Uitwerkperiode werk
zaterdag 29 augustus 2015 om 23:56
Ik heb een bijbaantje bij een restaurant (ik kan niet meer daar werken want ik heb een andere baan). Nu willen ze mij niet loslaten en zeggen ze dat ik perse mijn uren/roosters moet voldaan anders betalen ze mij salaris niet. Ik vind dit ontzettend oneerlijk, ik heb gewoon GEEN tijd. Ik heb een andere baan en dat ik had ook duidelijk gemaakt tijdens mijn contract-verlenging. Ik ben erg boos, het was geen fijn werk, collega s ontzettend onvriendelijk. Ik was het spuugzat daar. Ik heb hun duidelijk gemaakt dat ik gewoon geen tijd heb vanwege mij andere baan en dat ik ook binnenkort ga verhuizen. WAT moet ik doen? Kunnen ze dit zomaar maken? er bestaat een inwerkperiode maar van een uitwerkperiode heb ik nooit gehoord. Ik heb in totaal daar 15 uurtje gewerkt deze maand. Zal ik zo gewoon laten en weglopen?
zondag 30 augustus 2015 om 21:00
quote:dezevendwergen schreef op 30 augustus 2015 @ 08:40:
[...]
Wat in jouw tijd normaal was doet er hier niet toe natuurlijk. En hoe oud is u dan? Want in mijn tijd had ik een wit baantje hoor. Mijn zus in de horeca ook. Ik loop tegen de vijftig, dus zeker dertig jaar geleden al werkten tieners ook wit. Vonden mijn ouders heel fijn want dan gingen we uit de particuliere zorgverzekering en in het ziekenfonds.
Dat gebeurde 30 jaar geleden ook, net zoals 40 jaar geleden en net zoals 5 jaar geleden.
Ik weet dat een bekende hotelketen in de jaren '70 regelmatig minderjarig personeel had zwart had werken. Die moesten dan met z'n allen de kelder in als de inspecteur kwam.
En wie kent er niemand die als 14-jarige ergens bij een boer op het land gewerkt heeft?
Ik zelf heb een jaar zwart in de buurtsuper gewerkt toen ik 15 was. Daarna wel witte bijbaantjes gehad.
[...]
Wat in jouw tijd normaal was doet er hier niet toe natuurlijk. En hoe oud is u dan? Want in mijn tijd had ik een wit baantje hoor. Mijn zus in de horeca ook. Ik loop tegen de vijftig, dus zeker dertig jaar geleden al werkten tieners ook wit. Vonden mijn ouders heel fijn want dan gingen we uit de particuliere zorgverzekering en in het ziekenfonds.
Dat gebeurde 30 jaar geleden ook, net zoals 40 jaar geleden en net zoals 5 jaar geleden.
Ik weet dat een bekende hotelketen in de jaren '70 regelmatig minderjarig personeel had zwart had werken. Die moesten dan met z'n allen de kelder in als de inspecteur kwam.
En wie kent er niemand die als 14-jarige ergens bij een boer op het land gewerkt heeft?
Ik zelf heb een jaar zwart in de buurtsuper gewerkt toen ik 15 was. Daarna wel witte bijbaantjes gehad.