Ergernissen bij uitjes

27-08-2015 09:52 182 berichten
Het leek me leuk om dit topic te maken na aanleiding van het topic over kindvrije horecagelegenheden.

Er is een topic over gierige mensen, over supermarkt ergernissen en over de meest verschrikkelijke dates, maar nog geen verschrikkelijk (hilarische) verhalen over uitjes!

Dus kom maar op met die verhalen over pretparken, bioscopen en vakanties!

TO trapt af:

Deze zomer op vakantie in Frankrijk. Mooie plaats op een (normaal rustige) camping met vriend. De eerste twee dagen waren heerlijk, totdat op dag drie een 'gezellig' gezin naast ons kwam staan. Grote tent, grote auto en grote vader..uit de auto stapten 4 kinderen. Ik had toen al kunnen weten dat de rust werd verstoord.

De kinderen liepen gerust over onze plek want dat scheelde een meter of 2 omlopen.. schreeuwden de hele dag door naar een gezin aan de overkant wat ze nog kenden van het jaar daarvoor. Vader deed gezellig joviaal mee aan het schreeuwen, een typische Nederlander die zich op de camping het mannetje voelt. Overigens had hij niet zoveel controle over zijn kinderen, want ook regelmatig ruzie uit de tent. Daarnaast werden we elke avond getrakteerd op een show van naakte kinderen die net uit de douche kwamen. Ik ben werkelijk zo verbaasd over deze mensen, die zich niets van anderen leken aan te trekken.

Ik was zo boos, en we hebben een andere plek gevraagd op de camping en deze ook gekregen. Het was daar heerlijk rustig!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 27 augustus 2015 @ 17:16:

Als ik in de rij voor de security check sta op Schiphol zijn er altijd mensen die er staan en echt geen idee hebben wat ze moeten doen waardoor het een eeuwigheid duurt voordat ze gescand zijn.

Ik vind dat hele overdreven security-gedoe op luchthavens dan ook onzin met een verlengsnoer. Een flesje water mag je niet meenemen, maar allerlei andere dingen wel. Alsof explosieven alleen in vloeibare vorm bestaan

Maar dezelfde terrorist kan ongestoord wel in een hogesnelheidstrein stappen, die ook met 300 km per uur voortbeweegt, waar misschien nog wel méér mensen in zitten dan in een vliegtuig, en dan is het OK, want daar wordt nergens gecontroleerd? Waanzin. Dat overdreven gedoe op vliegvelden dus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:fleetfox schreef op 27 augustus 2015 @ 14:57:

[...]

Thanks Blue, je bent altijd zo lief!

Ik zag onlangs in het topic waar je schrijft welk nummer je luistert, dat jij ook niet vies bent van metal! Zo mogen we er wel meer hebben hier. Blind Guardian, ja, ik vind ze goed, dankzij mijn broers echt mee opgegroeid. Leuk om een mede liefhebber te kennen!

Fleetfox

Ik ben gek op metal! Het liefst black maar van Blind Guardian kan ik ook echt genieten. Wat leuk dat jij er dankzij je broers mee bent opgegroeid!!

Ik heb overigens een hele brede smaak, hou ook van veel foute dingen
He BL hoe is het met

Mijn schoonmoeder heeft pas 2 kittens gekregen van ons, echt te lief !

Volgens mij zie ik er verdacht uit ofzo, ik moest echt alles uittrekken toen we pas terugvlogen, ik stond daar met mijn ene hand mijn broek op te houden zonder riem en met de andere mijn haar aan de kant te vegen want die stomme scanner bleef piepen en toen ik alles uitgetrokken had bleek het van mijn haarspeld te komen

Ook ging die man met zo'n apparaatje over mijn handen, kleding en schoenen, pas toen de computer vond dat ik approved was mocht ik door.
Met stip op 1, kletsende groepjes in sauna's. Komop, er staat niet voor niks 'stilte' op de deur van een sauna of rustruimte. Bloedirritant.

En laatst ook, vrije middag voor mezelf. Rustig plekje aan een plas uitgezocht. Komen er een stel pubers pal naast me zitten met een transistor op standje festival 😤
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik weet een paar voorbeelden, maar m.i. past dit topic eerder in pijler Reizen.

Als je alleen reist, maak je niet zo veel dingen mee, maar in een reisgezelschap kunnen er opvallende dingen gebeuren. Zelfs als je twee georganiseerde reizen maakt naar dezelfde bestemming (in mijn geval Berlijn) kun je toch verschillende reisgezelschappen hebben, simpelweg omdat mensen nu eenmaal niet hetzelfde zijn. Iedereen reageert in bepaalde situatie anders.
World of Warcraft: Legion
Ik weet al een voorbeeld (later kom ik met meer):

1.

In een reisgezelschap zat een deftig aangeklede heer. Nou is deftige kleding dragen al enigszins apart omdat - terwijl het warm was - de meesten van ons zomers gekleed waren: een T-shirt of een bloes met korte mouwen. Maar deze man is vreemd. Hij praat nooit met de rest, maar geeft alleen antwoord als hem iets wordt gevraagd. Je krijgt zo geen levendig gesprek met hem. Hij draagt steeds hetzelfde. Je zou verwachten dat hij van verre zou stinken, maar het is best mogelijk dat hij regelmatig doucht.

2.

We waren in Finland en we naderden de Russische grens. Een medereiziger zei dat zij haar paspoort kwijt was. Om de Russische grens over te kunnen heb je het originele paspoort nodig met een visumsticker erin van Rusland en een formulier die je moet invullen. Bij de Russische grens geef je één deel af, en het tweede deel bewaar je als je Rusland verlaat. Dan wil je echt je paspoort niet kwijtraken. Op tijd vond zij haar paspoort terug.

3.

Een toerist werd bijna gerold of beroofd (zakkenrollerij) maar achter de zakkenroller of straatrover stond een andere toerist die de eerste toerist waarschuwde. De zakkenroller/straatrover had pech. De roof mislukte daardoor.

4.

Op een camping hadden we buren met vervelende kinderen. Ze wilden gaan barbecueën. De moeder zat te schreeuwen en te schelden op die kinderen. Een stuk karbonade viel op de grond. Zij: "Als we zo gaan beginnen, kunnen we er wel mee ophouden!" Duidelijk een gevalletje pesthumeur.

5.

Vlak voor de Russische grens waarschuwde de buschauffeur van het reisgezelschap geen foto's te maken van de grensovergang aan de Russische zijde. In de hal waar de visa moeten worden getoond, was er een reisgenoot die het niet kon laten, toch foto's te maken. Ik bemoeide mij ermee, want ik zag de chauffeur veel verder op; die zou het niet zien.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2015 @ 10:36:

Mensen gaan ook bijna nooit op een leeg terras zitten. Die willen op het terras waar het vol is, want daar is het vast gezellig.Maar ooit was dát terras leeg. De eerste mensen zaten toch op een terras dat van te voren leeg was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven