Antidepressiva en overmatig transpireren?

26-08-2015 15:30 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al een half jaar Escitolapram 10mg en blijf transpireren. Word er kriebelig van, voel me zo vies! Zijn er überhaupt ad waarbij deze bijwerking niet aanwezig is?
Klopt, heb ik ook. Vooral zweethanden.
Mijn man heeft het ook gehad tijdens zijn periode met AD (was voordat hij mij kende). Ik zou advies vragen bij je HA.
Ik kreeg op vliegers van welbutrin. Niet zo zeer zweten, maar bij tijd en wijlen uit het niets bloed heet. Duurde een paar maanden.
Ik hed ook lexapro. Ik heb er in het begin last van gehad. Nu niet meer moet ik eerlijk zeggen. Heb sowieso weinig bijwerkingen. Ik heb nog het meeste last van een droge mond. Erg lastig tijdens het zingen (ik zing in een koor)
Ja dat Is 1 ding wat zeker Is.
Ik heb het ook. Slik een andere soort ad. Ik neem het zweten voor lief, kleine prijs die ik ervoor betaal in mijn ogen. Ik heb miljoen keer liever zweet dan nog 1 dag angst.
*
Check, ik heb het ook. Vooral 's ochtends na het douchen, en vooral in mijn gezicht. Met straaltjes. En ook op mijn armen en onder de oksels. En met het warme weer heb ik het uiteraard ook, maar dan wel sneller en meer en langer dan ik had voordat ik AD (Venlafaxine) slikte. En bij de geringste inspanning ga ik ook al zweten, dat had ik zonder AD ook niet.

Er zijn vast AD zonder deze bijwerking, misschien kun je een andere proberen in overleg met je arts. Als ik weer naar de psychiater mag voor controle, dan vraag ik hem of er iets aan te doen valt. Maar zo niet, dan maar niet. Want hoe irritant ik het ook vind: toch liever deze bijwerking dan de angststoornis.

Ik verkleed me wat vaker, fiets zo rustig mogelijk naar mijn werk en na het douchen ga ik eerst in badjas ontbijten, daarna pas aankleden. Met het warme weer losse shirtjes, sowieso minder warm kleden.

Succes d'r mee want irritant is het wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven