Ergernissen in de supermarkt 2

16-08-2015 16:24 2981 berichten
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic

Hier het oude topic Ergernissen in de supermarkt 1

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Pigwidgeon, dat klinkt als een gevalletje 'angstig en verkrampt'. Helaas herken ik dat van mezelf, uit een periode dat ik nogal onder (geld)stress stond. Ik was veel achterdochtiger in die periode, wantrouwde winkels en personeel veel meer dan nu en als er iets misging zoals dit dacht ik meteen 'zie je wel, ze proberen me erbij te naaien' waarbij ik als reactie helemaal in de vechtmodus ging en inderdaad meteen mijn gelijk begon te halen. Edit: zo'n situatie waarbij de prijs nagekeken moest worden, heb ik ook wel eens gehad. Vond ik toen ook reuze bedreigend en beledigend. Hallo, geloof je me niet? Het staat er toch echt! En dan de angst dat ik toch in het ongelijk zou worden gesteld door die winkel, terwijl ik verdikkie toch echt goed had gekeken, en de 'wetenschap' dat ze het toch wel naar hun hand zouden proberen te zetten... ik fokte mezelf helemaal op.

Dat werkt natuurlijk vaker wel dan niet nogal contraproductief en bovendien werd ik er inderdaad niet geliefder op. Het was ook voor mijzelf stressvol en vermoeiend, ik kwam na zo'n sessie altijd uitgeput thuis en zal vol ergernis over alle mensen die me tijdens zo'n tafereel hoofdschuddend hadden nagekeken. Ik had toch gelijk of niet soms? Na een paar jaar therapie en een aantal veranderingen in m'n leven kan ik de caissière nu weer vol vertrouwen tegemoet lachen als zoiets gebeurt, en het rustig afwachten.

Ik heb altijd wel met zulke krampies te doen, dat moet voor hen toch ook niet leuk zijn, denk ik dan. Ik ga er maar vanuit dat niemand voor z'n lol zo'n helleveeg is. Maar gezellig is anders, ja.

Misschien is dat ook wel de 'logica' van bitse bejaarden die je aan de kant beuken. De jeugd is natuurlijk vrij assertief en maakt niet meer automatisch ruim baan voor (het sterk toenemend aantal) ouderen. Misschien zijn ze wel bang om tekort gedaan te worden en weten ze geen andere manier om dat te uiten dan héél erg van zich af te bijten. Aanval is de beste verdediging enzo.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
quote:ZusterPetronella schreef op 24 augustus 2015 @ 23:33:

Pigwidgeon, dat klinkt als een gevalletje 'angstig en verkrampt'. Helaas herken ik dat van mezelf, uit een periode dat ik nogal onder (geld)stress stond. Ik was veel achterdochtiger in die periode, wantrouwde winkels en personeel veel meer dan nu en als er iets misging zoals dit dacht ik meteen 'zie je wel, ze proberen me erbij te naaien' waarbij ik als reactie helemaal in de vechtmodus ging en inderdaad meteen mijn gelijk begon te halen. Edit: zo'n situatie waarbij de prijs nagekeken moest worden, heb ik ook wel eens gehad. Vond ik toen ook reuze bedreigend en beledigend. Hallo, geloof je me niet? Het staat er toch echt! En dan de angst dat ik toch in het ongelijk zou worden gesteld door die winkel, terwijl ik verdikkie toch echt goed had gekeken, en de 'wetenschap' dat ze het toch wel naar hun hand zouden proberen te zetten... ik fokte mezelf helemaal op.

Dat werkt natuurlijk vaker wel dan niet nogal contraproductief en bovendien werd ik er inderdaad niet geliefder op. Het was ook voor mijzelf stressvol en vermoeiend, ik kwam na zo'n sessie altijd uitgeput thuis en zal vol ergernis over alle mensen die me tijdens zo'n tafereel hoofdschuddend hadden nagekeken. Ik had toch gelijk of niet soms? Na een paar jaar therapie en een aantal veranderingen in m'n leven kan ik de caissière nu weer vol vertrouwen tegemoet lachen als zoiets gebeurt, en het rustig afwachten.

Ik heb altijd wel met zulke krampies te doen, dat moet voor hen toch ook niet leuk zijn, denk ik dan. Ik ga er maar vanuit dat niemand voor z'n lol zo'n helleveeg is. Maar gezellig is anders, ja.

Misschien is dat ook wel de 'logica' van bitse bejaarden die je aan de kant beuken. De jeugd is natuurlijk vrij assertief en maakt niet meer automatisch ruim baan voor (het sterk toenemend aantal) ouderen. Misschien zijn ze wel bang om tekort gedaan te worden en weten ze geen andere manier om dat te uiten dan héél erg van zich af te bijten. Aanval is de beste verdediging enzo.

Misschien deed ze inderdaad daarom zo aanvallend, zag ze het als een persoonlijke aanval dat ik haar niet op haar woord die korting wilde geven. Ik nam al aan dat het voor zichzelf sprak dat ik dat moest controleren. Niet dus. Zal vast wel een reden voor zijn omdat zoals jij zei niemand voor zijn lol zo is. Overigens geef ik liever zonder gedoe die korting hoor, ben ik sneller klaar, maar denk dat baas daar niet zo blij mee is

Had gister een rotdag en dan ook nog afgesnauwd worden was reden om hier te spuien. Beter hier dan tegen haar!
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Klopt helemaal.

Maar ik wordt er bij mijn ah ook wel eens flauw van dat op woensdag de bonusaanbiedingen van vorige week nog hangen.
quote:Azuri29 schreef op 24 augustus 2015 @ 23:13:

[...]

Ze verdienen er extra geld mee. Ik heb ook een tijdje een bonuskaart gebruikt voor een oppas die een bijbaantje bij de AH had. Ze krijgen een percentage van het gescande bedrag dacht ik.

..

Nee hoor, dat klopt niet. In het verleden was er ergernis bij klanten als ze hun bonuskaart vergeten waren, dat ze als vaste klant niet de korting kregen.

Nu ligt er bij elke kassa een bonuskaart van AH zelf, zodat de cassière toch de korting voor de klant kan berekenen als deze zijn eigen bonuskaart is vergeten.

Deze kaart is natuurlijk niet persoonsgebonden, dus via deze kaart krijg je ook geen persoonsgebonden aanbiedingen via internet.
quote:Starshine schreef op 25 augustus 2015 @ 12:59:

Klopt helemaal.

Maar ik wordt er bij mijn ah ook wel eens flauw van dat op woensdag de bonusaanbiedingen van vorige week nog hangen.Dat vind ik ook heel vervelend, maar AH is dan de moeilijkste niet. Als na controle blijkt dat er inderdaad nog een oude bonusreclame bij staat, betaal je ook dat bedrag.
quote:mary57 schreef op 25 augustus 2015 @ 13:07:

[...]

Nee hoor, dat klopt niet. In het verleden was er ergernis bij klanten als ze hun bonuskaart vergeten waren, dat ze als vaste klant niet de korting kregen.

Nu ligt er bij elke kassa een bonuskaart van AH zelf, zodat de cassière toch de korting voor de klant kan berekenen als deze zijn eigen bonuskaart is vergeten.

Deze kaart is natuurlijk niet persoonsgebonden, dus via deze kaart krijg je ook geen persoonsgebonden aanbiedingen via internet.

Wanneer je werkt bij de AH krijg je als je boodschappen doet een percentage (korting) terug op je rekening, van je totale boodschappen. Dit wordt samen met je loon overgemaakt en gaat idd via je bonuskaart.

Ik weet dit omdat ik er heb gesolliciteerd en ze legde het systeem uit.
Just keep swimming
quote:mary57 schreef op 25 augustus 2015 @ 13:07:

[...]

Deze kaart is natuurlijk niet persoonsgebonden, dus via deze kaart krijg je ook geen persoonsgebonden aanbiedingen via internet.Als de kassajongen zijn eigen kaart gebruikt, verdient hij er wel degelijk ook geld mee. En de klant krijgt korting.
quote:Azuri29 schreef op 25 augustus 2015 @ 13:14:

[...]

Als de kassajongen zijn eigen kaart gebruikt, verdient hij er wel degelijk ook geld mee. En de klant krijgt korting.En dan haalt hij die kaart elke keer uit zijn broekzak? En er is niemand die dat meldt?
quote:MyZand schreef op 25 augustus 2015 @ 13:13:

[...]

Wanneer je werkt bij de AH krijg je als je boodschappen doet een percentage (korting) terug op je rekening, van je totale boodschappen. Dit wordt samen met je loon overgemaakt en gaat idd via je bonuskaart.

Ik weet dit omdat ik er heb gesolliciteerd en ze legde het systeem uit.Ja, dat klopt. Maar die bonuskaart staat geregistreerd op naam van het personeelslid, dus dat is niet zo moeilijk om te achterhalen. Ik kon ook geen boodschappen doen met de bonuskaart van mijn zoon.
Vind de ah het dan niet gek dat de 18-jarige kassajongen dagelijks voor honderden euro's boodschappen doet?

Vroeger of later komt dat toch uit.
Er zit een maximum aan
Just keep swimming
Mijn oppas had geloof ik 3 kaarten die hij mocht verdelen onder bijv ouders, buren etc om te stimuleren dat er mensen naar de AH kwamen. Ik kreeg er eentje omdat hij wist dat ik eigenlijk alles bij de AH haal. En ik vond het geen probleem om hem daarmee aan een extra zakcentje te helpen.
quote:ZusterPetronella schreef op 24 augustus 2015 @ 22:16:

[...]

Ik heb iemand gekend die kip 'knipte', gewoon met een schaar (wel een speciale schaar die nergens anders voor werd gebruikt). Maar dat gaat me dan ook weer te ver, met de warrigheid van mijn vent is het bovendien een kwestie van tijd voor er kip eindigt op zijn schuurpapier (want hoezo ligt die schaar bij de afwas, ik heb hem toch nodig?) - of de schuurpapierkorrels op de kip.Tip voor u, zuster: de Tupperware schaar! Die bestaat uit twee helften die je uit elkaar kunt halen en dus kraakhelder kunt afwassen! Ik kan helaas geen plaatjes plakken, maar google maar eens op Tupperware schaar. Gelijk een goede reden om een gezellige party te organiseren!
Alleen kalmte kan ons redden.
quote:doemediema schreef op 25 augustus 2015 @ 15:20:

[...]

Tip voor u, zuster: de Tupperware schaar! Die bestaat uit twee helften die je uit elkaar kunt halen en dus kraakhelder kunt afwassen! Ik kan helaas geen plaatjes plakken, maar google maar eens op Tupperware schaar. Gelijk een goede reden om een gezellige party te organiseren! Gewoon een wildschaar gebruiken.

verba volant, scripta manent.
Ik werd vandaag bijna onthoofd door rondrennende krijsende kinderen met kinderkarretjes waar zo'n irritante vlag aan vastzit. Nu ben ik niet zo groot en dat op hol geslagen projectiel ramde bijna die gehele vlag dwars door mijn hoofd omdat hij plotseling omkeerde. Ik kon nog net op tijd die vlag vastgrijpen om te voorkomen dat ik de rest van mijn dag in het oogziekenhuis kon doorbrengen. En er kon geen sorry vanaf, dat jongetje zal toch zeker 8 jaar oud geweest zijn.

Vader die ergens op zijn dooie gemak met zijn eigen kar liep rond te neuzen, zag het vanaf een afstand gebeuren en zei droog (zonder mij een blik waardig te keuren): je hebt toch zeker wel je rijbewijs?

Ik erger me niet snel, maar dit... wat een lamzak van een vader.
Ergernis van vandaag:

Net na de ingang van de winkel ging een vrouw stilstaan om uitgebreid haar boodschappenlijstje te inspecteren. Ik liep achter haar de winkel in en moest dus ook gelijk "op de rem", anders zou ik tegen haar aan botsen.

Na een luide 'Pardon!' ging ze verbaasd aan de kant.
Ik stond net wel even met stoom uit mijn oren bij de servicebalie van AH. Komt er een oud mensje aan met een verlept bosje rozen. Ze had ze afgelopen zaterdag gekocht en ze hingen nu al op half 7, dat heb ik zelf ook al een paar keer gehad dat ze na 2 dagen verlept waren en ik ga er ook altijd mee terug. Het meisje achter de balie gaat een nieuwe bos voor die mevrouw pakken, terwijl ze wegliep stonden er 2 "stoere" meiden van een jaar of 17 naast die mevrouw en zeiden, tsja oma dan moet je ze wel in het water zetten he dan verleppen ze niet, zeker Alzheimer.... Die mevrouw was helemaal verbouwereerd, ik ook trouwens. Stelletje stomme rotmeiden. Ik heb ze "de blik" gegeven en gezegd dat ze echt niet grappig waren, toen bonden ze wel in.
Net in de Kruidvat.

Ik liep tegelijk met een vrouw een gangpad in. Dus ik kom van rechts, zij van links. Onze armen raken elkaar.

Het mens begint gelijk te roepen 'Sorry, zeg je dan!! Sorry, zeg je dan!!' Pffff ... als iemand zo begint, dan hoeft het voor mij al niet meer. Bovendien botsten onze armen tegen elkaar aan omdat we ALLEBEI tegelijk de gang in liepen. Ik mompelde 'Of je zegt zelf sorry' en liep door. Sta ik 2 schappen verderop, hoor ik haar roepen 'Wat zeg je? Wat zeg je?'. Ineens stond ze weer naast me.

Ik zei dat ik haar niet kende en niet met haar in discussie ging. Zegt zij 'Nou, ken je wel willluhh maar ik ga wel met jou in discussie'. Ik was ondertussen wat dingen in mijn mandje aan het laden en heb niks meer gezegd. Roept ze weer 'Ik blijf net zo lang staan tot je je excuses aanbied'.

Ik schaamde me rot want iedereen keek. Maar heb niks meer gezegd en ben verder gegaan met de tandpasta inladen. Op een gegeven moment liep ze weg en riep nog naar me dat ik een asociaal mens was

'ik blijf net zo lang staan totdat je je excuses aanbiedt'

okay, doei!
quote:paper-clip schreef op 25 augustus 2015 @ 17:00:

Ik stond net wel even met stoom uit mijn oren bij de servicebalie van AH. Komt er een oud mensje aan met een verlept bosje rozen. Ze had ze afgelopen zaterdag gekocht en ze hingen nu al op half 7, dat heb ik zelf ook al een paar keer gehad dat ze na 2 dagen verlept waren en ik ga er ook altijd mee terug. Het meisje achter de balie gaat een nieuwe bos voor die mevrouw pakken, terwijl ze wegliep stonden er 2 "stoere" meiden van een jaar of 17 naast die mevrouw en zeiden, tsja oma dan moet je ze wel in het water zetten he dan verleppen ze niet, zeker Alzheimer.... Die mevrouw was helemaal verbouwereerd, ik ook trouwens. Stelletje stomme rotmeiden. Ik heb ze "de blik" gegeven en gezegd dat ze echt niet grappig waren, toen bonden ze wel in.Nou ja zeg wat een feeksen. Als jij ze niet had verteld dat ze niet grappig waren, dachten ze dan serieus dat dit humor was?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:Jeetjemina schreef op 25 augustus 2015 @ 16:51:

Ergernis van vandaag:

Net na de ingang van de winkel ging een vrouw stilstaan om uitgebreid haar boodschappenlijstje te inspecteren. Ik liep achter haar de winkel in en moest dus ook gelijk "op de rem", anders zou ik tegen haar aan botsen.

Na een luide 'Pardon!' ging ze verbaasd aan de kant.

Ja, die kom ik ook vaak tegen, mensen die denken alleen op de wereld te zijn.

Gisteren was ik voor de verandering in de Lidl. Kom ik niet zo vaak want niet op de route. Het bandje: "kassa 4 gaat voor u open, u kunt uw boodschappen alvast op de band leggen" 2 x gehoord. Wat doen ze dat op een rare toon. Alsof ze een kinderverhaaltje voorlezen ofzo.
We willen vanavond lavinken bij de bloemkool. De super heeft er 5 in een pakje voor 3 euro, apart liggen pakjes per stuk of per 2 verpakt, per 2 kosten de slavinken 2 euro, terwijl ze per 5 stuks 3 euro kosten. we willen er vier. Of we kunnen kiezen 2x2 =4 euro, of we kiezen voor een pakje van 5 stuks, en blijft er 1tje over. ( ja ik kan er eventueel 1 in de vriezer mikken, maar dat is toch weer te kort

Ik blijf het vaag vinden dat het per 2 verpakt vaak duurder is dan per 5 Het is en blijft het zelfde product.
quote:Bromelia schreef op 26 augustus 2015 @ 15:10:

We willen vanavond lavinken bij de bloemkool. De super heeft er 5 in een pakje voor 3 euro, apart liggen pakjes per stuk of per 2 verpakt, per 2 kosten de slavinken 2 euro, terwijl ze per 5 stuks 3 euro kosten. we willen er vier. Of we kunnen kiezen 2x2 =4 euro, of we kiezen voor een pakje van 5 stuks, en blijft er 1tje over. ( ja ik kan er eventueel 1 in de vriezer mikken, maar dat is toch weer te kort

Ik blijf het vaag vinden dat het per 2 verpakt vaak duurder is dan per 5 Het is en blijft het zelfde product.Je betaalt vlees toch naar gewicht? De kiloprijs is toch voor alle slavinken hetzelfde?
quote:mary57 schreef op 26 augustus 2015 @ 15:35:

[...]

Je betaalt vlees toch naar gewicht? De kiloprijs is toch voor alle slavinken hetzelfde?Nee, per 2 was per kilo duurder. Zelfde product. Ze hadden ze bij onze jumbo ook per stuk liggen, was ook iets duurder.

http://www.jumbo.com/zoek ... ffde5e5d35_hSZHrX78ahg%3D|2SkUcY5lwHs3i31Buwwghw%3D%3D&SearchTerm=slavinken&search=&search=&showHomeStoreNotificationSaved=true
quote:Bromelia schreef op 26 augustus 2015 @ 15:37:

[...]

Nee, per 2 was per kilo duurder. Zelfde product.Wat een oplichters.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven