Hij is niet zo romantisch: probleem?

26-08-2008 13:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 3 jaar een vriend. Gaat onwijs goed, we hebben een leuk huis gekocht en zijn nog steeds heel blij met elkaar.

Dingen als huishouden gaan bij ons vanzelf, vakanties zijn altijd gezellig en leuk.........

hij vertelt me vrijwel dagelijks hoe fijn en leuk hij me wel niet vindt, hij houdt van knuffelen..

Tot nu toe allemaal goed dus. Daarom vraag ik me ook af of ik nou te veel waarde hecht aan dingen die hij niet doet.

In die drie jaar heb ik bijv. nog nooit, niet 1 keer, een lief briefje of kaartje van hem gehad. Zelf leg ik regelmatig een lief briefje neer als ik weg ga of als hij een week weg moet voor zijn werk, stop ik vaak een leuk kaartje in zijn tas. Ik heb van hem nog nooit zoiets gehad,

Ook vrijwel nooit een bosje bloemen.....misschien 2 keer hooguit. Ontbijtjes op bed ook niet, en verrassingen doet hij eigenlijk ook niet aan. Ja in het 1e half jaar kreeg ik wel eens zomaar een cadeautje, maar nu eigenlijk nooit meer.

Ik merk dat ik hier toch wel veel waarde aan hecht. Mijn vorige vriendjes waren een stuk attenter hierin: regelden bijv, avondjes naar een ballet, kochten rozen, namen me soms zomaar mee uit eten........ Gewoon kleine dingetjes waaruit blijkt dat iemand echt om je geeft en aan je denkt.

Ik mis dat bij hem best wel. Soms heb ik het gevoel "inwisselbaar" te zijn. Dan denk ik: hij vindt me wel heel leuk en laat me dat ook merken, maar volgens mij zou hij ook zo weer een ander hebben als het uit zou zijn.

Ik weet niet waarom ik dat denk.......misschien omdat hij nooit lang single is geweest en ook omdat ik dus soms niet echt het gevoel heb heel speciaal te zijn omdat hij niet met bosjes bloemen of ontbijtjes in bed aankomt. Ook is hij nogal eigenwijs en doet waar hij zin in heeft. Soms houdt hij daarbij niet altijd rekening met mij en dat geeft me dan ook het gevoel dat ik niet belangrijk genoeg ben.

Ik vind ergens dat ik het groter maak dan het is....maar soms heb ik het idee dat om mij heen vriendinnen wel vaker zomaar verrast worden door hun vriend of meer van dat soort kleine dingetjes krijgen. Uiteraard prijs ik mezelf wel weer heel gelukkig met het feti dat hij bijv,. zo vaak zegt dat hij me leuk en fijn vindt, en me platknuffelt en we het zo gezellig hebben

Dat zijn ook dingen die lang niet iedereen binnen zijn relatie heeft, maar toch...............

Hoe is dat bij jullie? Krijgen jullie wel om de haverklap dingen van je vriend/man?? (en dan bedoel ik niet degene hier die net 3 maanden een relatie hebben ).

En hecht ik er te veel waarde aan? Heb ik te veel romantische films gekeken en vergelijk ik mijn relatie daar nu mee??

Of mag ik wel meer verwachten??
Jullie vrouwen zijn nu eenmaal enorm vatbaar voor dingen van televisie... als je geen McDreamy of Scofield ben, dan houdt het op.
Het zijn jouw verwachtingen waar hij niet aan voldoet. Daar kan hij niets aan doen. Jij bent romantisch (vind jij) en hij niet (vind jij) Open je ogen voor wat hij wel voor je doet. Ik was in het begin van onze relatie ook zo. Ondertussen waardeer ik enorm wat hij voor me doet. En ook al zijn het geen romantische dingen (vind ik), hij neemt wel de moeite ze speciaal voor mij te doen. En als dat geen romantiek is...
Mijn vriend is ook absoluut niet romantisch. Niet in de klassieke betekenis van het woord in ieder geval; ik heb nog maar 2 keer een bosje bloemen van hem gehad, nog nooit ontbijt op bed, nog nooit een kaartje, nog nooit een lief briefje, hij zal nooit kaarsjes aandoen. Maar hij laat me meerdere keren per dag merken hoe blij hij nog steeds met me is, hoeveel hij van me houdt. We knuffelen heel veel. Als het even kan brengt hij me 's ochtends naar het station haalt hij me na mijn werk weer op zodat ik niet met de bus hoef, hij wast af, stofzuigt, is ontzettend behulpzaam. Alle moeite die hij voor mij doet betekent meer dan een 'verplicht' bosje bloemen op vrijdag! Ik vond het ook wel eens jammer dat hij niet zo absoluut niet romantisch is, maar ik kan me echt geen betere of liefhebbendere man wensen!
Een topic als dit wordt wel vaker geopend en ik begrijp er nooit wat van.

Ik kijk veel Bollywoodfilms en ik vraag me weleens af, zouden de Indiase vrouwen nou topics openen met: Mijn man barst nooit spontaan in gezang uit, is ons huwelijk wel goed?
Ik mis de kriebels

Ik mis de kietel dood

Ik mis

De mét sokken aan in bed

Ik mis de rozen

Ik mis de daten

Ik mis

Al onze veroveringen

Ik mis de ervaring

Ik mis de eerste keer

Ik mis

de tweede keer ook

Ik mis jou

Ik mis mezelf

Ik mis

De gewone romantiek

Ik mis de woorden

Ik mis de kusjes

Ik mis

Ik mis.

Anniek ‘08
Hij verteld je hoe lief hij je vindt en knuffelt je graag, maar doet geen attente dingen die geld kosten? Zo vat ik het maar even samen hoor.

Ik kan je zeggen: Mijn ex kocht regelmatig dingen voor me, nam me mee uit eten, kocht bloemen...noem het maar op. Beetje jammer alleen dat het altijd goedmakertjes waren voor zijn woede uitbarstingen en ik vaker wel dan niet onder de blauwe plekken zat als hij weer eens "attent" was.

Hecht daar toch niet zoveel waarde aan... Ik zal je vertellen dat veel vrouwen ernaar snakken om zomaar een lief woord te horen of een knuffel te krijgen, zonder dat er iets goed te maken valt, gewoon omdat hij van je houdt.
Ja precies..wat stelt een bos bloemen voor als hij je voor de rest zijn liefde niet uit in lieve woorden of daden?

Mijn vriend is wel romantisch maar toch krijg ik ook niet vaak bloemen of cadeautjes. Er zit een verschil tussen attent zijn en romantisch. Attent zijn is vragen hoe iets is afgelopen (een gesprek, een bezoek aan dokter). En dat doet vriend altijd. Dat vind ik belangrijker dan een bos bloemen, ik voel me belangrijker als hij echt betrokken is. Dat hij laat merken dat hij met me bezig is, laat merken dat iets me bezighoudt en me er niet prettig bij voel. Meeleven, dat is pas echt samenleven.

En bij jullie zit dat wel goed, dus zou me geen zorgen maken over cadeautjes ed. Bovendien vind ik elke week bloemen een beetje lijken op een verplicht nummertje. Dan is mi de lol er ook snel vanaf, omdat zo'n man misschien ook denkt, laat ik het maar doen want dan is ze weer blij. Mijn vriend verrast me door iets te doen wat ik nooit had verwacht; een paar enorme plantenbakken met bloemen kopen omdat mijn familie naar ons huis komt kijken. Niet romantisch maar enorm attent.
Ik denk ook dat je te romantisch bent.

Zelf ben ik niet zo'n fan van kaarsjes, bloemen en kaartjes.

Liefde blijkt uit totaal andere dingen.

Ik heb het al een keer gepost, maar het blijft waar, dus post ik het nog een keer (nummer van Brigitte Kaandorp):

't Is wel niet met vuurwerk en violen

’t is niet met goud en diamant

Niet met een duel en met pistolen

't Is wel niet met palmen en een strand

’t is niet met een jacht in Portofino

’t is niet met champagne bij een haard

’t is niet met een Griek of een Latino

’t is niet met een prins of met een paard

Het is met de trui die hij je omslaat

Als 't koud is op 't strand

't Is met "kom op, we gaan uit eten"

Als je piepers zijn verbrand

't Is met z'n adem in 't donker

Als je thuiskomt in de nacht

Als je stil bij 'm in bed kruipt

En hij is helemaal warm en zacht
Mijn ex had ook (te) vaak romantische films gekeken.

Mijn huidige vriend is een stuk minder romantisch. Ik krijg wel eens een kaartje of een bloemetje ofzo, maar verder heb ik echt niet wekelijks een slaapkamer vol met kaarsjes en handgeschreven liefdesgedichten.

En of het iets uit maakt?

Voor mij helemaal niets!

Eerlijk gezegd vind ik dat overromantische gedoe van mijn ex achteraf maar gemaakt. Dat kaarsengedoe met romantische muziek en verstopte gedichtjes onder mijn bord kwamen op laatst zelfs mijn oren uit .

Ik vind het veel leuker als mijn vriend af en toe uit zijn werk komt en spontaan zegt: "Kom we gaan lekker uit eten!"

Je speciaal voelen heeft niet zoveel te maken met iemand die cadeautjes voor je meeneemt, als iemand jou echt speciaal vindt dan voel je dat zonder al die rompslomp ook wel.
Mijn vriend is bepaald niet attent en als ik hem niet zou helpen herinneren waarschijnlijk zelfs in staat mijn verjaardag te vergeten. Maar toen het er op aan kwam heeft hij echt álles op alles gezet om tijdig medische hulp voor me regelen toen ik in een derde wereldland plotseling letterlijk doodziek werd. Daarmee is wat mij betreft alles wel gezegd over het belang van attent zijn.
quote:Cocktaildress schreef op 26 augustus 2008 @ 13:52:

Hoe is dat bij jullie? Krijgen jullie wel om de haverklap dingen van je vriend/man?? (en dan bedoel ik niet degene hier die net 3 maanden een relatie hebben ).

En hecht ik er te veel waarde aan? Heb ik te veel romantische films gekeken en vergelijk ik mijn relatie daar nu mee??

Of mag ik wel meer verwachten??

Nou, nee. Mijn man is niet het tiep dat mij bestookt met attenties, briefjes en blommen.

Nu zijn bloemen ook helemaal niet aan mij besteed omdat ik alles laat verwelken. Dat weet ie eigenlijk ook wel. Daarom neemt ie weleens een chocoladereep mee, of een doosje Leonidas-bonbons. Maar dat is ook maar een paar keer voorgekomen.

Spontane kadootjes; hij trekt liever bij wijze van kado zijn pinpas tevoorschijn als ik sta te kwijlen bij een mooi kledingstuk of iets. Dan weet hij ook zeker dat ik er echt heel blij mee ben.

Ik houd zelf ook niet zoveel van dat gedoe en ben ook niet echt dol op verrassingen, dus misschien komt het daardoor.

Hij stuurt trouwens wel elke dag een lief sms'je en belt even als ik op moet staan om "goedemorgen" te zeggen.
Beste Coktaildress,

Om net als jou te openen, zeg ik...ik heb al meer dan 22 jaar een relatie. Gaat onwijs goed en zijn heel blij met elkaar.

Maar...hebben het niet met elkaar zo lang uitgehouden omdat ik lieve briefjes schreef of omdat hij de juiste attentie's mee bracht....

Het gaat om de kleine dingen....ja echt, de kleine dingen in een relatie die zo mooi zijn, maar die je wel moet kunnen zien en moet koesteren....( ouderwets woord...maar zooo'n mooi woord)

Denk maar na over het woord...koesteren...

In al die jaren koester ik al veel...die pakt niemand mij af en maakt mijn relatrie met hem compleet!!

Niet dus de juiste woorden en de juiste attentie op het juiste moment...

Nee, ik bedoel dat mooie gevoel dat je opeens, zomaar compleet overvalt!

Die arm om je heen op een slome zondag middag, die hand op je bil op een drukke markt, die blik van hem bij zijn biefstukkie en niet te vergeten die ene blik...3 keer gezien..bij de geboorte van onze kids.

Maar ook die plagende blik, die mij uitdaagt, die dankbare blik als hij moe thuis komt en ik tegen kids zeg...nu ff niet met papa...die verterende blik als hij geniet van zijn kids, zijn bezitterige blik als wij zijn uit geweest..( en hij echt niet wil delen!) Zijn blik als ik mijn liefde uit....

Pfff...kan zo nog wel even doorgaan...

Sorry, Cocktaildress als ik nu ff zeg....zeur niet na 3 jaar...Wees blij met wat je nu hebt. Geniet en koester jouw momenten en als je niets verwacht...kan zoveel moois jou nog toekomen!!!!
Mijn vriend is ook niet romantisch.

Als we samen een film gaan kijken bijvoorbeeld, dan zeg ik weleens, maak jij de kamer gezellig, dan maak ik wat hapjes klaar. Als ik dan terug kom, is alleen het gedeelte van de tafel vrijgemaakt waar wij onze voeten op kunnen leggen.

Hahaha. Hij ziet gewoon niet dat het mooier is als de tafel leeg is en er kaarsjes op staan.

Ook ik krijg nooit bloemen of word meegenomen naar de bioscoop. Het is zelfs zo dat als ik naar de bioscoop wil, ik het zelf mag betalen voor ons beide, want IK wilde daar toch heen?

Ook geen ontbijt op bed of andere spontane acties.

Het verschil tussen jou en mij is dat jouw vriend wel dagelijks zegt hoe leuk en lief hij je vindt. Dat zegt die van mij niet. Daar mag je dus wel heel blij mee zijn.

Maar ik denk dat veel mannen gewoon zo zijn en dat ze er niet over nadenken. Wij als vrouwen zijn vaak veel attenter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven