tips Venetië en omgeving

01-09-2015 19:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week vlieg ik met een vriendin met ryanair naar Treviso ( in de buurt van venetie) buiten 2 nachtjes Lido de Jesolo die ik al heb vastgelegd ligt alles nog open. Wie kent deze omgeving en heeft tips voor wat we zeker moeten gaan zien? En heeft ook iemand ervaring met het openbaar vervoer daar? Ik hoor het graag....
Verona is een leuke stad. En Padua ook. En er zijn prachtige villa's in die streek, oa in Vicenza.

En als je van grappa houdt --> Bassano del Grappa.

Het is er vrij vlak, dus je kan in die streek ook goed fietsen.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Als je naar Venetië gaat, neem de waterbus (Vaporetto als ik het goed heb), de watertaxi's nemen je mee naar glasblazerijen waar ze je van alles proberen aan te smeren terwijl jij staat te smelten. Wel leuk om te zien.
verba volant, scripta manent.
2 nachten Venetië is natuurlijk veel te weinig, dan ben je ee maar 1 volle dag. En ik zou dan ook. Iet op Lido gaan zitten.
Ik ga een hele week naar die omgeving maar een hele week alleen venetie lijkt me te lang vandaar mijn vraag wat nog meer leuk is in die buurt
Wij vonden daar eigenlijk alleen murano leuk en het museum heel leerzaam. Verder druk en niet zo heel boeiend, wij waren blij dat we de derde dag weggingen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Ik vond Verona wel leuk om een dagje door te brengen.

OV geen idee van,wij wilden eigenlijk vanaf het Gardameer met de trein naar Verona en Venetie maar zijn uiteindelijk toch met de auto gegaan want het was best duur en duurde lang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven