreef op 19 augustus 2015 @ 12:14:

Maar daardoor loop ik er dan bijvoorbeeld wel tegenaan dat er soms een dag overheen gaat voor geld van de spaarrekening op de RABO betaalrekening staat, of ik moet dubbele administratie bijhouden van 2 rekeningen....Dan zou je dus ook je betaalrekening bij de Rabobank kunnen opzeggen. Bij ASN krijg je namelijk ook rente over het tegoed op je betaalrekening. En het is een eerlijke bank, die niet investeert in wapenhandel, slavernij, dierenleed en allerlei andere vreselijke dingen.

Ik heb voor dochter hush puppy winterlaarsjes gekocht voor 25,- Ze waren eerst 80,-Je hebt bespaard (ook goed hoor ). Als je had geconsuminderd, had je ze niet gekocht (of tweedehands).
Bij een outlet van dolcis.
quote:nerdopviva schreef op 19 augustus 2015 @ 12:45:

[...]

Je hebt bespaard (ook goed hoor ). Als je had geconsuminderd, had je ze niet gekocht (of tweedehands).Ik kan haar in de winter moeilijk op zomerslippers naar school sturen, krijg ik de jeugdzorg op bezoek.
En voor 25,- kan ik geen weedehands hush puppy laars vinden, die er nog gewoon als nieuw uiziet.
quote:prik schreef op 19 augustus 2015 @ 12:45:

[...]

Dan zou je dus ook je betaalrekening bij de Rabobank kunnen opzeggen. Bij ASN krijg je namelijk ook rente over het tegoed op je betaalrekening. En het is een eerlijke bank, die niet investeert in wapenhandel, slavernij, dierenleed en allerlei andere vreselijke dingen.Door bij de Rabobank een rekening te openen kregen we 0,1% korting op onze hypotheek, dus dat gaat helaas niet.... Dat zou ons erg veel geld schelen als we die korting kwijtraken. Maar ik ben het met je eens dat ASN wel een veel eerlijkere bank is, hoor!
Ik heb jaren een rekening bij de Rabo gehad, maar de hypotheek liep bij de ING.

Ik heb vorig jaar december een rekening bij de ING geopend, omdat ik dan 0,25% korting kreeg op de hypotheekrente.
tvp
Tip voor iedereen:

Je kan via scoupy zendium tandpasta cashback krijgen. Alleen de AH heeft ze nu ook voor 2e gratis. Dus twee tubes voor niks!
quote:broodtrommel schreef op 19 augustus 2015 @ 16:59:

Tip voor iedereen:

Je kan via scoupy zendium tandpasta cashback krijgen. Alleen de AH heeft ze nu ook voor 2e gratis. Dus twee tubes voor niks!Volgens mij was die actie tot 30 juli.
Nope nog steeds geldig het is op is op en mijn aanvraag is net goed gekeurd
quote:broodtrommel schreef op 19 augustus 2015 @ 17:23:

Nope nog steeds geldig het is op is op en mijn aanvraag is net goed gekeurdOh dat is fijn.
quote:Bumba1985 schreef op 19 augustus 2015 @ 12:55:

[...]

Door bij de Rabobank een rekening te openen kregen we 0,1% korting op onze hypotheek, dus dat gaat helaas niet.... Dat zou ons erg veel geld schelen als we die korting kwijtraken. Maar ik ben het met je eens dat ASN wel een veel eerlijkere bank is, hoor!Oh, nu snap ik het. Ik vond het al vreemd. Het Rabo-betaalpakket is veel duurder dan die van de ASN.
quote:shisensa schreef op 19 augustus 2015 @ 17:32:

[...]

Oh, nu snap ik het. Ik vond het al vreemd. Het Rabo-betaalpakket is veel duurder dan die van de ASN.Ja, dat is zeker zo!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven