Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Sanne: de 23ste is cd19: vorige periode ben ik op cd17 voor het eerst geweest, toen was er een klein follikel, die vervolgens tijdens de echo's van cd21 en 23 nog steeds niet gesprongen was. De gyn gaat denk uit van de vorige cyclus? Ik had er zelf nog niet zo bij stil gestaan...

Op welke cd hebben jullie je (eerste) fm?
@krossie, ik mijn eerste fm op cd 10. Maar heb dan ook al twee keer een eisprong gehad ergens rond dag 12.

Zelf zit ik maar te wachten op een teken van een naderende menstruatie maar helaas. Wel heb ik al een ruime week last van mijn migraine. Dit wijt ik dan maar aan de primoluut. Ik hoop maar dat ik snel ongesteld wordt, kan ik weer een echo laten maken om te kijken of de cyste nu wel weg is..
Vanmorgen op het toilet begon ik wat te vloeien. Ik hoop maar dat voor half vijf vanmiddag het bloeden echt doorzet, want ik moet op cd 3 een echo hebben. Heb ik weer dat is dus a.s. zondag. En voor half vijf vanmiddag kan ik bellen met de poli. Mocht blijken bij die echo dat de cyste weg is (please, please) dan mag ik die zelfde dag nog beginnen met puregon.

T is toch niet te geloven dat dit toch elke keer bij mij in het weekend valt!!

Hoe ist verder met de dames hier? Ik vind het zo rustig hier..
Hoi Dory; mijn gyn vertelde mij dat je zodra je enige vorm van vloeien hebt (hoe "weinig" ook), dat aan moet merken als cd1. Als ik jou was, zou ik dus gewoon bellen voor de afspraak...
@ Krossie: Ik moet altijd m'n 10e cd al eerste FM. Ook al is er bij mij op dag 10 niks spannends te zien. Zo zie je maar weer dat iedere ZH echt totaal anders is.

@Dory: Ik zal ook de gyn. bellen voor afspraak, ik zie het ook als CD1. Heel veel succes.. hou ons op de hoogte.

@Sanne, spannend..kan nog alle kanten op!

@Marinde, succes met spuiten! al begonnen?

@Larkie, welkom hier!

Hier zag de 2e FM er goed uit voor een 13e CD zei de gyn.

Er is er 1 aan het groeien!! Weet even niet meer hoe groot die was. as maandag weer, nu begint het spannend te worden zeg!
hallo dames!

en dory, is det nog gelukt om een afspraak te maken? hoop voor je dat die stomme cyste weg is!

Heb dinsdag een afspraak bij de gyn. dan krijg ik alles te horen en waarschijnlijk ook spuitles ofzo. ik wil wel even afwachten tot ik vanzelf ongesteld word, want ik voel dat mn eisprong er een dezer dagen aan zit te komen. dus ja, het kan theoretisch natuurlijk zo zijn dat ik dan zwanger word. ga er niet vanuit, maar ik wil niet het risico lopen om dan met primolut te beginnen.

tis inderdaad rustig hier. we staan ook steeds zo ver onderaan,...moet echt zoeken steeds. kom op dames! we moeten naar boven!!
Ja ik vind het hier ook erg rustig.

Heb nog niet gebeld met zh. Gister was het vloeien helemaal weg. Vanmorgen weer een beetje bruin. Dus ga ik maandag bellen. Ik denk zelf eigenlijk dat de menstruatie niet door zet net als de vorige keer. Dit komt door die cyste. Dus verwacht ik ook eigenlijk dat die daar nog vrolijk zit mijn proces van zwanger worden zit tegen te houden..
@ sanne, helaas 2 dagen overtijd en net op het moment dat ik dacht laat ik maandag een testje doen, word ik ongesteld.

BAH.

Nu weer aan de Clomid eind van deze maand afspraak met gyn.

Word alleen maar zwaarder van clomid en met 100 mg geen eisprong gevoeld.

Of het moet deze maand raak zijn, in ieder geval is dit mijn laatste keer clomid. Wordt er niet vrolijk van.

Eind september gyn lastig vallen.

Dory ik hoop dat je cyste snel weg is.

groetjes en alle liefs Beppe
Achrr wat vervelend beppe! Succes de volgende ronde. Ik herken het trouwens wel dat van die clomid. Ik ben in totaal nu ong 5 kilo aangekomen. Is iets wat ik eigenlijk ook niet zo leuk vind. Maar ja mensen in de omgeving zeggen dan dat je dat er maar voor over moet hebben. En natuurlijk heb ik dat ook wel, maar mag het toch zeker wel vervelend vinden?! Al de hormonen met hun bijwerkingen.

Vanavond is het bloeden doorgezet. Zo juist. 23uur. Is dit dan nog dag 1 of kan ik morgen als dag 1 rekenen? Lastig. Heb wel vreselijke buikkrampen zeg!

Iedereen een fijn weekend
Helaas, ben vrijdag ongesteld geworden. Voelde het donderdagavond laat al aankomen. Vervelende is dat (net als bij jou Dory), het ook bij mij altijd in het weekend schijnt te vallen. Kon dus vrijdag en zaterdag de arts niet bellen en had eigenlijk gisteren met Clomid 50 moeten beginnen, kan nu dus pas vandaag. Hoop maar dat dat ene dagje niet teveel verschil gaat maken.

Dory, zou zaterdag als dag 1 tellen, toen zette het bloeden echt door. Hoop dat je maandag de echo kunt doen en dat de cyste weg is.

Beppe, wat jammer voor je, het leek zo veelbelovend! Succes deze maand.

Marinde, wat klinkt dat naar 'spuitles', maar zoals we hier allemaal zeggen, het valt reuze mee.

Krossie, ik heb ook al op dag 10 mijn eerste fm. Niet dat er dan veel te zien is, maar door de injecties is de arts bang voor hyperstimulatie, dus wordt het heel nauwkeurig bijgehouden. Iedere twee dagen van dag 10 tot aan de eisprong (dag 17 vorige maand). Met alleen Clomid is er eigenlijk geen kans op hyperstimulatie, dus dan is het ook niet echt nodig om zovaak een fm te doen.

Ker, even opletten bij de gyn maandag, we willen alle details weten over je ei :-)
@Sanne, wat vervelend nu weer. Ik denk niet dat die ene dag veel verschil uitmaakt. Misschien is je eisprong dan een dag later? Ik ga maandag ook maar zh bellen. Kunnen ze een echo maken om te zien of die cyste weg is. Daar zie ik wel tegen op, een echo terwijl ik nog menstrueer. Bleh. En het is natuurlijk ook erg spannend want alles staat of valt met het verdwijnen van die cyste. Ik moet trouwens zeggen dat ik wel heel erg ongesteld ben. T is een waar bloedbad/slagveld. Maar ja dat klopt dan ook wel weer, want volgens arts wordt het baarmoederslijm alleen maar dikker en dikker door de aanwezigheid van die cyste.

Hoe is het met de andere dames? T is hier zo vreselijk rustig. We horen helaas ook zo weinig van de zwangeren onder ons. Vind ik wel een beetje jammer. T is zo fijn om te lezen hoe het gaat wanneer je eindelijk zwanger bent na al die tijd...
sanne en beppe, wat balen zeg! ik vind het echt tijd voor weer een zwangere... waarom duurt het toch zo lang bij ons he? gister weer geconfronteerd met 2 zwangeren in de familie,..daar word ik dan toch wel weer een beetje ongeduldig van,..en verdrietig. zucht....

zeker vervelend dory, zo'n echo als je nog ongesteld bent,..bah.. dat zijn altijd nare dingen. maar hopelijk zien ze meteen dat die verrotte cyste weg is! dan ben je het vast meteen vergeten! succes!

inderdaad jammer dat we niet zo veel meer horen van de zwangeren,..maar ik begrijp het ook wel heel goed. je bent dan zo met allerlei andere dingen bezig en je vind het missch ook moeilijk om je blijdschap hier te verkondigen.
He marinde ben het wel met je eens hoor, maar ik neem aan dat we straks als zwangeren hier door blijven forrumen. Weer ervaringen uitwisselen!
ja, dat lijkt me ook erg leuk!! dat gaan we doen! zou toch leuk zijn als we allemaal een beetje rond dezelfde tijd zwanger worden!! ik denk dat dat ook weer heel veel onzekerheden met zich meebrengt waar je dan over wil praten,..zucht, was het maar vast zo ver..
ja zucht....
ook zucht hier.....
Dames, ik heb weer flink wat bij moeten lezen, ben momenteel iemand aan het inwerken dus ik heb niet zoveel mogelijkheden om lekker bij te lezen op het forum, maar ik ben er weer.

Dory, zou het bloedbad er misschien mee te maken kunnen hebben dat je cyste los heeft gelaten?? en dat er daarom zo'n stroom uitkomt. ik hoop het zo voor je. succes met de echo die trouwens voor jou vervelender is dan voor de gyn als je ongi. bent.

Sanne, balen zeg maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. en ik begon ook elke ronde pas op dag 5 en je weet wat het resultaat is.... dat is volgens mij voor elke gyn anders.

Beppe, balen dat je ongi doorgezet heeft, maar scheelt wel weer een testje (die dingen kosten zowieso al genoeg). en vol goede moed de laatste ronde is!!!

Marinde, succes morgen bij de dr.

Met mij gaat alles nu eigenlijk helemaal super, vond het wel raar dat ik tegen mijn familie moest "liegen" gisteren, alleen mijn moeder weet het want die zag het gelijk aan me. ik ga me nu weer even concentreren op het inwerken van mijn vervanger zodat ik aan het einde van de maand met een gerust hart weg kan.

voor de dames die ik vergeten ben...... sorry.
Hé Doenja, wat fijn voor je dat je je zo goed voelt! Super!

Ik heb vanmiddag een afspraak met de gyn. Ik vind het zo ontzettend spannend! Ik hoop zo dat de cyste weg is. We willen zo graag weer verder gaan met het "zwanger worden". Ik heb nu al twee rondes moeten overslaan. En begin onderhand wel een beetje moedeloos te worden. Ik hou jullie op de hoogte dames.
@ Dory: succes vanmiddag. Hopelijk ziet het er goed uit en kunnen jullie weer met goede moed beginnen aan een nieuwe ronde. Ik heb ook 1x echo gehad toen ik ongi was. Voel je wel naar bij. Maar voor hun is het volgens mij echt niet raar hoor.

@ Doenja: fijn voor jullie dat het zo goed gaat, geniet er lekker van!!

@ Sanne: jammer dat het niks is geworden, heel veel succes in je nieuwe ronde. Heb jij niet van te voren al Clomid in huis dan zodat je optijd kan beginnen? Volgens mijn gyn. is het de eerste dag niet erg als je de medicijnen niet/ te laat inneemt.

Hier weer een FM gehad. Eicel is weer verder gegroeid naar 14 mm!! Nou krijgen we een samenleveringstest? Wie heeft dat ook al gedaan? Daar verschillen de meningen toch ook over of het zo betrouwbaar is? Vind het wel erg spannend.
Ker, goed dat ie gegroeid is.
@ Dory, en? Is ie weg?

@ Ker, goed zeg dat je ei zo groeit, lekker mee door gaan! Ik heb geen Clomid in huis, gyn schrijft het pas voor als je echt ongesteld wordt. Weet niet waarom, ga het volgende maand toch maar wat eerder vragen, dit is zo'n gestress.

@ Doenja, fijn dat het zo goed met je gaat!
Ker; ik heb zelf twee keer een slt gehad (tijdens mijn eerste ronde Clomid50). Allebei de keren was er alleen dood zaad te zien. De eerste gyn vertelde dat die test landelijk nogal ter discussie staat; een negatieve test houdt niet per definitie in dat je niet op de natuurlijke manier zwanger kan worden. Maar volgens het beleid van mijn ziekenhuis doen ze die test desondanks. De tweede gyn begon bij de negatieve test gelijk over IUI. Kortom; het is afhankelijk van het ziekenhuis, en zelfs van de gyn... Wanneer is je volgende afspraak en welke cd is dat?

Beppe: Jammer dat je dromen bedrog waren! Ik heb afgelopen nacht gedroomd dat er meer dan 10 eitjes te zien waren..! Maar de gyn zei in mijn droom dat ik nóóit zwanger zou worden. Ik hoop dus maar dat mijn dromen ook bedrog zijn!!

Dory; ik hoop dat die rotcyste weg is: en..? en..? en..???

Doenja; fijn dat het zo goed gaat; hoe reageerde je moeder??

Sanne; ik ben op cd4 begonnen met Clomid. Dat kwam nu zo uit omdat ik op die dag de afspraak had met de gyn over "hoe nu verder". Ze zei dat het niet op een dag aankomt.

Ikzelf zit een beetje in dubio of ik een eerdere afspraak ga maken voor een echo dan volgende week dinsdag (cd19). Wat zouden jullie doen?
Dag dames, helaas is de cyste nog niet helemaal verdwenen. Maar hij is wel kleiner geworden! Van 5 naar 2 cm. Ik mag dan ook beginnen met puregon! 50IE per dag. Alleen die stomme apotheek had het weer eens niet op voorraad. Morgenochtend kan ik het halen en beginnen. Volgende week dinsdag weer een fm. Ik hoop maar dat er wat te zien is. De arts heeft de allerlaagste dosering gegeven omdat met dit middel het erg individueel is wanneer iemand wel of geen over stimulatie krijgt. Spannend. Pfff ben zo blij dat we weer iets kunnen doen! Van al dat wachten wordt je ook niet echt vrolijk.
@Dory: wat fijn zeg, dat je nu toch kunt beginnen met de puregon, ondanks dat de cyste niet helemaal weg is. Dan moet de apotheek natuurlijk wel meewerken, wat irritant zeg. Ik duim voor je dat het meteen aanslaat, volg het goede voorbeeld, zou ik zeggen!!

@krossie: ja, ik zou wel eerder die afspraak maken, aan een afspraak op CD19 heb je niet zoveel, lijkt me.

@Sanne: succes in de nieuwe ronde!

@Ker: wat goed dat je ei zo mooi is gegroeid, en nu op naar een positieve SLT, hoewel dat eigenlijk weinig zegt, zo'n slt. Ik heb er ook twee gehad, en beide niks te zien behalve 1 of 2 dooie..

@Doenja: ben echt blij te horen dat je je zo goed voelt! . Geniet er maar lekker van!! Wat grappig dat je moeder het meteen aan je zag.

@Marinde: ja, zou leuk zijn als we allemaal rond de zelfde tijd zwanger worden en uitgerekend zijn. Ik zie het al helemaal voor me :-) Hopen dat deze maand een goede wordt, en dan volg ik jullie gewoon een maandje later op!!

Voel je trouwens nog iets van een verlate naderende eisprong?

@Larkie: welkom en succes!

@De rest: hoe gaat het met jullie?

Het is idd rustig hier de laatste tijd, het wordt tijd dat ik weer terug kom! Nog een klein maandje! (en natuurlijk wat meer goed nieuws vanuit jullie)

Tot snel!
Dory, wat goed dat je weer mag beginnen!!!! succes maar weer deze ronde.

Daantje, wat gaat de tijd snel zeg nog een maandje en dan ben je alweer terug. ik hoop dat je een supertijd hebt(gehad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven