Geld & Recht alle pijlers

creditcard

18-08-2015 13:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit eerder een creditcard gehad. Nu wilde ik er 1 aanvragen. Nu is het zo dat ik nu in de ww zit. Mijn aanvraag bij de anwb is dus afgewezen om die reden. Weet iemand of dit nu voor alle maatschappijen geld? Het stomme is dat ik behoorlijk wat spaargeld heb dus betalen is helemaal geen probleem. Maar daar kijken ze zeker niet naar?
Er bestaan ook prepaidcreditcards. ,misschien is dat een optie?
Als je geen creditcard kunt krijgen maar wel geld meteen beschikbaar hebt om je aanschaffen te betalen, kun je eens kijken naar een debitcard. Daar moet je geld op zetten voor je 'm kunt gebruiken, maar dan kun je 'm ook op vakantie of met internetaankopen net zo gebruiken als je met een creditcard zou doen.
ja ik kreeg de optie van prepaidcreditcard. Maar dan moet je wel een smartphone hebben. En laat ik die nou net niet hebben. Ik kan nog eens kijken naar prepaidkaarten bij andere maatschappijen.
Ik heb een paar jaar geleden een erg goede ervaring gehad met een debitcard van skrill.com. Kostte toen 'n tientje per jaar en werkte precies zoals beloofd.
Heb je al bij je eigen bank geïnformeerd?
ik zie nu net dat bij online aankopen die ik zou willen doen geen prepaidcreditcard geaccepteerd wordt. Dat is best irritant.
En paypal?
je kunt daar alleen met een creditcard betalen....
echt stom. Ik kan wel begrijpen dat er geen creditcard wordt uitgegeven aan iemand die in de ww zit. Maar dat is pas sinds kort. Ik weet natuurlijk niet hoe lang het gaat duren. Maar het stomste van alles is dat betalen helemaal geen probleem is, ook al zit ik in de ww.
Tja, dan zou ik contact met ze opnemen en vragen of zij een idee hebben. Zij willen hun spullen verkopen, jij wil ze kopen, dan moet er in overleg toch een betalingswijze af te spreken zijn?

En als het om een eenmalige aankoop gaat zou je iemand met creditcard kunnen vragen het voor je te betalen. Geeft wel gedoe met overboeken en je moet elkaar wel goed kunnen en willen vertrouwen qua geldzaken.
Daarom mijn vraag of je al bij je eigen bank hebt geïnformeerd voor een creditcard. Daar is vaak net wat meer mogelijk dan bijvoorbeeld via de ANWB.
Naar eigen bank gaan. Niet bij derden aanvragen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Ik zou dan het artikel gewoon in de winkel gaan kopen,heb je ook dat gezeik niet met een creditcard.
Ik heb daar ook wel eens gedoe mee gehad, alleen vond mijn bank toen dat mijn huur te hoog was in verhouding met mijn inkomen. Daarom kreeg ik er geen. Ik vroeg toen of het niet meetelde dat ik 50.000 euro spaargeld bij hen op de bank had staan. Nee daar keek men niet naar. Ook de uitleg dat mijn huur all-in was (incl. g/w/l en tv) wilde men niet begrijpen. Ik heb toen juist een VISA via de ANWB aangevraagd en daar wel gekregen.

Ben overigens ook weggegaan bij die bank. Was er klaar mee (zoveelste incident van klant-onvriendelijkheid).

Informeer eens bij verschillende partijen. Bij mijn huidige bank kreeg ik er wel 1, de enige voorwaarde was dat er maandelijks inkomen gestort werd.
Ik heb ook wel 'ns in de ww gezeten, maar echt niet dat mijn bank mijn creditcard in die periode heeft opgeheven.

Dus best neem je gelijk een creditcard zodra je je eerste betaalrekening opent (mits meerderjarig)
Shoot first, ask questions later!
Ik heb ook een creditcard en heb niet eens een vaste baan, ben namelijk student en heb deze gewoon via de ing gekregen. Zou het raar vinden als je in de ww geen creditcard zou krijgen terwijl je als student minder inkomsten hebt dan dat als je in de ww zit.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
american express

dan krijg je een creditcard waar je alles mee kan (auto huren bijvoorbeeld, dat kan niet met een pre paid creditcard) maar je gaat geen lening aan want het totale verschuldigde bedrag wordt na een aantal dagen van je rekening afgeschreven. Je betaald dan ook geen rente.

Ik kreeg hem zonder enig bewijsstuk op te hoeven sturen en er is geen limiet. Kunnen ze 1x niet van je rekening afschrijven krijg je wel een boete. Zorg dus dat je genoeg saldo hebt.
Dank voot de tip. Ik ga eens kijken bij american express
quote:mila81 schreef op 18 augustus 2015 @ 15:44:

Dank voot de tip. Ik ga eens kijken bij american expressLet er wel op dat AMEX niet overal geaccepteerd wordt, zeker binnen Nederland niet. Beste kijk je gewoon naar je bank waar je al een rekening hebt.
quote:Oscita schreef op 18 augustus 2015 @ 15:14:

american express

dan krijg je een creditcard waar je alles mee kan (auto huren bijvoorbeeld, dat kan niet met een pre paid creditcard) maar je gaat geen lening aan want het totale verschuldigde bedrag wordt na een aantal dagen van je rekening afgeschreven. Je betaald dan ook geen rente.

Ik kreeg hem zonder enig bewijsstuk op te hoeven sturen en er is geen limiet. Kunnen ze 1x niet van je rekening afschrijven krijg je wel een boete. Zorg dus dat je genoeg saldo hebt.Dit werkt bij de meeste creditcards zo, heeft niets met AMEX te maken. AMEX wordt in Nederland lang overal geaccepteerd.
quote:Oscita schreef op 18 augustus 2015 @ 15:14:

american express

Ik kreeg hem zonder enig bewijsstuk op te hoeven sturen en er is geen limiet. Kunnen ze 1x niet van je rekening afschrijven krijg je wel een boete. Zorg dus dat je genoeg saldo hebt.

Amex is vrij duur. Niet voor jou, maar voor de accepterende winkelier, waardoor veel winkeliers hem niet willen. En het 'geen lening als je het eind van de maand laat afschrijven' is bij visa en mastercard ook gewoon zo.

Overigens heb je altijd een limiet, zeker als er geen inkomenseis is. Amex hanteert geen vaste limieten, maar laat de limiet afhangen van wat voor jou gebruikelijke uitgaven zijn. Maar als je ineens 10x meer wilt uitgeven als dat je ooit hebt gedaan, blokkeert hij meteen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:handigmetgeld schreef op 18 augustus 2015 @ 17:44:

[...]

Amex is vrij duur. Niet voor jou, maar voor de accepterende winkelier, waardoor veel winkeliers hem niet willen. En het 'geen lening als je het eind van de maand laat afschrijven' is bij visa en mastercard ook gewoon zo.

Overigens heb je altijd een limiet, zeker als er geen inkomenseis is. Amex hanteert geen vaste limieten, maar laat de limiet afhangen van wat voor jou gebruikelijke uitgaven zijn. Maar als je ineens 10x meer wilt uitgeven als dat je ooit hebt gedaan, blokkeert hij meteen.

Voor mij was het de oplossing omdat visa en mastercard mij niet accepteerden, amex wel.

en ik kon het gebruiken voor hetgeen ik de kaart nodig had (auto huren).

Visa en mastercard hanteerden een limiet van 2500,-

Gelukkig blokkeert amex ook als ik ineens 10x zoveel uitgeef, dikke kans dat mijn kaart dan gestolen is.

TO moet maar kijken of het voor haar een oplossing is, ligt er aan waarvoor ze de kaart nodig heeft.
https://www.americanexpress.com/nl/content/flying-blue/ Hierbij spaar je gelijk miles waarmee je tickets kunt boeken of iets in de flying blue winkel kunt kopen. Als iemand anders je lid maakt ontvangen jullie allebei een bonus.

http://www.ohra.nl/creditcards/index.jsp deze is vrij goedkoop.

En PayPal kun je ook direct aan je bankrekening koppelen, hoef je geen cc voor te hebben.
Ik heb zelf niets aan paypal.

uiteindelijk is het gelukt via de bank. Ik krijg de kaart binnen 5 dagen opgestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven