Mode & Beauty alle pijlers

Wenkbrauw uitval?

31-08-2015 12:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Het valt mij op dat ik de laatste tijd wenkbrauwen haren verlies. Elke ochtend dan was ik m'n gezicht en zitten er weer een paar haren van m'n wenkbrauwen op m'n handen.

Ik heb het 2 weken geleden geverfd met refectocil, kan dit het uitval hebben veroorzaakt? Of is het gewoon normaal je elke dag een paar haren verliest?
Ik heb dit ook ruim een jaar gehad, weet nog steeds niet waar het door kwam. Ik had toen wel droge (exceem?) plekken in mijn wenkbrauwen, heb toen een tijd gewoon halve wenkbrauwen gehad door haaruitval. De uiteindes bij moeten tekenen.

Ze zijn nu weer aangegroeid en ik verf mijn wenkbrauwen ook al zo'n 2 jaar met Refectocil, dus daar lag het bij mij niet aan iniedergeval. Even naar de dokter misschien?
Ja misschien dat ik dat even moet doen? Helpt het als ik bijvoorbeeld Argan olie op m'n wenkbrauwen doe of heeft dat geen zin?
Ja zou een logische verklaring kunnen zijn dat het door die verf komt.

Ik zou gewoon afwachten. Waarom naar de dokter? Die doet er ook niks aan hoor. Behalve zeggen dat je even moet afwachten.

Overigens heb ik regelmatig haaruitval, maar dan gewoon op mijn hoofd. Vaak is er wel een aanleiding dan (medicatie of stress), het gaat gelukkig ook altijd weer over en groeien er weer nieuwe haren.
Dotje vaseline erop smeren en dit goed insmeren met een wenkbrauw borsteltje. Op een gegeven moment worden de haartjes sterker, dikker en langer.

Heel vervelend! Ik moet ze nu ook bijtekenen, maar vaseline helpt heel goed. Ohja.. En biotine pilletjes.
quote:Roesra23 schreef op 31 augustus 2015 @ 23:27:

Dotje vaseline erop smeren en dit goed insmeren met een wenkbrauw borsteltje. Op een gegeven moment worden de haartjes sterker, dikker en langer.

Heel vervelend! Ik moet ze nu ook bijtekenen, maar vaseline helpt heel goed. Ohja.. En biotine pilletjes.Dit zou je ook kunnen proberen ja hoewel dit bij mij niks hielp. Wbt de dokter, die kan je doorsturen naar een dermatoloog. Plotseling haaruitval bij de wenkbrauwen is natuurlijk niet geheel normaal. Dokter en/of dermatoloog kunnen je helpen de oorzaak vast te stellen.
Dokter en dermatoloog stellen niets vast indien je alleen haarverlies van je wenkbrauwen hebt, 2 weken nadat je ze geverfd hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven