Entertainment alle pijlers

Zomergasten 2015

25-07-2015 18:36 167 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor de liefhebbers, en alle anderen zondag 26 Juli start een nieuwe reeks Zomergasten

met als presentator Wilfried de Jong.

NPO ned 2 . 20.15

Gasten:

26 Juli: Ahmed Aboutaleb. Burgervader Rotterdam

02 Augustus: Peter Buwalda. Schrijver

09 Augustus: Simone van Saarloos. Filosoof

16 Augustus: Adriaan Geuze. Architect/ Ingenieur

23 Augustus: Annejet van der Zijl. Schrijver/ Biograaf

30 Augustus: Damiaan Denys. Psychiater/ Filosoof

Ik heb er zin an !!.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik ben bij Jip en Janneke afgehaakt. Wat een moeilijk gedoe, het zijn kinderboeken hoor.

Ben overigens nog steeds bezig in het boek van Peter Buwalda, naar aanleiding van zijn uitzending. Best een aardig boek maar wel wat langdradig.
Vanavond weer! Ik ben vol verwachting, de gast zegt zelf: een avond over de kracht van het verhalen vertellen. Klinkt goed.

En de keuzefilm is alvast prachtig.
quote:toedoedelatoe schreef op 18 augustus 2015 @ 11:41:

Ik ben bij Jip en Janneke afgehaakt. Wat een moeilijk gedoe, het zijn kinderboeken hoor.

Ben overigens nog steeds bezig in het boek van Peter Buwalda, naar aanleiding van zijn uitzending. Best een aardig boek maar wel wat langdradig.

Kan ik me voorstellen ja. Ik heb het geluisterd in de auto, toen ik tijdelijk anderhalf uur moest reizen voor mijn werk (enkele reis). Maar toen was ik wel blij dat ik het niet zelf hoefde te lezen.

Maar toch: ik blijf het een prachtig boek vinden. Ook het einde.
Leuke aflevering tot nu toe
Minste aflevering tot nu toe, als je het mij vraagt. Zo'n aflevering waarvan je weinig tot niets leert.
Liever elitair dan een pauper!
Leuke vrouw om te zien. Ze is 53!

Zou je niet zeggen.
Leuke intelligente vrouw. Verademing na dat onbegrijpelijke geneuzel van die Roos (heette ze Roos?)
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ze is ouder dan ik, maar het beeld dat ze schetst van de tijd waarin ze opgroeide, herken ik volledig. Evenals hoe ze daar zelf in stond. Leuk!
Ik durf het bijna niet te zeggen maar....lastig dat ze de rrrr niet kan zeggen. Bwood?
Wel leuke vrouw. Ben het niet eens met haar analyse van het fenomeen Pim.
quote:EvyBlissy schreef op 23 augustus 2015 @ 20:58:

Leuke intelligente vrouw. Verademing na dat onbegrijpelijke geneuzel van die Roos (heette ze Roos?)Als je niet verder komt dan 'Lelijk is stom want het is niet mooi' dan is het ook niet moeilijk om begrepen te worden, natuurlijk. Maar dat betekent nog niet dat je dan intelligent bent.
Heb je weleens iets van haar gelezen, Kalliope? Ze is echt wel intelligent. En ze schrijft erg mooi, vind ik.
Ontzettend leuk om te zien.

Ook wel chemie tussen deze 2.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja, spannend, maar als toeschouwer. Je leeft de spanning van een ander, zonder zelf risico te lopen.
Hier ga ik van huilen.......
quote:hebjehaarookweer schreef op 23 augustus 2015 @ 21:20:

Heb je weleens iets van haar gelezen, Kalliope? Ze is echt wel intelligent. En ze schrijft erg mooi, vind ik.

Nee nog niet, maar ik heb goede verhalen gehoord over de door haar geschreven biografieën, dus het staat op mijn lijstje. Ik geloof ook best dat het een bovengemiddeld intelligente vrouw is hoor, maar nu heb ik vooral het gevoel dat ik naar Linda's Zomerweek aan het kijken ben.

Ligt wellicht ook aan De Jong, die weer eens laat zien totaal ongeschikt te zijn voor dit programma. Hij kan leuk klessebessen en lachen, maar ik hoop dat er volgend jaar eindelijk weer eens iemand aan bod komt die wat... intellectueler is - die de diepte in kan gaan en niet zoveel laat liggen.
Ademloos
quote:Kalliope schreef op 23 augustus 2015 @ 21:28:

[...]

Nee nog niet, maar ik heb goede verhalen gehoord over de door haar geschreven biografieën, dus het staat op mijn lijstje. Ik geloof ook best dat het een bovengemiddeld intelligente vrouw is hoor, maar nu heb ik vooral het gevoel dat ik naar Linda's Zomerweek aan het kijken ben.

Ligt wellicht ook aan De Jong, die weer eens laat zien totaal ongeschikt te zijn voor dit programma. Hij kan leuk klessebessen en lachen, maar ik hoop dat er volgend jaar eindelijk weer eens iemand aan bod komt die wat... intellectueler is - die de diepte in kan gaan en niet zoveel laat liggen.Mee eens, ik hou van een zomergast die de nostalgie van zijn / haar jeugd en het vertrouwde wereldje durft overstijgen.
Wat is de kans: twee afleveringen achter elkaar Annie MG.
Het hoeft natuurlijk ook geen bovengemiddeld intelligente vrouw te zijn voor een interessante aflevering. Wat ze zelf zegt , mensen vertellen hun verhaal aan haar, dat is haar kracht. Trouwens, hoe meet je dmv een televisie-uitzending of intelligentie bovengemiddeld is?
Dit fragment is erg leuk!
quote:pinta schreef op 23 augustus 2015 @ 22:03:

Wat is de kans: twee afleveringen achter elkaar Annie MG.Ook al twee keer de Rolling Stones dit seizoen.
Haha! Ik ben oud....
Beetje armoede als je 2 x Mick Jagger laat zien.
Ik heb Sonny Boy van haar gelezen en dat vond ik ademloos goed.

Nu heb ik zin om in een keer al haar andere boeken te bestellen. En zeker haar nieuwe/nieuwste boek over die puissantrijke vrouw in New York.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven