Consuminderaars, mustachians en knieperds gezocht ;)

dinsdag 4 augustus 2015 om 13:14
Zijn er hier nog meer consuminderaars, mustachians en knieperds?
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler
Ik geloof niet dat er al een echt leuk kletstopic is voor "zuinigerds". Ja, natuurlijk wel het vrekkentopic maar dat is meer om echt tips te delen voor geld terug acties. Maar ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die bijvoorbeeld:
- Een staycation houden
- De hypotheek versneld aflossen
- Kiezen voor goedkope uitstapjes
En het leuk vinden om daarover te kletsen.
Nou, ik ben benieuwd
Op zoek naar een Roamler invite?? Kijk dan in dit topic: Roamler

donderdag 20 augustus 2015 om 17:42
Mijn man is inderdaad erg vergeetachtig, ook met andere dingen. Hij is dan zo bezig met andere dingen dat hij vaak pas op het laatste moment aan zijn brood denkt en dan is het de keuze tussen brood smeren of te laat komen.... Bovendien is hij van zijn vorige baan gewend dat hij daar in de kantine alles gratis kon pakken. Geregeld door het werk. Daarvoor kenden wij elkaaar nog niet en zat hij nog niet in bespaar-modus. Dus de routine zit er gewoon ook niet in, aangezien hij nooit zelf brood heeft meegenomen naar zijn werk, tot nu toe...
donderdag 20 augustus 2015 om 18:47
Bumba... het klinkt bij mij ook een beetje als onwil c.q. geen zin in. Nieuw gedrag is prima aan te wennen en anders met een ezelsbruggetje. Hij kan zijn brood 's avonds klaarmaken als hij 's morgens de neiging heeft om te treuzelen en hij kan een briefje op het stuur van zijn auto plakken met "Brood!" erop. Doe dat vier weken en de routine zit erin.
Is je man wel van het consuminderen? Of vindt hij het meer jouw ding?
Is je man wel van het consuminderen? Of vindt hij het meer jouw ding?

donderdag 20 augustus 2015 om 19:23
Bumba wat een vriend van mij deed was een keer per week zijn boterhammen beleggen en dan zo in de vriezer. Ik dacht dat word echt vies, maar met vleeswaren ging dit erg goed. Het was zelfs met warm weer lekkerder omdat het vleeswaren niet warm werd. Misschien is dat een optie.
Heb ik het goed gelezen dat je de wedstrijd heb gewonnen. Gefeliciteerd
Heb ik het goed gelezen dat je de wedstrijd heb gewonnen. Gefeliciteerd

donderdag 20 augustus 2015 om 20:04
Ja, klopt! Ik heb inderdaad gewonnen, dus de komende maanden kunnen wij lekker gratis pretparken bezoeken.
Het berichtje dat werd gequote was overigens van ergens in het begin van dit topic en de afgelopen weken gaat het al wel wat beter met het brood meenemen. Ik weet 100% zeker dat het geen onwil is, mijn man baalt er zelf ook heel erg van....
Het berichtje dat werd gequote was overigens van ergens in het begin van dit topic en de afgelopen weken gaat het al wel wat beter met het brood meenemen. Ik weet 100% zeker dat het geen onwil is, mijn man baalt er zelf ook heel erg van....
donderdag 20 augustus 2015 om 22:41
Ik verkoop ook goedkopere boeken via bol. Maar wel zodat ik er ook iets aan over houd. Voor het versturen hergebruik ik grote enveloppen , dus geen verpakkingskosten. Ik zie inderdaad ook wel eens dat mensen iets voor 1 of 2 euro aanbieden. Dan verdien je dus niks, daar doe ik niet aan.
Boeken staan hier niet in de weg, dus ik wacht rustig af voor een koper. Alle kleine beetjes helpen en gaan naar spaarpotje voor dochter.
Boeken staan hier niet in de weg, dus ik wacht rustig af voor een koper. Alle kleine beetjes helpen en gaan naar spaarpotje voor dochter.
donderdag 20 augustus 2015 om 22:44
quote:Emmy_ schreef op 20 augustus 2015 @ 14:37:
Hoe doen jullie dat met verkopen op Bol.com. Alleen bij duurdere boeken of studieboeken? Ik ben namelijk er nu ook mee begonnen maar bij goedkopere films/boeken gaat er meer naar Bol.com dan dat er na verzendkosten voor mij overblijft. Wanneer je een artikel online zet kan je zien wat andere voor hetzelfde artikel vragen, daar zie ik geregeld bedragen bijstaan die mij helemaal niet mogelijk lijken. Vul ik namelijk dezelfde vraagprijs is dan blijft er na de bemiddelingskosten van Bol.com en de verzendkosten een min bedrag over. Dan verkoop je iets en moet je als verkopen bijbetalen??
Het lijkt me dat de bijdrage erg buiten proportie is. Verkoop ik iets voor 5 euro blijft er na verzenden en bemiddeling zon 20 cent voor mij over. Dat dekt de verpakkingskosten niet eens ;)Emmy- Je kunt ook Marktplaats proberen, dan regel je zelf hoeveel je ervoor krijgt. Bij studieboeken die je te koop zet, kun je beter zo'n aparte studieboekensite nemen. Die rekenen allemaal geen bemiddelingskosten.
Hoe doen jullie dat met verkopen op Bol.com. Alleen bij duurdere boeken of studieboeken? Ik ben namelijk er nu ook mee begonnen maar bij goedkopere films/boeken gaat er meer naar Bol.com dan dat er na verzendkosten voor mij overblijft. Wanneer je een artikel online zet kan je zien wat andere voor hetzelfde artikel vragen, daar zie ik geregeld bedragen bijstaan die mij helemaal niet mogelijk lijken. Vul ik namelijk dezelfde vraagprijs is dan blijft er na de bemiddelingskosten van Bol.com en de verzendkosten een min bedrag over. Dan verkoop je iets en moet je als verkopen bijbetalen??
Het lijkt me dat de bijdrage erg buiten proportie is. Verkoop ik iets voor 5 euro blijft er na verzenden en bemiddeling zon 20 cent voor mij over. Dat dekt de verpakkingskosten niet eens ;)Emmy- Je kunt ook Marktplaats proberen, dan regel je zelf hoeveel je ervoor krijgt. Bij studieboeken die je te koop zet, kun je beter zo'n aparte studieboekensite nemen. Die rekenen allemaal geen bemiddelingskosten.

donderdag 20 augustus 2015 om 22:53

vrijdag 21 augustus 2015 om 15:26
Oh ja, Bumba, ik had op je blog al gezien dat je gewonnen had, zo leuk! (En fijn dat het vals spelen van die andere deelnemers niet geloond heeft ... )
Volgende week hebben we meer reiskosten, omdat man een sollicitatiegesprek heeft, ik heb een verjaardag, en dan gaan we zondag ook nog ergens heen. Dat soort weken ben ik altijd extra blij dat ik tussendoor goed genoeg oplet om een vriezer vol eten te hebben. Dat wordt een paar extra dingen kopen aan melk en fruit, en verder zouden we de hele week groente en vlees uit de vriezer kunnen halen, en dus zelfs nog wat over kunnen houden mét gezond eten als we willen.
Volgende week hebben we meer reiskosten, omdat man een sollicitatiegesprek heeft, ik heb een verjaardag, en dan gaan we zondag ook nog ergens heen. Dat soort weken ben ik altijd extra blij dat ik tussendoor goed genoeg oplet om een vriezer vol eten te hebben. Dat wordt een paar extra dingen kopen aan melk en fruit, en verder zouden we de hele week groente en vlees uit de vriezer kunnen halen, en dus zelfs nog wat over kunnen houden mét gezond eten als we willen.
vrijdag 21 augustus 2015 om 15:54
bumba gewonnen? blog? Ik mis even het een en ander geloof ik. Ik ben nog steeds niet verder dan halverwege met lezen (er moet ook af en toe nog gewerkt worden).
Wij zijn ook enorme hamsters schattigmeisje. Als wij onze gang konden gaan dan hadden we voor minimaal een maand eten in de vriezer. Helaas heeft ons nieuwe huis waar we nu een aantal maanden wonen maar een kleine vriezer. Een extra op zichzelf staande vriezer neemt dan weer veel ruimte in en kost ook nog eens extra stroom, dus we moeten gewoon goed opletten dat we regelmatig iets uit de vriezer halen en niet enorm gaan hamsteren omdat het vlees ofzo in de aanbieding is. (eigenlijk heeft een gezin helemaal geen vlees nodig. waarom kopen we dat spul uberhaubt??)
Hier gaan de sportkosten opeens als een gek omhoog. Bij mijn vereniging zijn allerlei veranderingen waardoor de kosten voor mij persoonlijk ongeveer 2 keer zo hoog uitvallen, ook mijn oudste zoon gaat een extra sport beoefenen waar natuurlijk contributie betaald moet worden. Waar we al deze extra kosten van moeten betalen moeten we nog maar even zien. Waarschijnlijk een lager kledingbudget voor de kinderen (ons eigen kledingbudget staat al op een absoluut minimum van 20 euro per maand), iets minder boodschappengeld, zelf minder vaak naar de kapper 1-2 keer per jaar ipv 3-4 keer per jaar en mogelijk nog minder geld voor uitjes.
Af en toe word ik er wel een beetje moedeloos van. Wij verdienen niet slecht, maar de opvangkosten voor de kinderen zijn dusdanig hoog dat er weinig overblijft. Als we meer zouden gaan verdienen dan zouden we minder toeslag krijgen waardoor dat op dit moment niet de moeite waard lijkt. Ik ben het er totaal mee eens dat de gemeenschap niet voor de opvang van mijn kinderen hoeft te betalen hoor, maar als ik weer eens sta te puzzelen in de lidl terwijl ik echt geen slecht salaris heb dan baal ik er wel eens enorm van.
Wij zijn ook enorme hamsters schattigmeisje. Als wij onze gang konden gaan dan hadden we voor minimaal een maand eten in de vriezer. Helaas heeft ons nieuwe huis waar we nu een aantal maanden wonen maar een kleine vriezer. Een extra op zichzelf staande vriezer neemt dan weer veel ruimte in en kost ook nog eens extra stroom, dus we moeten gewoon goed opletten dat we regelmatig iets uit de vriezer halen en niet enorm gaan hamsteren omdat het vlees ofzo in de aanbieding is. (eigenlijk heeft een gezin helemaal geen vlees nodig. waarom kopen we dat spul uberhaubt??)
Hier gaan de sportkosten opeens als een gek omhoog. Bij mijn vereniging zijn allerlei veranderingen waardoor de kosten voor mij persoonlijk ongeveer 2 keer zo hoog uitvallen, ook mijn oudste zoon gaat een extra sport beoefenen waar natuurlijk contributie betaald moet worden. Waar we al deze extra kosten van moeten betalen moeten we nog maar even zien. Waarschijnlijk een lager kledingbudget voor de kinderen (ons eigen kledingbudget staat al op een absoluut minimum van 20 euro per maand), iets minder boodschappengeld, zelf minder vaak naar de kapper 1-2 keer per jaar ipv 3-4 keer per jaar en mogelijk nog minder geld voor uitjes.
Af en toe word ik er wel een beetje moedeloos van. Wij verdienen niet slecht, maar de opvangkosten voor de kinderen zijn dusdanig hoog dat er weinig overblijft. Als we meer zouden gaan verdienen dan zouden we minder toeslag krijgen waardoor dat op dit moment niet de moeite waard lijkt. Ik ben het er totaal mee eens dat de gemeenschap niet voor de opvang van mijn kinderen hoeft te betalen hoor, maar als ik weer eens sta te puzzelen in de lidl terwijl ik echt geen slecht salaris heb dan baal ik er wel eens enorm van.

vrijdag 21 augustus 2015 om 16:03
Uggla, dat kan ik me voorstellen! Man en ik hebben nog geen kinderen, maar ik kan me voorstellen dat alle 'bijkomende' kosten er flink inhakken. Hier leven we van 1 salaris (het mijne), want mijn man studeert nog. Toch hebben we de luxe dat we ongeveer 750 euro per maand kunnen sparen (incl. de vakantie- en eindejaarsuitkeringen), zodat we nu een huis hebben kunnen kopen en de komende jaren lekker zo door kunnen. Als er hier kinderen komen zou het ook flink puzzelen worden, want ondanks dat man nog studeert betekent dat niet dat hij ook even elke dag thuis kan zijn dus dan moeten we eens zien welke mogelijkheden er zijn voor KOT als een partner studeert. Dat zien we te zijner tijd wel, denk ik
vrijdag 21 augustus 2015 om 16:47
Doen jullie trouwens ook aan allerlei spaarprogramma´s mee? Hier sparen wij bijv punten met de cc, deze worden naar de airmiles overgeschreven en hier doen we allerlei dingen mee. We hebben al vliegtickets geboekt, auto´s gehuurd, hotelovernachtingen geboekt.
Vooral als je zo veel mogelijk dagelijkse dingen betaalt dan tikt het snel aan.
Toen ik nog T-Mobile had deed ik ook mee met hun spaarprogramma, punten wisselde ik regelmatig in voor korting op de factuur.
Vooral als je zo veel mogelijk dagelijkse dingen betaalt dan tikt het snel aan.
Toen ik nog T-Mobile had deed ik ook mee met hun spaarprogramma, punten wisselde ik regelmatig in voor korting op de factuur.
vrijdag 21 augustus 2015 om 16:55
De meeste van dat soort spaarprogramma's wekken slechts de indruk dat je iets krijgt, over het algemeen betaal je er gewoon zelf voor. Bij mijn cc kan je voor zo ver ik weet geen punten sparen. Als je niks met je cc koopt dan krijg je geen punten maar hou je meer geld in je zak.
van de rentepunten van de ing doen we de apk van de auto met korting, verder kosten de meeste dingen die je daarmee kunt kopen meer geld dan wanneer je ze gewoon zelf (bij een discounter) zou kopen.
We hebben een essopas waar we braaf de punten op laten zetten als we dan toch toevallig bij de esso tanken. Vaak genoeg tanken we ergens anders. Jammer dan. Ik ga er niet voor omrijden om bij esso te tanken.
Aan spaarzegel en punten acties van supermarkten en andere winkels doen we over het algemeen niet mee, hoewel we laatst wel een bbq pakket hebben gespaard met de vlees-zegels van de lidl. Ik heb nog 3 vleeszegels over. Iemand interesse?
man heeft een airmilespas maar we komen vrijwel nooit bij winkels die airmiles geven.
bellen doen we al via simpel voor 9,50 per maand, daar kan geen korting van T-mobile tegenop.
handdoeken en baby zegels van de etos sparen we ook allemaal niet.
van de rentepunten van de ing doen we de apk van de auto met korting, verder kosten de meeste dingen die je daarmee kunt kopen meer geld dan wanneer je ze gewoon zelf (bij een discounter) zou kopen.
We hebben een essopas waar we braaf de punten op laten zetten als we dan toch toevallig bij de esso tanken. Vaak genoeg tanken we ergens anders. Jammer dan. Ik ga er niet voor omrijden om bij esso te tanken.
Aan spaarzegel en punten acties van supermarkten en andere winkels doen we over het algemeen niet mee, hoewel we laatst wel een bbq pakket hebben gespaard met de vlees-zegels van de lidl. Ik heb nog 3 vleeszegels over. Iemand interesse?
man heeft een airmilespas maar we komen vrijwel nooit bij winkels die airmiles geven.
bellen doen we al via simpel voor 9,50 per maand, daar kan geen korting van T-mobile tegenop.
handdoeken en baby zegels van de etos sparen we ook allemaal niet.

vrijdag 21 augustus 2015 om 17:03
Ik spaar alleen voor dingen in winkels als ik die dingen echt wil en nodig heb en als ik al in die winkels kom.
Ik heb gespaard voor korting op handdoeken bij de Zeeman omdat ik toch al nieuwe moest.
Maar verder eigenlijk niet.
Ik zit wel te denken om eens te kijken naar koopzegels, las ergens vandaag dat dat hoog rendement op zit maar ik kom nooit bij de Appie eigenlijk dus daar zou ik geen koopzegels van gaan sparen.
Ik heb gespaard voor korting op handdoeken bij de Zeeman omdat ik toch al nieuwe moest.
Maar verder eigenlijk niet.
Ik zit wel te denken om eens te kijken naar koopzegels, las ergens vandaag dat dat hoog rendement op zit maar ik kom nooit bij de Appie eigenlijk dus daar zou ik geen koopzegels van gaan sparen.

vrijdag 21 augustus 2015 om 17:11
an sich zit er wel een hoog rendement op koopzegels, maar alleen de duurste supermarkten geven koopzegels uit. Als je altijd naar de lidl gaat voor 60 euro per keer, en je gaat voor de koopzegels naar de ah, dan betaal je voor die zelfde boodschappen (+ net een beetje luxere dingen omdat je toch bij de ah bent) opeens 100 euro. Dan kan je nog zo vaak 2 euro winst maken op een boekje koopzegels, maar door helemaal niet naar de ah te gaan ben je nog steeds een stuk goedkoper uit.
Als ik mijn lidl-bonnetje weer heb op dinsdag dan ga ik wel eens kijken wat die zelfde boodschappen bij de ah(online) gekost zouden hebben. Volgens mij zit er echt een enorm verschil in wat je er niet uit haalt met de winst van de koopzegels
Als ik mijn lidl-bonnetje weer heb op dinsdag dan ga ik wel eens kijken wat die zelfde boodschappen bij de ah(online) gekost zouden hebben. Volgens mij zit er echt een enorm verschil in wat je er niet uit haalt met de winst van de koopzegels

vrijdag 21 augustus 2015 om 17:16
Nee de Appie had ik al uitgesloten he? De Deen mijn meest bezochte winkel heeft geen zegels inderdaad.
Ik kom ook nog best vaak bij de jumbo maar die bij ons is een zegelvrije winkel.
Kom ook wel eens bij de Vomar, maar niet vaak, alleen voor aanbiedingen, misschien gewoon eens kijken hoelang zo'n boekje duurt, ik zal er niet vaker dan nu heen gaan.
Ik kom ook nog best vaak bij de jumbo maar die bij ons is een zegelvrije winkel.
Kom ook wel eens bij de Vomar, maar niet vaak, alleen voor aanbiedingen, misschien gewoon eens kijken hoelang zo'n boekje duurt, ik zal er niet vaker dan nu heen gaan.
vrijdag 21 augustus 2015 om 17:22

vrijdag 21 augustus 2015 om 18:25
Wij komen niet vaak bij de Lidl, die zit een plaats verderop, en dan zijn we standaard ineens reiskosten kwijt - wel bij de Aldi, die zit hier om de hoek. Toch ook regelmatig naar de Appie en de Jumbo, omdat er dingen zijn die daar echt goedkoper zijn. Rijst en pasta bijvoorbeeld, een keer een blikje tomaten, aanmaak, koffie ... is bij de Aldi allemaal duurder dan de goedkoopste merken in die zogenaamd dure winkels. Nou zijn wij ook wel best goed in dingen die we niet nodig hebben laten liggen, meestal, of het moet een keer extra fruit of zo zijn Maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik bij de Appie meer en/of luxer zou moeten kopen dan bij de Aldi of Lidl omdat ik er toch ben, erg he? Uggla, als ik te nieuwsgierig ben moet je het zeggen, maar wat koop je dan (denk je dan te kopen) voor die 40 euro extra?
Ik koop wel koopzegels als ik bij deze winkels ben trouwens. Bij ons gaat het vaak om bedragen van hooguit 15 euro als we in één keer een hoop halen, en de koopzegels zijn voor ons ook een beetje sparen voor een tatoeage van een semicolon die mijn man erg graag wil hebben. Gek genoeg voelen die koopzegels namelijk helemaal niet als geld wat we hebben liggen, al kan je zo'n boekje ook tussendoor inleveren, of per pagina bij de Jumbo met nog steeds de rente erop, en omdat het per keer om kleine bedragen gaat voelen we het eigenlijk niet. We hebben ook een Kruidvatkaart en airmiles die aan onze bonuskaart gekoppeld is, dus dat sparen gaat vrijwel automatisch, maar ook wel erg langzaam. Maar toch, tot nu toe is de kruidvat-kaart net genoeg om een zak paaseitjes te 'kopen' elk jaar, en dat is dan toch gewoon leuk
Het is eigenlijk best gaaf om te zien hoeveel we allemaal hebben, vind ik. Aan de ene kant moet ik gewoon zuinig doen, maar aan de andere kant, als ik kijk wat ik allemaal gewoon wél kan, dat is zo enorm veel!
Ik koop wel koopzegels als ik bij deze winkels ben trouwens. Bij ons gaat het vaak om bedragen van hooguit 15 euro als we in één keer een hoop halen, en de koopzegels zijn voor ons ook een beetje sparen voor een tatoeage van een semicolon die mijn man erg graag wil hebben. Gek genoeg voelen die koopzegels namelijk helemaal niet als geld wat we hebben liggen, al kan je zo'n boekje ook tussendoor inleveren, of per pagina bij de Jumbo met nog steeds de rente erop, en omdat het per keer om kleine bedragen gaat voelen we het eigenlijk niet. We hebben ook een Kruidvatkaart en airmiles die aan onze bonuskaart gekoppeld is, dus dat sparen gaat vrijwel automatisch, maar ook wel erg langzaam. Maar toch, tot nu toe is de kruidvat-kaart net genoeg om een zak paaseitjes te 'kopen' elk jaar, en dat is dan toch gewoon leuk
Het is eigenlijk best gaaf om te zien hoeveel we allemaal hebben, vind ik. Aan de ene kant moet ik gewoon zuinig doen, maar aan de andere kant, als ik kijk wat ik allemaal gewoon wél kan, dat is zo enorm veel!
vrijdag 21 augustus 2015 om 19:24
Voor die 40 euro koop ik merkrepen ipv goedkope Lidl reizen en snickers (er gaan hier 10 repen grote en 2 zakken kleintjes doorheen). Het fruit en de groentje van de lidl is van dusdanig goede kwaliteit dat ik er een week mee doe, bij de ah moet uk standaard een 2e keer terug omdat alles verrot is.
Kaas is veel duurder bij de ah, vers vlees is ook veel duurder. De melk heeft bij de lidl heeft een superlange houdbaarheidsdatum terwijl het bij de ah binnen een week bol staat. De koeken zijn veel duurder, het semi luxe brood is veel duurder, het wasmiddel is veel duurder. Koffie koop ik alleen als het in de aanbieding is 2 pakken ban 500g voor 5 euro. Noten zijn bij de ah duurder en er is meer keuze waardoor ik meet geneigd ben om de duurdere variant te kopen. Het zelfde geldt voor de toetjes. Ik weet niet of het echt zo veel scheelt hoor maar na het typen van al dit werd ik zo nieuwsgierig dat ik het bonnetje van afgelopen dinsdag uit de vuilnisbak heb gevist en nu ga checken hoe veel het scheel. Even de laptop opstarten.
Kaas is veel duurder bij de ah, vers vlees is ook veel duurder. De melk heeft bij de lidl heeft een superlange houdbaarheidsdatum terwijl het bij de ah binnen een week bol staat. De koeken zijn veel duurder, het semi luxe brood is veel duurder, het wasmiddel is veel duurder. Koffie koop ik alleen als het in de aanbieding is 2 pakken ban 500g voor 5 euro. Noten zijn bij de ah duurder en er is meer keuze waardoor ik meet geneigd ben om de duurdere variant te kopen. Het zelfde geldt voor de toetjes. Ik weet niet of het echt zo veel scheelt hoor maar na het typen van al dit werd ik zo nieuwsgierig dat ik het bonnetje van afgelopen dinsdag uit de vuilnisbak heb gevist en nu ga checken hoe veel het scheel. Even de laptop opstarten.
vrijdag 21 augustus 2015 om 19:30
Ik spaar ook airmiles via de bonuskaart en tanken. Maar dat schiet nog niet erg op omdat ik meestal bij de Lidl mijn boodschappen doe.
Vandaag ben ik ter test op de fiets naar mijn werk gegaan. Sinds we zijn verhuisd naar een andere plaats gaan we op de motor of met de auto naar ons werk. Vandaag ging ik dus op de fiets en ik bleek er drie kwartier over te doen. Goed voor mn conditie en spaar geld uit. Dus ik heb besloten om voortaan per fiets te gaan als ik dagdienst heb. Vriend zag dat ook wel zitten.
Vandaag ben ik ter test op de fiets naar mijn werk gegaan. Sinds we zijn verhuisd naar een andere plaats gaan we op de motor of met de auto naar ons werk. Vandaag ging ik dus op de fiets en ik bleek er drie kwartier over te doen. Goed voor mn conditie en spaar geld uit. Dus ik heb besloten om voortaan per fiets te gaan als ik dagdienst heb. Vriend zag dat ook wel zitten.
vrijdag 21 augustus 2015 om 19:46
product lidl prijs ah prijs
8 hamburgers* 4,00 6,00
jonge kaas 0,521g* 3,00 4,49 voor 545g=4,29
appels 1,024g 2,86 2,99 voor 1 kg
bananen 0,508g 0,50 2,00 voor 1,25kg=0,81
spitskool 0,99 1,49
aubergine 3 st 2,67 2,37
cantaloupe meloen1,39 2,09
andijvie 0,39 1,19 (een hele krop hebben ze niet, 400g kost 1,19)
aardbeien 1,79 2,99
perzikken ong 7 st 1,49 1,39 voor 3 st =3,24
galiameloen 1,29 1,79
paprika stoplicht 2x1,29 1,29 x 2 =2,58
tomaten (netje) 0,79 0,99
komkommer 0,79 0,85
prei 0,45 0,49
sperziebonen 2 x 0,99 0,99 x 2=1,89
champignons 0,75 0,79
ijsbergsla 0,65 0,79
dubbelvla 0,69 0,82
halfvolle melk 6x0,55 0,54 x 6 = 3,24
karnemelk 0,59 0,59
volle melk 2x0,65 1,18
volle yoghurt 0,69 0,69
magere kwark* 0,69 0,89
geitenkaasrol* 1,99 1,99
creme fraiche 0,39 0,39
lentehagelmix=hagelslag met choco konijntjes er in 1,59 1,99 (minions hagelslag)
basmati rijst 1kg * 1,79 2,79
appelstroop 0,65 0,91
mad saus 0,99 1,15 (hebben ze niet. ik heb ah kerrie-ui saus genomen)
tarwebloem 2 x 0,35 0,35 x 2 = 0,70
scharreleieren 1,25 1,99
mais blikjes 3st 1,29 1,95
kidneybonen* 2x0,79 2x0,91=1,82
sinaasappel siroop* 1,79 0,99
cashewnoten ongez 1,89 2,79
walnoten 2,95 1,99 x 2 (ze hebben alleen zakjes van 150g gepelde walnoten)
tumtum 1,29 1,39
rijstwafels gezout* 0,27 0,21
spekkies* 0,69 0,92
karamel biscuit = 5 twixen 2x1,05 3,05
mini karamel = mini marsjes 1,55 2,36
mini candy creme=milky way 1,55 2,37
rundergehakt 1 kg 5,69 5,50
runderreepjes 3,69 4,50
kippendrumsticks 3,29 5,29
penselenset 2,49 2,49 (al vast voor in de voorraad sint kado's die heeft ah niet)
77,60 bij de lidl 95,75 bij de ah, zonder dat ik iets van duurdere producten heb gekocht. Waar ik kon heb ik overal het goedkoopste alternatief genomen. Voor de producten met een * zou ik waarschijnlijk een luxere variant kiezen. Zo kom ik echt wel aan die 40 euro duurder hoor.
**ik zoek het straks verder uit. Even mijn kinderen in bed leggen**
8 hamburgers* 4,00 6,00
jonge kaas 0,521g* 3,00 4,49 voor 545g=4,29
appels 1,024g 2,86 2,99 voor 1 kg
bananen 0,508g 0,50 2,00 voor 1,25kg=0,81
spitskool 0,99 1,49
aubergine 3 st 2,67 2,37
cantaloupe meloen1,39 2,09
andijvie 0,39 1,19 (een hele krop hebben ze niet, 400g kost 1,19)
aardbeien 1,79 2,99
perzikken ong 7 st 1,49 1,39 voor 3 st =3,24
galiameloen 1,29 1,79
paprika stoplicht 2x1,29 1,29 x 2 =2,58
tomaten (netje) 0,79 0,99
komkommer 0,79 0,85
prei 0,45 0,49
sperziebonen 2 x 0,99 0,99 x 2=1,89
champignons 0,75 0,79
ijsbergsla 0,65 0,79
dubbelvla 0,69 0,82
halfvolle melk 6x0,55 0,54 x 6 = 3,24
karnemelk 0,59 0,59
volle melk 2x0,65 1,18
volle yoghurt 0,69 0,69
magere kwark* 0,69 0,89
geitenkaasrol* 1,99 1,99
creme fraiche 0,39 0,39
lentehagelmix=hagelslag met choco konijntjes er in 1,59 1,99 (minions hagelslag)
basmati rijst 1kg * 1,79 2,79
appelstroop 0,65 0,91
mad saus 0,99 1,15 (hebben ze niet. ik heb ah kerrie-ui saus genomen)
tarwebloem 2 x 0,35 0,35 x 2 = 0,70
scharreleieren 1,25 1,99
mais blikjes 3st 1,29 1,95
kidneybonen* 2x0,79 2x0,91=1,82
sinaasappel siroop* 1,79 0,99
cashewnoten ongez 1,89 2,79
walnoten 2,95 1,99 x 2 (ze hebben alleen zakjes van 150g gepelde walnoten)
tumtum 1,29 1,39
rijstwafels gezout* 0,27 0,21
spekkies* 0,69 0,92
karamel biscuit = 5 twixen 2x1,05 3,05
mini karamel = mini marsjes 1,55 2,36
mini candy creme=milky way 1,55 2,37
rundergehakt 1 kg 5,69 5,50
runderreepjes 3,69 4,50
kippendrumsticks 3,29 5,29
penselenset 2,49 2,49 (al vast voor in de voorraad sint kado's die heeft ah niet)
77,60 bij de lidl 95,75 bij de ah, zonder dat ik iets van duurdere producten heb gekocht. Waar ik kon heb ik overal het goedkoopste alternatief genomen. Voor de producten met een * zou ik waarschijnlijk een luxere variant kiezen. Zo kom ik echt wel aan die 40 euro duurder hoor.
**ik zoek het straks verder uit. Even mijn kinderen in bed leggen**
vrijdag 21 augustus 2015 om 20:09
Als een van de partners studeert, krijg je gewoon KOT. Voorwaarden zijn te vinden op de site van de belastingdienst.
Ik spaar Airmiles bij de ah en via de nipo enquêtes. Vroeger ook bij shell, maar sinds we verhuisd zijn tanken we bij een witte pomp.
Van de Airmiles doen we uitjes bijv. Dierenpark Emmen of thermae2000
Vorig jaar bij de verhuizing ook gebruikt bij praxis en bol.com
ING rente punten vorig jaar gebruikt voor korting op thermae2000 (Airmiles waren op).
Ik koop meeste drogisterij artikelen en luiers bij kruidvat. Best veel punten gespaard. Ik ga denk ik een fotobon bestellen daarvoor.
Ik spaar Airmiles bij de ah en via de nipo enquêtes. Vroeger ook bij shell, maar sinds we verhuisd zijn tanken we bij een witte pomp.
Van de Airmiles doen we uitjes bijv. Dierenpark Emmen of thermae2000
Vorig jaar bij de verhuizing ook gebruikt bij praxis en bol.com
ING rente punten vorig jaar gebruikt voor korting op thermae2000 (Airmiles waren op).
Ik koop meeste drogisterij artikelen en luiers bij kruidvat. Best veel punten gespaard. Ik ga denk ik een fotobon bestellen daarvoor.