werken als postsorteerder. Is het wat?
vrijdag 4 september 2015 om 17:33
Ik heb het gedaan. Het is behoorlijk saai werk (zeg maar gerust geestdodend), en de arbeidsvoorwaarden zijn ronduit kut. Maar het brengt geld in het laatje, en je moet er zelf met je collega's wat van maken he. Ik heb het er uiteindelijk eigenlijk best gezellig gehad en mocht ik ooit weer zonder werk komen te zitten ga ik het even zo vrolijk weer doen.
vrijdag 4 september 2015 om 17:41
Ik heb het vroeger gedaan met Kerst. Dan is de zweer best leuk. Het is lekker simpel werk, indien er door zou zitten dan zou ik wel ff zo iets lekkers simpels willen doen. Best OK niet zwaar zolang het niet om pakketten gaat, geld is leuk met kerst op andere data is wat laag betaald.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 4 september 2015 om 17:42
Ik werk al 3 en half jaar als postsorteerder/voorbereider.
Het is inderdaad gewoon een soort productiewerk, maar het is prima te doen! En niet heel moeilijk.
Alleen is PostNL nou niet de geweldigste werkgever en ontzettend onredelijk. Ze zijn deze week begonnen met het betalen naar wijk zetten/voorbereiden. En als je erover heen zit, dan werk je in je eigen tijd!
Echt kut gewoon want dan mag helemaal niet. Gewerkte tijd is betaalde tijd toch?
Nu is de ondernemingsraad er mee bezig, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk.
kwa loon is het wel 1 van de betere kwa minimumloon. En de tijden zijn inderdaad fijn.
Ik begin om 06:00 en ben rond 11:00 weer vrij..
Succes!
Het is inderdaad gewoon een soort productiewerk, maar het is prima te doen! En niet heel moeilijk.
Alleen is PostNL nou niet de geweldigste werkgever en ontzettend onredelijk. Ze zijn deze week begonnen met het betalen naar wijk zetten/voorbereiden. En als je erover heen zit, dan werk je in je eigen tijd!
Echt kut gewoon want dan mag helemaal niet. Gewerkte tijd is betaalde tijd toch?
Nu is de ondernemingsraad er mee bezig, maar dat zet nog geen zoden aan de dijk.
kwa loon is het wel 1 van de betere kwa minimumloon. En de tijden zijn inderdaad fijn.
Succes!
vrijdag 4 september 2015 om 17:44
vrijdag 4 september 2015 om 17:47
quote:Desiree19881 schreef op 04 september 2015 @ 17:42:
Succes!Dat heb ik gehoord ja, belachelijk. Dan is het gewoon aangenomen werk, en het is vragen om foutsorteringen ook. Ik heb voor Sandd gewerkt en mijn man werkt daar nog, en daar krijg je gewoon uurloon. Het is niet veel, maar het is beter dan een uitkering en al het gezeik wat je daarvan hebt. En je bent er nog eens uit he.
Succes!Dat heb ik gehoord ja, belachelijk. Dan is het gewoon aangenomen werk, en het is vragen om foutsorteringen ook. Ik heb voor Sandd gewerkt en mijn man werkt daar nog, en daar krijg je gewoon uurloon. Het is niet veel, maar het is beter dan een uitkering en al het gezeik wat je daarvan hebt. En je bent er nog eens uit he.
vrijdag 4 september 2015 om 18:14
quote:Desiree19881 schreef op 04 september 2015 @ 17:42:
Mijn ervaring ook. Heel onredelijk zeker als je gewoon hard door werkt en niet je tijd staat te verkletsen. De tijd die ervoor stond was 9 van de 10 keer niet te doen.
Wij mochten op gegeven moment na veel gezeur de tijd opschrijven die we er echt over gedaan hadden. Naar dat betekende niet dat we die ook betaald kregen! Dan werd er gekeken of ze dat redelijk vonden. Ik krerg altijd het idee dat dit door kantoormensen gedaan werd die uberhaupt nog nooit het werk gedaan hadden.
Maar het werk zelf vond ik heel erg leuk. Leuke gezellige collega's, meestal na de tijd even koffie leuten. Makkelijke werk, fijne werktijden.
Helaas ging het sorteercentrum hier weg en de stad verderop moest ik bijna geld bij leggen. Toen gestopt en als bezorger aan het werk gegaan.
Ook dat vond ik erg leuk maar wat tijden betreft zelfde drama. Tijd die ervoor stond haalde je nooit. Liep je weer in je eigen tijd ( ik dacht dan ach ik bespaar weer een sportschool uit).
Uiteindelijk gestopt doordat ik een hernia kreeg
Mijn ervaring ook. Heel onredelijk zeker als je gewoon hard door werkt en niet je tijd staat te verkletsen. De tijd die ervoor stond was 9 van de 10 keer niet te doen.
Wij mochten op gegeven moment na veel gezeur de tijd opschrijven die we er echt over gedaan hadden. Naar dat betekende niet dat we die ook betaald kregen! Dan werd er gekeken of ze dat redelijk vonden. Ik krerg altijd het idee dat dit door kantoormensen gedaan werd die uberhaupt nog nooit het werk gedaan hadden.
Maar het werk zelf vond ik heel erg leuk. Leuke gezellige collega's, meestal na de tijd even koffie leuten. Makkelijke werk, fijne werktijden.
Helaas ging het sorteercentrum hier weg en de stad verderop moest ik bijna geld bij leggen. Toen gestopt en als bezorger aan het werk gegaan.
Ook dat vond ik erg leuk maar wat tijden betreft zelfde drama. Tijd die ervoor stond haalde je nooit. Liep je weer in je eigen tijd ( ik dacht dan ach ik bespaar weer een sportschool uit).
Uiteindelijk gestopt doordat ik een hernia kreeg
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
vrijdag 4 september 2015 om 18:15
quote:jo12345 schreef op 04 september 2015 @ 18:09:
Dat is toch in zo'n gebouw waar allemaal lijnen op de vloer getekend staan waar je niet overheen mag gaan? En dat je dan straf krijgt, als je het wel doet, net als op de lagere school?
Ik weet niet welke lijnen jij bedoeld maar die hadden we niet.
En straf, hoe kinderachtig denk je dat het werk is?
Dat is toch in zo'n gebouw waar allemaal lijnen op de vloer getekend staan waar je niet overheen mag gaan? En dat je dan straf krijgt, als je het wel doet, net als op de lagere school?
vrijdag 4 september 2015 om 18:24
quote:MadameQetesh schreef op 04 september 2015 @ 18:15:
[...]
Nou een paar jaar geleden stonden de kranten vol over hoe kinderachtig postnl met haar medewerkers om gaat.
http://www.sleen.nu/nieuw ... -stempel-op-postbezorgers
[...]
Nou een paar jaar geleden stonden de kranten vol over hoe kinderachtig postnl met haar medewerkers om gaat.
vrijdag 4 september 2015 om 18:30
quote:jo12345 schreef op 04 september 2015 @ 18:24:
[...]
Wow, wel beetje lachwekkend ja.
Nee die lijnen waren er toen gelukkig niet meer haha.
Maar echt goed met hun werknemers omgaan doen ze nog steeds niet ( 2 jaar terug iig niet). En dan doel ik vooral op het slechte betalen van echt gewerkte uren.
[...]
Wow, wel beetje lachwekkend ja.
Nee die lijnen waren er toen gelukkig niet meer haha.
Maar echt goed met hun werknemers omgaan doen ze nog steeds niet ( 2 jaar terug iig niet). En dan doel ik vooral op het slechte betalen van echt gewerkte uren.
vrijdag 4 september 2015 om 18:34
Je zou eventueel ook kunnen kijken naar pakketsorteren bij PostNL.
Dit heb ik een tijdje gedaan toen ik geen werk had.
Verdiend eigenlijk best prima (als student lig) en je hebt allemaal onregelmatigheidstoeslagen.
Zolang je niet hoeft op te voeren is het géén zwaar werk en best gezellig. Opvoeren is dan wel weer leuker werk
Dit heb ik een tijdje gedaan toen ik geen werk had.
Verdiend eigenlijk best prima (als student lig) en je hebt allemaal onregelmatigheidstoeslagen.
Zolang je niet hoeft op te voeren is het géén zwaar werk en best gezellig. Opvoeren is dan wel weer leuker werk
vrijdag 4 september 2015 om 18:39
Ow wee als je gaat lopen in het compartiment hoor of teveel kletst!!! Oei oei dan wordt je op je vingers getikt Ze staan we heel vaak te kijken aan het begin van jouw compartiment sneaky achter een kar met bakken ofzo...alsof we dat niet zien..Ze houden je knetterhard daar in de gaten en niets ontgaat ze!!! Soms voel ik me net een klein kind daar. Beetje lopen verantwoorden als je klaar bent waarom je je tijd niet hebt gehaald..
vrijdag 4 september 2015 om 19:02
Oh ja dat niet mogen lopen werd hier toen ook in gevoerd. Ik snap het wel op je plek werkt sneller maar je liep niet onnodig.
Soms was een envelop stuk ofzo en moest er een zakje om, kaartje erbij.
Degene die dat moest doen kon het niet eens aan want die zette zelf ook wijken. Niet heel handig.
We hebben wel heel duidelijk laten merken dat we het behoorlijk kinderachtig vonden.
Ook mocht je niet naar de wc. Nou als ik moet plassen moet ik plassen. Dus ik ging gewoon. Trok de tijd er wel weer af.
Degene die dat moest doen kon het niet eens aan want die zette zelf ook wijken. Niet heel handig.
We hebben wel heel duidelijk laten merken dat we het behoorlijk kinderachtig vonden.
Ook mocht je niet naar de wc. Nou als ik moet plassen moet ik plassen. Dus ik ging gewoon. Trok de tijd er wel weer af.
vrijdag 4 september 2015 om 19:04
vrijdag 4 september 2015 om 19:52
Mijn zwager doet het al jaren. De onregelmatigheidstoeslag maakte het altijd leuk, begreep ik, maar er is ook altijd onzekerheid over of je nog mag blijven als er weer een ontslagronde is. Hij werkt nu bijna elke avond. Zijn diensten duren maar kort. Is misschien aantrekkelijk met een gezin, maar als je drie kwartier nodig hebt om er te komen is het minder aantrekkelijk.
Ik hoor hem nooit mopperen trouwens!
Ik hoor hem nooit mopperen trouwens!
Alleen kalmte kan ons redden.
vrijdag 4 september 2015 om 20:07
Ik heb ook als postsorteerder gezegd en bij ons was het gelukkig niet zo streng als wat ik hierboven lees. Althans, als nieuweling kreeg je die regels wel, maar als je gewoon hard werkte dan zei niemand er wat van als je je er niet 100% aan hield (tenzij je echt de hele tijd gaat lopen oid). Ik schreef aan het einde van een dienst mijn tijd op en kreeg dan gewoon het aantal uur betaald, maar misschien is dat inmiddels veranderd?
En ik sluit mezelf ook aan bij wat hierboven is gezegd. Het werk zelf is saai en eentonig, maar het is best gezellig, vooral als je een tijd in hetzelfde team zit (ik ben een tijd lang elke keer verzet, dat is wel irritant). Ik ben er tegen mijn zin uitgegooid (had teveel contracten en ze geven niks vast), maar mocht ik weer zonder werk komen te zitten zou ik er zo weer gaan werken,
En ik sluit mezelf ook aan bij wat hierboven is gezegd. Het werk zelf is saai en eentonig, maar het is best gezellig, vooral als je een tijd in hetzelfde team zit (ik ben een tijd lang elke keer verzet, dat is wel irritant). Ik ben er tegen mijn zin uitgegooid (had teveel contracten en ze geven niks vast), maar mocht ik weer zonder werk komen te zitten zou ik er zo weer gaan werken,
vrijdag 4 september 2015 om 20:07
quote:MadameQetesh schreef op 04 september 2015 @ 19:02:
Oh ja dat niet mogen lopen werd hier toen ook in gevoerd. Ik snap het wel op je plek werkt sneller maar je liep niet onnodig.
Ook mocht je niet naar de wc. Nou als ik moet plassen moet ik plassen. Dus ik ging gewoon. Trok de tijd er wel weer af.Oh ja, die regel werd bij ons ook eens ingevoerd. Eén keer heb ik luid en duidelijk bij de LG plasgeitenbreier aangekondigd dat ik toch echt naar de wc ging, met een nogal plastische omschrijving erbij van de toestand waarin hij mijn sorteerkast aan zou treffen als ik niet zou gaan. Nooit meer iets gehoord over die rare regel .
Ook mocht je niet naar de wc. Nou als ik moet plassen moet ik plassen. Dus ik ging gewoon. Trok de tijd er wel weer af.Oh ja, die regel werd bij ons ook eens ingevoerd. Eén keer heb ik luid en duidelijk bij de LG plasgeitenbreier aangekondigd dat ik toch echt naar de wc ging, met een nogal plastische omschrijving erbij van de toestand waarin hij mijn sorteerkast aan zou treffen als ik niet zou gaan. Nooit meer iets gehoord over die rare regel .