Mode & Beauty alle pijlers

Make-up advies

26-08-2015 15:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een aantal weken heb ik een bruiloft. Ik heb mijn outfit compleet, een lange fuchsia roze jurk met zilveren/grijze accenten.

Nu ben ik niet zo goed in make-up aanbrengen, ik houd het vaak vrij simpel: compactpoeder, beetje oogschaduw, mascara en labello. Kan er iemand mij adviseren over de kleuren make-up die ik zou kunnen gebruiken en hoe deze aan te brengen?

Ik heb middenbruin haar, donkerbruine vrij grote ogen en een enigszins gele ondertoon qua huid.

Wat zou mooi zijn? ik ga snel naar het veilige zilver/grijs/zwart.
Met zo'n knalkleur jurk zou ik de make-up juist vrij simpel houden.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik zou de make up ook rustig houden qua kleur. Eventueel smokey eyes met een nudekleurige lippenstift.
quote:Vikhui schreef op 26 augustus 2015 @ 15:27:

Ik zou de make up ook rustig houden qua kleur. Eventueel smokey eyes met een nudekleurige lippenstift.

Ik dacht hier ook aan. Maar smokey eyes zijn best moeilijk.

Ik heb een combidoosje van rituals met een donkere en lichte grijs (iets met jeans). Ik doe lichte tint op de oogleden en de donkerdere een beetje in over de plooi en in de buitenste hoek.

Ik ben eyeliner verslaafd maar dat hoeft niet perse, je hebt ook van die stiftjes maar best lastig opbrengen.

Je kunt wel een bronzer doen in een wat rozige tint (Hema).

Ik zou geen labello doen maar een nude lipstick idd of een lipgloss in een rozige tint.
Klopt, maar er zijn redelijk goede tutorials te vinden op YouTube. Misschien helpt het als je er 'easy' voor zet als je ernaar zoekt. Aangezien TO al grijs, zwart en zilver in huis heeft zou het goed kunnen! Denk dat die kleuren er mooi bij staan; fuchsia is ook een wat koelere kleur.
Smokey eyes en een glosje

Met roze

Met eyeliner

Zware smokey eyes voor avondfeest

Of rustige oogmake-up met felle lippenstift.

Naturel look met (dezelfde tint als je jurk) fuchsia lippenstift.
quote:SaveTheDay schreef op 26 augustus 2015 @ 16:05:

Smokey eyes en een glosje

Met roze

[afbeelding]

[afbeelding]Jaaaaaa!
Ik zou ipv poeder een goeie foundation gebruiken die je aanbrengt met een sponsje. Je kunt de dames in een parfumerie vragen om dat voor te doen. En geen poeder eroverheen, liever een blush, shimmerpoeder of bronze poeder om kleur toe te voegen. Die breng je aan onder je jukbeen, kin, neus, voorhoofd, en rondom je mond als je daar bleek bent. Heel lichtjes uiteraard behalve onder je jukbenen.

Als je poeder oogschaduw gebruikt, kan er wat op je wangen en wallen vallen, veeg dan zachtjes weg met een grote poederkwast. Je kunt ook je oogmakeup aanbrengen voor je foundation, zodat je eventuele vlekken weg kunt werken.

Gebruik een goeie lamp als je je opmaakt, niet doen in een half donkere badkamer. Dat hoeft natuurlijk niet bij avond make-up.

Gebruik wattenstaafjes om kleine foutjes weg te poetsen, dan hoeft niet alles er weer af. Laat de kleuren van je oogschaduw mooi overlopen met een kwastje, niet je vingers gebruiken en check van meerdere kanten of het er niet vlekkerig uitziet. Een sponskwastje is ook handig om oneffenheden weg te werken.

Eyeliner is lastig voor beginners, ik zou er niet aan beginnen. Mascara, gebruik een mascaraknijper of een paar stukjes valse wimpers voor meer volume en effect. Wenkbrauwen: vul ze in met een wenkbrauwpotlood, spuit een beetje haarlak op een tandenborstel, kam ze in model en ze zitten de hele dag perfect.

Waarom ga je je make-up zelf doen? Heb je geen vriendin die je ermee kan helpen? Misschien als je een oproepje plaatst, dat een student visagie je kan helpen voor weinig? Als je nauwelijks ervaring hebt met een uitgebreidere make-up, zou ik het door een ander laten doen. Niet leuk als je make-up vlekkerig eruit ziet bv.
Als je niet gewend bent om je iedere dag op te maken kun je beter niet teveel gaan kleuren, tenzij je genoeg tijd hebt om te oefenen op smokey eyes en dergelijke. Als je daar geen zin in/tijd voor hebt: een primer (Etos heeft een heel fijne), een matte foundation, zilvergrijze oogschaduw omdat dat ook in je jurk zit (maar als je bruine ogen hebt kun je alle kleuren gebruiken omdat alle kleuren samen uiteindelijk bruin vormen), ik denk dat donker paars ook heel mooi staat, dat vloekt niet bij fuchsia. Ga niet klooien met eyeliner als je dat niet gewend bent, een kohlpotloodje met een goede punt kan ook. Waterproof mascara. Er wordt altijd gejankt bij een bruiloft.
verba volant, scripta manent.
O ja, eigenlijk ook waterproof foundation. Anders blijft je mascara zitten maar heb je ladders in je foundation, waar geen make-up meer zit, als je moet huilen en je bent te laat met een tissue.
Of laat je eens opmaken door een visagist. Zo duur is dat niet.
Wat een super tips al! Ik had dit topic geopend en had verder gisteren geen tijd meer om te komen kijken of er al reacties waren, dus hartstikke fijne verrassing.

Ik lees veel smokey eyes, daar dacht ik zelf ook al aan maar idd moeilijk om mooi te krijgen, ik moet maar even op internet een goed instructiefilmpje bekijken en oefenenen. Die met het roze accent van hierboven zijn wel heel erg mooi.

Foundation gebruik ik echt nooit en heb ik ook niet, is dat echt nodig? Waarschijnlijk wel voor het matte effect, zal ook wel mooier staan op foto's.

Alleen die nude lipstick daar kan ik me nog niet zoveel bij voorstellen, denk dan aan Barbie met haar correctiestift lippen. Zal het even googelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven