Clomid ervaringen

09-07-2015 09:02 1848 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindjeRonde CBijzMissy_Ecco29/361e9e 100mgPCOSSkawa29/351eRonde 1 Gonal F PCOS ( 5 rondes Clomid gehadBelle1126/261e4e 150 mgDuna_201530/321e3e 25 mg-Famke8133/341e4e 150mgPCOSMyque32/332e5e ronde 100 mg + Pr + IUICyste, vleesboom en traag zaadElmo198926/271e2e 100 mgPCO'sMissyDee27/321e4e ronde 150 mgPCO'sKorfje28/301e2e 100 mg PCOSLientje8827/301enog niet gestart met c+pregnyl

Wachtbankje:

Duna

Mygue test datum 18-11

Zwanger:

IceAngel

Yentl

Fien86

Lilolalo

Skawa

Korfje
where ever you go, go with your heart
Garantie heb je inderdaad nooit. Erg cliché, maar het is toch een wondertje een gezonde baby!
Gezien de naam van het topic wil ik ook heel even mijn eerste ervaringen met Clomid delen, aangezien ik al jullie ervaringen gelezen heb voordat ik mocht beginnen (fijn zo'n topic!). Ik zal verder niet zo intensief meeschrijven, ik hoop dat dat geen probleem is... Deze ronde 5 dagen 50mg geslikt, gelukkig weinig bijwerkingen. Van binnen werd mijn lichaam er erg enthousiast van, zeker 6 dominante follikels te zien op de echo. Erg bijzonder dat je lichaam eerst moeite heeft met een dominante follikel maken en met wat hulp het (te)goed blijkt te kunnen. Nu moet ik wanneer ik ongesteld wordt/ben terug naar de gyn voor een uitgangsecho, lijkt me niet zo prettig, en vanuit daar gaat ze de invulling van de volgende ronde bepalen. Ben benieuwd! Mocht ik nog iets te horen krijgen, waar jullie mogelijk wat aan hebben, laat ik het weten!
Welkom Jostar! 6 eitjes?! Zo! Die zijn allemaal gesprongen? Mocht je deze ronde wel proberen zwanger te worden dan?

Je mag zoveel schrijven (of zo weinig) als je zelf wilt!
Jeetje. 6 eitjes! En ik vond 3 al veel! Ben wel benieuwd wat de vervolgstappen gaan zijn na de echo!

Je mag natuurlijk zoveel of zo weinig schrijven als je zelf wilt!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Zijn er hier meer mensen die een langere lutheale fase hebben dan 14 dagen? Ik word echt gek van het wachten!
Ja ik duna! Word meestal tussen de 14-20 dgn na eisprong ongesteld maar goed heb je al getest?
Ja, vanochtend omdat ik het niet meer uit kon houden. Maar er was geen streepje te bekennen, dus ben niet zwanger... (ondanks dat je weet dat het ook niet kan, toch ook wel weer jammer. Voelt als een gemiste kans).

Heb de neiging om wel 80x per dag naar de wc te lopen om te checken. Het is dat ik weet dat dat niet helpt en ik het daarom niet doe, maar ik ben niet zo heel erg geduldig ;)

Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben
Ontzettend herkenbaar duna! Na m'n eisprong begint dat gevoel bij mij al.. Heel irritant, want ik wil er helemaal niet steeds mee bezig zijn!
Ik herken t ook helaas elke keer die hoop en als je dan ook nog overtiid bent hoop je nog meer al test je negatief want ja je hcg kan langzaam stijgen.

Net thuis na reis van 15 uur. Zo zwaar Ongesteld niet normaal meer voel me alsof ik leeg bloed haha
@skawa. Sterkte de komende dagen. Nu lekker slapen en jezelf verwennen komende dagen. Dan maar een chocoladereep extra
ja, precies... gelukkig is er dit forum om het even van je af te schrijven vanavond een gezellige avond gehad en het eventjes los kunnen laten.

Dat klinkt als niet fijn Skawa... maar is misschien wel goed? Begin je volgende ronde écht met een schone lei... en zoals famke zegt: jezelf gewoon maar even wat extra verwennen
Nou ik ben super vet geworden op vakantie! Ga ff goed mijn best doen om een paar kilo kwijt te raken nu. Zondag hardlopen in Arnhem bridge to bridge dus dat is alvast een motivatie om weer te sporten.

Gelukkig nu al niet ongesteld meer, vanavond met tandenpoetsen ga ik de eerste drie clomid tabs slikken morgen ff zh bellen voor een echo volgende week maandag
Fijn dat je ongesteldheid snel voorbij is! Spannend zo'n nieuwe ronde!

Succes met je hardloop-plannen!
Jij al ongesteld?
@skawa. Korte maar hevige ongesteldheid! Ik was gewoon 7 dagen onder de pannen! 😎

Morgen weer eens naar het ZKH!
Succes in het zh, Famke!

Skawa, sterkte met de clomid! Hopelijk deze ronde geluk!
Hier nog steeds niets. Vanochtend nog een test gedaan, maar kreeg geen controlestreepje. Dus die test is mislukt. Vanmiddag even een nieuwe test halen en opnieuwe bekijken denk ik maar... begint nu wel écht te frustreren. Maar soms is het niet verkeerd als je geduld op de proef gesteld wordt!

Spannend Famke! Succes!
Vervelend Duna! Geduld is niet mijn sterkste kant! Knap dat je er rustig onder blijft!
@elmo Rot dat die eisprong dus niet zo duidelijk is geweest als gedacht en nu zo’n twijfelachtige menstruatie… het zou fijn zijn als ons lichaam wat duidelijkere signalen zou geven.

@missy Logisch dat je wil dat je vriend mee gaat naar de baarmoederfoto, zou ik ook graag willen. En volgende maand is vroeg genoeg toch?

@Skawa Fijn dat je ongesteldheid alweer voorbij is. Gek hoe kort en hevig het soms kan zijn he? Wel fijn dat je nu weer aan de Clomid bent begonnen, is weer iets om naartoe te leven!

@famke Hoe was jouw echo vandaag? Of heb je die pas later op de dag? Ik merk trouwens niet echt iets van een opgezette buik door de clomid. Heb wel veel last gehad van mijn darmen door de primolut.

@myque Balen dat er niks van groei te bespeuren was met de lagere dosis, hoe was het vandaag? En op welke dag zit je dan nu? In ieder geval weet je wel dat het met 50mg wel wat deed, dat lijkt me wel een geruststelling, ondanks dat het toen een beetje té goed werkte.

@Duna Dat wachten op een nieuwe ronde lijkt me echt zwaar vervelend, vooral omdat je weet dat je helemaal niet zwanger kunt zijn en al twee weken hebt ‘weggegooid’. Hoop dat je lichaam gauw duidelijkheid geeft. Krijg jij nu een lagere dosis, omdat je vorige keer te veel eitjes had? Wat betreft luteale fase heb ik geen idee, ik heb nog geen clomidcyclus gehad.

@Jostar Leuk dat je jouw ervaringen komt delen en wat werkt de 50mg bij jou als een trein zeg! Zes follikels lijkt me dan alleen weer niet zo heel fijn, omdat de kans op een meerling dan wel heel groot wordt. Mochten jullie wel gewoon seks hebben van de gyn rond je eisprong of moest je even een ronde overslaan? (sorry hoor, maar klussen vind ik echt een afschuwelijk woord... we zijn allemaal volwassen en als je oud genoeg bent om seks te hebben, kun je het ook gewoon bij de naam noemen)

Hier vanmorgen voor een dag 10 echo geweest. Niks te zien helaas. Tenminste: een heleboel hele kleine eitjes, maar geen groei. De grootste was 8mm; te verwaarlozen dus. Ik moet zeggen dat ik wel ff baalde, maar de arts gaf aan dat het zou kunnen dat het wat later alsnog gaat groeien, dus daar hopen we dan maar op. Vrijdag een nieuwe echo en dan kijken of er dan wel iets gebeurd is. Baarmoederslijm was 6.5mm, dus prima, maar dat komt gewoon door de hoeveelheid follikels, niet door 1 of 2 dominante.

Ik heb er een beetje een hard hoofd in dat er vrijdag wel iets gebeurd is. Ik heb echt niks gemerkt van de Clomid, voel eigenlijk niks anders dan anders en heb gewoon een voorgevoel dat het allemaal niet zo eenvoudig gaat zijn. Ben geen negatief persoon van nature, eigenlijk juist heel optimistisch (denk elke keer enthousiast dat het allemaal direct gaat werken en lukken enzo), maar er zit ergens zo’n onderbuikgevoel dat ik niet kan onderdrukken. Lastig uit te leggen, maar hopelijk heb ik ongelijk…
Snap je helemaal korfje. Zo'n teleurstelling als je optimistisch naar de echo gaat! Dit is je eerste keer 50 Mg toch? Je hoeft natuurlijk niets te merken van de clomid. Ik duim dat er toch iets gebeurt! En anders door naar 100 Mg. Bij mij werkte 50 ook niet.
Balen duna dat het nog steeds niet komt. Vandaag ff bellen met het zh?

Korfje wat jammer van je echo en dat er geen dominant eitje is hopelijk vrijdag wel maar anders idd op naar 100mg!

Famke succes vandaag!

Mygue, hoe is het nu?

Ik zal straks de tabel ff bijwerken.

Lig in elk geval nog in bed met knallende koppijn hoop niet dat het door de clomid komt.
Hoi meiden! Ik ben vanochtend weer geweest. Gisterenavond om 11 uur kreeg ik een onwijs pijnlijke steek in de linkerlies, duurde echt effe en ik heb er zelfs nu nog wat last van. Op de echo kwam nu ook de linkereierstok wel in beeld?! Maar niks qua grootte dat je mag verwachten van een springend ei te zien. Zou die vannacht dan misschien zijn gesprongen? Ook meteen bloed laten prikken, donderdag nog een keer en dan volgende dinsdag week weer terug voor de uitslagen. Dan ook weer een nieuw plan van aanpak voor de 4e ronde (nog steeds geen IUI gehad dus)...

We zitten wel met een aantal in een heel onduidelijk schuitje of niet? 😜 Ik hoop dat er snel weer iemand goed nieuws heeft!
Ik ben vanochtend heen geweest. Zelfde beeld als de vorige keer. Verschillende kleine eitjes. Baarmoederslijmvlies is nog 2,5mm. Vrijdag weer heen. Vorige keer ging het ook allemaal later groeien, dus nog niks verontrustends.

Aangezien ik dus vorige keer eisprong op dag 22 had en LF van 9/10 dagen, zei de assistent dat het overwegen waard is om volgende keer 100mg te doen zodat mijn cyclus korter wordt en progestron te geven om mijn LF wat te verlengen naar 14 dagen. (Werd nu op dag 32/33 ongesteld).
wat balen mygue, benieuwd wat er uit die bloedtest komt...

Famke dat progesteron bij geven doen ze bij ons niet blijkbaar maar ze gaan idd wel naar 100 mg als het zo lang duurt voor de eitjes rijp zijn. ook nog even spannend voor jou dus benieuwd wat er vrijdag uit komt.

ik ben beetje van de hoofdpijn af nu. heb maandag ochtend echo wel weer bij dezelfde dokter als vorige keren dus ga dan gelijk vragen hoe het in zijn werk gaat met het starten met de injecties
waah ik ben alles een beetje kwijt wat in de tabel moest net al twee pagina's terug gelezen... kunnen jullie misschien nog een keer typen wat er in de tabel anders moet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven