Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

Wat raar dat die zwarte balk in beeld blijft als je naar beneden scrolled. Wat heeft die TD toch met grote zwarte banden? Zijn het allemaal mannen of zo? Het ziet er niet uit.

Het beeld is daardoor veel te klein geworden. We hadden eerst een icoontje waarmee je op ieder moment terug naar boven kon, maar dat is nu vastgezet onder de pagina. Als dat icoontje gewoon was gebleven, dan had die grote band niet vast gezet hoeven worden.

Edit: Het wordt overigens ook een hele kermistoestand als ik wil vernieuwen en ik ga met mijn cursor over die balk, dan flitsen er allerlei venstertjes over het scherm.

Ik vind het maar niets.
Extreem irritant die zwarte balk die meeloopt
Zwarte balk? Bij mij is die wit.
Als ik nu de smiley's aanklik dan komt de helft van de smiley's achter de reclame onderin te staan. Hierdoor zie ik nog maar een deel ervan. Kan ze ook niet aantikken want dan gaat hij naar de reclame.

Ik forum nu mobiel, s5 en gebruik chrome.
quote:OldWood schreef op 02 september 2015 @ 13:39:

Zwarte balk? Bij mij is die wit.Dan forum je mobiel.
quote:CommunityManagerViva schreef op 02 september 2015 @ 13:27:

[...]

Zou je willen je je cache willen legen en het daarna nog een keer willen proberen?

Groet,

Sanne

CM VIVA

Het ene plaatje krijg ik wel te zien, de andere niet. Site is een beetje selectief geworden in het geen wat ik mag zien.

Cache, cookies en alle reutemeteut heb ik verwijderd/geleegd.

Het is geen optie om deze update terug te draaien zeker?

Die balk die meescrollt neemt ook veel te veel ruimte in. Nu heb ik ook nog een achterlijke grote telefoon, maar het beeld is nu echt heel klein geworden.

Jammer mods, ik ervaar geen verbeteringen of iets wat het makkelijker moet maken.
Op mobiel is de menu balk wit (dit is altijd al zo geweest, en blijft dus ook wit bij meescrollen), op desktop zwart (hierbij geldt hetzelfde verhaal m.b.t. het meescrollen). Dit zal zo blijven.

Groet,

Sanne

CM VIVA
quote:Cateautje schreef op 02 september 2015 @ 13:41:

[...]

Dan forum je mobiel.Klopt.
met Internet Explorer zie ik het menu links steeds voor het scherm waar ik echt naar wil kijken, dit kan ik niet weg klikken en daardoor zie ik bijvoorbeeld het begin van deze zin niet.

Daarnaast zijn de eerste vier kopjes in het vastgezette menu niet leesbaar(zwarte vlakjes) en op de overzichtspagina van het forum staan alle pijlers tegen elkaar aan gedrongen en versprongen.

Kortom ik kan niet meer forummen sinds de update van vandaag. Ik zit vast aan Internet Explorer omdat ik op mijn werklaptop forum en geen andere browser mag en kan installeren.

Ik heb hierover ook een mailtje naar forum@viva.nl gestuurd met plaatjes hoe het er bij mij uitziet.

Graag op korte termijn een oplossing, want ik ben verslaafd
WTF?
quote:abusu schreef op 02 september 2015 @ 13:54:

met Internet Explorer zie ik het menu links steeds voor het scherm waar ik echt naar wil kijken, dit kan ik niet weg klikken en daardoor zie ik bijvoorbeeld het begin van deze zin niet.

Daarnaast zijn de eerste vier kopjes in het vastgezette menu niet leesbaar(zwarte vlakjes) en op de overzichtspagina van het forum staan alle pijlers tegen elkaar aan gedrongen en versprongen.

Kortom ik kan niet meer forummen sinds de update van vandaag. Ik zit vast aan Internet Explorer omdat ik op mijn werklaptop forum en geen andere browser mag en kan installeren.

Ik heb hierover ook een mailtje naar forum@viva.nl gestuurd met plaatjes hoe het er bij mij uitziet.

Graag op korte termijn een oplossing, want ik ben verslaafd

Ik heb je een mail terug gestuurd, zou je die even willen bekijken?

Groet,

Sanne

CM VIVA
Als je nu 'ga naar beneden' aanklikt, land je middenin de laatste reactie omdat de zwarte balk eroverheen valt. Moet je alsnog naar boven scrollen (ik weet het, first world problem, maar toch).
quote:Theemok1 schreef op 02 september 2015 @ 13:58:

Als je nu 'ga naar beneden' aanklikt, land je middenin de laatste reactie omdat de zwarte balk eroverheen valt. Moet je alsnog naar boven scrollen (ik weet het, first world problem, maar toch).Het is al medegedeeld, het blijft zo.
In de afgelopen tien minuten is mijn browser (mobiel Safari, ios7) nu al drie keer gecrasht tijdens het lezen van een pagina.

En die meescrollende balk vind ik niets. Ik heb normaliter 7,5 cm schermhoogte en daarvan wordt nu 13% ingenomen door iets dat voor mij niet van belang is. Ik weet heus nog wel waar ik ben!
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:Cateautje schreef op 02 september 2015 @ 13:59:

[...]

Het is al medegedeeld, het blijft zo.Nee, ik bedoel dat de naar beneden springfunctiedinges dus iets aangepast moet worden. Nu komt de laatste reactie niet in beeld. Dat die balk er staat, soit. Maar je landt nu middenin een reactie, je kunt hem niet helemaal lezen zonder alsnog te scrollen.
quote:Theemok1 schreef op 02 september 2015 @ 14:06:

[...]

Nee, ik bedoel dat de naar beneden springfunctiedinges dus iets aangepast moet worden. Nu komt de laatste reactie niet in beeld. Dat die balk er staat, soit. Maar je landt nu middenin een reactie, je kunt hem niet helemaal lezen zonder alsnog te scrollen.

Ik zal dit voorleggen bij de TD, maar kan helaas niets beloven.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Ik kan nu helemaal geen plaatjes meer laten weergeven. Op het balkje kan ik klikken wat ik wil maar er gebeurt helemaal niks.
Hier ook maar:

Jammer dat de balk blijft. Ik vind het behoorlijk irritant. Lijkt net een vervelende banner. Zat al te zoeken naar het kruisje.

Het beeld op mobiel is nu heel klein met het toestenbord erbij.

Grote ergenis, wil hem steeds wegklikken.

Vind het geen verbetering.

Hoop dat het wennen is maar ben er bang voor.

Wat was er hiervoor mis dan? Ik kon altijd al makkelijk terug naar het menu.

En ik kan niet qouten. Ik kon uberhaupt geen berichten plaatsen, dat is nu gelukt.

Maar als ik quote dan kan ik niet plaatsen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:SherlotteHolmes schreef op 02 september 2015 @ 14:22:

Ik kan nu helemaal geen plaatjes meer laten weergeven. Op het balkje kan ik klikken wat ik wil maar er gebeurt helemaal niks.

Je klacht is bekend en de TD is hier, zoals aangegeven mee aan de slag.

Zou je voor de zekerheid je cache even kunnen wissen?

Groet,

Sanne

CM VIVA
Het smiley veld loopt onderin dwars door de witte balk, waardoor je de onderste 6 niet meer kunt aanklikken.
quote:MadameQetesh schreef op 02 september 2015 @ 14:25:

Hier ook maar:

Jammer dat de balk blijft. Ik vind het behoorlijk irritant. Lijkt net een vervelende banner. Zat al te zoeken naar het kruisje.

Het beeld op mobiel is nu heel klein met het toestenbord erbij.

Grote ergenis, wil hem steeds wegklikken.

Vind het geen verbetering.

Hoop dat het wennen is maar ben er bang voor.

Wat was er hiervoor mis dan? Ik kon altijd al makkelijk terug naar het menu.

En ik kan niet qouten. Ik kon uberhaupt geen berichten plaatsen, dat is nu gelukt.

Maar als ik quote dan kan ik niet plaatsen.

De wens om de menubalk vast te zetten is gekomen vanuit de forummers en is vooral handig als je midden in een topic aan het lezen bent en bijv. naar een andere categorie/forum start etc. wilt. Zo hoef je niet eerst helemaal naar boven te scrollen.

Groet,

Sanne

CM VIVA
quote:Grobbekuiken schreef op 02 september 2015 @ 14:25:

Het smiley veld loopt onderin dwars door de witte balk, waardoor je de onderste 6 niet meer kunt aanklikken.

Op welk device/welke browser zit je?

Gr,

Sanne

CM VIVA
Daar hadden we toch dat icoontje voor om naar boven te gaan met één klik? Waarom is dat weggehaald?
quote:CommunityManagerViva schreef op 02 september 2015 @ 14:25:

[...]

Je klacht is bekend en de TD is hier, zoals aangegeven mee aan de slag.

Zou je voor de zekerheid je cache even kunnen wissen?

Groet,

Sanne

CM VIVA

Beste mod, lees mijn voorgaande bericht even.

Ik had mijn cache, cookies en alles geleegd/verwijderd. Toen kon ik een paar plaatjes wél openen en een heleboel niet.

Nu zo'n 20 minuten later kan ik helemaal niks meer openen.

Die cache legen was voor 25% effectief voor nog geen 20 minuten...
quote:KiaOraHoi schreef op 02 september 2015 @ 13:41:

Als ik nu de smiley's aanklik dan komt de helft van de smiley's achter de reclame onderin te staan. Hierdoor zie ik nog maar een deel ervan. Kan ze ook niet aantikken want dan gaat hij naar de reclame.

Ik forum nu mobiel, s5 en gebruik chrome.Nog maar een keer dan...
quote:SherlotteHolmes schreef op 02 september 2015 @ 14:28:

[...]

Beste mod, lees mijn voorgaande bericht even.

Ik had mijn cache, cookies en alles geleegd/verwijderd. Toen kon ik een paar plaatjes wél openen en een heleboel niet.

Nu zo'n 20 minuten later kan ik helemaal niks meer openen.

Die cache legen was voor 25% effectief voor nog geen 20 minuten...

We hebben het doorgegeven. Kom er zsm bij je op terug.

Groet,

Sanne

CM VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven