Hoe vaak poept jouw kat..?

15-09-2008 21:24 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze kan er dan ook nog wel bij...

Maar even serieus: de mijne ( ik heb er drie) poepen voor mijn gevoel de hele dag door. Die kattenbak van ons is na twee dagen al volgekakt! Een poepschep voldoet niet echt, want stinken doet het toch wel.

- laatst had één van de katten midden op het tuinpad gepoept..ik liep er zomaar doorheen met mijn teenslipper....

Hoe doen jullie dit???

wat doe ik met de poep van mijn kat?

Totaal aantal stemmen: 33

ik schep het er elke dag uit. (52%)
ik laat het lekker liggen (15%)
hij/zij poept gelukkig iin de tuin van de buren. (33%)
RC lijkt wel wat duurder, maar ze eten er minder van én je hebt minder kattenbakgrit nodig... en bijv wiskas is niet zo heel goed en dat geeft een verhoogde kans op problemen met hun spijsvertering en blaas en zo -> hogere dierenartskosten .
Bij mij kotsen ze zo'n grasbal weer uit...mmmm laat ik het niet over kattenkots hebben, want daar zou ik ook wel een topic over kunnen vullen.

Xander, ik heb geen afzuigkap! Maar 't is wel een goed idee, vind ik.
Ik vind RC errug duur, hoor. Poeh, hey. Dat One heb ik ook wel eens gehad, en lusten ze graag.
quote:tangerine schreef op 15 september 2008 @ 22:11:

RC lijkt wel wat duurder, maar ze eten er minder van én je hebt minder kattenbakgrit nodig... en bijv wiskas is niet zo heel goed en dat geeft een verhoogde kans op problemen met hun spijsvertering en blaas en zo -> hogere dierenartskosten .

Ja dat is waar.

Kat vroeger kreeg blaasgruis zoooo zielig.....

Ga toch eens kijken naar ander duurder voer.....
Eén van de poezen vindt brokjes wèl lekker. De andere twee zijn te veel in de watten gelegd, vermoed ik.
Een kat met smaak dus.... heel goed!

Mijn kat doet ook altijd zo theatraal op de kattenbak.... Veel herrie, pootjes altijd uitschudden buiten de bak zodat alles eruit ligt, en dan pas graven buiten de bak,over de kale vloer. Net alles uitgeschud en er dan weer in lopen en weer uitschudden, grrrrrrrrr
Mijn katten gaan gemiddeld 1x per dag voor de grote boodschap. Wij scheppen tweemaal per dag alles schoon én ze krijgen Royal Canin brokjes. Ze stinken nu bijna niet meer.

Oh ja, Royal Canin is duur in aanschaf, maar gaat wel een stuk langer mee, omdat ze er niet zoveel van (hoeven te) eten...
quote:sweety32 schreef op 15 september 2008 @ 22:10:

[...]

Ja maar dan neemt die bak 5 gaspitten in beslag...ook lastig Zet er dan maar een campinggaskooktoestelletje (wauwww! mooi galgjewoord) naast...kan je tóch koken katten gaan boven alles hè?
1 of 2 x per dag, en ga weer terug naar Royal Canin. Scheelt toch een hoop in stank en dat is me dat extra geld wel waard.;-)
Lekker goedkoop kattenvoer geven en buiten laten poepen. Iedereen gelukkig.
Hahahahah, ik weet het niet. Ik hou het niet bij. Weet wel dat er altijd even een kat tegelijk als mij naar de wc gaat. Doen plassen ..............

Zit ik zo stom tegen een koppie aan te kijken die uit de kattenbak steekt. Wel altijd gezellig met zijn allen naar de toilet . Weet niet waarom ze dan ook moeten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Echt tijd voor een (huis)dierenpijler... jeeeemig 6 kattentopics of zo op een dag.... ..... ben bijna op punt van 'niet meer naar overige'.....
quote:Zamirah schreef op 15 september 2008 @ 22:13:

Ik vind RC errug duur, hoor. Poeh, hey. Dat One heb ik ook wel eens gehad, en lusten ze graag.One is een stuk betaalbaarder en het eindresultaat stinkt een stuk minder dan een whiskas of zo. RC lijkt me ook niet te doen met drie katten. Toen we er nog een hadden deden we er wel bijna 2 maanden mee. Maar helaas de kater vreet dat in bijna 2 weken weg.
Ja die katers he?

Ik heb 2 poezen en 1 kater dus reken altijd maar op 5

Tjees wat kan die (vr)eten!

En het moet er tocg weer uit he...blijkbaar...

Maar wat hebben ze tegen de tuin van de buurman?? (geintje)
tocg=toch
Hier wordt door 1 kat aangekondigd dat ze een grote boodschap wil doen. Mauwend naar de deur lopen, en mij zeer vragend aankijken. (vaak 's avonds en dan mogen ze er niet meer uit) Dus gaat madam kwaad op de bak. Nummer 2 gaat elke nacht op de bak voor de grote boodschap en nummer 3 slaapt 's nachts en gaat pas overdag ergens in het struikgewas zijn grote boodschap doen.

Maar ze poepen dus allemaal maar 1 keer per dag.

Ze eten trouwens brokjes van Hill's, ik haal 10 kg per keer (¤55) en daar doen we ruim 2 maanden mee. Daarnaast delen ze vrijdagsavonds 1 kuipje blikvoer van de aldi. Whiskas blieven ze niet meer nu het gestoomd wordt!

Heb ze weleens (krap in het geld) goedkope brokken gegeven maar daar raakten ze van aan de racekak en gingen ze wel 5 keer op een dag op de bak!
Ik heb vandaag ONE gekocht, om maar eens te beginnen.
En zamirah?? Wat vinden ze er van??
Duh, de mijne poept niet meer. Ik kijk uit naar het moment dat hij dat weer gaat doen.

Ik heb een kattenbak staan, die hij nu niet gebruikt, alleen voor af en toe een plas. "Vroeger" ging hij twee keer per dag naar buiten, om in de tuin van de buren te poepen . Haar tuin wordt door meerdere katten uit de buurt als toilet gebruikt, ze vindt het goed.
Voer wel t best ommengen in een paar dagen, voor de darmen.

Daarnaast mogen supermarkten geen goed/premium kattenvoeding verkopen, dus in ONE zal minder rotzooi zitten, waardoor ze minder stinken, maar de voedingswaarde is nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

Pak anders Prins kattenvoer. Is een zeer goede prijs/kwaliteit verhouden en nog belangrijker!! : in supermarktvoeders zit niet de urineverzurende stof die katten nodig hebben! In premium voeders wel. Anders zit je straks met struviet en dan heb je EN een dierenartsrekening EN moet ze haar leven lang op t DURE dierenartsvoer. Beter voorkomen dan genezen.
O, wat een goeie tips lees ik hier!

Eentje vindt One erg lekker, de tweede maar zozo, en de derde ( nota bene een aanloopkat) haalt zijn neus er voor op. Ik vind het eigenlijk wel een goed advies van dat premium voer. Misschien dat ik morgen toch maar eens naar de dierenspeciaalzaak ga...

Natuurlijk moest ik vandaag weer de kattenbak compleet verschonen! Brrr....
Waar verkopen ze Prins, Loekiepoekie?
Ik heb Royal Canin, maar ze stinken echt hoor! En ze poepen ook veel. Als ik het er niet uitschep kunnen ze na een paar dagen niet meer lopen zo vol ligt het. En ik heb er 2. En er staat ook nog een andere bak maar daar willen ze alleen maar af en toe op plassen, soms ook een hele week niet. Rare beesten..
Prins is gewoon bij dierenspeciaalzaken te krijgen. (ik heb bij PetsPlace gewerkt en wij hadden t iig gewoon in het assortiment.) Verschillende soorten verkrijgbaar ook voor katten die struviet hebben (gehad) e.d.

Daarnaast kun je eens vragen of de kattenversies van t voer ook in grotere verpakkingen verkrijgbaar zijn. (van de prins hadden wij nooit, want dat verkocht bij ons niet, RC grote zakken op bestelling) Hoe groter de zak hoe voordeliger per kilo!
Okay, dankje. Wat is struviet trouwens precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven