Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
hee Smartie

Niet echt geruststellend nee.

Maar dit is natuurlijk pas de eerste keer dat het zo kort is sinds juli. Dus helemaal goed is het niet, maar er komen vast weer langere cyclussen ook. Hopelijk kan de dokter morgen meer uitleggen. En misschien doorverwijzen, dan kom je tenminste meteen bij mensen die er echt veel vanaf weten. Bij huisartsen heb ik soms mijn twijfels. (bij mijn vorige tenminste dan, gelukkig is ie met pensioen)
Fien dat boek heet zwanger worden van mariel croon en daar staan heel veel tips in (waar jij niks meer aan hebt hahaha)

Ik heb het geleend van mijn zus (bij haar ook al overbodig) en heb ook al het vervolg boek geleend "jouw zwangerschaps bijbel". Maar dat mag ik pas lezen als het zo ver is.

Adventure, shit dat het echt doorgebroken is. Wanneer is je volgende NOD? En draden trekken he! Misschien alvast oefenen met een rauw ei ;)

Biaha en Watje straks hebben jullie 2 kleine monstertjes/draakjes! Hebben jullie het al verteld aan ze of snappen ze het toch nog niet? (ook Foxymama natuurlijk, maar weet niet of ze monsters heeft!)

Tazzle al aan het testen?
Poehee, ik heb een aantal keer met dat boek in de handen in de winkel gestaan. Toch heb ik het steeds niet gekocht, had het idee dat ik er dan constant in zat te lezen. ( bedoel: mezelf gek zou maken).

Mooi dat jij hem wel hebt, als we dan wat willen weten zoek jij het even op!

Smartie, heb jij nu duidelijk rood bloed, of is het nog steeds bruin? Dan zou het toch een innestelling kunnen zijn?

Even afwachten dus wat de dokter er van zegt.

Bij mij is de ongsteldheid zo goed als over, kunnen dus weer aan de bak. Sex tijdens de 'feestweek' vind ik niet echt prettig.

Toch heb ik die dagen altijd wel erg veel zin in sex.....gek eigenlijk.
Hoi Smartie dat klinkt idd niet erg geruststellend! 15 dgn is ook echt kort...ben wel heel benieuwd wat ze gaan doen en wat ze je te vertellen hebben. Lief dat je gaat vragen na een kortere cyclus dan 21 dgn, misschien dat jou huisarts wat behulpzamer is dan de mijne... Wil je alvast veel sterkte wensen voor morgen, en positief blijven he! Ik denk morgen aan je!!

Ik heb er 3 testen opzitten nu, de eerste 2 waren heel licht en vandaag was er weer niks te zien...ga zo nog maar ff een keertje testen, vind het wel weer raar!
quote:[message=1976919,noline]

En draden trekken he! Misschien alvast oefenen met een rauw ei ;)

Jemig Smartie, ik ga er gewoon vanuit dat het niets is, maar je wordt wel heel zenuwachtig als de assistente zoiets zegt. Ik duim voor je!

Ik heb die ovulatietesten nu ook binnen maar dacht smorgens te gaan tesetn dus dan wordt het morgenochtend. ik had gisteren al gezegd tegen mun vriend dat ik um vandaag dan ging versieren. Gisteren werd het echt niet, hij zag er zo sneu uit, zo moe met van die rooddoorlopen oogjes van de vermoeidheid... Maar vanavond moet hij er maar aan geloven. Als ik kan in ieder geval

Blomke, dat boek van Croon is echt heel helder en duidelijk en heel makkelijk geschreven. Ik heb er genoeg aan, ben dus niet op zoek naar meer info op het net of zo. Het is nu een beetje mijn bijbel en zo 1 x in de maand zoek ik eens wat op. Ik heb het in 1 ruk uitgelezen en daarna dus af en toe als naslagwerk. Ik werd er heel blij van. Maar dat moet je zelf weten natuurlijk!

Foxy, het gaat natuurlijk wel goedkomen. Maar word wel bikkelen., Blij te lezen dat je mij mijn paleisje gewoon voorhoudt... Thanks!

Tazzle, dan zou je ei al gesprongen zijn? dat is dan inderdaad wel heel snel.

Biaha, over 2 weken weet je of het een jongetje wordt! Ik vind het zo spannend! Voel helemaal met je mee (dat denk ik in ieder geval)......
Weer ff een update, haha. Het is eigenlijk telken bij bruin slijm gebleven, alleen gisteravond een wat vreemde kleur , donker roze ofzo. Ik ga net na de wc, is het weer opgehouden?!? Ik snap er echt helemaal niks van. Morgen zal ik wel weer even laten weten wat de dokter heeft gezegd.

Tazzle: Waarschijnlijk zal je ei dan wel gesprongen zijn inmiddels, of denk je van niet?

Kiekeboe: Je houdt wel rekening met je vriend in je vruchtbare dagen. Inmiddels ben ik zo ver, dat ik geen excuus aanvaard als dat ei op springen staat haha. Hopelijk gaat het vanavond wel lukken. Ik ben benieuwd wat jouw ovulatietesten gaan zeggen.
Smartie benieuwd wat de dokter gaat zeggen. Spannend zeg. Hopelijk is het toch een innesteling en niet een of ander eng of raar iets.

Kiekeboe je bent echt heel lief voor je vriend! Die van mij had op ei-dagen geen schijn van kans. Moe of niet, gewoon doorgaan...Arme man. Eigenlijk kwam dat voornamelijk omdat we het toch al heel weinig deden.

Phoehee ik probeer wel af en toe te vertellen aan mijn kleine draakje dat ze een broertje of zusje krijgt, maar dan zit me an te staren alsof ik Chinees praat. En ook het zinnetje, doe je voorzichtig met mama (draakje is nogal onbehouwen) want mama heeft een baby in de buik, dringt ook niet echt door. Maar ja wat wil je, ze is nog geen 1,5!

Meiden die nu van een tweede ook zwanger zijn, hebben jullie al nagedacht over eventuele dubbele wagens of van die kiddyboards? Wij zijn er nog niet uit (hoeft ook nog niet) maar gaan wel een beetje nadenken over wat handig zou zijn.
Smartie, wat een uitspraken doet die assistente zeg! Ben benieuwd wat je huisarts zegt.

Watje, ik heb wel rondgekeken voor duowagens op het net. Er zijn hele mooie te koop. Phill and ted's heten ze. Maar we hebben nog een goede staan en om nou weer zoveel geld uit te geven. Dus hier wordt het wrs een kiddyboard voor zoonn en een draagzak voor de baby. Had bedacht dat dat ook handig is tijdens huiluurtjes waarbij ik ook mijn handen vrij moet hebben voor zoon. (pffffff, zie mezelf al lopen met krijsende baby in draagzak en jengelende peuterpuber aan mijn been...... )

Monster was wel liefkozend bedoeld hoor, voor jullie je gaan afvragen waarom ik dan aan een tweede begin......

Kiekeboe, leuk dat je zo meevoelt! Het is ook wel heel toevallig dat we elkaar hier getroffen hebben he! Jij begon toch trouwens over een romperkoopdag? Lijkt mij wel leuk om eens een keer iedereen irl te zien. Weet niet of er animo voor is?? Voor koffie of eten kan natuurlijk ook.

Ik ga mijn monstertje wat aandacht geven. Hij is een beetje ziekies dus ga hem maar eens een extra knuffel geven!
Watje, mijn schoonzus heeft zo ene waar ze achter elkaar zitten, en ik moet zeggen dat ik dat superhandig vind. Hoeft er maar 1 iemand mee te 'rijden' en ik vind het niet eens moeilijker dan met eentje. Haar kindjes zijn ondertussen 4j en 2,5j en ze gebruikt die nog steeds.

Biaha, klopt het dat ik juist gelezen heb dat je schreef dat jij je armen open krabt van de jeuk? Ik heb wel af en toe jeuk op mijn buik, maar ik wist niet dat het zo erg kon zijn.
Tjee, Smartie, wat een botte constatering van de assistente zo door de telefoon. Niet echt netjes, dacht dat het trekken van dit soort conclusies meer aan de huisarts is. eerst maar eens horen wat hij te zeggen heeft. Succes!

Biaha, ik denk inderdaad dat jij een zoon krijgr. Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde. Ik het het senario zoon en kan me dus niet voorstellen dat ik uberhaupt dochters kan krijgen! Nog twee weken en dan week je het.

Wij hebben ons monstertje nog niks verteld. Vind het nog een beetje vroeg. Negen maanden zijn voor hem nog niet te overzien. En ik weet nog niet eens of alles wel goed zit. Dat wil ik eerst afwachten.

Over de kinderwagen? Wij zullen niks extra's aanschaffen denk ik. Nu gebruik ik de kinderwagen al bijna nooit meer. Of hij loopt zelf, of we gaan met de fiets of tram. Allees bij lange wandelingen of een dagje weg. Als number two wordt geboren is hij al 3,5 en vind ik eigenlijk dat hij al grote stukken zelf moet kunnen lopen. Anders heb ik nog een draagzak voor de baby en als vriend en ik samen weg gaan een buggy en een kinderwagen.

Als het toch nodig blijkt kan het altijd nog.

Verder ben ik eerlijk gezegt vergeten wat er is geschreven en moet ik nodig aan het werk!
Even een updat tussendoor. De huisarts zei dat er niks was om me druk over te maken. Vooral omdat het nog oud bloed was. Het kon wel een jaar duren voordat die cyclusregelmatig werd. En tja van ovulatietesten zag hij het nut niet echt in. Gewoon niet te druk maken en dan ben j zo zwanger. Tja, hij heeft makkelijk praten. Want ja jij hebt nog tijd zat! Als ik na een jaar nog nietzwanger was, mocht ik het kwakje van vriendlief wel langsbrengen haha.Toch ben ik wel enigszis gerustgesteld, ook al ben ik niks wijzer geworden...
Smartie, het standaardantwoord dus een beetje. Lekkere dooddoener ook. Maak je niet te druk, dan komt het vanzelf.

Nou ja, het is ook nog wel vroeg. Ben blij dat je toch een beetje gerustgesteld bent!

WIlde nog iets schrijven, maar ben het alweer vergeten. Misschien later.

Tot later!
Oh ja, wilde zeggen dat die assistente voortaan wel wat tactischer kan zijn. Lekker belangrijk....
Hee hallo dames! Nou, kom net bij arboarts vandaan en kan weer net iets meer uren gaan werken. Maar dan wel tot het einde van het jaar had ik zelf bedacht. max 24, tis wat... Maar dan kan ik wel rustig tijd besteden aan ons huis en dat wordt nu toch wel heel belangrijk! Dus vandaag verder thuis, zaken uitzoeken enzo.

Gisteren is gelukt! Ik heb gisteravond toch over zo'n ovulatieteststokje gepiest (ja, want dat is het toch he, eigenlijk helemaal niets lekkers aan ) en die gaf aan dat mijn ei bijna gaat springen. En ik had hem eergisteren voorbereid dat ik dan wel gisteren wilde sexen. Hij vond het maar een beetje vreemd want zo op commando sexen hadden we nog niet echt eerder gedaan. Wel soort van; maar nu was het toch echt met voorbedachte rade (voor hem dan, voor mij al veeeeeeel eerder). Maar het was heel lekker en fijn dus is goed gekomen. Dat vond hij ook. Hij zei ook 'ja, maar anders gebeurt het gewoon niet met alles wat er nu speelt en de vermoeidheid'. En daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Dus ik ben blij dat hij er ook op deze wijze achter staat.

Zo'n 'monster' als sommige van jullie kunnen zijn rondom de eisprong ben ik dus niet

Smartie, gelukkig hoef je je niet druk te maken. Dat is wel weer een pak van je hart denk ik? Maar die man begrijpt na al die jaren huisarts dus nog steeds niets van de vrouwelijke hormonen

Mischien is die assistente zelf bezig met zwanger worden en is dit haar ergste nachtmerrie???
Ennuh, voordat ik het vergeet; Het lijkt mij heel erg leuk om elkaar te zien in real life. Of dat rompertje-koop-dag moet heten, of samen een borreltje doen (sinaasappelsap hebben ze ook ), samen uit eten, een gebakje doen of whatever. dat maakt mij niet uit. Maar elkaar gewoon even zien en ontmoeten (met of zonder kids, maakt me ook niet uit) daar wil ik me wel voor inzetten. Dus... WIL JE DE POL INVULLEN OP HYVES???? (Sorry Phoehee)

hee ik zit bij mijn ouders dus heb niet veel tijd, sorry voor degene die ik vergeet;

Smartie, fijn dat je een beetje gerustgesteld bent. Is het bloeden al over? De dokter heeft makkelijk praten met doe maar gewoon. Meestal als vrouwen iets willen, willen ze het nu en gaan ze er ook voor!

Kiekeboe fijn he 2 strepen! Ik had echt zo'n hoera gevoel. En mijn vriend krijgt het ook wel zwaarder te verduren.

Watje 1,5 is wel echt te jong lijkt me ja. Chinees hahaha! De jongste van mijn zus (ook meisje van 1,5) zegt heel vaak "bebies, bebies, bebies". Dan vraag je ben jij een baby dan en zegt ze "" neeeee!".
Hallo dames, zo ik ben ook weer terug van vakantie.

Hebben het heerlijk gehad in Frankrijk, lekker weer, gezellige mensen en heerlijk ontspannen.

Ga even alles bij lezen want jullie zijn weer druk geweest!
Heee Anira! Fijn dat je het lekker hebt gehad. Heb je nog de hele week vrij? Het is hier nu wel koud, maar wel lekker. Nog even genieten dan!
Tof dat je terug bent en een goede vakantie gehad hebt Anira, we hebben je gemist
Hee, Anira. Dat is snel! Had het idee dat je nog maar net weg was. Je komt in ieder geval met lekker weer terug.
Hee Anira gezellig dat je er weer bent! En ook heel fijn dat je dat mooie weer hebt meegenomen voor ons!
Zo, manlief is weer thuis. Hij is gelijk met zoon patat gaan halen. Ben helemaal uitgeblust vandaag. Geen zin meer om te koken.

Fien. Op mijn buik heb ik idd ook jeuk, maar ook op mijn armen en benen. Ik had het bij zoon ook erg. En ja, ik douche iedere dag dus daar ligt het niet aan.

Ik smeer nu calendulazalf en dat gaat wat beter gelukkig. Ach, als dat mijn ergste probleem is dan mag ik blij zijn toch?

Alles gaat op de bekende kwaaltjes na weer vlekkeloos. (even afkloppen) Net als bij zoon eigenlijk. Ik besef me heel erg dat ik daar heel veel geluk mee heb. Ik moet nog even natuurlijk en bevallen moet ik ook nog.........dus ik zal het maar niet te hard roepen.
Jemig, je kan wel zien dat ik niet vooruit te branden was vandaag. Heb met deze erbij 6 berichtjes geplaatst! Nu houd ik op hoor.

Kon me vanmiddag trouwens niet inhouden bij de bakker. Heb 3 gevulde koeken gekocht en zoon heeft een halve op en ik de rest....... en dan nog aan de patat straks. Lekker gezond dagje vandaag weer. Morgen maar weer extra fruit en extra gezond eten. Ben benieuwd wat de weegschaal bij de vk gaat zeggen. Als ik zo doorga is het in ieder geval geen goed nieuws.

Nu ben ik echt weg!

Fijne avond allemaal
Biaha, je moet je een beetje inhouden he... Gna gna gna Mara genieten moet je gewoon doen! Dan smaakt dat fruithapje ook beter denk ik dan altijd maar.

Ik had me voorgenomen weer 4 kilo eraf te doen en ik weet dat ik het kan. In 1 week 1,5 eraf en weet je wat? Na het slechte nieuws van vorige week donderdag gewoon weer 1,5 kilo eraan de volgende week. Daar doe je het dan voor he....

Bevallen is eitje toch!??!!? Dat hebben ze mij altijd verteld
Anira ben je erweer!! Leuke vakantie gehad? Volgens mij zijn we nu weer helemaal compleet he!!

Oh kiekeboe dat afvallen ook...mijn vakantie kilo's (2 stuks..) zitten er ook nog aan hoor, elke dag neem ik me voor, 2 liter water, 2 stuks fruit en geen snoep, koek etc... elke avond neem ik me voor om er morgen ECHT mee te beginnen...

Smartie, jij bent dus ook niks wijzer geworden, daar kun je wat mee he. We zullen toch geduldig moeten zijn, maar das zo moeilijk...

Ik hoop toch niet dak mn ei alweer gehad heb, want we hebben nog 0 x gesekst... nou ik blijf vrolijk doortesten!!

Kiekeboe ik heb gestemd hoor!! i'm in!!!

Doeg!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven