Ergernissen bij uitjes

27-08-2015 09:52 182 berichten
Het leek me leuk om dit topic te maken na aanleiding van het topic over kindvrije horecagelegenheden.

Er is een topic over gierige mensen, over supermarkt ergernissen en over de meest verschrikkelijke dates, maar nog geen verschrikkelijk (hilarische) verhalen over uitjes!

Dus kom maar op met die verhalen over pretparken, bioscopen en vakanties!

TO trapt af:

Deze zomer op vakantie in Frankrijk. Mooie plaats op een (normaal rustige) camping met vriend. De eerste twee dagen waren heerlijk, totdat op dag drie een 'gezellig' gezin naast ons kwam staan. Grote tent, grote auto en grote vader..uit de auto stapten 4 kinderen. Ik had toen al kunnen weten dat de rust werd verstoord.

De kinderen liepen gerust over onze plek want dat scheelde een meter of 2 omlopen.. schreeuwden de hele dag door naar een gezin aan de overkant wat ze nog kenden van het jaar daarvoor. Vader deed gezellig joviaal mee aan het schreeuwen, een typische Nederlander die zich op de camping het mannetje voelt. Overigens had hij niet zoveel controle over zijn kinderen, want ook regelmatig ruzie uit de tent. Daarnaast werden we elke avond getrakteerd op een show van naakte kinderen die net uit de douche kwamen. Ik ben werkelijk zo verbaasd over deze mensen, die zich niets van anderen leken aan te trekken.

Ik was zo boos, en we hebben een andere plek gevraagd op de camping en deze ook gekregen. Het was daar heerlijk rustig!!!
Alle reacties Link kopieren
De volgende keer een appartementje huren. Op een camping hoort dit er een beetje bij. En trouwens, hoe erg kan het nou zijn dat die kinderen over je plek lopen? Heb je er een mooi bloemenperkje aangelegd of zo?
Precies Nouschi: Een goedemorgen is normaal, daar deden we zelf ook aan mee naar de buren naast ons :(

Maar hele gesprekken schreeuwend over en weer. Tijdens het eten kinderen die langs je BBQ rennen, vond ik gewoon niet relaxed.

Goed: Blijkbaar heb ik me te snel geërgerd (dat kan) en ben ik een 'zure zeur' en als ik 40 ben ben ik helemaal miserabel.. knap dat men dat aan de hand van 1 post al kan voorspellen.
Er zijn campings die echt inzetten op veel rust en stilte. Zo stond ik ooit, voor ik kinderen had, op een camping die la grande calme heette, dus dat zegt genoeg. Daar mochten wel kinderen komen maar bij veel herrie werd toch echt verzocht om weg te gaan.

Nu ik wel kinderen heb hou ik me aan de regels: meestal betekent dat rust en stilte tot 8 uur sochtends. Pas dan mogen ze naar buiten en op normale toon praten. Gillen mag nooit. Ik kan me voorstellen dat dat voor kinderloze mensen vroeg is maar kinderen zijn nu eenmaal geen machines.
quote:spaatje25 schreef op 27 augustus 2015 @ 09:58:

Allereerst:

Ik ben kindvrij maar mijn vriend studeert nog, wij zijn dus voorlopig nog gedwongen om in het hoogseizoen te gaan. Daarnaast laat ons budget het dus nog niet toe om naar hotels te gaan, adult only met vliegreis etc etc.

Daarnaast doet dat mijn inziens niets af aan het feit dat ik niet perse geconfronteerd hoef te worden met andermans naakte kinderen. Dat lijkt me nergens gepast.

Wij kamperen al jaren. Gaan bewust niet naar grote drukke vakantieparken/campings.

Op kleine campings heb je dit "probleem" niet.

En ze zijn vaak nog goedkoper ook, want meestal geen zwembad en animatie. Rust. Heerlijk.

Dit jaar wel op een vakantiepark camping gestaan. En ja drukke gezinnen, uitgelaten kinderen die veel herrie maakten.

Die hebben namelijk vakantie en zijn heppie en daardoor wat drukker. Dat weet je toch van te voren.

Goed dat je niet op naakte kinderen zit te wachten ok maar verder vind ik het wat zeuren. Je had het kunnen weten dat je geen uber rust zou hebben.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Precies de redenen waarom ik niet kampeer!
Er zijn toch ook mini campings die niet op kindervermaak zijn ingesteld? En Oostenrijk ipv Frankrijk scheelt misschien ook al 'n hoop massatoerisme-ellende.

Ja, ik zou me ook groen en geel ergeren aan wat jij trof, maar ik ga dus bij voorbaat al niet op dat soort vakanties.
Shoot first, ask questions later!
quote:spaatje25 schreef op 27 augustus 2015 @ 10:11:

[...]

Duidelijk heb ik me te snel geërgerd aan de onbevangenheid van mensen op een camping in frankrijk, my mistake mensen

Wel even: Hoe kom je erbij dat we nog jong zijn omdat hij studeert? Daarnaast wil ik niet dood gevonden worden in lloret de mar, en backpacken in Azie heb ik al 3 keer gedaan. Ik was wel toe aan een camping in Frankrijk, wat is daar in hemelsnaam suf aan?Niks sufs aan hoor. Wij doen het dus ook al jaren. Maar niet op drukke familiecampings.
quote:Taralina schreef op 27 augustus 2015 @ 10:20:

Precies de redenen waarom ik niet kampeer!Inderdaad, het lijkt me echt de hel!
Shoot first, ask questions later!
quote:MadameQetesh schreef op 27 augustus 2015 @ 10:17:

[...]

Wij kamperen al jaren. Gaan bewust niet naar grote drukke vakantieparken/campings.

Op kleine campings heb je dit "probleem" niet.

En ze zijn vaak nog goedkoper ook, want meestal geen zwembad en animatie. Rust. Heerlijk.

Dit jaar wel op een vakantiepark camping gestaan. En ja drukke gezinnen, uitgelaten kinderen die veel herrie maakten.

Die hebben namelijk vakantie en zijn heppie en daardoor wat drukker. Dat weet je toch van te voren.

Goed dat je niet op naakte kinderen zit te wachten ok maar verder vind ik het wat zeuren. Je had het kunnen weten dat je geen uber rust zou hebben.

MadameQetesh, het was ook echt een kleine camping zonder animatie. Midden in de bergen, alleen sta WC's en meer van dat spul. Een heel klein zwembadje maar voor echt lekker zwemmen moest je toch naar de rivier in de buurt gaan.

Ik heb me dan inderdaad te snel geërgerd en me niet goed voorbereid op wat 'normaal' is op een camping.
quote:spaatje25 schreef op 27 augustus 2015 @ 10:16:

Precies Nouschi: Een goedemorgen is normaal, daar deden we zelf ook aan mee naar de buren naast ons :(

Maar hele gesprekken schreeuwend over en weer. Tijdens het eten kinderen die langs je BBQ rennen, vond ik gewoon niet relaxed.

Goed: Blijkbaar heb ik me te snel geërgerd (dat kan) en ben ik een 'zure zeur' en als ik 40 ben ben ik helemaal miserabel.. knap dat men dat aan de hand van 1 post al kan voorspellen.Niks mis met 'zure zeuren'
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik stoor mij tijdens uitjes aan rokende mensen en aan van die grote families die met elkaar een dagje uitgaan en de boel overnemen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:sugarmiss schreef op 27 augustus 2015 @ 10:08:

Je vriend studeert nog. Je bent dus nog jong. Jullie horen in chersonisis te zitten of lloret de mar of backpakken in Azie. Dan ga je toch niet suf op de camping in Frankrijk zitten.Waarom hoort dat?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2015 @ 10:10:

[...]

Klopt.

Maar het is nou eenmaal zo dat er soms " goedemorgen, buurman! " wordt geroepen op tijden dat mensen mét kinderen op zijn en de mensen zónder nog liggen te slapen, bijvoorbeeld.

Juist, wij waren dit jaar op een gezinscamping en hebben een half uur de tijd genomen om een plek uit te zoeken. We kwamen aan rond zes uur dus veel mensen waren thuis, goed geken en uiteindelijk vonden we een paadje met tenten met pubers. Plaatsen met kleine kinderen en babys hebben we links laten liggen.

Ik wil niet wakker worden van kleine kinderen in de ochtend, maar ik wil ook niet dat mijn pubers kleine kinderen wakker houden in de avond. Bewust kiezen hielp daarbij!
quote:Nouschi schreef op 27 augustus 2015 @ 10:21:

[...]

Niks mis met 'zure zeuren' Haha gelukkig maar, is er toch nog hoop voor mij
quote:spaatje25 schreef op 27 augustus 2015 @ 10:21:

[...]

MadameQetesh, het was ook echt een kleine camping zonder animatie. Midden in de bergen, alleen sta WC's en meer van dat spul. Een heel klein zwembadje maar voor echt lekker zwemmen moest je toch naar de rivier in de buurt gaan.

Ik heb me dan inderdaad te snel geërgerd en me niet goed voorbereid op wat 'normaal' is op een camping.

Dan heb je dus eigenlijk een beetje pech gehad.

Meestal slaan gezinnen dat soort campings vaak over.
TO ik begrijp je helemaal hoor, en ik vind je ook geen zure zeur. Ik kan ook heel slecht tegen gedonder met geschreeuw en kinderen naast mn tent. Stond dit jaar op een soort natuurcamping zonder afgebakende plekken. Was genoeg ruimte, gaan mensen die net aangekomen zijn pal naast onze tent staan met de ingang naar die van ons toe. En de stoeltjes hadden ze alvast midden in ons uitzicht neergezet. Dan krijg ik dus zin om dat tentje in elkaar te schoppen en de stoeltjes in de rivier te gooien. Grrrrrr. Ik ben verder best een verdraagzaam mens hoor. Haha
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2015 @ 10:15:

[...]

De hele dag door? De meeste mensen gaan na het ontbijt zwemmen, of iets dergelijks. Tenzij het regent zit er overdag amper iemand onder hun luifel.Nouhou, ik zat weliswaar in een caravan en 'onder de luifel' was bij mij de hangmat en heb daar toch aardig wat uurtjes overdag doorgebracht.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
TO gaat volgende keer naar een camping waar kinderen niet welkom zijn.
Ik hou ook niet van schreeuwende en luidruchtige kinderen, ik snap dat to zich daaraan ergert, ligt er een beetje aan hoe vaak er geschreeuwd wordt, maar ik maak uit herverhaal op, dat het best veel was.

Ik vind dat je rekening met elkaar moet houden en dat je zo je kinderen moet opvoeden, ik heb zelf ook kinderen waarmee ik op vakantie ga, ik ga naar kleinschalige accomodaties om de reden dat ik gek zou worden op een (familie) camping, dus doe ik mezelf dat niet asn, dat is dan geen vakantie voor mij. Natuurlijk maken mijn kinderen wel eens herrie in zo'n zwembad, dan kijk ik toch even om me heen, zijn er andere mensen dan zeg ik gewoon dat ze wat zachter moeten zijn, geen andere mensen tot last mogen zijn. 10 en 16 gaat prima. We doen het al jaren zo, aan de kleinschalige accomodaties komen er ook wel eens andere gezinnen, eigenlijk doen die het net zo, meestal heb ik dan ook geen last van de andere kinderen.

Het is dus ook in het hoogseizoen best wel uit te zoeken, en niet op te zoeken, want ik vind het afschuwelijk dat geschreeuw om me heen.
Terug on topic: ergernissen bij uitstapjes

Afgelopen weekend was ik met een vriendin een dagje naar Scheveningen. Vriendin en ik wonen allebei aan de andere kant van het land, dus we zien elkaar niet heel vaak. Als we afspreken, doen we dat vaak halverwege (nou ja, in dit geval wel een beetje uit de richting, maar goed) en gaan dan iets leuks doen samen. Eerst heerlijk op het strand gelegen, aan het begin van de avond verplaatst naar een strandtent. Was best even zoeken naar een vrije plek, want het was erg druk (mooi weer en vuurwerkfestival). Goed, uiteindelijk tafeltje gevonden, hapje en drankje besteld, gezellig. (Voor het idee: we zitten aan een vrij klein, rond tafeltje met vier stoelen, waarvan er dus twee onbezet zijn. Tafeltje staat vrijwel vol met onze borden). Zitten we midden in een behoorlijke serieus gesprek, komen er ineens twee dames van middelbare leeftijd aan. "Kijk Mien, hier zijn nog twee plekjes." "O ja, super, hebben we mooi uitzicht op het vuurwerk straks." En hoppetee... Mien en Truus ploffen neer op de vrije plekken, zonder ons een blik waardig te keuren. Kijk, dat wij midden in een privé gesprek zaten wat nu ruw onderbroken werd, konden zij natuurlijk ook niet ruiken. En ik snap best dat het gezien de omstandigheden gewenst was om tafeltjes te delen. Maar hoe moeilijk is het om gewoon even te vragen of wij bezwaar hebben als zij erbij komen zitten?
quote:redbuIIetje schreef op 27 augustus 2015 @ 10:21:

[...]

Inderdaad, het lijkt me echt de hel!Eens. Mij krijg je nog niet naar een camping al kreeg ik het gratis. Blijf ik nog liever thuis.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Nouschi schreef op 27 augustus 2015 @ 10:26:

[...]

Nouhou, ik zat weliswaar in een caravan en 'onder de luifel' was bij mij de hangmat en heb daar toch aardig wat uurtjes overdag doorgebracht.Was je niet bijna de enige dan die op de camping was? 100 jaar geleden, als ik dan terug naar de tent ging voor een middagslaapje zat er niemand bij de tent/ caravan. Hooguit Fransen, die 's middags uitgebreid gaan koken en eten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:pejeka schreef op 27 augustus 2015 @ 10:28:

[...]

Eens. Mij krijg je nog niet naar een camping al kreeg ik het gratis. Blijf ik nog liever thuis.

Mij krijg je dan weer niet in een massa hotel. Brrrr. Ook niet gratis.

Kunnen we mooi ruilen.
quote:MadameQetesh schreef op 27 augustus 2015 @ 10:29:

[...]

Mij krijg je dan weer niet in een massa hotel. Brrrr. Ook niet gratis.

Kunnen we mooi ruilen. Ik ga ook nooit naar een massa-resort. Zoek altijd kleinere hotels uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Elandic schreef op 27 augustus 2015 @ 10:26:

TO ik begrijp je helemaal hoor, en ik vind je ook geen zure zeur. Ik kan ook heel slecht tegen gedonder met geschreeuw en kinderen naast mn tent. Stond dit jaar op een soort natuurcamping zonder afgebakende plekken. Was genoeg ruimte, gaan mensen die net aangekomen zijn pal naast onze tent staan met de ingang naar die van ons toe. En de stoeltjes hadden ze alvast midden in ons uitzicht neergezet. Dan krijg ik dus zin om dat tentje in elkaar te schoppen en de stoeltjes in de rivier te gooien. Grrrrrr. Ik ben verder best een verdraagzaam mens hoor. Haha

Verschrikkelijk ik snap het ook niet, waarom geef je elkaar niet de ruimte, zeker als het KAN.

Dit jaar was ik op het strand best wel leeg strand, heerlijk zou je zeggen, ik lig daar lekker te liggen komt er pal naast me, een gezin met een hoop kinderen, stoelen parasol de hele rambam, een bijna leeg strand. Pal naast ons zitten. Ik snap dat niet, misschien denken ze dat we dat gezellig vinden, maar ik pak mijn boeltje op en schuif dan zelf maar weer een end op....... 😏

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven