Geld & Recht alle pijlers

Garantie Macbook pro

15-06-2015 21:43 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

Ik loop tegen een probleem aan. Namelijk dat mijn kaartlezer van mijn Macbook Pro het niet meer doet, ik heb mijn laptop 15 maanden geleden aangeschaft en er zit (officieel) twee jaar garantie op. Het bedrijf waar ik mijn laptop heb gekocht bestaat ondertussen niet meer (online). Heeft iemand enig idee hoe ik dan aanspraak moet doen op garantie? Moet ik dit bij Apple verhalen?

Met vriendelijke groet,

Roi
http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

http://www.apple.com/nl/support/macbookpro/contact/

Hier info over garantie in Nederland.
Je kunt er mee naar een Apple store
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Apple store, je hebt garantie bij Apple niet bij de leverancier.

Heb zelf ook een mac book na 1 jaar starte de hd niet meer op, bleek dat er een slechte serie hardeschijven tussen zat die na een tijd er mee ophielden.

Ik had mijn mac book bij een winkel gekocht die intussen ook niet meer bestond.

Ik ben toen naar de mac me gegaan met alle aankoop bonnen , en ze hebben me daar goed geholpen, ze zagen aan de serie nummer dat ik ook een slechte hardeschijf in min mac book had zitten, is kostenloos vervangen door een nieuwe was alleen mijn mac book 3 dagen kwijt voor de reperatie.
FF een belletje plegen met apple en dan langsgaan en serienummer erbij houden
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Vanwege allerlei omstandigheden ben ik pas deze middag naar de Apple Store geweest. Zij zeiden tegen mij dat ik verhaal moest halen bij Apple Care, dat heb ik gedaan. Hieruit bleek dat mijn laptop niet eens op mijn naam staat en dat de aankoopdatum niet overeenkomt met wat er in hun systeem staat. Daarnaast vond de medewerker van Apple Care een website die op hetzelfde adres was gevestigd als op het adres van de webshop waar ik hem heb besteld en de namen kwamen enorm overeen. Ik moest contact opnemen met deze webshop, dat heb ik zojuist gedaan maar het telefoonnummer bestaat niet meer. Joepie...

Ik weet echt niet meer waar ik verhaal moet halen, want ik kan op geen enkele manier de webshop bereiken. Als ik nu recensies lees dan zie ik dat de webshop veel mensen al heel opgelicht en dat het al eens is voorgekomen dat een tweedehands product werd opgestuurd als nieuw. Nu ben ik best bang dat dit ook bij mijn laptop het geval is vanwege dat hij niet op mijn naam staat en de aankoopdatum niet overeen komt. Daarnaast weet ik niet eens hoe ik dit zou moeten bewijzen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Hebben jullie misschien suggesties?
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Anders daar even bij informeren!
Weer terug naar de Apple shop en wat meer aandringen
quote:minilogue schreef op 19 augustus 2015 @ 15:13:

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Anders daar even bij informeren!

Nee, ik heb geen rechtsbijstandverzekering. Dat is natuurlijk wel flink balen in dit soort situaties.

quote:gismo72 schreef op 19 augustus 2015 @ 20:46:

Weer terug naar de Apple shop en wat meer aandringenWat moet ik zeggen als ik bij de Apple store ben? Dat ik wil hebben dat mijn laptop gemaakt wordt omdat er twee jaar garantie op zit (dat is volgens mij zo volgens de Europese wetgeving)?
Iemand nog tips?
Apple gaat uit van de verkoopdatum gekoppeld aan het serienummer in hun systeem. Het komt helaas vaker voor dat mensen een tweedehands apparaat of showmodel kopen zonder het te weten, maar daar kunnen zij verder niets mee. Bel nog even opnieuw met AppleCare en vraag om meer informatie over het claimen van consumentenrecht. Langs de Apple Store gaan heeft niet veel toegevoegde waarde, aangezien zij het apparaat niet aan je verkocht hebben.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij kun je consumentenrecht (voorbij de normale garantie) alleen claimen bij de verkoper, niet bij de fabrikant. Hoe het zit als de verkoper niet bereikbaar is, weet ik niet. Dit zou ik aan AppleCare vragen als ik jou was.

@SimoneAardbeving: het klinkt alsof jij recht had op een gratis reparatie vanwege een vervangingsprogramma. Dit is echter een uitzondering op de normale procedure.
quote:papmetkrenten schreef op 27 augustus 2015 @ 16:18:

Apple gaat uit van de verkoopdatum gekoppeld aan het serienummer in hun systeem. Het komt helaas vaker voor dat mensen een tweedehands apparaat of showmodel kopen zonder het te weten, maar daar kunnen zij verder niets mee. Bel nog even opnieuw met AppleCare en vraag om meer informatie over het claimen van consumentenrecht. Langs de Apple Store gaan heeft niet veel toegevoegde waarde, aangezien zij het apparaat niet aan je verkocht hebben.

Bedankt voor de reactie!

Ik vermoed dus nu ook dat mijn laptop geen nieuwe laptop was, maar een tweedehands laptop of op zijn minst een showmodel. Maar daar kan ik op het moment nu niet veel meer aan veranderen. Wat ik voornamelijk het vervelendste vind, is dat ik constant tegen alles aan loop. Ik kan nergens mijn verhaal halen omdat het bedrijf, Trendy Computers, waar ik mijn laptop heb gekocht gewoon niet meer bestaat en uitgeschreven is bij de KvK.

Ik had laatst weer contact opgenomen met Apple Care. Die hadden mij weer wat opties voorgelegd. Ik kan bijv. naar Amsterdam, Haarlem of Den Haag gaan waar ze 15 minuten kijken naar mijn laptop wat er mis mee is. Als daar eventueel kosten bij komen kijken om bepaalde onderdelen te maken, dan kan het zijn dat Apple coulant is om dit te vergoeden.

Ik ben van plan om komende week langs het juridisch loket te gaan en deze situatie voorleggen. Ik wil nu toch wel eens weten wat mijn rechten zijn en waar ik precies verhaal kan halen.
Succes! Een hele frustrerende situatie inderdaad.
quote:papmetkrenten schreef op 27 augustus 2015 @ 16:34:

Pin me er niet op vast, maar volgens mij kun je consumentenrecht (voorbij de normale garantie) alleen claimen bij de verkoper, niet bij de fabrikant. Dit klopt inderdaad.
Winter is coming...
quote:winterqueen schreef op 28 augustus 2015 @ 16:29:

[...]

Dit klopt inderdaad.Oké, dat is duidelijk. Maar hoe zit dat in dit geval? Betekent dat ik gewoon dikke pech heb of kan ik ergens anders nog mijn rechten verkrijgen?
Misschien heb je iets aan deze link:

http://www.consumentenbon ... e/buiten-garantietermijn/

Zoals ik het lees schrijf je officieel eerst de verkoper. Daarna kun je naar de geschillencommissie, mits de verkoper daarbij is aangesloten. Ten slotte kun je een beroep doen op je rechtsbijstandverzekering of de Consumentenbond.
quote:SimoneAardbeving schreef op 15 juni 2015 @ 22:08:

Apple store, je hebt garantie bij Apple niet bij de leverancier.

Nee hoor, je hebt garantie bij de leverancier, of die dat nu leuk vindt of niet. Dat Apple daar bovenop een eigen garantie geeft is leuk, en in dit geval belangrijk nu de leverancier kennelijk is omgevallen. Maar iedere leverancier die begint over fabrieksgarantie en zelf geen oplossingen biedt, liegt.
Als ik een Apple Store zou hebben zou ik ook gezegd hebben. Jammer joh, zoek het zelf maar uit met Apple en de garantie.

Je gunt de Apple Store niet de verkoop van een computer om wat voor reden dan ook, vevrolgens mogen ze er wel tijd in stoppen om voor jou de boel op te knappen.

Ik heb ook een Mac, ook weleens problemen gehad, net buiten de garantie periode. De Apple Store heeft alles perfect geregeld. Onder de garantie.

Ik hoop voor je dat jer probleem opgelost kan worden. En dat het soms beter is om gewoon spullen in een winkel te kopen.
quote:roi schreef op 27 augustus 2015 @ 17:16:

[...]

Ik had laatst weer contact opgenomen met Apple Care. Die hadden mij weer wat opties voorgelegd. Ik kan bijv. naar Amsterdam, Haarlem of Den Haag gaan waar ze 15 minuten kijken naar mijn laptop wat er mis mee is. Als daar eventueel kosten bij komen kijken om bepaalde onderdelen te maken, dan kan het zijn dat Apple coulant is om dit te vergoeden.

De Apple Care heeft dus een oplossing gegeven. Dan zou ik daar achteraan gaan ipv naar het juridisch loket.

Wie weet wordt er naar gekeken en gratis gerepareerd, dan is Apple niets te verwijten.
Afspraak maken in de Genius Bar in Amsterdam.
Het enige probleem is dat de kaartlezer het niet doet? Hemeltjelief waar hebben we het over?

Koop alsjeblieft een USB kaartlezer en klaar is Kees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven