wat zouden jullie doen?
donderdag 18 september 2008 om 10:37
De ex van mijn vriend heeft nog een schuld bij hem lopen van 8000 euro, ik vind dit best een boel centjes. Ik wil me daar eingelijk niet mee bemoeien... maar ik vind wel dat zij misbruik maakt van de goedheid van mijn vriend. Het is nu vijf jaar geleden, en ze hebben het toen wel op papier laten zetten. Maar nu zegt ze dus steeds dat ze nog geen geld heeft om het terug te betalen.. terwijl ze nu weer samenwoont, en elke week wel naar allerlei feestjes gaat.
Ik ben nu zwanger, en we proberen hard te sparen, t geld kunnen we zelf ook hard gebruiken. Ze heeft een paar keer 100 euro overgemaakt maar dat is alweer een tijd geleden en verder komt er niets.
Wat zouden jullie doen? mijn vriend weet zelf ook niet goed hoe hij dit moet aanpakken, en ik weet niet of ik me er mee mag bemoeien..
Ik ben nu zwanger, en we proberen hard te sparen, t geld kunnen we zelf ook hard gebruiken. Ze heeft een paar keer 100 euro overgemaakt maar dat is alweer een tijd geleden en verder komt er niets.
Wat zouden jullie doen? mijn vriend weet zelf ook niet goed hoe hij dit moet aanpakken, en ik weet niet of ik me er mee mag bemoeien..

donderdag 18 september 2008 om 10:41
donderdag 18 september 2008 om 10:41
Ik denk dat dit inderdaad niet jouw zaak is. Maar je kan wel aan je vriend vragen of hij wil weten wat jij ervan vindt en hoe jij het zou oplossen. Dan heb je een opening om jouw mening en ideeen kenbaar te maken. Misschien kan hij daar wat mee.
Heb je er weleens aan gedacht dat hij er misschien niks mee wil?
Heb je er weleens aan gedacht dat hij er misschien niks mee wil?
donderdag 18 september 2008 om 10:42
Moeilijk maar een verhaal dat je vaker hoort.
Geld en spullen terug krijgen van exxen is geen gemakkelijke klus.
Mijn vriend had dit ook met zijn ex. Ze had alle meubels "övergenomen" toen ze uit elkaar gingen en zou dit terugbetalen aan hem. Maanden gingen voorbij en hij zag ook geen geld. Op den duur wilde ze nog maar 5000 euri geven voor spullen die zeker 20000 hadden gekost(hele inboedel).
Toen heeft hij op een dag alles gaan ophalen en meegenomen en toen was de ergernis voorbij.
Wat bedoel jij met op papier gezet? is dit officieel gebeurd?
Ik zou denken aan iets in de vorm van een deurwaarder of een procedeure starten. Het is nogal een bedrag!
Tip: leen nooooit geld of spullen uit.Het gaat vaker mis dan goed.
Geld en spullen terug krijgen van exxen is geen gemakkelijke klus.
Mijn vriend had dit ook met zijn ex. Ze had alle meubels "övergenomen" toen ze uit elkaar gingen en zou dit terugbetalen aan hem. Maanden gingen voorbij en hij zag ook geen geld. Op den duur wilde ze nog maar 5000 euri geven voor spullen die zeker 20000 hadden gekost(hele inboedel).
Toen heeft hij op een dag alles gaan ophalen en meegenomen en toen was de ergernis voorbij.
Wat bedoel jij met op papier gezet? is dit officieel gebeurd?
Ik zou denken aan iets in de vorm van een deurwaarder of een procedeure starten. Het is nogal een bedrag!
Tip: leen nooooit geld of spullen uit.Het gaat vaker mis dan goed.

donderdag 18 september 2008 om 10:46
Ik vind het inmiddels geen zaak meer tussen je vriend en zijn ex. Ik vind dat jij daar nu net zo goed wat over te zeggen hebt. Het was toen zijn geld, maar nu het geld van jullie samen. En ze heeft ondertussen genoeg mogelijkheid gehad om het geld terug te betalen. Ik snap niet dat je vriend daar niet veel op uit doet. Wat een bedrag.

donderdag 18 september 2008 om 10:47
Ik vind het inmiddels geen zaak meer tussen je vriend en zijn ex. Ik vind dat jij daar nu net zo goed wat over te zeggen hebt. Het was toen zijn geld, maar nu het geld van jullie samen. En ze heeft ondertussen genoeg mogelijkheid gehad om het geld terug te betalen. Ik snap niet dat je vriend daar niet veel op uit doet. Wat een bedrag.

donderdag 18 september 2008 om 10:52
Een goede vriendin van mij kreeg ook nog 1000 euro van haar vriend toen het uit ging. Helaas volgden er in de loop der jaren vooral loze beloftes, in plaats van euro's. Inmiddels heeft ze de hoop opgegeven; ze steekt haar energie liever in leuke dingen.
Jouw vriend moet zelf weten wat hij met de situatie doet. Ik kan me voorstellen dat erachteraan gaan meer energie kost dan de waarde van het geld. Maar dat is iets dat hij zelf moet beslissen.
Jouw vriend moet zelf weten wat hij met de situatie doet. Ik kan me voorstellen dat erachteraan gaan meer energie kost dan de waarde van het geld. Maar dat is iets dat hij zelf moet beslissen.
donderdag 18 september 2008 om 10:53
Een goede vriendin van mij kreeg ook nog 1000 euro van haar vriend toen het uit ging. Helaas volgden er in de loop der jaren vooral loze beloftes, in plaats van euro's. Inmiddels heeft ze de hoop opgegeven; ze steekt haar energie liever in leuke dingen.
quote:meissiemeissie schreef op 18 september 2008 @ 10:41:
Ik denk dat dit inderdaad niet jouw zaak is. Maar je kan wel aan je vriend vragen of hij wil weten wat jij ervan vindt en hoe jij het zou oplossen. Dan heb je een opening om jouw mening en ideeen kenbaar te maken. Misschien kan hij daar wat mee.
Heb je er weleens aan gedacht dat hij er misschien niks mee wil?Exact! Waar bemoei je je eigenlijk mee? Het zijn jouw zaken niet!
Heb je er weleens aan gedacht dat hij er misschien niks mee wil?Exact! Waar bemoei je je eigenlijk mee? Het zijn jouw zaken niet!
donderdag 18 september 2008 om 10:56
donderdag 18 september 2008 om 10:58
donderdag 18 september 2008 om 10:58
Wat een vervelende situatie. Het lijkt me dat je vriend eens een goed gesprek met haar moet hebben en een harde afbetalingsregeling moet opzetten, zoals elke maand 250 euro. Wilo ze dat niet, maar hebben jullie alles op papier staan, dan kun je misschien via de Sociale raadslieden nagaan wat er juridisch mogelijk is. Het klinkt of deze dame misbruik maakt van jouw vriends opstelling of gebrek daaraan. Als hij niks doet, ga je dat geld nooit meer krijgen.

donderdag 18 september 2008 om 11:00
Hij heeft 'n kind bij TO verwekt dus zal ie dat geld nu voor hen samen nodig hebben, dus heeft zij zeker wel recht om hem een schop onder z'n hol te geven achter z'n geld aan te gaan, tenzij hij zo'n goede baan heeft dat ie 8000 euro best kan missen. Maar dat lijkt me niet echt 't geval wat beschreven wordt door TO.
donderdag 18 september 2008 om 11:12

donderdag 18 september 2008 om 11:15
quote:Maricke schreef op 18 september 2008 @ 10:58:
[...]
Hoezo is dat geld van hen samen? Het is ZIJN geld en omdat zij toevallig met hem samenwoont maakt dat nog niet HAAR geld. Wat is dat voor ouderwetse gedachte!
Hoezo ouderwets? Nou noem mij maar ouderwets. Mijn mans geld is mijn geld en mijn geld is zijn geld. En bovendien kan hij het geld nu wel beter gebruiken voor zijn kindje dat op komst is, dan zijn exvriendin te sponsoren.
En ik weet niet wie vond dat zijn energie meer waard zou zijn dan die 8000 euro, maar je mag wel veel energie verspillen voordat je die 8000 euro verspild hebt.
[...]
Hoezo is dat geld van hen samen? Het is ZIJN geld en omdat zij toevallig met hem samenwoont maakt dat nog niet HAAR geld. Wat is dat voor ouderwetse gedachte!
Hoezo ouderwets? Nou noem mij maar ouderwets. Mijn mans geld is mijn geld en mijn geld is zijn geld. En bovendien kan hij het geld nu wel beter gebruiken voor zijn kindje dat op komst is, dan zijn exvriendin te sponsoren.
En ik weet niet wie vond dat zijn energie meer waard zou zijn dan die 8000 euro, maar je mag wel veel energie verspillen voordat je die 8000 euro verspild hebt.
donderdag 18 september 2008 om 11:22