Geld & Recht alle pijlers

Erfenis vader

20-08-2015 08:55 434 berichten
Mijn vader ligt op het sterfbed. Mijn famillie maakt nu al ruzie om de erfenis. Zelf hoef ik geen erfenis van mijn vader. Stiefmoeder had het erover en ze is hem liever kwijt dan rijk. Ik was gister uit mijn plaat gegaan hoe durft ze,terwijl mijn vader zit te knokken voor zijn leven het lef kan opbrengen om het over de erfenis te hebben samen met haar dochters. Ik kan dan zo kwaad worden alsof de wereld maar om geld draait ten koste van een ander.

Hoe zit het met erfenis tussen mijn vader en stiefmoeder ze zijn getrouwd in gemeenschap van goederen. Kan hij ervoor zorgen dat ze niks krijgt? Welke wegen moet hij bewandelen? Ik gun dat mens niets maar dan ook niets.
Alle reacties Link kopieren
Arme man idd. Niemand hoeft het geld maar ondertussen azen ze er allemaal op.

Echt TO van mij mag je ergens in zakken.....

zo'n donkerbruine drab bv.
Dat is altijd een mooie om je achter verschuilen... ik zou het geld niet willen. En dan vast het argument dat je niet wilt dat het terecht komt bij iemand die het niet verdient. Maar, helaas, jij bepaalt niet wie dat verdient. Je vader heeft dat bepaald. En misschien vind hij dat geld allemaal wel minder belangrijk dan jij. Er zijn belangrijker dingen in het leven, al zie jij die nu even over het hoofd.
http://www.moerlandnotari ... en-en-aanvaarden-erfenis/
Het enige wat je vader kan doen is van haar scheiden en ik denl maar zo dat hij dat niet wil.
quote:sugarmiss schreef op 20 augustus 2015 @ 09:29:

Het enige wat je vader kan doen is van haar scheiden en ik denl maar zo dat hij dat niet wil.En zelfs dan heeft zijn vrouw recht op de helft van het geld en het huis in Spanje...
quote:sugarmiss schreef op 20 augustus 2015 @ 09:29:

Het enige wat je vader kan doen is van haar scheiden en ik denl maar zo dat hij dat niet wil.Dan moet de scheiding ook nog rond zijn voor hij gaat sterven.
TO, leg je er maar bij neer, je vader wist donders goed met trouwen waar hij aan begon, hij was volwassen en wijs genoeg voor zijn eigen besluiten.
Nee, hij kan geen rechtzaak starten. Hij kan van haar scheiden en dat is ook de enige optie. Maar omdat ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd krijgt ze sowieso de helft na de scheiding en aangezien hij op sterven ligt en een scheiding lang duurt redt hij dat waarschijnlijk niet eens. Want reken maar dat zij gaat rekken tot hij overlijdt. Jij kunt dus niks want ik vraag me af of je vader er uberhaupt iets aan wil doen. Ga je tijd nuttig besteden ipv in deze frustratie te blijven hangen. Hij kan helemaal niks. Hij kan haar echt niet onterven, ook niet met een rechtzaak. Had hij maar niet in gemeenschap van goederen moeten trouwen. Zijn hele vermogen inclusief het huis in spanje gaat naar je stiefmoeder. Klaar. Niks aan te doen.
Is er geen weg te bewandelen zodat zij niks krijgt? ik kom egoistisch over maar deze vrouw heeft het mij moeilijk gemaakt ik gun haar niets. En het huis in spanje heeft mijn vader met mijn overleden moeder gekocht. Het heeft een emotionele waarde voor mij en dat gun ik die heks niet. Als het een eerlijke en goede vrouw was geweest ala maar dat is ze niet.
Oh, en omdat hij in gemeenschap van goederen is getrouwd mag hij ook niet zonder haar toestemming voor zijn overlijden zijn vermogen of huis weggeven bij leven aan jou oid. Hij mag wettelijk gezien zelfs geen grote aanschaffen doen zonder haar toestemming. Let it go, je kunt er helemaal niets tegen doen.
quote:prik schreef op 20 augustus 2015 @ 09:24:

Nee, zijn vrouw erft alles. Tas en haar eventuele broer en zussen krijgen alleen een vordering op hun stiefmoeder. Maar als stiefmoeder ervoor kiest om alles op te maken voor zij zelf overlijdt heeft Tas gewoon pech gehad.

Nee, ook dit is niet juist. Maar dat is niet ongebruikelijk hier, de gemiddelde Viva'er is geen jurist.

Als vader geen testament heeft erven to en echtgenote beide volgens de wettelijke verdeling. Erven
quote:Tas28 schreef op 20 augustus 2015 @ 09:38:

Is er geen weg te bewandelen zodat zij niks krijgt? ik kom egoistisch over maar deze vrouw heeft het mij moeilijk gemaakt ik gun haar niets. En het huis in spanje heeft mijn vader met mijn overleden moeder gekocht. Het heeft een emotionele waarde voor mij en dat gun ik die heks niet. Als het een eerlijke en goede vrouw was geweest ala maar dat is ze niet.Nee, die weg is er simpelweg niet. Leg je er bij neer.
Misschien heeft hij wel een testament waarin staat dat jij het huis in Spanje krijgt.

En je komt inderdaad heel egoïstisch over nu.

Is er geen weg te bewandelen zodat zij niks krijgt? ik kom egoistisch over maar deze vrouw heeft het mij moeilijk gemaakt ik gun haar niets. En je vader gunt haar alles, anders was hij vast niet in gvg met haar getrouwd. Waarom leg je je niet gewoon neer bij wat HIJ wil. Is dat niet veel belangrijker dan wat JIJ wilt? Het gaat tenslotte om zijn geld en zijn huis, daar heb jij helemaal niets over te zeggen.
Er moet toch wel iets zijn? Ik zit met mijn handen in het haar en ben woedend. Ik kan en ga me er niet bij neerleggen.
quote:Tas28 schreef op 20 augustus 2015 @ 09:42:

Er moet toch wel iets zijn? Ik zit met mijn handen in het haar en ben woedend. Ik kan en ga me er niet bij neerleggen.Kap nou eens. Er is niets en je verpest nu wel het laatste stukje leven van je vader! Denk daar nou eens over na in plaats van alleen maar over geld na te denken.
Tas, wat wil hij zelf? Want jij kunt zoveel willen.....

Er moet toch wel iets zijn? Ik zit met mijn handen in het haar en ben woedend.

Woedend? Op je vader? Fijn dat je die man nog wat rust gunt op zijn sterfbed. Jij vindt het geld dus (ook) belangrijker dan je vader. Leuke dochter ben je.

quote:Ik kan en ga me er niet bij neerleggen.Je zult wel moeten, je hebt wettelijk geen poot om op te staan.

Er moet toch wel iets zijn? Ik zit met mijn handen in het haar en ben woedend. Ik kan en ga me er niet bij neerleggen.Dat is jouw probleem.. echt je kan je stiefmoeder prima evenaren. Hoe zeggen ze dat? Soort zoekt soort?
De vrouw heeft mijn leven verwoest ok heb veel meegemaakt dankzij haar. Ik ga met mijn vader vanavond zitten en ga hem vragen wat die allemaal in zijn testament heeft neergezet. Het geld mag ze houden ik hoop dat ze erin stikt. Maar het huis niet.
TO,

Als je vader had gewild dat je stiefmoeder niets krijgt, dan had hij van haar kunnen scheiden.

Maar de feitelijke situatie is als volgt:

Jouw stiefmoeder is de vrouw van je vader, waar hij zijn commitment en jawoord naar uit heeft gesproken in volle overtuiging van zijn liefde voor haar in goede en in slechte tijden en tot de dood hun scheidt en dat allemaal in gemeenschap van goederen.

Dat jij dat allemaal niet kunt waarderen, daar moet je dan maar mee zien te dealen.

Is er geen weg te bewandelen zodat zij niks krijgt? ik kom egoistisch over maar deze vrouw heeft het mij moeilijk gemaakt ik gun haar niets. En het huis in spanje heeft mijn vader met mijn overleden moeder gekocht. Het heeft een emotionele waarde voor mij en dat gun ik die heks niet. Als het een eerlijke en goede vrouw was geweest ala maar dat is ze niet.

Je hebt nog geluk dat je vader geen testament heeft waarin hij de stiefkinderen tot erfgenamen heeft benoemd. Dan zouden zij gelijk aan jou meedelen. Als stiefmoe slim was had ze daarop aangedrongen.

Ik vermoed dat jouw blik op stiefmoe nogal gekleurd is.
Dat zij niet leuk is doet niets af aan het erfrecht. Tenzij je vader een testament heeft erft zij als langstlevende en heb jij een vordering als zij overlijdt.
quote:Tas28 schreef op 20 augustus 2015 @ 09:45:

Ik ga met mijn vader vanavond zitten en ga hem vragen wat die allemaal in zijn testament heeft neergezet. Wat ben jij een geldwolf zeg, ongelofelijk.
quote:Tas28 schreef op 20 augustus 2015 @ 09:45:

De vrouw heeft mijn leven verwoest ok heb veel meegemaakt dankzij haar. Ik ga met mijn vader vanavond zitten en ga hem vragen wat die allemaal in zijn testament heeft neergezet. Het geld mag ze houden ik hoop dat ze erin stikt. Maar het huis niet.Tja, heel lullig, maar jij hebt niets te bepalen over wat ze wel en niet mag houden he. Jij staat er helemaal buiten. Je vader bepaalt dat en niemand anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven