Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Iskeli schreef op 23 augustus 2015 @ 01:53:

Ik woon niet in Nederland, kom al jaren daar in dezelfde grote supermarkt. Gebruik de zelfscan, nooit problemen gehad daarmee. Tot afgelopen week, stond ik bij de betaalmachine.. Gaat er opeens een loeiend alarm af, compleet met rood zwaailicht op de machine zelf. Schrok me wild, en een kindje vroeg aan (waarschijnlijk) haar moeder wat er gebeurde. Antwoord die muts keihard: ja die mevrouw heeft gestolen! Iedereen kijken naar mij, ik wist niet wat ik moest doen. Uiteindelijk kwam er een medewerker aan en vertelde, bijna fluisterd zodat alleen ik het kon horen, dat het een steekproef was. Ik moest meelopen naar de klantenbalie en alles werd overnieuw gescanned. Voelde me toch lichtelijk voor lul staan op z'n zachts gezegt! Heb gevraagd of het nou echt nodig was, dat alarm, en wat ze ervan vonden dat ik voor dief werd uitgemaakt dankzij die heisa. Maar daar konden ze niks aan doen, zo werkte dat systeem nu eenmaal, en zo vaak deden ze geen steekproef dus waarschijnlijk was dit de eerste en laatste keer dat het systeem mij eruit pikte Ik heb die controle gehad met mijn kerstboodschappen, ging nog 2x mis ook (scanner was opeens alle boodschappen weer kwijt aan het einde) dus 3x hele zooi opnieuw moeten scannen. Toen hebben twee medewerkers wel heel netjes meegeholpen de tasjes in te pakken.
Ik erger me aan kassa medewerkers die vragen of ik een bon wil en hem dan sowiso geven, ook al zeg ik dat ik hem niet mee hoef
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:Iskeli schreef op 23 augustus 2015 @ 01:53:

Antwoord die muts keihard: ja die mevrouw heeft gestolen!

Ik zou me ook wezenloos schrikken, maar hier had ik toch echt iets van gezegd.

Hoe intens dom moet je zijn om zoiets tegen je kind te zeggen, midden in een drukke winkel.

Wat zijn sommige vrouwen toch dozen, bah.
quote:04012016 schreef op 23 augustus 2015 @ 06:56:

Ik erger me aan kassa medewerkers die vragen of ik een bon wil en hem dan sowiso geven, ook al zeg ik dat ik hem niet mee hoefIk neem de bon altijd mee. Een kennis die dat voorheen niet deed werd een keer aangehouden in een andere winkel op verdenking van diefstal, was nog een hele toestand.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 23 augustus 2015 @ 09:08:

[...]

Ik neem de bon altijd mee. Een kennis die dat voorheen niet deed werd een keer aangehouden in een andere winkel op verdenking van diefstal, was nog een hele toestand.Het gaat bij mij vaak om dingen als een broodje voor het werk of een pak melk o.i.d. voor die boodschappen vind ik het vrij zonde van de kassa rol. Ga daarna ook nooit andere winkels in. Als ik dit wel wil neem ik idd ook de bon mee
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:Taralina schreef op 23 augustus 2015 @ 01:25:

[...]

Dat vind ik wel een logische reactie. Of 2x 1/2 cup. Zo moeilijk is dat toch niet?

Tuurlijk is dat logisch. 4 x 1/4 maakt ook 1. Of 2 x 1/4 + 1 x 1/2 maakt 1. 3 x 1/3 maakt 1.

Ik vind het alleen onlogisch dat het rijtje van 1//4, 1/3, 1/2, gevolgd wordt door 2/3 en niet: 1/1.

Daar reken ik niet op als ik een set maatcups koop en je ziet het pas als je het uitgepakt hebt .

Ik vond de reactie van de Aldi flauw en naast het punt wat ik maakte.
ik heb een setje cups met gewoon 1, 1/2, 1/3 en 1/4.

Voor de kleinere hoeveelheden heb ik maatschepjes.

Natuurlijk kun je 2 keer 1/2 doen om een heel te krijgen, maar ik weet niet beter dat in zo'n setje gewoon 1 cup hoort te zitten. Het is net zoiets dat je een maatkan koopt die maar tot 750 ml gaat. Dat hoort in mijn beleving tot een liter. (hoewel ik ook een klein maatbekertje heb tot 250 ml)
Dat is toch ook het gemak van die cups? Dat je voor 1 cup gewoon die grote 1 cups cup kan gebruiken. En niet dat je 1/3 moet vullen en dan nog eens 2/3 om er 1 cup van te maken.

Beetje flauw inderdaad.
quote:lotus77 schreef op 22 augustus 2015 @ 22:36:

[...]

Ja, er zijn inderdaad mensen die het idee van "persoonlijke ruimte" niet lijken te kennen. Vandaag ook een oudere dame die meerdere malen tegen me aan knalde in de rij. Zelfs toen had ze het benul niet om ff wat meer afstand te houden. Het hielp pas toen ik mij heel chagrijnig omdraaide toen ze voor de zesde keer langs mijn billen veegde bij een beweging.

Ik had namelijk een compleet goddeloos metal t-shirt aangedaan eerder vandaag omdat ik zag dat er Jehova's of Evangeliërs of wat dan ook in mijn wijk aan het aanbellen waren. Ik was van plan open te doen en op hun vraag of ik Jezus kende te melden dat wij satanisten waren, gewoon om te kijken of dat hielp. Als ik God wil zoeken vind ik hem zelf wel. Maar ik dwaal af.

Nadat ik me omdraaide gingen haar ogen direct vrij geschrokken naar beneden en ze heeft niet meer aan mijn billen gezeten. Maar goed, lijkt me geen algemeen toepasbare oplossing, dit. Niet iedereen heeft t-shirts met rottende lijken in de kast hangen denk ik zo.

Zo heb ik jaren als ik naar een verjaardag moest bij gereformeerde familie uit principe altijd een broek aan gedaan.

En dan varieerde ik tussen mijn Iron Maiden t-shirt met Eddie groot op de voorkant of mijn Alice Cooper met een strop om zijn nek t-shirt.
668, the neighbour of the Beast
Zakdoek, kan het niet zijn dat het een verkeerd artikel is geweest? Dat die 1 cup er wel in hoort, maar er niet in zit? Want mij lijkt het ook enorm raar dat deze er niet bij zit
quote:04012016 schreef op 23 augustus 2015 @ 12:45:

Zakdoek, kan het niet zijn dat het een verkeerd artikel is geweest? Dat die 1 cup er wel in hoort, maar er niet in zit? Want mij lijkt het ook enorm raar dat deze er niet bij zitJa dat kan ook, al paste het wel keurig in elkaar en in de voorgevormde plastic verpakking. Ik weet het niet en gezien de reactie van het Aldi Contact Centrum zal ik er ook wel nooit achter komen.
quote:jennie77 schreef op 21 augustus 2015 @ 17:32:

Mag de HEMA ook

Ik zeg tegen man zo ben je nu aan de buurt,Zegt hij heel droog ja volgens mij heeft ze haar tampon scheef zitten vandaag.Vond ze niet zo grappig volgens mij Nou ja, dat zeg je toch niet! Misschien hier op het forum, maar toch niet als mannelijke klant tegen een cassiere. Ik ben met je eens dat je alleen bij de Hema mag komen werken als je ongemotiveerd bent, maar zo'n opmerking vind ik heel raar. Ik snap dat ze dat niet grappig vond.
Alleen kalmte kan ons redden.
TVP.

Momenteel geen ergernissen hier, ben net terug van vakantie... Komende week beginnen de boodschappenrondes weer!
Time spent with a cat is never wasted
quote:Marels schreef op 23 augustus 2015 @ 12:43:

[...]

Zo heb ik jaren als ik naar een verjaardag moest bij gereformeerde familie uit principe altijd een broek aan gedaan.

En dan varieerde ik tussen mijn Iron Maiden t-shirt met Eddie groot op de voorkant of mijn Alice Cooper met een strop om zijn nek t-shirt.Hahaha Eddie is ook cool idd!
Vandaag juist een leuke gebeurtenis in de supermarkt: We organiseerden een Picknick en ik moest op de valreep nog wat dingetjes halen. Het was er megadruk en ik was blij dat ik eindelijk alles in de kofferbak had gestouwd zodat ik gauw weg kon (had een krap tijdschema).

Breng nog even de kar weg, komt er een vrouw op me af: "Ik stond achter u bij de kassa en u had toch een flesje Koffiemelk? Deze is tussen mijn spullen gekomen en staat nu dus nog bij de kassa" Vond het heel attent. En aangezien we de picknick ergens buiten in de vrije natuur hadden had ik ook niet snel iets bij buren kunnen lenen oid.

Moest wel weer terug die drukke winkel in, maar goed.

Had trouwens vandaag nog meer mazzel op dat vlak. Haalde vanavond nog wat milkshakes bij de snackbar, komt de medewerkster me achterna met twee briefjes van twintig. Waren uit mijn broekzak gevallen toen ik mijn telefoon eruit had gehaald.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Zeg Vera, het is dus NIET de bedoeling dat we hier een beetje positief gaan zitten doen hè?
Nee hoor, inderdaad heel attent van die mensen
Idd Lotte, je hebt wel gelijk hoor. Daarom nog een kleine aanvulling:

Hier gaat de supermarkt op zondag om 12 uur open. Ik kwam om 2 minuten over twaalf het parkeerterrein op rijden; Vol! Was stomverbaasd. Zo megadruk. Is dat bij jullie ook zo?

Is toch wel een van de laatste plekken waar je wilt zijn op zo'n zonovergoten zondagmiddag? Of iedereen was de dag daarvoor de helft vergeten (net als ik).. Maar dan nog.

Waren zelfs een stuk of vijf van die opgeschoten pubers die er heerlijk hun gemak van namen en zich in de koffiehoek hadden verzameld. Leuke hangplek, het houdt ze van de straat, dat dan weer wel.
Nee joh Vera, ik maakte maar een grapje hoor.

En... ik vind het heerlijk om op zondag naar de supermarkt te gaan.

Oók als het mooi weer is.

Ik hou van supermarkten.

Ik ben altijd al vreemd geweest.
quote:Vera8 schreef op 23 augustus 2015 @ 19:40:

Vandaag juist een leuke gebeurtenis in de supermarkt: We organiseerden een Picknick en ik moest op de valreep nog wat dingetjes halen. Het was er megadruk en ik was blij dat ik eindelijk alles in de kofferbak had gestouwd zodat ik gauw weg kon (had een krap tijdschema).

Breng nog even de kar weg, komt er een vrouw op me af: "Ik stond achter u bij de kassa en u had toch een flesje Koffiemelk? Deze is tussen mijn spullen gekomen en staat nu dus nog bij de kassa" Vond het heel attent. En aangezien we de picknick ergens buiten in de vrije natuur hadden had ik ook niet snel iets bij buren kunnen lenen oid.

Moest wel weer terug die drukke winkel in, maar goed.

Had trouwens vandaag nog meer mazzel op dat vlak. Haalde vanavond nog wat milkshakes bij de snackbar, komt de medewerkster me achterna met twee briefjes van twintig. Waren uit mijn broekzak gevallen toen ik mijn telefoon eruit had gehaald.Gevalletje meer kopen dan dat de bedoeling was?
quote:Lotte35 schreef op 23 augustus 2015 @ 20:22:

Nee joh Vera, ik maakte maar een grapje hoor. weet ik

En... ik vind het heerlijk om op zondag naar de supermarkt te gaan.

Oók als het mooi weer is.

Ik hou van supermarkten.

Ik ben altijd al vreemd geweest. Noem het maar vreemd, moet altijd wel om je lachen. Jij hebt het ergeren tot een ware kunst verheven, heerlijk!

Was ik vandaag eens in een geduldige bui, dus bleef ik braaf achter die mevrouw aan drentelen die met haar nogal omvangrijke achterwerk, haar buggy en haar trekmandje het hele gangpad in beslag nam. Ik zuchtte niet, ik rolde niet met mijn ogen, helegaar niks. Volkomen zen was ik. Draait ze zich ineens om en zegt met vuurspuwende ogen: "JE KAN OOK EVEN VRAGEN HE??? OF IS DAT TE MOEILIJK!!!"

Bij de kassa stond ze achter mij, en toen heb ik voor straf nog wat extra zen in de strijd geworpen bij het afrekenen en inpakken. En ja hoor, daar ving mevrouw aan te zuchten en met haar ogen te rollen . Ik denk niet dat ze mijn 'boodschap' begreep, maar ik had stiekem heel veel lol in mijn eentje.
Mijn supermarktergenis van de week: ik liep rustig de supermarkt in op een voor mij ongewoon tijdstip en ik wist meteen weer waarom ik meestal een uur later boodschappen doe, want het was druk en iedereen erg ongeduldig. Vooral die ene mevrouw die me duwde en PARDOOOON in mijn nek riep. Rustig even vragen "Mag ik er even langs" zonder duwen was sneller gegaan, want dan was ik opzij gestapt zonder dat ik mijn evenwicht verloor en weer op beide voeten moest zien te komen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 23 augustus 2015 @ 20:37:

"JE KAN OOK EVEN VRAGEN HE??? OF IS DAT TE MOEILIJK!!!" Dus jij: 'Goed dan, hoe komt u aan die enórme batterij reet bilpartij?'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven