Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
@Dory, bedankt voor je reactie.

We moeten idd maar paar weken afwachten.

Hopelijk eindigd het niet in een cyste, zoiets had jij toch door een niet gesprongen eitje?
ow okay... dan weet ik dat...

ik moet volgende week een test gaan doen kijken of ik idd zwanger bent... maar verheug me er niet zo op... kan natuurlijk negatief zijn, dus vandaar...

Ik heb nu laatst clomid 100mg gebruikt... en sinds een paar weken heb ik echt last van mijn borsten gekregen... ze doen heel erg pijn en mijn tepels zijn zo gevoelig nu... zijn dit gewoon bijwerkingen van Clomid??? Of iets anders?

Gr Larkie
Larkie, pijnlijke en gevoelige borsten krijgen meer vrouwen na hun eisprong, dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je niet zwanger bent. ik zal voor je duimen!!
@ doenja,

thnx u...

ik had er wel een beetje over gelezen... maar ga natuurlijk niet gelijk denken dat ik zwanger bent... dus dacht misschien is er wel een andere optie...
Hallo allemaal,

Vanmorgen weer naar de gyn geweest; fm (het eitje was er nog; 21 mm) en slt (negatief, alleen dode zaadjes). Er waren in mijn eierstokken allemaal kleine eiblaasjes te zien, die weg moeten. Ik heb hiervoor medicijnen gekregen (metronidazol) die mijn man en ik allebei moeten slikken. Het is geen geslachtsziekte, maar wel overdraagbaar. Vandaar dus allebei slikken. Ik moet er mee starten op de eerste dag van mijn menstruatie en dan een week lang.

Verder a.s. vrijdag terug om te kijken of het eitje wat er nu zit gesprongen is. En dan de week erna een paar keer bloedprikken op Progesteron. Maar de gyn verwacht gezien de negatieve slt dat ik iig deze cyclus niet zwanger kan worden. Hij wil ook de volgende cyclus met een kijkoperatie kijken of mijn eierstokken in orde zijn (voor eventueel met IUI te beginnen). Heeft één van jullie dit ook gehad?

Pffff...

@Krossie: Ik zit beetje in de zelfde fase als jou. Moet ook v/d week bloed prikken op Progesteron. Ook 3 negatieve SLT (nou ja laatste zag er best goed uit (vond ik)).Over 3 weken afspraak bij gyn. voor eierstok foto en evaluatie en bespreken wat de beste optie is om verder te gaan, misschien bij ons ook IUI.

Gelukkig mag jij vrijdag terug om te kijken of eitje gesprongen is, ik zit eigenlijk maar in onzekerheid. Mijn gevoel zegt dat die er nog zit, omdat ovulatietesten niks positiefs aangeven. Bij mij vonden ze dat niet nodig, gewoon afwachten..... altijd maar dat wachten.....
@Ker; bedankt voor je reactie. Ik lees idd dat we in een vergelijkbare situatie zitten. Vorige maand was het eitje ook waarschijnlijk niet gesprongen, en heb het gevoel dat het vrijdag niet veel beter nieuws zal zijn. Wat mij eigenlijk niet lekker zit, is dat voor de verdere behandeling de (negatieve) slt als basis geldt, terwijl andere ziekenhuizen - zo blijkt op dit forum - niet eens slt's doen, en het ook ter discussie staat... Kortom, allemaal onzekerheid. Wachten, wachten, wachten...
Nou hier gaat ie ook lekker, niet. Was vanochtend weer bij de gyn en de bloedtest wees uit dat ik dus geen eisprong gehad heb eergisteren. Maar er groeien verder ook geen follikels. Omdat het nog maar dag 12 is was er volgens de gyn nog wel tijd deze cyclus, dus maar weer aan de injecties. Man moet ook mee van de week om zijn zaad weer te laten testen. Dat was de vorige keer iets onder gemiddeld en sindsdien zit hij aan de pillen en is gestopt met roken. Dus hopelijk is dat in ieder geval verbeterd.

Gyn begon er bij mij ook over dat als ik de komende 3 maanden ovulaties heb maar niet zwanger raak dat ze dan ook gaat kijken naar de eileiders. Of die niet verstopt zitten. Brr, dat lijkt me niets. Heeft iemand hier dat onderzoek wel eens gehad?

Ik begin me nu ook onderhand een beetje zorgen te maken over de kosten. Hier wordt helemaal niets vergoed. Tot nu toe is dat niet zo erg, de Clomid en injecties zijn niet duur. Maar als ik inderdaad onder het mes moet. Misschien dan toch maar stoppen en wachten tot we weer in NL zijn. He, waarom doet m'n lichaam nou niet gewoon z'n werk!
al dat wachten he meiden,.... je zou er nog es een punthoofd van krijgen!!

ik zit ook weer in spanning hoor,...zondag is m'n nod, maar heb de laatste 2 dagen last van krampen in m'n baarmoeder. het houdt nu de hele avond al aan. zit me dus weer van alles in m'n hoofd te halen... gek word je er van!
Dag dames, ook hier geen positief bericht. Vandaag fm. En ook deze maand staan we weer in de wacht. Er waren 4 a 5 grote follikels te zien. Dus de puregon doet wel zijn werk, maar te goed! Geen inseminatie deze maand. We hebben nog gezegd dat we geen bezwaar hebben tegen een verhoogd risico op meerlingzwangerschap. Maar ze doen het niet. Ik baal echt als een stekker. Komt hier dan nooit een eind aan?

Wat betreft de onderzoeken van de eierstokken, ik heb ook zo'n HSG gehad. Daarbij wordt contrastvloeistof in je baarmoeder gespoten en wordt tegelijkertijd gekeken op een rontgenscherm of je eileiders wel toegankelijk zijn. Sommige ziekenhuizen willen eerst zo'n onderzoek voor ze IUI gaan doen. De volgende stap is vaak een kijkoperatie. Deze heb ik niet gehad.

@marinde, succes met afwachten!
@Dory; verdorie wat balen zeg! Ik wist ook niet dat je niet zelf de keuze hebt of je het risico op meerlingen accepteert! Fraai is dat! Heb ook nog een vraagje; na hoeveel ronden zijn jullie overgegaan op IUI?
@Krossie, volgens mij maar weet het niet meer precies, na drie of vier rondes. Toen bleek dat de slt steeds negatief was werd er al snel gesproken over IUI. Maar misschien hanteren ze in elk zh wel weer andere maatstaven? En misschien is leeftijd ook een factor waar ze rekening mee houden.
Op een of andere manier blijft deze (mislukte) ronde me maar door mijn hoofd spelen. Zo verschrikkelijk zonde.. Eindelijk weer gestart, ook nog eens mooie grote eitjes, en dan wordt ons verteld dat we niet door mogen gaan deze ronde. Dat de gezondheidsrisico's voor mij niet opwegen tegen een eventuele zwangerschap van drie of meer. Verstandelijk, heel begrijpelijk, maar gevoelsmatig klopt het niet.. Er werd ons gezegd dat het verstandig zou zijn om geen geslachtsgemeenschap te hebben deze dagen! Dat hebben we dus wel gedaan. De kans (volgens arts) dat al deze eitjes bevrucht zouden worden is zo heel erg klein! Kun je voorstellen! Als blijkt dat deze ene ronde de zaadjes van doryman wel overleven in mijn baarmoedermond, en dat er een zwangerschap zou uit ontstaan, dan kan het toch niet anders dat het zo had moeten zijn..? Maar goed. voor als nog blijf ik erg verdrietig over deze gestaakte IUI-ronde. Waarom, waarom duurt het zo lang..

Waarschijnlijk zullen we de volgende ronde ook mislopen. Volgens mijn berekening dan. Want volgende ronde zitten we rond eisprong in New York. Pfff heerlijk dat wel. Maar liever sla ik niet nog eens een ronde over..

tot zover mijn ego-bericht. Hoe is het met de dames hier? T is hier echt te rustig hoor!
@Dory, maakt niks uit een ego-bericht, ik merk dat het lekker is om hier van je af te schrijven. De meiden hier begrijpen elkaar en dat is erg fijn. Wat een rot nieuws zeg, zijn het weer te veel eitjes.

Daar waren ze bij mij eerst ook bang voor, maar gelukkig bij mij toch bij 1 gebleven. Het ergste aan het hele proces vind ik ook dat het allemaal zo lang moet duren, je moet zoveel geduld op brengen, dat je af en toe niet meer weet waar je het vandaan moet halen. Ik vind het heel begrijpelijk dat je het steeds door je heen spookt, is ook niet niks, en begrijp ook eigenlijk wel dat jullie toch gemeenschap hebben gehad….!

Hopelijk komt de volgende IUI poging qua timing wel goed uit, maar New York is ook gaaf zeg!

Sterkte ermee!

@Marinde, jeetje nu wordt het toch wel heel spannend. Ik ben errug benieuwd.

@Sanne, ik krijg als het goed is volgende maand ook onderzoek of eileiders vrij zijn.

Wie van jullie voelt altijd de eisprong? En wat voel je dan?

Ker
Dory; ik denk dat ik ook het advies van de arts om geen gemeenschap te hebben aan mijn laars zou hebben gelapt!

De kans dat alle eitjes worden bevrucht is zo klein. Ik zou het niet kunnen om geen kans te wagen als je toch al eitjes hebt!

Nou hopen dat er flinke zwemmers tussenzitten

Ik ben vandaag op cd 8. Ben weer klaar met Clomid 100 voor deze ronde. Ik heb'op cd12 een follikelmeting. Ik weet niet of ik dan later die week nog een keer kan gaan voor een tweede meting. De week daarna begint nl mijn vakantie en kan het niet maken om daarvóór ook nog een vrij te vragen. Ik ga kijken hoe het loopt. ALs er iets aan het groeien is dan hou ik het weer bij met ovu testen en laat wel weer mijn bloed checken op Progesteron.

Sanne: wat een vreemde cyclusverloop. Komt dat door de injecties?
@ Ker; ik heb sinds ik ben begonnen met Clomid maar liefst! 1 keer een eisrping gehad. Die heb ik ook erg duidelijk gevoeld.

Er was de hele dag een zeurende kramperig gevoel aan de linkerkant van mijn onderbuik. 's avonds had ik 2 verschillende positieve ovulatietesten en precies 2 weken later werd ik ongesteld.

@ Marinde; en al verschijnselen?
@Ker, bedankt voor je reactie. Ik voel dat mijn eisprong eraan zit te komen omdat ik veel witte afscheiding krijg. Maar exact voel ik het ook niet hoor!

@Shinzy, ja ik hoop ook dat er toch een zaadje niet door mijn slijm om zeep is geholpen en lekker door kan zwemmen!

@Marinde, hoe voel je je? spannend hoor!
Hoi allemaal,

ik lees wel bij. Maar zit druk aan de studie. Volgende week examen.

Ik heb een misschien wat onsmakelijke vraag. Vorige cyclus met clomid 100 mg geen eisprong gehad. wel op dag 14 cd vies bruin taai slijm.

Nu deze cyclus clomid 50 mg wel een eisprong gehad. wederom nu taai slijm op dag 14 cd en nu was het helder.

De eisprong was een dag later.( Jammer genoeg wel over links. En daar zit geen eileider. Hopelijk een goede zwemmer met richtingsgevoel. :-)

We hebben de dag ervoor wel geklust. Dus wie weet.

Nog 10 dagen wachten.

Wie heeft dit ook gehad en hoort dit bij clomid?

nog een vraag sinds ik clomid gebruik doet mijn buik rechts rond mijn navel erg zeer en voelt opgeblazen.

Dinsdag wel naar de gyn, waar ik dit ook ga vragen.

groetjes en veel succes met klussen.
hoi meiden!

eerst even een voor dory!!

ik vind het nu ook wel spannend worden... maar ik ga er maar gewoon vanuit dat ik aan de spuiten moet..

heb wel soort vankrampen beet bij de liezen,..maar ja, dat kan ook als je gewoon ongi wordt!

ik hou jullie op de hoogte!!
hoi allemaal, ik dacht ik kom een paar dagen niet, dan is er vast wel weer een groen balkje bij. Maar helaas.

@ Dory, ik zou het ook proberen hoor! Toch zonde om die eitjes niet te gebruiken. En de kans op een meerling is zo klein. Natuurlijk zou de kans met IUI wel veel groter zijn, dus ik snap wel dat ze het niet doen. Maar je kunt best zelf de gok nemen. En als het wel een tweeling wordt dan is dat toch super? Dat onderzoek met die contract vloeistof in je eierstokken, is dat pijnlijk?

@ Beppe, succes met het examen komende week, waar is het voor? Ik heb nooit bruin slijmverlies gehad tussendoor en ook geen buikpijn van de Clomid, dus kan je er niet bij helpen.

@ Ker, ik heb nog nooit een eisprong gevoeld. Maar, net al Shinzy, heb ik er nog maar 1 gehad schijnbaar.

@ Shinzy, succes deze ronde, ik hoop voor je dat je een mooi groot eit hebt volgende week.

@ Marinde, ben weer begonnen met duimen voor je. Laat je het ons snel weten. De laatste met goed nieuws was Doenja, dus het is wel weer tijd!
Hallo allemaal!

@Ker; ik heb nog nooit iets gevoeld van een eisprong, maar weet ook niet of ik in het verleden wel een eisprong heb gehad en wanneer. Deze cyclus heb ik wel een eisprong gehad - zo wees de echo vanmorgen uit - maar dat is misschien afgelopen nacht geweest. Ben er iig niet van wakker geworden...

@Dory; ik zou het er ook gewoon op wagen; een meerling is toch het enige "risico", verder geen gezondheidsrisico of iets dergelijks?

@Beppe; de zwemmers van tegenwoordig zijn toch wel voorzien van een TomTom?!

@Marinde; Spannend!!!

@Sanne; bij mij gaan ze ook kijken naar mijn eileiders, of die niet verstopt zitten. Tussen mijn eerstvolgende menstruatie en voor een eventuele eisprong moet ik een afspraak maken voor een röntgenonderzoek. Vervelend dat die kosten niet vergoed worden; het loopt stiekum idd aardig op. Wanneer komen jullie weer naar Nederland?

Even een update van "mijn verhaal": vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest. Er was duidelijk te zien dat er een eisprong is geweest. Hopelijk was dat vannacht, want "moesten" gisteravond i.v.m. de slt vanmorgen. Die was weer negatief, alleen dode zaadjes. Ik hoop dus dat de eisprong vannacht was, èn één van de zaadjes mijn baarmoederslijm heeft getrotseerd en op de plaats van bestemming is beland. Pfff... wel een hoop mitsen; maar goed, hoop doet (maakt?) leven...

Als dat niet het geval is en ik ongesteld word, moet ik op de eerste dag van menstruatie beginnen met de antibiotica, en een afspraak maken voor de HSG. Sinds vanmorgen sta ik ook op de wachtlijst voor IUI. De gyn zei dat ik moet rekenen op een wachttijd van ongeveer 2 maanden. Nu gaan we over 2 maanden op vakantie naar Mexico, dus denk dat het na die tijd word. Blijf wel gewoon Clomid doorslikken (mocht ik zelf kiezen, aangezien het gezien de negatieve slt misschien voor niets is), misschien dat de vakantieontspanning ook meewerkt?!?!

Kortom, ik neem ook weer plaats op het wachtbankje. Jullie allemaal een goed weekend toegewenst!
Hallo allemaal,

ik heb net een aantal pagina's gelezen, en volgens mij zit ik ongeveer in hetzelfde schuitje als jullie. Mag ik meeschrijven?

Mijn verhaal is zo:

Ik ben in november gestopt met de pil. Mijn cyclus was toen zeer onregelmatig, en dit werd alleen maar erger. In juni ben ik naar mijn huisarts gegaan en die heeft mijn doorgestuurd naar de gyneacoloog. Na een hoop testen die uitwezen dat ik of geen eisprong had of te onregelmatig, ben ik deze maand voor de eerste keer gestart met clomid 50mg.

op dag 16 had ik een positieve ovulatietest. Op dag 21, maar dit viel in het weekeind, moest ik bloed laten prikken. Dit heb ik vervolgens op dag 23 laten doen. Gisteren kreeg ik hiervan de uitslag. De gyneacoloog gaf aan dat mijn waarde wel iets verhoogd was, maar niet voldoende om te bepalen of ik een eisprong heb gehad. Het kan dus zijn dat mijn eisprong later is geweest en dit via de bloedtest nog niet vast te stellen was?? Ik heb gisteren dus weer bloed moeten laten prikken en hiervan krijg ik maandag de uitslag.. Erg vreemd dus, want ik was er echt van overtuig dat ik rond dag 16 mijn eisprong heb gehad!! En helaas, mijn vriend was het weekeind ziek, dus we hebben ook een aantal dagen niet geklust...

Heeft 1 van jullie dit ook al eens meegemaakt? Hoe zit dat dan met zo'n bloedtest? Vanaf wanneer kunnen ze daarin zien dat je een eisprong heb gehad?? ik zit nu op dag 26.

Allemaal een fijn weekeind! Dan ga ik nog eventjes goed lezen hoe het allemaal bij jullie zit!
Ellen, welkom ik zal je snel toevoegen aan de tabel.

met die bloedtest kunnen ze je progesterongehalte meten en daaraan zien ze of je een eisprong hebt gehad. succes maandag
@Ellen, van harte welkom hier. Ik weet niet precies vanaf wanneer het in het bloed te zien is dat je een eisprong hebt gehad. Volgens mij iets van 10 dagen na eisprong. Maar echt zeker weten doe ik het niet. T is al weer een poos geleden voor mij.

@Sanne, voor het onderzoek is het verstandig om van te voren een pijnstiller in te nemen. Over het algemeen is het niet echt pijnlijk, maar eerder wat ongemakkelijk en wat kramperig. Helaas deed het bij mij wel heel veel pijn. Maar dat kwam omdat mijn baarmoedermond wat te kort is en daardoor paste het zuignapje er niet op. Na een aantal keer proberen moest er speciaal materiaal van de o.k. gehaald worden. Dat deed vreselijk pijn. Maar echt je hoeft je geen zorgen te maken hoor! Mijn horrorverhaal staat als het goed is hier nog wel ergens. Maar dan moet je wel een heel stuk terug in de tijd hoor! Was ergens rond het voorjaar dit jaar.

Krossie, er zit nog wel een gezondheidsrisico aan voor mij. Ik heb al twee keizersnedes gehad waardoor de kans op een ruptuur van de baarmoeder aanwezig kan zijn. Vandaar dat ik zo wie zo weer een keizersnee krijg. Maar ik maak me geen zorgen hoor! Ben niet zo bang aangelegd. Eerst maar eens zwanger worden haha

@Marinde, ik hoop het toch zo voor je dat je een positieve test in handen krijgt! Ik duim mijn duimen blauw voor je!
Sanne en Ker; voor dat onderzoek van je eileiders heb ik een zetpil (Voltaren) voorgeschreven gekregen die ik een uur vor de HSG moet nemen. De gyn zei "service van het huis", maar misschien kunnen jullie daar ook om vragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven