Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

quote:melbrw schreef op 02 september 2015 @ 15:32:

Leuk dat het op verzoek van dorummers is vastgezet, maar mag het op verzoek van forummers dan ook weer weg? Mijn zinnen zitten vol met spelfouten die ik pas kan zien als ik al verzonden heb..

Ik heb een Samsung S4 active.

We hebben je klacht gelezen en we gaan kijken wat we er aan kunnen doen. Het is niet meer nodig om verdere berichten hier te plaatsen tenzij je tegen een ander probleem aanloopt.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva Forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Goed ik ga nog ff door met klage. Jullie moeten de spelfouten in de eerste zin maar vergeven want die kan ik niet zien.

Daarnaast schrijf ik sinds kitler topic nummer 1 mee, en kan ik nu niet alleen geen plaatjes meer plakken, die van andere mensen kan ik ook niet meer zien. Fijn.

En kom niet aan met ga achter een computer zitten,open mijn linkjes maar om die puinhoop te bekijken.
Als ik de balk 'klik hier om deze afbeelding te laden' aanklik, gebeurt er 9 van de 10 keer helemaal niks.
quote:Cateautje schreef op 02 september 2015 @ 15:38:

Ik heb er ook niet om gevraagd en ik vraag me dan ook af of er nagedacht is over dit verzoek, want het maakt het het forummen er bepaald niet comfortabeler op, integendeel.

Ik had dan ook wel mee willen beslissen.

Dank voor je feedback, we zullen het in overweging nemen. Ik kan echter niets beloven of toezeggen.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Mods, mijn plaatjes doen het niet

quote:Honeymoonquiz schreef op 02 september 2015 @ 15:42:

Als ik de balk 'klik hier om deze afbeelding te laden' aanklik, gebeurt er 9 van de 10 keer helemaal niks.10/10 keer
Hier staat het smileyveld bijna geheel over 'plaats reactie', ik zie net nog de 'tie'.

Bekijk bericht is dus niet aanklikbaar.

Ipad, safari, ios8
Je bent zelf een theepot
Ehm....nu is het hele smiley veld zichtbaar, loopt niks meer doorheen, maar de onderste 6 zijn nog steeds niet aan te klikken.

Oh. Het loopt er nog wel doorheen, ligt eraan waar je een reactie plaatst maar dat was al bekend, sorry
Wat mij ook opvalt is dat wanneer ik een pagina vernieuw, deze helemaal wit wordt alsof ik niet meer op het forum ben. Dat heb ik nooit eerder meegemaakt.
quote:abusu schreef op 02 september 2015 @ 13:54:

met Internet Explorer zie ik het menu links steeds voor het scherm waar ik echt naar wil kijken, dit kan ik niet weg klikken en daardoor zie ik bijvoorbeeld het begin van deze zin niet.

Daarnaast zijn de eerste vier kopjes in het vastgezette menu niet leesbaar(zwarte vlakjes) en op de overzichtspagina van het forum staan alle pijlers tegen elkaar aan gedrongen en versprongen.

Kortom ik kan niet meer forummen sinds de update van vandaag. Ik zit vast aan Internet Explorer omdat ik op mijn werklaptop forum en geen andere browser mag en kan installeren.

Ik heb hierover ook een mailtje naar forum@viva.nl gestuurd met plaatjes hoe het er bij mij uitziet.

Graag op korte termijn een oplossing, want ik ben verslaafd Dit is ook mijn probleem, op de computer ook Explorer
quote:Soulcats schreef op 02 september 2015 @ 13:20:

Door die zeer aanwezige enorme zwarte balk bovenin zie ik nu nog maar twee (korte) berichten per pagina.

Dat leest echt irritant

Ja eens. Belachelijk hoe weinig ruimte er is (en al was trouwens) voor de tekst van de berichten zelf. (ik zit nu achter de laptop).

Het vaste menu is niet wat ik ervan verwacht had. Ik dacht dat het inhield dat je op elke willekeurige plek in een topic naar begin/eind/boven/beneden zou kunnen navigeren. Zodat je halverwege een topic niet zo hoeft te scrollen naar begin/eind (op mobiel heb je geen home knop).

Edit:

Ik heb even mobiel gekeken. Daar vind ik de balk wel ok. Hij is daar wit en neemt natuurlijk relatief ook minder plek in dan op de laptop, omdat je mobiel een verticaal scherm hebt. Op WP lijkt het goed te functioneren.
.
quote:SuzanneSuus schreef op 02 september 2015 @ 16:04:

Hier staat het smileyveld bijna geheel over 'plaats reactie', ik zie net nog de 'tie'.

Bekijk bericht is dus niet aanklikbaar.

Ipad, safari, ios8

Dit probleem zou nu verholpen moeten zijn. De smilies zouden dus niet meer door andere velden heen moeten lopen. Is dit toch het geval? Mail dan even naar forum@viva.nl.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Op een Iphone5 kan ik wel klikken op de melding dat ik een plaatje wil zien maar er gebeurt niks. Dat balkje met die melding verdwijnt maar de afbeelding komt niet te voorschijn.

En dat terwijl Liadan net weer allemaal plaatjes heeft geplakt in het flateuse celebs topic
quote:melbrw schreef op 02 september 2015 @ 16:14:

[...]

Dit is ook mijn probleem, op de computer ook Explorer

Bekend, zijn we mee bezig.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Nogmaals aan allen gericht: het probleem van de plaatjes op mobiel zijn bekend. De TD werkt aan een oplossing. Nog even geduld dus.

Groet,

Sanne

CM VIVA
- plaatjes zijn niet meer zichtbaar. Je zou ergens op moeten klikken maar dat werkt niet. (Mobiel, firefox)

- er staat een witte balk met VIVA, opties, zoek-loepje en persoonlijke instellingen poppetje bovenaan welke blijft staan.

- pagina aanklikken en dan verspringt de pagina nog een keer of 2-4 voordat het beeld blijft staan. Lastig lezen en lastig omdat je dan het verkeerde topic aantikt.

Dit onderhoud heeft me dus irritaties opgeleverd ;)
En het crashen? Staat dat al op een issuelijstje?

En Sanne, mag ik jou niet quoten vanwege je functie of is het je lange nick die maakt dat je geen quote-knopje bij je berichten hebt? Is dat de bedoeling?
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:may_ka schreef op 02 september 2015 @ 16:37:

En het crashen? Staat dat al op een issuelijstje?

En Sanne, mag ik jou niet quoten vanwege je functie of is het je lange nick die maakt dat je geen quote-knopje bij je berichten hebt? Is dat de bedoeling?

Dat is bekend. Je kunt mij wel quoten, alleen moet je op mobiel je toestel even naar landschape modus draaien (horizontaal). Dit omdat mijn naam te lang is. Wordt tevens opgepakt door TD.

Groet,

Sanne

CM VIVA
Oeps crosspost met CM VIVA over de plaatjes.

Maar ik kan CM VIVA ook niet quoten ook al draai ik mobiel naar landscape modus.
Ah. Weet je wel hoe weinig ruimte er in landscape modus overblijft met die vaste menubalk
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik zal wel hopeloos ouderwets zijn, maar ik forum voornamelijk op een desktop met een 17" scherm (Chrome).

Dit is dus wat ik nu zie (twee berichten op mijn scherm ), ik scroll me dus een rsi als ik een topic wil lezen.

In Explorer is het helemaal één grote puinhoop:

Die zwarte balk is 2 centimeter hoog, dat is toch veel te groot?! Waarom in hemelsnaam moeten die letters in zo'n enorm font?

Maak die wat kleiner, dan kan de balk ook de helft kleiner (en grijs graag i.p.v. dat afschuwelijke zwart).

Jammer dat er gekozen is voor het vastzetten van die menubalk, mijn keuze was het zeker niet. Het roept nu alleen maar heel veel irritatie op.

Als ik midden in een topic zit en ik wil naar een ander topic of een andere pijler dan gebruik ik gewoon de bladwijzer bovenin in Chrome, daar heb ik het VF standaard ingesteld, sneller en makkelijker.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Die dikke menubalk bovenin is een verschrikking.
Ik wil hem steeds proberen weg te klikken

Ziet er heel onvriendelijk en onhandig uit.
Ik heb een 13'' laptop en 2 cm zwarte balk bovenaan mijn scherm... Nuff said?
quote:CommunityManagerViva schreef op 02 september 2015 @ 16:19:

[...]

Dit probleem zou nu verholpen moeten zijn. De smilies zouden dus niet meer door andere velden heen moeten lopen. Is dit toch het geval? Mail dan even naar forum@viva.nl.

Groet,

Sanne

CM VIVA

Nee dus. En het smileyveld blijft ook openstaan, kan het niet wegklikken

Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven