Hij is niet zo romantisch: probleem?

26-08-2008 13:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 3 jaar een vriend. Gaat onwijs goed, we hebben een leuk huis gekocht en zijn nog steeds heel blij met elkaar.

Dingen als huishouden gaan bij ons vanzelf, vakanties zijn altijd gezellig en leuk.........

hij vertelt me vrijwel dagelijks hoe fijn en leuk hij me wel niet vindt, hij houdt van knuffelen..

Tot nu toe allemaal goed dus. Daarom vraag ik me ook af of ik nou te veel waarde hecht aan dingen die hij niet doet.

In die drie jaar heb ik bijv. nog nooit, niet 1 keer, een lief briefje of kaartje van hem gehad. Zelf leg ik regelmatig een lief briefje neer als ik weg ga of als hij een week weg moet voor zijn werk, stop ik vaak een leuk kaartje in zijn tas. Ik heb van hem nog nooit zoiets gehad,

Ook vrijwel nooit een bosje bloemen.....misschien 2 keer hooguit. Ontbijtjes op bed ook niet, en verrassingen doet hij eigenlijk ook niet aan. Ja in het 1e half jaar kreeg ik wel eens zomaar een cadeautje, maar nu eigenlijk nooit meer.

Ik merk dat ik hier toch wel veel waarde aan hecht. Mijn vorige vriendjes waren een stuk attenter hierin: regelden bijv, avondjes naar een ballet, kochten rozen, namen me soms zomaar mee uit eten........ Gewoon kleine dingetjes waaruit blijkt dat iemand echt om je geeft en aan je denkt.

Ik mis dat bij hem best wel. Soms heb ik het gevoel "inwisselbaar" te zijn. Dan denk ik: hij vindt me wel heel leuk en laat me dat ook merken, maar volgens mij zou hij ook zo weer een ander hebben als het uit zou zijn.

Ik weet niet waarom ik dat denk.......misschien omdat hij nooit lang single is geweest en ook omdat ik dus soms niet echt het gevoel heb heel speciaal te zijn omdat hij niet met bosjes bloemen of ontbijtjes in bed aankomt. Ook is hij nogal eigenwijs en doet waar hij zin in heeft. Soms houdt hij daarbij niet altijd rekening met mij en dat geeft me dan ook het gevoel dat ik niet belangrijk genoeg ben.

Ik vind ergens dat ik het groter maak dan het is....maar soms heb ik het idee dat om mij heen vriendinnen wel vaker zomaar verrast worden door hun vriend of meer van dat soort kleine dingetjes krijgen. Uiteraard prijs ik mezelf wel weer heel gelukkig met het feti dat hij bijv,. zo vaak zegt dat hij me leuk en fijn vindt, en me platknuffelt en we het zo gezellig hebben

Dat zijn ook dingen die lang niet iedereen binnen zijn relatie heeft, maar toch...............

Hoe is dat bij jullie? Krijgen jullie wel om de haverklap dingen van je vriend/man?? (en dan bedoel ik niet degene hier die net 3 maanden een relatie hebben ).

En hecht ik er te veel waarde aan? Heb ik te veel romantische films gekeken en vergelijk ik mijn relatie daar nu mee??

Of mag ik wel meer verwachten??
Jullie hebben het fijn, gezellig, knus, vertellen hoe blij jullie zijn met elkaar en knuffelen!

Meid, das pas romantiek

Mis je wat, waarom gooi je het er zelf niet in? Steek zelf die kaarsen aan. Gooi zelf een bepaalde sfeer in het geheel en prijs je inderdaad gelukkig met een attente man die dagelijks verteld en laat zien hoeveel hij om je geeft.

Dagelijkse omgang zegt vele malen meer dan een bosje bloemen
Hij vertelt je dagelijks hoe fijn en leuk het is en jij vindt dat er niet genoeg romantiek is...
Ja, je hebt teveel romantische films gekeken. Veel mannen zijn simpelweg niet zo attent. Zo krijg ik alleen bloemen als die "over" zijn op zijn werk, erg praktisch en goedkoop dus. Een vriendin van mij krijgt overigens wel iedere week bloemen van haar man.
Zo te lezen passen jullie goed bij elkaar en spreekt hij dat ook uit. Dat je vriendinnen vaker verrast worden...tsja...wie weet hebben zij weer andere dingen die ze minder leuk vinden aan hun vriend.

Moet je hier op het forum de verschillende topics eens lezen over welke problemen een relatie met zich mee kan brengen, dan lijkt je probleem al meteen een stuk minder erg!
Mijn man is niet zo romantisch maar wel praktisch, zijn romantiek is bijvoorbeeld dat hij boodschappen voor me gaat doen.

Ik ben romantisch én praktisch, ik schrijf dan gewoon 'bosje bloemen' op het boodschapenlijstje!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nee ...ja......dat bedoel ik dus

Soms vraag ik mezelf dus af of ik het niet overdrijf en dingen als bloemen en briefjes en verrassingen niet te hoog in het vaandel heb staan of zo...

En uiteraard weet ik wel dat dagelijkse omgang 10 keer meer zegt dan een bosje bloemen per maand , maar ...nou ja.....ik ben misschien gewoon een beetje een tutje daarin, maar ik vind dat soort kleine dingetjes heel fijn.

En zelf doe ik het uiteraard wel....lekker koken, kaarsje aan...maar t is toch altijd anders als iemand het voor je doet toch?
quote:kitje schreef op 26 augustus 2008 @ 14:08:

Ja, je hebt teveel romantische films gekeken. Veel mannen zijn simpelweg niet zo attent. Zo krijg ik alleen bloemen als die "over" zijn op zijn werk, erg praktisch en goedkoop dus. Een vriendin van mij krijgt overigens wel iedere week bloemen van haar man.Haha hier moest ik even om lachen, zoiets zou mijn vriend ook kunnen doen ja
Tuuuurlijk is dat leuk. Maar een beetje realisme is ook niet gek. En jouw manier van romantiek is wellicht anders dan die van hem.

Je kunt teveel willen als je het al ideaal hebt he?
Mijn ouders zijn al bijna 25 jr getrouwd, en mijn vader neemt hooguit een bosje bloemen mee wanneer hij die gekregen heeft van zijn werk o.i.d... hahaha
quote:quatsch schreef op 26 augustus 2008 @ 14:09:

Zo te lezen passen jullie goed bij elkaar en spreekt hij dat ook uit. Dat je vriendinnen vaker verrast worden...tsja...wie weet hebben zij weer andere dingen die ze minder leuk vinden aan hun vriend.

Moet je hier op het forum de verschillende topics eens lezen over welke problemen een relatie met zich mee kan brengen, dan lijkt je probleem al meteen een stuk minder erg!Nou, inderdaad. Als ik soms de verhalen leest op het forum vraag je je af of er nog wel lieve, leuke, betrouwbare mannen bestaan. Van dat niet-romantische, dat is natuurlijk soms niet zo leuk. Maar er zijn inderdaad vreselijkere dingen te bedenken. Succes!
Bovendien is het niet fijn om te weten/merken dat iets niet goed genoeg is. Zeker niet als het niet reeel is. Romantiek terug is waardering voor de dingen die hij WEL doet. En das best veel als ik het zo lees
quote:Cocktaildress schreef op 26 augustus 2008 @ 13:52:

Hoe is dat bij jullie? Krijgen jullie wel om de haverklap dingen van je vriend/man?? (en dan bedoel ik niet degene hier die net 3 maanden een relatie hebben ).

En hecht ik er te veel waarde aan? Heb ik te veel romantische films gekeken en vergelijk ik mijn relatie daar nu mee??

Of mag ik wel meer verwachten??

Hier een relatie van 12 jaar en mijn antwoorden:

Nee, ik krijg niet om de haverklap dingen van mijn man. Hij koopt alleen bloemen oid wanneer hij iets goed te maken heeft. De laatste bos was bedoeld voor een van zijn vrijgezelle collega's die altijd op de motor naar huis gaat.

Heeeeel vroeger kocht mijn man nog wel eens lingerie voor me. Nu blijft het bij zeggen "goh, dat dure spul blijft wel lang goed he"

Persoonlijk denk ik dat je er teveel waarde aan hecht, maar wie ben ik. Als jij heel graag cadeautjes en briefjes ontvangt dan denk ik dat je daar heel erg duidelijk in zijn. Hints werken totaal niet, ook het goede voorbeeld geven werkt niet, maar dat is mijn ervaring.

Mijn man vind mij weer niet romantisch omdat ik niet zo snel kaarsen aansteek. Ik heb gewoon niet zo veel met kaarsen, dat betekent helemaal niets voor onze relatie.
Ik heb drie jaar een relatie en het enige wat ik spontaan gekregen heb was een versgebakken cake uit mijn eigen keuken. Verder koopt hij cadeautjes waar ik bij sta, omdat ik weer eens heel enthausiast riep hoe leuk het is.

Maar twijfelen aan hem dat doe ik niet, zelfs niet met 70 km tussen ons in. Hij houdt van me en dat merk ik aan alles. Zo'n bosje bloemen die ik niet krijg, betekent dan vrij weinig.
Ik zou het uitmaken. Bij zo'n kerel blijf je toch niet??

Nu ik er zo over nadenk ga ik ook meteen mijn koffers pakken. Liefde is leuk, maar als er geen kaartjes of bloemetjes aan te pas komen is zo'n relatie eigenlijk niks waard. Heeft iemand nog een bed over?
hahaha ik kan je hand schudden maar ik denk soms ook dat mannen het nooit goed kunnen doen....kopen ze geen bloemen zijn ze niet attent, kopen ze wel bloemen...dan zullen ze wel iets goed te maken hebben...:D

Ach, hij is graag bij me, we doen leuke dingen samen...mijn vriend gaat zelfs zo ver dat hij bloemen zonde van zijn geld vindt....(ons geld) dus wij hebben eigenlijk zelden bloemen..

maar dat hij soms extra hard fietst om sneller thuis te zijn...dat hij me met de auto of zwlfs de fiets toen we nog geen auto hadden van station haalt zodat ik niet alleen hoef te fietsen (ook toen het keihard sneeuwde en zijn krullebol vol sneeuwvlokken zat!!!! ) DAT IS PAS ROMANTIEK!

Voor mij althans.....je kunt ook iemand hebben dieb wel cadeautjes koopt maar savonds nooit tegen je aan kruipt en in bed gelijk zich omdraait en in slaap valt.....die je geld voor taxi betaald, liever dan je zelf op te komen halen....

tsja, dat is jouw keuze, doe mij maar lekker mijn ventje zonder bloemen en cadeautjes
Toch gek dat alle mannen wéten hoe vrouwen dit soort kleine dingetjes enorm waarderen, maar er zo weinig zjin die er ook iets mee DOEN. Volgens mij zijn vrouwen van nature toch wat zorgender ingesteld en ook meer gericht op "dingen doen om het hem naar de zin te maken" zeg maar..... als ik bijv. weet dat mannen het geweldig vinden als je ze verrast met een heerlijk diner, dan hou ik zoiets in m'n achterhoofd en doe dat dus een keer.

Maar met mannen lijkt het wel zo te zijn: ze weten dat vrouwen van een bosje bloemen of een leuk lingeriesetje houden, maar de gedachte dat ze daar ook iets mee kunnen doen lijkt niet op te komen of zo. Hihi, eigenlijk best gek......

Nou ja ik weet ook eigenlijk wel dat ik zeur......en dat ik absoluut geen klagen heb (welk man zegt nou "lieverd ik ga vanmiddag even met die en die op stap, maar dan gaan we vanavond lekker samen een filmpje kijken oke?" hij is altijd oplettend dat hij niet hele weekenden volplant met vrienden maar ook nog tijd voor mij overhoudt)

Ja dat is toch eigenlijk ook wel weer romantisch ....
Je bent toch gelukkig en zijn gevoelens voor jou bevestigt hij dagelijks! En soms moet je heul duidelijk uitspreken of onsubtiele hints geven over wat je daarnaast (in materiele vorm of wat) nog meer wilt..

Hier na 2 1/2 jaar nog wel steeds praktisch/romantische briefjes voor elkaar achter laten..

Ik heb vriend op het begin heel duidelijk gemaakt dat ik niet warm of koud wordt van cadeautjes of bloemen als verrassing. En eens in de zo veel tijd vraagt hij dan "Maar kan ik dan ECHT niets voor je meenemen waaruit blijkt *ik stop hier, want menigeen zal z'n eten nu al verloren zijn*" Dat hij DAT vraagt is voor mij al meer dan genoeg romantiek dan een kado ooit zal kunnen zijn.. Het gaat toch echt om de gedachte er achter.. Gelukkig heb ik (en hij!) ook een hekel aan ontbijt op bed, maar het is zo fijn dat hij 's ochtends de tafel dekt EN 's avonds afwast!

Vind het ook heerlijk dat we regelmatig samen uit eten gaan..
Je vriend opent straks een topic op panorama forum.nl met als titel

Ze is zo romantisch:

Ik doe echt alles voor haar, we zijn hartstikke gelukkig en toch zit ze te zeiken over ontbijt op bed, wat vinden jullie daarvan?
Badmeester, dat vraag ik me wel eens af, is er ook een forum waar mannen over dit soort dingen praten? Of komen ze hier op het Viva-forum?
Doe zoals Spijker, TO!!

Ik moest er in elk geval even heel hard om lachen.

Mijn vriend doet het ook weinig, maar neemt wel zo om de maand eens bloemen mee. Waar ik dan ook als een klein kind zo blij mee ben

Of laatst, toen had hij (voor het eerst dat hij zelf iets romantisch-creatiefs deed) van die lichtgevende fluorsticks gebroken en op het bed gelegd, in de vorm van een hart met i love you eronder. Ik smólt, echt waar. Juist omdat dit zo weinig gebeurt.

Maar tja, het is zeldzaam. Ach beter zo dan een man die je overstelpt met bloemen en ondertussen een dubbele agenda oid heeft. Romantiek zit hem voor mij er ook in dat hij me soms 's ochtends als hij er niet vroeg uithoeft toch om kwart over 7 even wegbrengt naar het station ed. Of als ik uitroep dat ik Marlies Dekkers mooi vind, prompt zijn complete kerstbonus opoffert aan 2 setjes voor mij.

Ik dacht ook heel lang dat mijn vriend niet romantisch was, heb nog nooit spontaan een lief briefje of kaartje gekregen en al helemaal geen bloemen. Een keer een kartonnen roos die hij van zijn werk mee had genomen omdat ze hem weggooiden.

Maar later bedacht ik me dat hij superveel lieve dingen doet: iets lekkers voor me kopen, veel moeite doen voor mijn verjaardagscadeaus (al heeft hij nog nooit iets zelf uitgezocht geloof ik, hij koopt altijd dingen waarvan ik vantevoren heb ik gezegd dat ik het erg leuk/mooi vond) hij steekt soms kaarsjes aan als we gaan eten, verstopt wel een kaartje in mijn bagage als ik alleen op vakantie ga en hij is (meestal) vooral lief en begripvol.

Dus mijn advies, bekijk voor jezelf hoe groot het probleem is, misschien valt het reuze mee als je zijn gedrag eens in een ander perspectief plaatst.
Lees de boeken van het echtpaar B en B Pease

Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kaart kunnen lezen.

En o, ja laat het boek ook door hem lezen. Staat ook een hoofdstuk in over mannen en romatiek.
Superherkenbaar Cocktaildress... Ik heb ook zo'n vent. En ik herken ook je gevoel. Vandaag ben ik toevallig jarig en hoopte dan toch een beetje op ontbijt op bed, maar nee hoor. Als ik daar een grapje over maak zegt hij breed glimlachend dat hij speciaal voor mijn verjaardag 10 minuten langer met me heeft geknuffeld 's ochtends (hij moet er altijd vroeg uit maar ik word meestal al eerste wakker en vaak kroelen we dan nog een kwartiertje). Ach ja... Ik heb al zo vaak hints gegeven maar hij pakt ze gewoon echt niet op. Soms baal ik er een beetje van, zeker als ik mijn ouders zie (ouderwetse romantici...) of attente vriendjes van vriendinnen. Maar aan de andere kant zegt hij vaak dat hij gek op me is en hebben we het gewoon heel fijn samen. En inderdaad, vergeleken bij andere topics op dit forum is dit een luxeprobleempje, maar toch he...
Ooh my God!!! Het lijkt wel alsof bijna een ieder hier in dezelfde relatie als van mij zit. Ik heb ook zo een guy!!!! En ik klaagde er altijd over dat hij niet romantisch is en geen kadootje en bloemen brengt en geen candle light dinners en noem maar op. Na twee jaar huwelijk is totaal niets verandert, want niets helpt geen hints geen voorbeelden.

Toen enkele gebeurde enkele maanden geleden wat. Ik kreeg een ernstige wake up call. We waren enkele weken uit elkaar en ooooh wat mistte ik hem. Ik mistte dat hij s'ochtends altijd me koffie voor me klaar had, de auto voor me uit de garage rijdt zodat ik allleen maar kan wegrijden, dat hij als we samen in bed liggen en ik wat nodig heb hij altijd voor mij uit bed stapt!!!! Toen heb ik ingezien dat datgene wat we op de tv zien alleen maar fairy tales zijn en dat romantiek zich vaak uit in de dingen die je partner voor je doet, dat hij je altijd super mooi vindt ook al vind jij jezelf er maar niet naar uitzien. Dat hij ervoor kiest om op de zondag met mij thuis te blijven rondhangen in plaats van met vrienden te gaan chillen.

If It aint love I don't Know!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven